Kod Blędu 46 (Zawór elektromagnetyczny,2 układu zmiennego dolotu).

Postprzez misiektg82 » 3 sty 2011, 13:34

dzis byłem na kompie i pokazal mi błąd 46 (Zawór elektromagnetyczny,2 układu zmiennego dolotu)jak go wymienić? dzie go dostać???czytałem na forum ze trzeba zdjąć kolektor ssący -przy ok 5- 6tys obr.dzieje sie coś z mapami paliwa.myślałem że to może być czujnik temp cieczy bo one też odpowiadają za mapy ale może co innego ?? czy takie objawy są typowe dla tego błędu ?

dzięki serdeczne za pomoc :D
Sprzedam silnik K8
chętnych pisać na PW :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 12:04
Posty: 13
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: mazda mx3 2,5 KL-ZE
Ford mondeo TITANIUM S

Postprzez Jacol » 5 sty 2011, 00:50

Sprecyzuj kolego... co się dzieje z mapami przy 5-6tys??
zawór jest z tyłu kolektora, ale dostaniesz się do niego bez zdejmowania go.
Czujnik temp. wpływa tylko na obroty jałowe, nie ma mape paliwa, zresztą co rozumiesz pod słowami mapa paliwa??

Tu masz info o solenoidach:
Obrazek
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez misiektg82 » 5 sty 2011, 09:08

hello :) autko śmiga od zera do ok 5tys bez problemu ale pózniej tzn: od 5 do 7,5tyś dzieje mu sie tak jagby paliwo nie było dostarczane w odpowiedniej dawce i zaczyna być objaw taki że występuje coś jagby odcięcie paliwa i nie jedzie tak żwawo jak przed usterką.komp wykazał taki błąd 46.jeden z forumowiczów miał problem też kodu 46 ale opisuje go że problem zniknoł jak wymienił aparat zapłonowy <oczy>
Sprzedam silnik K8
chętnych pisać na PW :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 12:04
Posty: 13
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: mazda mx3 2,5 KL-ZE
Ford mondeo TITANIUM S

Postprzez Bacon » 6 sty 2011, 18:28

Mi też ostatnio nie chciała się wkręcać na obroty tylko do 5,5 tys i koniec. Wymiana filtru paliwa rozwiązała problem. Także może u ciebie też jest filtr zapchany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez qazxsw1 » 6 sty 2011, 19:13

Właśnie Bacon, bo podobno problematyczna jest wymiana tego filtru paliwa? I ile kosztuje on sam kosztuje? Powiedz coś więcej na ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez misiektg82 » 6 sty 2011, 23:00

dzięki chłopaki za podpowiedzi :D filtr nowy wymieniałem jakiś rok temu ale może być jakaś niespodzianka. jutro bedzie wszystko sprawdzane a najpierw ciśnienie paliwa a póżniej aparat zapłonowy i mam nadzieje że problem niebawem rozwiąże.tylko martwi mnie ten błąd który pokazał komp 46. :|
Sprzedam silnik K8
chętnych pisać na PW :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 12:04
Posty: 13
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: mazda mx3 2,5 KL-ZE
Ford mondeo TITANIUM S

Postprzez Bacon » 7 sty 2011, 13:27

No jest problem z wymiana :D trzeba zdając rozpórkę wyjąć akumulator, wtedy odkręcić podstawę na której jest akumulator. Przydatne jest również ściągnięcie dolotu i przewodów paliwowych żeby zrobić sobie więcej miejsca którego i tak za dużo nie będzie. Jak to zrobisz to tam gdzie była podstawa akumulatora, niżej po lewej stronie jest filtr paliwa. Taka metalową puszka w obejmie. Trzeba uważać przy ściąganiu przewodów żeby ich nie urwać. Wkładamy nowy filtr, składamy wszystko do kupy i cieszymy się że zaoszczędziliśmy trochę kasy ;) Filtr nie jest tani, Filtron kosztuje ok 100 zł, lub jakiś zamiennik za 45 zł. Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez Majki88 » 7 sty 2011, 20:46

błąd 46 to jest solenoid czyli taki zaworek trójdrożny z czarną lub białą wtyczką na tyle kolektora dochodzą do niego 2 rurki z podciśnieniem na schemacie od kolegi Jacol jest to nr 2
i prawdopodobnie że nie otwiera się VRIS nr 2 to powyżej 5k nie jest taki żwawy
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez misiektg82 » 17 sty 2011, 19:48

dziś kolejny warsztat czyli drugi okazał sie Lipą .stwierdzili że wszysto jest ok z vrisami bo obydwa chodzą jak przegazuje to widać i nie mam tych objawów na luzie i silnik pracuje dobrze do odcięcia prawie 8tys ale na obciążeniu jest ten problem.czy jak będzie walnięta przepływka ten błąd bedzie 46 ???

Dzięki bardzo chłopaki za pomoc bo może z wasza pomocą sie uporam z tym Fantem <zawstydzony>
Sprzedam silnik K8
chętnych pisać na PW :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 12:04
Posty: 13
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: mazda mx3 2,5 KL-ZE
Ford mondeo TITANIUM S

Postprzez sebas0026 » 17 sty 2011, 21:55

Siema pomoge ci :)
sluchaj najpierw musisz dostac sie do ECU zrub jego zdjecie i tu wklej.
Po koleji

Mam manuala do KF BA wydalem na niego 12tys jenow do mx3 narazie nie chcialem kupowac bo jej nie mam ale w przyszlosci napewni kupie.

Musisz dostac sie do pinu przy ECU jest to 4L masz go od lewej strony dolny rzad 8 miejsce (pin) wpinasz miernik powinien pokazywac okolo 1,2 V przy 4,900obr- 6300obr na luzie i na wlaczonym ON stacyjki 12V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.


Postprzez Jacol » 18 sty 2011, 15:03

sebas0026 napisał(a):Mam manuala do KF BA wydalem na niego 12tys

Nie lepiej było ściągnąć z serwera MS ? :P
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez sebas0026 » 18 sty 2011, 19:59

dla mnie nie bo wiednym manualu mam KF Z5 BP do BA :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez misiektg82 » 19 lut 2011, 11:01

Witam szanownych kolegów broblem Kodu 46 zniknoł przy wymianie solenoid (VRIS nr 2). :D kolega TADZIOL usunoł problem :P
Sprzedam silnik K8
chętnych pisać na PW :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 12:04
Posty: 13
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: mazda mx3 2,5 KL-ZE
Ford mondeo TITANIUM S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323