Kody błędów Mazda 323f BJ – wszystkie wersje silnikowe

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez petoir » 8 lut 2009, 00:07

Polecam zakup urzadzenia co obsluguje OBD2 – nie jest drogie a wskazuje dokladnie

http://cgi.ebay.co.uk/CAN-Bus-OBDII-OBD ... 240%3A1308

albo na allegro to samo:

http://allegro.pl/item540232578_skaner_ ... promo.html

miam w mojej BJ 1.6 LPG BRC – na poczatku wyskakiwalo duzo bledow i dzieki temu urzadzeniu wszystkie usterki usunalem tanim kosztem bez kosztownych wizyt w ASO.
Jednak nie ma to jak Japonska technologia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:55
Posty: 39
Skąd: Gdynia/Aberdeen Szkocja
Auto: 323F 1.6 02" BRC, 323F 1.5 98"

Postprzez Yard » 15 lut 2009, 11:20

Czy oprócz podania kodu podaje jeszcze jakieś informacje? Kod błędu można podczytać za darmo bez takiego urządzenia.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Borys » 15 lut 2009, 12:00

ale już nei skasujesz błędu samemu, a tym teoretycznie tak.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Yard » 15 lut 2009, 13:49

Dlaczego nie skasuję? Skasować też można bez tego urządzenia.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Borys » 15 lut 2009, 14:42

np. check engine w obd2 nie skasujesz przez zanik napięcia z tego co wiem, z SRS było chyba podobnie, ale to miałem w mitsubishi i nie pamiętam z jakim złączem.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Yard » 15 lut 2009, 17:52

Wadą ręcznego kasowania jest potem 20. minutowa samonauka samochodu prawidłowych ustawień. Tak piszą w książce o diagnostyce samochodów.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Kluska » 16 lut 2009, 20:50

witam
podłącze się pod temat
ja mam następujący problem,
zmontowałem próbnik według schematu

FEN ----|<|----|1000Ohm|---- +B

wszystko wykonałem tak jak trzeba
zmostkowałem TEN i GND
tester działa, ale przy próbie odczyty błędów dioda świeci cały czas [ na zgaszonym silniku] a na odpalonym gaśnie i nie mruga
dlaczego tak się dzieje,
jak mam wykonać odczyt błędów
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez bzzyczek » 17 lut 2009, 12:30

Może spróbuj podłączyć się zamiast do B+ do plusa akumulatora, jak tak zawsze robie i działa.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Yard » 17 lut 2009, 13:22

Kluska napisał(a): przy próbie odczyty błędów dioda świeci cały czas

Czy na pewno masz podłączone tam gdzie trzeba?
Nie masz przypadkiem na tablicy kontrolki silnika?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Kluska » 17 lut 2009, 13:56

spróbuję podłączyć się do plusa
podłączam tam gdzie trzeba
według instrukcji http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd
Obrazek
TEN i GND mostkuję [tryb diagnostyczny działa, wentylator załącza się po przekręceniu przepustnicą]

tester podłączam pod FEN i +B
i dioda zapala się od razu [zapłon przekręcony]
po odpaleniu gaśnie

mam 323F 1,5 96, przed liftingiem, chociaż kilka akcentów mam z madzi po lifcie, blendka z tyłu, 3 światło stopu w plastiku na klapie tylnej
na desce nie mam żadnej ikony z silnikiem, być może mam spaloną, ale nie sądzę aby ten rocznik miał
sprawdzałem również tak, patrzyłem na deskę czy coś nie mruga,ale tylko świecą kontrolki od oleju, ładowania
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez bzzyczek » 17 lut 2009, 14:54

U mnie jest tak: TEN i GND mostkuje, podłanczam diode pod FEN i plus akumulatora. Po przekręceniu kluczyka dioda zapala sie na ok.2 s po czym gaśnie oznaca to rozpoczęcie testu, po tym jesli sa błedy to je wymiguje, jeśli nie ma to już sie nie zapala. Po odpaleniu rowniez sie nie zapala jesli nie ma błedów.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Kluska » 20 lut 2009, 09:49

witam
wczoraj dopiero mogłem coś zajrzeć do madzi
i jak próbuje metoda FEN+ plus z aku też ten sam objaw
czyli świeci ciągle
a może coś nie tak z komputerkiem?


