Mam problem – wskaźnik temperatury silnika rośnie prawie na maxa, gdy wracam z pracy (minimum pół godziny jazdy przez rejon zakorkowany).
W zeszłym tygodniu samochód był u mechanika – wąż od chłodnicy zaczął pękać, więc mechanik założyć na niego jakieś zaciski i wymienił płyn (nie pytałam się, czy odpowietrzał, bo domyślam się, że to dla mechanika tak oczywiste, jak dla mnie zainstalowanie sterowników po wymianie monitora ).
Na początku było wszystko OK, ale od jakichś dwóch dni silnik zaczął mi się strasznie nagrzewać, gdy jadę w korku lub mam włączony jałowy bieg.
Sprawdziłam ilość płynu chłodzącego – w obu zbiornikach jest mniej więcej po środku (który jest wyrównawczy, a który "ten drugi", to niestety już nie potrafię rozpoznać). Wentylator też się włącza. Ale pomimo tego temperatura nie chce spadać.
Co może być tego przyczyną (i ile to może kosztować)?
Czy mogę w tym przypadku dać Madzię mechanikowi u mnie na osiedlu, czy raczej zawieźć ją do specjalistów od "japończyków" (np. na ul. Nasypową)?
Silnik się przegrzewa gdy jadę w korku, choć wentylator się włącza
Strona 1 z 1
a nagrzewa ci sie w środku chodzi mi o to czy grzeje ci cieplem jak odkrecisz
jezeli nie to termostat sie nie otwiera i zagrzewa wode tylko w jednym obiegu albo moze masz zapchaną chlodnice i ci slabo chlodzi – kumpel kupil kiedys tako na gieldzie w grujcu byla pozalewana w srodku jakimis syfami zebty nie ciekla i jeszcze kamien w srodku byl od jezdzenia na wodzie i innych syfach sprawdz najpierw to
jezeli nie to termostat sie nie otwiera i zagrzewa wode tylko w jednym obiegu albo moze masz zapchaną chlodnice i ci slabo chlodzi – kumpel kupil kiedys tako na gieldzie w grujcu byla pozalewana w srodku jakimis syfami zebty nie ciekla i jeszcze kamien w srodku byl od jezdzenia na wodzie i innych syfach sprawdz najpierw to
FORUM GTRPROJECT TEAM – GT-R ,GTX ,TURBO ,4WD ,GTTI ,GT i innych wydziwów http://www.gtrproject.pl
Teraz bawię się w AUDI – Audi 80 B4 CQ 4.2 V8 (AEC)
Teraz bawię się w AUDI – Audi 80 B4 CQ 4.2 V8 (AEC)
- Od: 24 lis 2006, 15:41
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa-Wawer
- Auto: Ford Galaxy 1.9TDi Ghia 110 KM
Audi 80 CQ 4.2 V8
Olooreheri napisał(a):Co może być tego przyczyną
Ja bym obstawiał termostat. W tym wieku to ma prawo niedomagać. Ew. zatkał go jakiś syf, który się uwolnił po wymianie płynu, trzeba by było przepłukać. To w sumie każdy mechanik powinien zrobić, ale skoro masz specjalistów w obrębie miasta to podjedź do nich (w dziale Opinie jest wątek o polecanych i nie polecanych warsztatach). Oczywiście, może się niefortunnie okazać że pompa wody się kończy, ale to też nie jest jakaś tragedia. Tyle że paręset złotych już w plecy...
Doraźnie możesz włączać ogrzewanie na maksimum i dmuchawę na najwyższy bieg ustawiać – przynajmniej silnika nie przegrzejesz.
Dzięki za pomoc . Podjadę najpierw do mojego mechanika (tańszy i bliżej do domu, gdy trzeba zostawić auto na kilka godzin/dni). Jeśli on nic nie poradzi, to wtedy pojadę do specjalistów.
- Od: 4 lis 2006, 16:48
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
- Auto: MX-3 1.6 16V '94 granatowa
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość