Zerwany pasek rozrzadu po wymianie.

Postprzez Mrozu23 » 26 lip 2009, 19:56

Witam. Zrobilem remont silnika jakies 4 kkm temu, miedzy innymi zmieniany byl rozrzad. Teraz wyglada on tak:

Obrazek

Zorientowalem sie dopiero jak jechalem obwodnica i silnik nagle zacza sie tluc i zgasl. Od tamtej pory juz nie odpalil. POdejrzewam ze pasek rozrzadu przeskoczyl o kilka zebow i niema zaplonu a co za tym idzie pokrzywione zawory wiec z silnika mozna zrobic w najlepszym wypadku kosiarke do trawy <lol> Pytanie co moglo spowodowac takie wytarcie paska w tak krotkim czasie. mial ktos podobny problem z mechanikiem?
Ostatnio edytowano 3 sie 2009, 21:01 przez Mrozu23, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez b1nd » 26 lip 2009, 22:28

po 4 tys km to mechanikowi możesz jedynie podziękować słownie. Raczej (moje zdanie) nic mu nie zrobisz i nie udowodnisz. Mogłeś również trafić na najbardziej felerny pasek z tej fabryki z której on pochodzi...choc jakos ten pasek chyba po czym pojechal ostro...po srubie lub oslonie...ciekawe.
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 11:41
Posty: 12
Skąd: tsk/tst
Auto: M 323C 1.5 16v 95'

Postprzez Mrozu23 » 26 lip 2009, 22:34

No wlasnie najdziwniejsze jest to ze on jest przytarty po obu stronach ( na zdjeciu tego nie widacale tak jest). Na pewno jest jakis sposob zeby to zalatwic. Zaplacilem za remont 3500zl i po 3 miesiacach jazdy mam silnik do wyrzucenia! :| Ciekawe jak to wyglada prawnie ale przezierz musi byc jakas gwarancja na taka usluge.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Mania » 26 lip 2009, 22:41

Hmmm a v-ki mazdowe nie są czasem bezkolizyjne?? ;)
Są w życiu samochody, które raz widziane bywają niezapomniane...:)
Moja Madzia ;) --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65508
Pozdrawiam, Gośka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 13:24
Posty: 202
Skąd: Łęczna
Auto: Mustang & Navara & Cooper

Postprzez BratCukierka » 26 lip 2009, 22:50

no generalnie są :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Mrozu23 » 26 lip 2009, 22:54

No generalnie tez tak slyszalem ale bylem u mechanika i sprawdzal w jakims programie serwisowym mazdy ze jest kolizyjny. Dokladnie pisalo ze "zerwanie paska rozrzodu skutkuje powaznym uszkodzeniem silnika" czy jakos tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Gared » 27 lip 2009, 08:15

Najpierw sprawdź czy faktycznie zawory są krzywe. Silniki starszych mazd są w przeważającej większości bezkolizyjne, a już na pewno takie miały być v-ki. Daj znać co ustalisz, bo z pewnością przyda się ta informacja wielu użytkownikom.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez karolradkow » 27 lip 2009, 09:36

no nawet bardzo przyda sie taka informacja:):)
mazda szybciej stoi niż inne auta jeżdżą:):)

http://karolradkow.mybrute.com

ktoś walczy:):)
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 21:49
Posty: 277
Skąd: Radków Monachium
Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti

Postprzez TomK » 27 lip 2009, 10:52

Silnik jest na 100% bezkolizyjny! Wymieniaj ten pasek i od nowa ciesz się jazdą – profilaktycznie jedź do innego mechanika :)
http://superslub.blogspot.com/

http://koryszko.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 01:23
Posty: 449
Skąd: Lublin
Auto: Civic EJ9 D16Z6+

Postprzez Cingular » 27 lip 2009, 15:09

tak jest bez kolizyjny potwierdzam to gdy wymieniałem u siebie rozrząd kręciłęm wałem i wszystkim co mogło kolidować w tym śilniku i nic na 100% jest bez kolizyjny :) a nie jedna osoba pisała na forem że w v poszedł im pasek założyli nowy i jeżdzili dalej jest nawet ktoś komu 2 razy poszedł pasek i śilnik jak chodził dawniej tak chodzi nadal :D
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez Mrozu23 » 27 lip 2009, 16:52

