Pada katalizator ..... co zrobic?
Popieram. Wiele osób mówi: "Ooo jak zdemontowałem stary katalizator i założyłem strumienice, to silnik od razu odżył!" Tylko, że każdy patrzy przez pryzmat uszkodzonego elementu, który trzeba wymienić. Montaż nowego katalizatora również doda mocy auto, gdyż ponownie udrożni układ wydechowy! To chyba oczywiste.
To tak, jak z filtrem powietrza. Jak jest zapchany, to jego wyjęcie nie jest rozwiązaniem. Wymiana zaś a i owszem...
Odwiedź:
Allegro – katalizatory
Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS. Nie wiem, czy ten układ jest do Twojego pojazdu (myślę, że tak). Jeśli tak jest, to łatwiej będzie Ci znaleźć to, czego szukasz.
To tak, jak z filtrem powietrza. Jak jest zapchany, to jego wyjęcie nie jest rozwiązaniem. Wymiana zaś a i owszem...
Odwiedź:
Allegro – katalizatory
Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS. Nie wiem, czy ten układ jest do Twojego pojazdu (myślę, że tak). Jeśli tak jest, to łatwiej będzie Ci znaleźć to, czego szukasz.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Wstawiłem chwilowo rurę, potem wstawie katalizator. Tylko mam problem bo przed wymianą strzelił mi gaz i pękł przepływomierz, muszę go skleić. Podjechał kawałek i jak już zgasł to nie mogłem zapalić i nie wiem czy to kwestia przepływomierza czy czegoś innego, więc może chwilowo zlikwidowałem jeden problem, ale pojawiły się następne:(
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
Cóż... Podczas pracy na LPG przepływomierz nie bierze udziału, więc może choć spróbować odpalić na LPG? Poza tym obejrzyj dokładnie nie tylko samą przepływkę, ale rurę, którą powietrze jest transportowane do przepustnicy.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Jano napisał(a):Wstawiłem chwilowo rurę
I dopóki autko jeszcze chodziło było głośno, nie wiem czy nie za głośno jak na jazde pozami miastem . Jak uda mi się je zreanimować to zobaczymy czy rura zostanie czy nie .
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
a ja byłem zmuszony wyciąć kat i wstawić kawałek rurki z dwóch powodów:
-brak kaski
– lpg na śrubie gdzieś wyczytałem ze taka instalka rozwala w pierwszej kolejność sonde lambda (u mnie jest martwa) a później jako że lamda nie działa kat zalewa sie pb go szybciej szlak trafia. moze to nie prawda ale tak sie zasugerowałem tym...
Zrobiłem już tak 10000km i nie zauważyłem żeby sie coś zle działo ze swoich ddoświadczeń moge powiedzieć ze wsatwienie rurki powoduje:
– większy hałas – mnie nie przeszkadza
– trudności z przeglądem – ale wystarczy objechac kilka stacji diagnostycznych i w końcu któryś mechanik bedzie zbyt zmęczony zeby oglądac auto
– mazda sie lepiej wkręca ale tu winą był zapchany kat
Z teraz pytanie do szanownych forumowiczów bo sie tak naczytałem ze nie należy poprawiać inżynierów z fabryki...jest taka mazda z silnikiem 1.8 dohc i do roku 92 miała fabrycznie ~140km a po roku 92 ~130km i gdzieś na forum przeczytałem ze poprostu po 92 wstawili kata + lambda i moc spadła. Proszę o wyjasnienie mi tej tajnej modyfikacji bo jeżeli nic nie zmienili przy silniki to wyciecie kata podnośi moc (chociaż jak widać nie za duzo) i mało tego nie ma absolutnie wpływu na żywotność silnika
Pozdro
-brak kaski
– lpg na śrubie gdzieś wyczytałem ze taka instalka rozwala w pierwszej kolejność sonde lambda (u mnie jest martwa) a później jako że lamda nie działa kat zalewa sie pb go szybciej szlak trafia. moze to nie prawda ale tak sie zasugerowałem tym...
Zrobiłem już tak 10000km i nie zauważyłem żeby sie coś zle działo ze swoich ddoświadczeń moge powiedzieć ze wsatwienie rurki powoduje:
– większy hałas – mnie nie przeszkadza
– trudności z przeglądem – ale wystarczy objechac kilka stacji diagnostycznych i w końcu któryś mechanik bedzie zbyt zmęczony zeby oglądac auto
– mazda sie lepiej wkręca ale tu winą był zapchany kat
Z teraz pytanie do szanownych forumowiczów bo sie tak naczytałem ze nie należy poprawiać inżynierów z fabryki...jest taka mazda z silnikiem 1.8 dohc i do roku 92 miała fabrycznie ~140km a po roku 92 ~130km i gdzieś na forum przeczytałem ze poprostu po 92 wstawili kata + lambda i moc spadła. Proszę o wyjasnienie mi tej tajnej modyfikacji bo jeżeli nic nie zmienili przy silniki to wyciecie kata podnośi moc (chociaż jak widać nie za duzo) i mało tego nie ma absolutnie wpływu na żywotność silnika
Pozdro
- Od: 18 mar 2006, 18:37
- Posty: 53
- Skąd: Wrocek
- Auto: Mazda mx5 1.6 2000
no_fear napisał(a):Haszcz napisał(a):A jak poznac ze katalizator jest juz do bani? Analiza spalin?
mam pewne przypuszczenia, że KAT mi sie letko przytkał...
Jak to stwierdzić na 100% bez wycinania?
Właśnie... jak stwierdzić czy katalizator jest zapchany?
Wcześniej jeździłem: Nissan Sunny 1.4 `95, Toyota Yaris 1.0 `03,`04,`05, Renault Clio 1.5 DCI `06, VW Passat 1.9 TDI `03, Mazda 323F 1.5`96
- Od: 22 mar 2007, 21:59
- Posty: 101
- Auto: była 323f, BA, 1996,
była 6 GY MZR-CD 2003,
był Xedos 9, 2,5l 2001, automat
jest BMW 3 (E46), 2,0 diesel, 2001,polift, automat
Ja ostatnio sprawdzałem swój katalizator tzn. jego drożność, wykręciłem go z auta i pod słonce sprawdziłem czy widać prześwit na druga stronę. Na początku myślałem ze kat jest zatkany i chciałem go przekuć prętem ale po kontroli okazało się ze jest drożny wiec zamontowałem go ponownie w aucie. Nie wiem jednak czy drożny katalizator pomimo swojego wieku dalej spełnia swoja rolę. U mnie auto ma przejechane na katalizatorze 157tyś.
qwasol napisał(a):Z teraz pytanie do szanownych forumowiczów bo sie tak naczytałem ze nie należy poprawiać inżynierów z fabryki...jest taka mazda z silnikiem 1.8 dohc i do roku 92 miała fabrycznie ~140km a po roku 92 ~130km i gdzieś na forum przeczytałem ze poprostu po 92 wstawili kata + lambda i moc spadła. Proszę o wyjasnienie mi tej tajnej modyfikacji bo jeżeli nic nie zmienili przy silniki to wyciecie kata podnośi moc (chociaż jak widać nie za duzo) i mało tego nie ma absolutnie wpływu na żywotność silnika
Pozdro
Wstawiasz coś na drodze spalin to silnik ma ciężej i parę KM ucieka. Usunięcie katalizatora nie ma wpływu na pracę silnika, tylko wtedy gdy nie ma sondy lambda. Jeśli jest to, po usunięciu katalizatora, zaczyna podawać abstrakcyjne informacje do komputera. Jaka informacja takie działanie.
<czytaj> Drożność katalizatora – jak sprawdzić?Honestus napisał(a):Jak stwierdzić, czy katalizator jest zapchany?
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Szukałem, ale nie mogłem znaleźć. GofNet dzięki za pomoc
Wcześniej jeździłem: Nissan Sunny 1.4 `95, Toyota Yaris 1.0 `03,`04,`05, Renault Clio 1.5 DCI `06, VW Passat 1.9 TDI `03, Mazda 323F 1.5`96
- Od: 22 mar 2007, 21:59
- Posty: 101
- Auto: była 323f, BA, 1996,
była 6 GY MZR-CD 2003,
był Xedos 9, 2,5l 2001, automat
jest BMW 3 (E46), 2,0 diesel, 2001,polift, automat
Usunięcie katalizatora nie ma wpływu na pracę silnika, tylko wtedy gdy nie ma sondy lambda.
Generalnie to bzdura – to co mówisz dzieje się tylko wtedy, gdy samochód ma sonde lambda ZA katalizatorem. Są czasem 2 sondy – na kolektorze i za katem, wtedy racja.
Ale w 90% samochodów sonda jest przed katem, więc nic nie stoi na przeszkodzie by tego wypatroszyć, a ceramike sprzedać (ok. 150zł za kg).
Jesli chodzi o strumiennice, to montujemy zamiast tłumika środkowego, zamiast katalizatora może się okazać za blisko silnika i będzie nam chodził nieprawidłowo (brak ciśnienia, spaliny za szybko uciekają).
Powiem tylko, że sam mam wydech przelotowy z końcowym seryjnym (lekka modyfikacja;) ) tłumikiem. Katalizator wypatroszony, zamiast tłumika środkowego rurka (fajnie strzela przy hamowaniu silnikiem )
Jeżdże na takim zestawie od stycznia, zrobiłem ok. 5-6 tyś. km. Spalanie niższe, silnik o niebo lepiej chodzi.
Pozdrawiam, Darek
- Od: 6 sty 2007, 17:36
- Posty: 19
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Rover 200 1.4i
KEEL Nie mam strumiennicy.
Katalizator pewnie był troche zapchany, miał 130 tyś km przejechane.
Ale jak patrzyliśmy, to światło przechodziło przez niego.
Wtedy głównie myślałem o tym, żeby mieć troche kasy z niego
A poprawa osiągów wyszła przy okazji.
Pozdrawiam,Darek
Katalizator pewnie był troche zapchany, miał 130 tyś km przejechane.
Ale jak patrzyliśmy, to światło przechodziło przez niego.
Wtedy głównie myślałem o tym, żeby mieć troche kasy z niego
A poprawa osiągów wyszła przy okazji.
Pozdrawiam,Darek
- Od: 6 sty 2007, 17:36
- Posty: 19
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Rover 200 1.4i
OT:
To ile z niego PLN'ów wyciągnąłeś?Dj.Dario napisał(a):żeby mieć troche kasy z niego
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Ceramiki przy moim silniku (1.3) było w katalizatorze 0,65 kg. Dostałem za to 90zł (cena za kg zależy od stanu ceramiki, można nawet dostać 230-240zł za kg). Nie było tego dużo, szczerze, spodziewałem się więcej, ale przynajmniej na przeróbce wydechu, którą i tak chciałem zrobić, nic nie straciłem, a jeszcze na piwo zostało
Pozdrawiam, Darek
Pozdrawiam, Darek
- Od: 6 sty 2007, 17:36
- Posty: 19
- Skąd: Cieszyn
- Auto: Rover 200 1.4i
ja mam juz przejechane okolo 170350km i mysle ze to juz odpowiedni moment na wyciecie kata i wspawanie strumienicy. Co wy na to? Aha i czy moja mazda bedzie zrywniejsza, czyli szybsza? Oczywisci zapomnialem dodac ze jeszcze chyba dorzucil bym filtr stozkowypod mask. Odp.
- Od: 21 sty 2007, 10:33
- Posty: 83
- Skąd: Zelów
- Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości