Zimny silnik (1.6 16v SOHC) pali odrazu, na ciepłym długo kręci.. – problem

Postprzez michasiek » 6 lip 2007, 00:17

Witam!

Zauważyłem, że auto rano, albo jak dłużej postoi i wystygnie silnik to na chłodnym lub całkiem zimnym silniku pali na dotyk. Moja Madzia MX3 jeździ na gazie. Zarówno na benzynie jak i na gazie pali w mig.

Jak pojeżdżę tyle, że silnik się nagrzewa to później żeby auto zapaliło trzeba dłużej go kręcić a czasami nawet gazu dodawać żeby zapalił..

Na forum nie znalazłem podobnego problemu, bo zazwyczaj spotyka się problemy odwrotne, czyli na zimnym źle, na ciepłym ok :}

Dla dodatkowej informacji mogę dodać, że silnik niedawno miał spory remont w warsztacie i jest tak jakby na dotarciu :)

Jutro jadę tak czy siak do mechanika wymieniać opony to przy okazji o to zapytam, ale bardzo chętnie sprawdzę wiedzę "swojego" mechanika z wiedzą ludzi, którzy Mazdami żyją na codzień...


Pozdrawiam :)



----------------------
edit:

-świece 2 miesięczne Denso, założone po remoncie silnika.. w przyszły miesiącu może kupię NGK, chociaż nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym :/
-kable NGK dzisiaj założone, nie pomogły :(
Ostatnio edytowano 5 kwi 2015, 23:45 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Korekta tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez toady » 6 lip 2007, 09:35

Ja mam identyczną sytuacje i nie udalo mi sie ustalić co jest temu winne – nikt nic nie wie, nikt nie ma pomysłu, nikt na moj post nie odpowiedzial sensownie niestety (jest gdzies w archiwum).
Ja sie z tym nauczyłem żyć :D

Pozdrawiam
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez majorkca » 6 lip 2007, 10:05

hm moze to jestporzez to ze gaz zostaje wam w komorze silnika a gdy odpalacie to odp na benzynie i tworzy sie inna miesznka i dopiero jak gaz usunie sie z komory to dopiero odpala to takie moja male przypuszczenia.
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Postprzez toady » 6 lip 2007, 15:38

Zapomnialem dodac – ja nie mam gazu (bo to profanacja w/g mnie, ale to temat na inna okazje).
Ja mam dokladnie takie same objawy jak pisze michasiek z tym, ze mam tylko i wylacznie benzynke.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez rakim96 » 6 lip 2007, 16:25

To jest nas trzech :) mam takie same objawy hehe. Silnik V6 bez gazu. To jest właśnie dziwne, że na zimnym zapala elegancko. Może mieszanka za uboga i trzeba dodać gazu na ciepłym silniku.
Sebastian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2007, 19:30
Posty: 10
Skąd: Kłodzko, Święcko
Auto: Cougar

Postprzez michasiek » 6 lip 2007, 17:49

Ok to może jakiś mechanik albo spec od Madzi się wypowie i nam pomoże?:–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez 22vader » 6 lip 2007, 18:30

może masz złe ustawienie paliwa i zalewa ci na ciepłym silniku sprawdź komputer

jak będzie za duża dawka paliwa to na zimnym będzie palił bez problemu bo będzie jakby na ssaniu a na ciepłym będzie go zalewać

pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem
jutro wrzucę zdjęcia madzi po przeróbkach ;)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2007, 20:22
Posty: 34
Skąd: Kraków
Auto: mazda 323f ba 1997r. 1,5 16V

Postprzez orlando » 6 lip 2007, 19:06

ja tak miałem też

do tego jeszcze auto mi strasznie mułowate się robiło po nagrzaniu

wymieniłem dzisiaj świece i wszystkie problemy zniknęły.

autko żwawo chodzi cały czas, odpala od jednego obrotu chyba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 17:28
Posty: 63
Skąd: Żory
Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG

Postprzez yiabol » 6 lip 2007, 20:51

to chyba wina zapchanego katalizatora
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )

Audi A3 1.8T
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2007, 19:36
Posty: 147
Skąd: Warszawa
Auto: A3 1.8T

Postprzez toady » 7 lip 2007, 10:53

yiabol napisał(a):wina zapchanego katalizatora

W moim przypadku na pewno nie – moj katalizator juz dawno zostal zutylizowany :)
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez toady » 9 lip 2007, 08:51

Jeszcze dokladniejszy opis. U mnie to wyglada tak:
– silnik zimny – zapala od dotkniecia kluczyka
– silnik goracy tuz po zgaszeniu zapala od kopa (np. jak mi zgasnie przy wjezdzie na kraweznik czy do garazu to odpala od razu)
– jak zostawie auto na jakis czas (> 20 minut) to wtedy trzeba dluzej pokrecic albo dodac gazu lekko, mimo ze jeszcze jest cieply.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez Konspi » 12 lip 2007, 05:09

Mam to samo ale ja słyszałem od znajomego mechaniora jeszcze inna diagnoze. Mianowicie świece NGK mają zamałą ciepłote co do naszego chrzczonego paliwa co przy gaszeniu ciepłego silnika powoduje nie przepalenie całej komory spalania ( słychac lekki bulgot przy gaszeniu ) tym samym swiece zostaja po zgaszeniu mokre i ciezej jest Manie odpalić. Można to sprawdzic łatwo : Pojezdzic troche nagrzac autko – zgasic – wykrecic swiece – przetrzec je – wkrecic – i powinna ciepla odpalic na dotyk.
Podałem za przykład świece NGK bo na takich duzo osób jezdzi, ale powode moze byc tez zle ustawiony zapłon chocby o 1 stopien i efekt podobny
Mazda 323 1.5 85' ==> Mitsubishi Lancer 1.5 88' ==> Mazda 323 F 1.6 16v 91' ==> Mazda 323 F 2.0 V6 Lantis 97'==>BMW 318i E46 02'==> bedzie mps
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2007, 12:58
Posty: 253
Skąd: Polkowice
Auto: Bayerische Motoren Werke

Postprzez yasiu » 23 lip 2007, 00:22

Jeszcze przyczyną mogą być luzy zaworowe. Jeżeli się nagrzeje to materiał się rozciąga powodując inne luzy. Daję to jako ciekawostkę gdyż już spotykałem takie awarie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez toady » 23 lip 2007, 09:18

Hmm, wiekszosc Mazd z tego okresu ma tzw. szklanki (hydrauliczne regulatory luzu zaworow).

Az tak sie nie znam wiec zapytam. W moim przyapdku na zimnym silniku czasem sie zdarzy ze ktoras szklanka klepie przez moment. Na cieplym nigdy tego nie slyszalem. Myslisz ze moge miec luzy na zaworach 20-30 minut po zgaszeniu silnika? I jak wytlumaczyc, ze te luzy nie przeszkadzaja zapalic silnika zimnego, nawet kiedy klepią?


yasiu napisał(a):Dla forumowiczy Mazdaspeed dobre ceny.

A dla innych?? ;)
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez Colar » 13 sie 2007, 08:00

Miałem ten sam problem, i okazało sie ze to aparat zapłonowy... Po wymianie wszystko ok
Colar
 

Postprzez michasiek » 20 sie 2007, 05:51

Colar napisał(a):Miałem ten sam problem, i okazało sie ze to aparat zapłonowy... Po wymianie wszystko ok


Colar a powiedz czy objawy były dokładnie takie jak pisał toady? Bo u mnie wygląda to tak samo jak u niego.. Zimny pali, ciepły zaraz po zgaśnięciu też pali w moment, ale ciepły taki odstany pali już z kłopotami i muszę mu dodać gazu, żeby zaskoczył.

Aparat zapłonowy hmmmmm.... czy to może mieć wpływ na to, że trzeba dodawać gazu?
Jeśli ktoś coś chciałby dodać w tym temacie to proszę, każde informacje będą pomocne :)

Ważne, aby sens został zachowany – zimny pali, ciepły po zgaszeniu pali, ale ciepły odstany ma problemy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez Briareos » 21 sie 2007, 00:48

Już aparat chcecie wymieniać? A czujnik temp. chłodziwa był chociaż sprawdzany?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez michasiek » 21 sie 2007, 01:00

Czujnik wymieniłem i po wymianie obroty się ustabilizowały, ale z paleniem dalej problem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez michasiek » 25 sie 2007, 16:05

Dobra, dzisiaj wymieniłem kable zapłonowe na NGK RC-ZX19 czyli właściwe do Mazdy MX-3.
140zł wydane na te przewody nie zmieniło sytuacji.

Świece mam Denso, były wymieniane po remoncie silnika 2 miesiące temu.

Jakieś pomysły ?:( Zimny pali na dotyk, zgaszony i zapalony w przeciągu 10min też pali na dotyk, a jak już postoi 30min w górę to musze kręcić kręcić i wystarczy, że lekko dodam gazu to zapali..


PYTANIE ZA 100 pktów: dlaczego zapala jak dodaję gazu?


HELP <pomocy> <pomocy> <pomocy>

To trochę niemoralne :D:D:D ale ten kto pomoże mi trafnie zdiagnozować problem jako pierwszy ma u mnie flachę!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez KyRy » 25 sie 2007, 16:19

mi v6 odpalało tylko z gazem jak miałem przestawiony rozrząd o kilka ząbków...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323