Mam wielka nadzieje ze macie racje :) Sprawdze na dniach. Moze tylko przeskoczyl o pare zebow i dlatego nie odpala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez beso » 27 lip 2009, 18:33

potwierdzam ja nawet przestawilem o 5 zebow i chodzil rowno :) a pozatym zle obudowa zlozona byla chyba, jak Ci tak wytarlo pasek, ja tak mialem przynajmniej, pozatym remont calego silnika za 3500 zl ?? :/ nie wiem co dokladnie robiles ale cos taniutko....
beso
 

Postprzez mlody1921 » 27 lip 2009, 18:53

Niby bezkolizyjny a koledze Spoonowi zrobił zawór dziurę w tłoku :) zależy jakie obroty były w danym momęcie :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Cingular » 27 lip 2009, 21:02

albo jak bardzo kolega spoon splenował głowice że z bez kolizyjnego zrobił sie kolizyjny hihi a co do kolizyjności maja obroty śilnika :P
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez jjmag » 28 lip 2009, 07:12

Cingular a to że przy wysokich obrotach nawet bez planowania głowicy nie zdążą się domknąć zawory i przy uderzeniu w nie tłoka dzieją się dwie rzeczy czyli albo tak jak u Spoona dziura w tłoku czyli najmniej ekonomiczna wersja zdarzeń, albo wersja ekonomiczna czyli tylko pogięte zawory a wiem to z doświadczenia na trzech autach, w jednym tylko nic się nie stało bo pękł na wolnych obrotach
Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2009, 13:40
Posty: 74
Skąd: okolice Białej Podlaskiej
Auto: mazda323f BG 1,6 16V

Postprzez Cingular » 28 lip 2009, 10:00

i te wszystkie auta to v mazdy ?? to nie wiem co jest z moim silnikiem ale gdy ustawiłem na jednym tłoku zawory na maxa otwarte i tłok na samej górze nic o nic nie kolidowało :) a przeciesz to nie v tec że przy jakiś tam obrotach skok zaworów jest większy
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez Gared » 28 lip 2009, 11:42

jjmag napisał(a):Cingular a to że przy wysokich obrotach nawet bez planowania głowicy nie zdążą się domknąć zawory i przy uderzeniu w nie tłoka


Tylko to o czym piszesz ma miejsce w silniku kolizyjnym. Bezkolizyjny to z definicji taki, gdzie tłok nigdy nie uderzy w zawór, niezależnie od tego w jakiej pozycji ten zawór się znajduje. Może być na maksa otwarty a i tak tłok jest za krótki aby go sięgnąć, zatem obroty nie mają tu nic do rzeczy.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez michal_krakoof » 28 lip 2009, 12:54

mlody1921 napisał(a):Niby bezkolizyjny a koledze Spoonowi zrobił zawór dziurę w tłoku zależy jakie obroty były w danym momęcie

no to dziwne...
mnie się swego czasu w Mx3 V6 zerwał na trasie (przy jakiś 130-140, nie pamiętam ale obroty chyba nie są wtedy już takie niskie) i jedyne co robiłem, to wymiana rozrządu – zrobiłem komplet z rolkami i napinaczem.
Silnikowi sie nic nie stało!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Obecnie – BMW e91 330XD
Obecnie – Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
– Subaru Legacy IV (moja)
– Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
– Mazda 323F (BA) 2.0 GT
– Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez Mrozu23 » 7 sie 2009, 22:29

Silnik Mazday MX3 1,8 V6 K8 JEST BEZKOLIZYJNY jakby ktos pytal. :) Zalozyli mi nowy pasek i dziala :0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:04
Posty: 111
Skąd: Kielce
Auto: MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez b1nd » 8 sie 2009, 08:27

A czy wiadomo co było przyczyną uszkodzenia poprzedniego paska ?
Dobrze ze udało się bez większych kosztów...można dalej latać
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 11:41
Posty: 12
Skąd: tsk/tst
Auto: M 323C 1.5 16v 95'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323