Pada katalizator ..... co zrobic?

Postprzez GofNet » 2 gru 2006, 22:08

Popieram. Wiele osób mówi: "Ooo jak zdemontowałem stary katalizator i założyłem strumienice, to silnik od razu odżył!" Tylko, że każdy patrzy przez pryzmat uszkodzonego elementu, który trzeba wymienić. Montaż nowego katalizatora również doda mocy auto, gdyż ponownie udrożni układ wydechowy! To chyba oczywiste.

To tak, jak z filtrem powietrza. Jak jest zapchany, to jego wyjęcie nie jest rozwiązaniem. Wymiana zaś a i owszem...

Odwiedź:
<czytaj> Allegro – katalizatory

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Nie wiem, czy ten układ jest do Twojego pojazdu (myślę, że tak). Jeśli tak jest, to łatwiej będzie Ci znaleźć to, czego szukasz.

Obrazek
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jano » 2 gru 2006, 22:28

Wstawiłem chwilowo rurę, potem wstawie katalizator. Tylko mam problem bo przed wymianą strzelił mi gaz i pękł przepływomierz, muszę go skleić. Podjechał kawałek i jak już zgasł to nie mogłem zapalić i nie wiem czy to kwestia przepływomierza czy czegoś innego, więc może chwilowo zlikwidowałem jeden problem, ale pojawiły się następne:(
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez GofNet » 2 gru 2006, 22:58

Cóż... Podczas pracy na LPG przepływomierz nie bierze udziału, więc może choć spróbować odpalić na LPG? Poza tym obejrzyj dokładnie nie tylko samą przepływkę, ale rurę, którą powietrze jest transportowane do przepustnicy.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez corey » 3 gru 2006, 01:44

jesli nie jestes z greenpeace to

wywal katalizator- wstaw rure

inne teorie sa tylko teoriami forumowych teoretykow
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez corey » 3 gru 2006, 01:45

i zadnej strumiennicy – boj sie boga
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Jano » 3 gru 2006, 01:54

Jano napisał(a):Wstawiłem chwilowo rurę

I dopóki autko jeszcze chodziło było głośno, nie wiem czy nie za głośno jak na jazde pozami miastem . Jak uda mi się je zreanimować to zobaczymy czy rura zostanie czy nie .
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez no_fear » 5 mar 2007, 12:15

Haszcz napisał(a):A jak poznac ze katalizator jest juz do bani? Analiza spalin?

mam pewne przypuszczenia, że KAT mi sie letko przytkał...
Jak to stwierdzić na 100% bez wycinania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Pioteq25 » 5 mar 2007, 12:17

Taniej wyciąć i sprawdzić niż jechać na hamownię:)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez qwasol » 5 mar 2007, 21:40

a ja byłem zmuszony wyciąć kat i wstawić kawałek rurki z dwóch powodów:
-brak kaski
– lpg na śrubie gdzieś wyczytałem ze taka instalka rozwala w pierwszej kolejność sonde lambda (u mnie jest martwa) a później jako że lamda nie działa kat zalewa sie pb go szybciej szlak trafia. moze to nie prawda ale tak sie zasugerowałem tym...

Zrobiłem już tak 10000km i nie zauważyłem żeby sie coś zle działo ze swoich ddoświadczeń moge powiedzieć ze wsatwienie rurki powoduje:
– większy hałas – mnie nie przeszkadza
– trudności z przeglądem – ale wystarczy objechac kilka stacji diagnostycznych i w końcu któryś mechanik bedzie zbyt zmęczony zeby oglądac auto
– mazda sie lepiej wkręca ale tu winą był zapchany kat

Z teraz pytanie do szanownych forumowiczów bo sie tak naczytałem ze nie należy poprawiać inżynierów z fabryki...jest taka mazda z silnikiem 1.8 dohc i do roku 92 miała fabrycznie ~140km a po roku 92 ~130km i gdzieś na forum przeczytałem ze poprostu po 92 wstawili kata + lambda i moc spadła. Proszę o wyjasnienie mi tej tajnej modyfikacji bo jeżeli nic nie zmienili przy silniki to wyciecie kata podnośi moc (chociaż jak widać nie za duzo) i mało tego nie ma absolutnie wpływu na żywotność silnika

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 18:37
Posty: 53
Skąd: Wrocek
Auto: Mazda mx5 1.6 2000

Postprzez Honestus » 7 kwi 2007, 20:03

no_fear napisał(a):
Haszcz napisał(a):A jak poznac ze katalizator jest juz do bani? Analiza spalin?

mam pewne przypuszczenia, że KAT mi sie letko przytkał...
Jak to stwierdzić na 100% bez wycinania?


Właśnie... jak stwierdzić czy katalizator jest zapchany?
Wcześniej jeździłem: Nissan Sunny 1.4 `95, Toyota Yaris 1.0 `03,`04,`05, Renault Clio 1.5 DCI `06, VW Passat 1.9 TDI `03, Mazda 323F 1.5`96
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 21:59
Posty: 101
Auto: była 323f, BA, 1996,
była 6 GY MZR-CD 2003,
był Xedos 9, 2,5l 2001, automat
jest BMW 3 (E46), 2,0 diesel, 2001,polift, automat

Postprzez Bladyy78 » 7 kwi 2007, 23:51

Ja ostatnio sprawdzałem swój katalizator tzn. jego drożność, wykręciłem go z auta i pod słonce sprawdziłem czy widać prześwit na druga stronę. Na początku myślałem ze kat jest zatkany i chciałem go przekuć prętem ale po kontroli okazało się ze jest drożny wiec zamontowałem go ponownie w aucie. Nie wiem jednak czy drożny katalizator pomimo swojego wieku dalej spełnia swoja rolę. U mnie auto ma przejechane na katalizatorze 157tyś.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez Yard » 8 kwi 2007, 00:00

qwasol napisał(a):Z teraz pytanie do szanownych forumowiczów bo sie tak naczytałem ze nie należy poprawiać inżynierów z fabryki...jest taka mazda z silnikiem 1.8 dohc i do roku 92 miała fabrycznie ~140km a po roku 92 ~130km i gdzieś na forum przeczytałem ze poprostu po 92 wstawili kata + lambda i moc spadła. Proszę o wyjasnienie mi tej tajnej modyfikacji bo jeżeli nic nie zmienili przy silniki to wyciecie kata podnośi moc (chociaż jak widać nie za duzo) i mało tego nie ma absolutnie wpływu na żywotność silnika

Pozdro


Wstawiasz coś na drodze spalin to silnik ma ciężej i parę KM ucieka. Usunięcie katalizatora nie ma wpływu na pracę silnika, tylko wtedy gdy nie ma sondy lambda. Jeśli jest to, po usunięciu katalizatora, zaczyna podawać abstrakcyjne informacje do komputera. Jaka informacja takie działanie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez GofNet » 8 kwi 2007, 00:21

Honestus napisał(a):Jak stwierdzić, czy katalizator jest zapchany?
<czytaj> Drożność katalizatora – jak sprawdzić?

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Honestus » 8 kwi 2007, 00:39

Szukałem, ale nie mogłem znaleźć. GofNet dzięki za pomoc :)
Wcześniej jeździłem: Nissan Sunny 1.4 `95, Toyota Yaris 1.0 `03,`04,`05, Renault Clio 1.5 DCI `06, VW Passat 1.9 TDI `03, Mazda 323F 1.5`96
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2007, 21:59
Posty: 101
Auto: była 323f, BA, 1996,
była 6 GY MZR-CD 2003,
był Xedos 9, 2,5l 2001, automat
jest BMW 3 (E46), 2,0 diesel, 2001,polift, automat

Postprzez Dj.Dario » 8 kwi 2007, 14:12

Usunięcie katalizatora nie ma wpływu na pracę silnika, tylko wtedy gdy nie ma sondy lambda.


Generalnie to bzdura – to co mówisz dzieje się tylko wtedy, gdy samochód ma sonde lambda ZA katalizatorem. Są czasem 2 sondy – na kolektorze i za katem, wtedy racja.
Ale w 90% samochodów sonda jest przed katem, więc nic nie stoi na przeszkodzie by tego wypatroszyć, a ceramike sprzedać ;) (ok. 150zł za kg).

Jesli chodzi o strumiennice, to montujemy zamiast tłumika środkowego, zamiast katalizatora może się okazać za blisko silnika i będzie nam chodził nieprawidłowo (brak ciśnienia, spaliny za szybko uciekają).

Powiem tylko, że sam mam wydech przelotowy z końcowym seryjnym (lekka modyfikacja;) ) tłumikiem. Katalizator wypatroszony, zamiast tłumika środkowego rurka (fajnie strzela przy hamowaniu silnikiem ;) )
Jeżdże na takim zestawie od stycznia, zrobiłem ok. 5-6 tyś. km. Spalanie niższe, silnik o niebo lepiej chodzi.

Pozdrawiam, Darek
Była Madzia,był Roverek, jest Ibi :D

Zapraszam na:
www.sieci.qsh.pl
Początkujący
 
Od: 6 sty 2007, 17:36
Posty: 19
Skąd: Cieszyn
Auto: Rover 200 1.4i

Postprzez Gość » 8 kwi 2007, 14:38

Dj.Dario
Jakiej firmy masz strumienicę??
a kata wywaliłeś bo był zapchany czy jak??
pozdr
Gość
 

Postprzez Dj.Dario » 9 kwi 2007, 17:52

KEEL Nie mam strumiennicy.
Katalizator pewnie był troche zapchany, miał 130 tyś km przejechane.
Ale jak patrzyliśmy, to światło przechodziło przez niego.
Wtedy głównie myślałem o tym, żeby mieć troche kasy z niego ;)
A poprawa osiągów wyszła przy okazji.

Pozdrawiam,Darek
Była Madzia,był Roverek, jest Ibi :D

Zapraszam na:
www.sieci.qsh.pl
Początkujący
 
Od: 6 sty 2007, 17:36
Posty: 19
Skąd: Cieszyn
Auto: Rover 200 1.4i

Postprzez GofNet » 9 kwi 2007, 22:02

OT:
Dj.Dario napisał(a):żeby mieć troche kasy z niego
To ile z niego PLN'ów wyciągnąłeś?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Dj.Dario » 10 kwi 2007, 12:20

Ceramiki przy moim silniku (1.3) było w katalizatorze 0,65 kg. Dostałem za to 90zł (cena za kg zależy od stanu ceramiki, można nawet dostać 230-240zł za kg). Nie było tego dużo, szczerze, spodziewałem się więcej, ale przynajmniej na przeróbce wydechu, którą i tak chciałem zrobić, nic nie straciłem, a jeszcze na piwo zostało ;)

Pozdrawiam, Darek
Była Madzia,był Roverek, jest Ibi :D

Zapraszam na:
www.sieci.qsh.pl
Początkujący
 
Od: 6 sty 2007, 17:36
Posty: 19
Skąd: Cieszyn
Auto: Rover 200 1.4i

Postprzez luk323 » 10 kwi 2007, 19:08

ja mam juz przejechane okolo 170350km i mysle ze to juz odpowiedni moment na wyciecie kata i wspawanie strumienicy. Co wy na to? Aha i czy moja mazda bedzie zrywniejsza, czyli szybsza? Oczywisci zapomnialem dodac ze jeszcze chyba dorzucil bym filtr stozkowypod mask. Odp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323