EDIT
udało się odczytać błędy
według mnie 11 i 12
ale proszę o spojrzenie
KOEO
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez artiwie15 » 14 mar 2009, 13:49

Witam, dzisiaj zrobiłem sobie tescik w Madzi:) Po przekreceniu stacyjki i tak samo gdy włącze silnik mam te same objawy.GDy rozpoczne test zapala sie na dłuższa chwile raz dioda a pozniej w kółko mruga 2 raz w odstepach jakies 5 sekund.Cały czas to powtarza.Sa to szybkie sygnaly tak jakby oznaczało bład 2? Tylko takiego błedu znalezc nie moge.
Druga sprawa to test ABS. wyskoczyly mi 3 bledy:
11czujnik obrotów koła PP
13 czujnik obrotów koła LP
53przekaźnik silnika pompy / silnik

Co to oznacza dla mnie? Jakbym odpowietrzyl uklad cos by dalo? Czy do wymiany sa te czujniki obrotow.Z tego co wiem to urzadzenie chyba 200 zl za sztuke kosztuje wiec raczej nieoplacalne zeby to wymieniac.Abs dziala.prosze o porady.Interesuje mnie tez chlopaki co z tym silnikiem ze dioda miga 2 razy ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 cze 2008, 23:05
Posty: 20
Skąd: Trzemeszno
Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 1993r

Postprzez skitmen » 14 mar 2009, 19:37

Witam. Ja też mam problem z odczytem błędów. Pomoże ktoś?


<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/pnd8EAsOG7k&hl=pl&fs=1&rel=0"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/pnd8EAsOG7k&hl=pl&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Poza tym miałem jeszcze inny problem. Jak miałem zwarty styk GND i TEN, to auto nie chciało zapalić, a jak najpierw zapaliłem, to po zwarciu odrazu gasło :/ o co może chodzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2008, 14:11
Posty: 94
Skąd: Czarny Dunajec
Auto: 323F (BA), 1.5, '98

Postprzez artiwie15 » 14 mar 2009, 21:32

Jelsi chodzi o Abs to problem rozwiazalem.Usunalem bledy i juz sie nic nie pojawia;) ale co z tym silnikiem dlaczego nie moze odczytac bledow?
skitmen-> wedlug mnie to wlasnie pojawia Ci sie blad:) wiec wystarczy go odczytac:D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 cze 2008, 23:05
Posty: 20
Skąd: Trzemeszno
Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 1993r

Postprzez zrka » 2 kwi 2009, 00:38

witam wszystkich mam tez podobny problem tzn z falujacymi obrotami na cieplym silniku ( jak widze dosc czesty) a mianowicie, silnik, gdy zlapie odpowiedni temp (ok 20 min jazdy) zaczyna przerywac, dlawic, dusic sie na obrotach w zakresie 2- 3 tys po czym stopniowo sie rozrastac i po jakis koljenych 15 minutach dlawi gop na calym zakresie nawet na biegu jalowym przy pierwszej diagnostyce leda nic nie wykazalo dopiero dzisiaj pokazalo (jezeli poprawnie odczytalem) bledy nr 03 i 09 (brak sygn z czujnika halla i otwarty lub zwarty obwod czujnika temp chlodziwa. Prosilbym o kilka madrych argumentow uzasadniajacych ten fakt. Moze to brzmi glupio ale w piatek przyszedl mi przeplywomierz bo sie posluchalem kilku osob ... no i wtopka. Z gory dziekuje za wszelkie wskazowki.
zrka
 

Postprzez karlo8 » 20 sie 2011, 12:03

koledzy moze i mi pomozecie otoz miga mi kontroka swiec zarowych a gdy jade dluzej i przyspiesze do ok 3 tys obrotow to czasem zgasnie i jak zwolnie to 1 tys obroto znw maiga
bylem wczoraj u szpeca na komputerek w lodzi i nie wykazalo zadnego bledu

pomozecie
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez bzzyczek » 20 sie 2011, 15:30

karlo8 napisał(a):koledzy moze i mi pomozecie otoz miga mi kontroka swiec zarowych a gdy jade dluzej i przyspiesze do ok 3 tys obrotow to czasem zgasnie i jak zwolnie to 1 tys obroto znw maigabylem wczoraj u szpeca na komputerek w lodzi i nie wykazalo zadnego bledu


Nie mamy szklanej kuli i nie wiemy o jakie auto chodzi, proponuje minimum wysiłku i napisać o jakie auto chodzi i jaki silnik, wnioskuje z postu że to pewnie disel więc proponuje w tym dziale najpierw poszukać, ewentualnie zadać pytanie.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez karlo8 » 20 sie 2011, 16:00

mazda 323 2.0 DITD 1998 r bj mam filmik podajcie mi adres mail to wam wysle jak miga dioda po zmostkowaniu bo wstawic tutaj nie umiem :(
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Neonixos666 » 20 sie 2011, 16:47

karlo8 napisał(a):mazda 323 2.0 DITD 1998 r bj mam filmik podajcie mi adres mail to wam wysle jak miga dioda po zmostkowaniu bo wstawic tutaj nie umiem :(


wstaw na youtube i wyślij link
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323