Kody błędów Mazda 323f BJ – wszystkie wersje silnikowe
Polecam zakup urzadzenia co obsluguje OBD2 – nie jest drogie a wskazuje dokladnie
http://cgi.ebay.co.uk/CAN-Bus-OBDII-OBD ... 240%3A1308
albo na allegro to samo:
http://allegro.pl/item540232578_skaner_ ... promo.html
miam w mojej BJ 1.6 LPG BRC – na poczatku wyskakiwalo duzo bledow i dzieki temu urzadzeniu wszystkie usterki usunalem tanim kosztem bez kosztownych wizyt w ASO.
http://cgi.ebay.co.uk/CAN-Bus-OBDII-OBD ... 240%3A1308
albo na allegro to samo:
http://allegro.pl/item540232578_skaner_ ... promo.html
miam w mojej BJ 1.6 LPG BRC – na poczatku wyskakiwalo duzo bledow i dzieki temu urzadzeniu wszystkie usterki usunalem tanim kosztem bez kosztownych wizyt w ASO.
Jednak nie ma to jak Japonska technologia.
- Od: 19 sie 2007, 22:55
- Posty: 39
- Skąd: Gdynia/Aberdeen Szkocja
- Auto: 323F 1.6 02" BRC, 323F 1.5 98"
witam
podłącze się pod temat
ja mam następujący problem,
zmontowałem próbnik według schematu
FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
wszystko wykonałem tak jak trzeba
zmostkowałem TEN i GND
tester działa, ale przy próbie odczyty błędów dioda świeci cały czas [ na zgaszonym silniku] a na odpalonym gaśnie i nie mruga
dlaczego tak się dzieje,
jak mam wykonać odczyt błędów
podłącze się pod temat
ja mam następujący problem,
zmontowałem próbnik według schematu
FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B
wszystko wykonałem tak jak trzeba
zmostkowałem TEN i GND
tester działa, ale przy próbie odczyty błędów dioda świeci cały czas [ na zgaszonym silniku] a na odpalonym gaśnie i nie mruga
dlaczego tak się dzieje,
jak mam wykonać odczyt błędów
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
spróbuję podłączyć się do plusa
podłączam tam gdzie trzeba
według instrukcji http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
TEN i GND mostkuję [tryb diagnostyczny działa, wentylator załącza się po przekręceniu przepustnicą]
tester podłączam pod FEN i +B
i dioda zapala się od razu [zapłon przekręcony]
po odpaleniu gaśnie
mam 323F 1,5 96, przed liftingiem, chociaż kilka akcentów mam z madzi po lifcie, blendka z tyłu, 3 światło stopu w plastiku na klapie tylnej
na desce nie mam żadnej ikony z silnikiem, być może mam spaloną, ale nie sądzę aby ten rocznik miał
sprawdzałem również tak, patrzyłem na deskę czy coś nie mruga,ale tylko świecą kontrolki od oleju, ładowania
podłączam tam gdzie trzeba
według instrukcji http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
TEN i GND mostkuję [tryb diagnostyczny działa, wentylator załącza się po przekręceniu przepustnicą]
tester podłączam pod FEN i +B
i dioda zapala się od razu [zapłon przekręcony]
po odpaleniu gaśnie
mam 323F 1,5 96, przed liftingiem, chociaż kilka akcentów mam z madzi po lifcie, blendka z tyłu, 3 światło stopu w plastiku na klapie tylnej
na desce nie mam żadnej ikony z silnikiem, być może mam spaloną, ale nie sądzę aby ten rocznik miał
sprawdzałem również tak, patrzyłem na deskę czy coś nie mruga,ale tylko świecą kontrolki od oleju, ładowania
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
U mnie jest tak: TEN i GND mostkuje, podłanczam diode pod FEN i plus akumulatora. Po przekręceniu kluczyka dioda zapala sie na ok.2 s po czym gaśnie oznaca to rozpoczęcie testu, po tym jesli sa błedy to je wymiguje, jeśli nie ma to już sie nie zapala. Po odpaleniu rowniez sie nie zapala jesli nie ma błedów.
witam
wczoraj dopiero mogłem coś zajrzeć do madzi
i jak próbuje metoda FEN+ plus z aku też ten sam objaw
czyli świeci ciągle
a może coś nie tak z komputerkiem?
EDIT
udało się odczytać błędy
według mnie 11 i 12
ale proszę o spojrzenie
KOEO
wczoraj dopiero mogłem coś zajrzeć do madzi
i jak próbuje metoda FEN+ plus z aku też ten sam objaw
czyli świeci ciągle
a może coś nie tak z komputerkiem?
EDIT
udało się odczytać błędy
według mnie 11 i 12
ale proszę o spojrzenie
KOEO
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Witam, dzisiaj zrobiłem sobie tescik w Madzi:) Po przekreceniu stacyjki i tak samo gdy włącze silnik mam te same objawy.GDy rozpoczne test zapala sie na dłuższa chwile raz dioda a pozniej w kółko mruga 2 raz w odstepach jakies 5 sekund.Cały czas to powtarza.Sa to szybkie sygnaly tak jakby oznaczało bład 2? Tylko takiego błedu znalezc nie moge.
Druga sprawa to test ABS. wyskoczyly mi 3 bledy:
11czujnik obrotów koła PP
13 czujnik obrotów koła LP
53przekaźnik silnika pompy / silnik
Co to oznacza dla mnie? Jakbym odpowietrzyl uklad cos by dalo? Czy do wymiany sa te czujniki obrotow.Z tego co wiem to urzadzenie chyba 200 zl za sztuke kosztuje wiec raczej nieoplacalne zeby to wymieniac.Abs dziala.prosze o porady.Interesuje mnie tez chlopaki co z tym silnikiem ze dioda miga 2 razy
Druga sprawa to test ABS. wyskoczyly mi 3 bledy:
11czujnik obrotów koła PP
13 czujnik obrotów koła LP
53przekaźnik silnika pompy / silnik
Co to oznacza dla mnie? Jakbym odpowietrzyl uklad cos by dalo? Czy do wymiany sa te czujniki obrotow.Z tego co wiem to urzadzenie chyba 200 zl za sztuke kosztuje wiec raczej nieoplacalne zeby to wymieniac.Abs dziala.prosze o porady.Interesuje mnie tez chlopaki co z tym silnikiem ze dioda miga 2 razy
- Od: 2 cze 2008, 23:05
- Posty: 20
- Skąd: Trzemeszno
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 1993r
Witam. Ja też mam problem z odczytem błędów. Pomoże ktoś?
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pnd8EAsOG7k&hl=pl&fs=1&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pnd8EAsOG7k&hl=pl&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Poza tym miałem jeszcze inny problem. Jak miałem zwarty styk GND i TEN, to auto nie chciało zapalić, a jak najpierw zapaliłem, to po zwarciu odrazu gasło :/ o co może chodzić?
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pnd8EAsOG7k&hl=pl&fs=1&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pnd8EAsOG7k&hl=pl&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Poza tym miałem jeszcze inny problem. Jak miałem zwarty styk GND i TEN, to auto nie chciało zapalić, a jak najpierw zapaliłem, to po zwarciu odrazu gasło :/ o co może chodzić?
- Od: 19 sie 2008, 14:11
- Posty: 94
- Skąd: Czarny Dunajec
- Auto: 323F (BA), 1.5, '98
Jelsi chodzi o Abs to problem rozwiazalem.Usunalem bledy i juz sie nic nie pojawia;) ale co z tym silnikiem dlaczego nie moze odczytac bledow?
skitmen-> wedlug mnie to wlasnie pojawia Ci sie blad:) wiec wystarczy go odczytac:D
skitmen-> wedlug mnie to wlasnie pojawia Ci sie blad:) wiec wystarczy go odczytac:D
- Od: 2 cze 2008, 23:05
- Posty: 20
- Skąd: Trzemeszno
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 1993r
witam wszystkich mam tez podobny problem tzn z falujacymi obrotami na cieplym silniku ( jak widze dosc czesty) a mianowicie, silnik, gdy zlapie odpowiedni temp (ok 20 min jazdy) zaczyna przerywac, dlawic, dusic sie na obrotach w zakresie 2- 3 tys po czym stopniowo sie rozrastac i po jakis koljenych 15 minutach dlawi gop na calym zakresie nawet na biegu jalowym przy pierwszej diagnostyce leda nic nie wykazalo dopiero dzisiaj pokazalo (jezeli poprawnie odczytalem) bledy nr 03 i 09 (brak sygn z czujnika halla i otwarty lub zwarty obwod czujnika temp chlodziwa. Prosilbym o kilka madrych argumentow uzasadniajacych ten fakt. Moze to brzmi glupio ale w piatek przyszedl mi przeplywomierz bo sie posluchalem kilku osob ... no i wtopka. Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki.
-
zrka
koledzy moze i mi pomozecie otoz miga mi kontroka swiec zarowych a gdy jade dluzej i przyspiesze do ok 3 tys obrotow to czasem zgasnie i jak zwolnie to 1 tys obroto znw maiga
bylem wczoraj u szpeca na komputerek w lodzi i nie wykazalo zadnego bledu
pomozecie
bylem wczoraj u szpeca na komputerek w lodzi i nie wykazalo zadnego bledu
pomozecie
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
karlo8 napisał(a):koledzy moze i mi pomozecie otoz miga mi kontroka swiec zarowych a gdy jade dluzej i przyspiesze do ok 3 tys obrotow to czasem zgasnie i jak zwolnie to 1 tys obroto znw maigabylem wczoraj u szpeca na komputerek w lodzi i nie wykazalo zadnego bledu
Nie mamy szklanej kuli i nie wiemy o jakie auto chodzi, proponuje minimum wysiłku i napisać o jakie auto chodzi i jaki silnik, wnioskuje z postu że to pewnie disel więc proponuje w tym dziale najpierw poszukać, ewentualnie zadać pytanie.
karlo8 napisał(a):mazda 323 2.0 DITD 1998 r bj mam filmik podajcie mi adres mail to wam wysle jak miga dioda po zmostkowaniu bo wstawic tutaj nie umiem
wstaw na youtube i wyślij link
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości