Zimny silnik (1.6 16v SOHC) pali odrazu, na ciepłym długo kręci.. – problem
Witam!
Zauważyłem, że auto rano, albo jak dłużej postoi i wystygnie silnik to na chłodnym lub całkiem zimnym silniku pali na dotyk. Moja Madzia MX3 jeździ na gazie. Zarówno na benzynie jak i na gazie pali w mig.
Jak pojeżdżę tyle, że silnik się nagrzewa to później żeby auto zapaliło trzeba dłużej go kręcić a czasami nawet gazu dodawać żeby zapalił..
Na forum nie znalazłem podobnego problemu, bo zazwyczaj spotyka się problemy odwrotne, czyli na zimnym źle, na ciepłym ok :}
Dla dodatkowej informacji mogę dodać, że silnik niedawno miał spory remont w warsztacie i jest tak jakby na dotarciu
Jutro jadę tak czy siak do mechanika wymieniać opony to przy okazji o to zapytam, ale bardzo chętnie sprawdzę wiedzę "swojego" mechanika z wiedzą ludzi, którzy Mazdami żyją na codzień...
Pozdrawiam
----------------------
edit:
-świece 2 miesięczne Denso, założone po remoncie silnika.. w przyszły miesiącu może kupię NGK, chociaż nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym :/
-kable NGK dzisiaj założone, nie pomogły
Zauważyłem, że auto rano, albo jak dłużej postoi i wystygnie silnik to na chłodnym lub całkiem zimnym silniku pali na dotyk. Moja Madzia MX3 jeździ na gazie. Zarówno na benzynie jak i na gazie pali w mig.
Jak pojeżdżę tyle, że silnik się nagrzewa to później żeby auto zapaliło trzeba dłużej go kręcić a czasami nawet gazu dodawać żeby zapalił..
Na forum nie znalazłem podobnego problemu, bo zazwyczaj spotyka się problemy odwrotne, czyli na zimnym źle, na ciepłym ok :}
Dla dodatkowej informacji mogę dodać, że silnik niedawno miał spory remont w warsztacie i jest tak jakby na dotarciu
Jutro jadę tak czy siak do mechanika wymieniać opony to przy okazji o to zapytam, ale bardzo chętnie sprawdzę wiedzę "swojego" mechanika z wiedzą ludzi, którzy Mazdami żyją na codzień...
Pozdrawiam
----------------------
edit:
-świece 2 miesięczne Denso, założone po remoncie silnika.. w przyszły miesiącu może kupię NGK, chociaż nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym :/
-kable NGK dzisiaj założone, nie pomogły
Ostatnio edytowano 5 kwi 2015, 23:45 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Korekta tematu
Powód: Korekta tematu
Ja mam identyczną sytuacje i nie udalo mi sie ustalić co jest temu winne – nikt nic nie wie, nikt nie ma pomysłu, nikt na moj post nie odpowiedzial sensownie niestety (jest gdzies w archiwum).
Ja sie z tym nauczyłem żyć
Pozdrawiam
Ja sie z tym nauczyłem żyć
Pozdrawiam
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
hm moze to jestporzez to ze gaz zostaje wam w komorze silnika a gdy odpalacie to odp na benzynie i tworzy sie inna miesznka i dopiero jak gaz usunie sie z komory to dopiero odpala to takie moja male przypuszczenia.
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
- Od: 15 cze 2007, 20:43
- Posty: 184
- Skąd: Nowy Sacz
- Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6
Zapomnialem dodac – ja nie mam gazu (bo to profanacja w/g mnie, ale to temat na inna okazje).
Ja mam dokladnie takie same objawy jak pisze michasiek z tym, ze mam tylko i wylacznie benzynke.
Ja mam dokladnie takie same objawy jak pisze michasiek z tym, ze mam tylko i wylacznie benzynke.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Ok to może jakiś mechanik albo spec od Madzi się wypowie i nam pomoże?:–)
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
może masz złe ustawienie paliwa i zalewa ci na ciepłym silniku sprawdź komputer
jak będzie za duża dawka paliwa to na zimnym będzie palił bez problemu bo będzie jakby na ssaniu a na ciepłym będzie go zalewać
pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem
jak będzie za duża dawka paliwa to na zimnym będzie palił bez problemu bo będzie jakby na ssaniu a na ciepłym będzie go zalewać
pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem
jutro wrzucę zdjęcia madzi po przeróbkach
- Od: 1 lip 2007, 20:22
- Posty: 34
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 323f ba 1997r. 1,5 16V
yiabol napisał(a):wina zapchanego katalizatora
W moim przypadku na pewno nie – moj katalizator juz dawno zostal zutylizowany
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Jeszcze dokladniejszy opis. U mnie to wyglada tak:
– silnik zimny – zapala od dotkniecia kluczyka
– silnik goracy tuz po zgaszeniu zapala od kopa (np. jak mi zgasnie przy wjezdzie na kraweznik czy do garazu to odpala od razu)
– jak zostawie auto na jakis czas (> 20 minut) to wtedy trzeba dluzej pokrecic albo dodac gazu lekko, mimo ze jeszcze jest cieply.
– silnik zimny – zapala od dotkniecia kluczyka
– silnik goracy tuz po zgaszeniu zapala od kopa (np. jak mi zgasnie przy wjezdzie na kraweznik czy do garazu to odpala od razu)
– jak zostawie auto na jakis czas (> 20 minut) to wtedy trzeba dluzej pokrecic albo dodac gazu lekko, mimo ze jeszcze jest cieply.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Mam to samo ale ja słyszałem od znajomego mechaniora jeszcze inna diagnoze. Mianowicie świece NGK mają zamałą ciepłote co do naszego chrzczonego paliwa co przy gaszeniu ciepłego silnika powoduje nie przepalenie całej komory spalania ( słychac lekki bulgot przy gaszeniu ) tym samym swiece zostaja po zgaszeniu mokre i ciezej jest Manie odpalić. Można to sprawdzic łatwo : Pojezdzic troche nagrzac autko – zgasic – wykrecic swiece – przetrzec je – wkrecic – i powinna ciepla odpalic na dotyk.
Podałem za przykład świece NGK bo na takich duzo osób jezdzi, ale powode moze byc tez zle ustawiony zapłon chocby o 1 stopien i efekt podobny
Podałem za przykład świece NGK bo na takich duzo osób jezdzi, ale powode moze byc tez zle ustawiony zapłon chocby o 1 stopien i efekt podobny
Mazda 323 1.5 85' ==> Mitsubishi Lancer 1.5 88' ==> Mazda 323 F 1.6 16v 91' ==> Mazda 323 F 2.0 V6 Lantis 97'==>BMW 318i E46 02'==> bedzie mps
- Od: 28 maja 2007, 12:58
- Posty: 253
- Skąd: Polkowice
- Auto: Bayerische Motoren Werke
Hmm, wiekszosc Mazd z tego okresu ma tzw. szklanki (hydrauliczne regulatory luzu zaworow).
Az tak sie nie znam wiec zapytam. W moim przyapdku na zimnym silniku czasem sie zdarzy ze ktoras szklanka klepie przez moment. Na cieplym nigdy tego nie slyszalem. Myslisz ze moge miec luzy na zaworach 20-30 minut po zgaszeniu silnika? I jak wytlumaczyc, ze te luzy nie przeszkadzaja zapalic silnika zimnego, nawet kiedy klepią?
A dla innych??
Az tak sie nie znam wiec zapytam. W moim przyapdku na zimnym silniku czasem sie zdarzy ze ktoras szklanka klepie przez moment. Na cieplym nigdy tego nie slyszalem. Myslisz ze moge miec luzy na zaworach 20-30 minut po zgaszeniu silnika? I jak wytlumaczyc, ze te luzy nie przeszkadzaja zapalic silnika zimnego, nawet kiedy klepią?
yasiu napisał(a):Dla forumowiczy Mazdaspeed dobre ceny.
A dla innych??
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Colar napisał(a):Miałem ten sam problem, i okazało sie ze to aparat zapłonowy... Po wymianie wszystko ok
Colar a powiedz czy objawy były dokładnie takie jak pisał toady? Bo u mnie wygląda to tak samo jak u niego.. Zimny pali, ciepły zaraz po zgaśnięciu też pali w moment, ale ciepły taki odstany pali już z kłopotami i muszę mu dodać gazu, żeby zaskoczył.
Aparat zapłonowy hmmmmm.... czy to może mieć wpływ na to, że trzeba dodawać gazu?
Jeśli ktoś coś chciałby dodać w tym temacie to proszę, każde informacje będą pomocne
Ważne, aby sens został zachowany – zimny pali, ciepły po zgaszeniu pali, ale ciepły odstany ma problemy
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Czujnik wymieniłem i po wymianie obroty się ustabilizowały, ale z paleniem dalej problem
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Dobra, dzisiaj wymieniłem kable zapłonowe na NGK RC-ZX19 czyli właściwe do Mazdy MX-3.
140zł wydane na te przewody nie zmieniło sytuacji.
Świece mam Denso, były wymieniane po remoncie silnika 2 miesiące temu.
Jakieś pomysły ?:( Zimny pali na dotyk, zgaszony i zapalony w przeciągu 10min też pali na dotyk, a jak już postoi 30min w górę to musze kręcić kręcić i wystarczy, że lekko dodam gazu to zapali..
PYTANIE ZA 100 pktów: dlaczego zapala jak dodaję gazu?
HELP
To trochę niemoralne :D:D ale ten kto pomoże mi trafnie zdiagnozować problem jako pierwszy ma u mnie flachę!
140zł wydane na te przewody nie zmieniło sytuacji.
Świece mam Denso, były wymieniane po remoncie silnika 2 miesiące temu.
Jakieś pomysły ?:( Zimny pali na dotyk, zgaszony i zapalony w przeciągu 10min też pali na dotyk, a jak już postoi 30min w górę to musze kręcić kręcić i wystarczy, że lekko dodam gazu to zapali..
PYTANIE ZA 100 pktów: dlaczego zapala jak dodaję gazu?
HELP
To trochę niemoralne :D:D ale ten kto pomoże mi trafnie zdiagnozować problem jako pierwszy ma u mnie flachę!
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
mi v6 odpalało tylko z gazem jak miałem przestawiony rozrząd o kilka ząbków...
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość