Uruchomienie kontrolki otwarych drzwi
1, 2
W ramach walki z nudą, postanowiłem się przyjrzeć temu problemowi bliżej, gdyż też wkurzało mnie to że mam miejsce na kontrolkę która nie działa.
Po bliższych oględzinach licznika oraz dokonaniu kilku pomiarów okazało się że nie taki diabeł straszny jak go malują. Z naprawą nieszczęsnej kontrolki powinna sobie poradzić każda osoba, która trzymała w ręku lutownicę.
A oto czego potrzebujemy:
1. Lutownica i cyna
2. Dioda świecąca czerwona 5mm
3. Rezystor 1K SMD 1206
4. Jakakolwiek dioda prostownicza w obudowie 1206 (ja akurat miałem SS14)
5. Wykręcony licznik z niedziałającą kontrolką.
Koszt diod i rezystora w sklepie z częściami elektronicznymi ok 2zł
Na początku demontujemy ostrożnie osłonę i szybkę z przodu licznika.
Następnie demontujemy biały plastik z tyłu licznika (4 śrubki) aby mieć dostęp do elektroniki z tyłu.
Kolejny krok to odgięcie blaszek z licznika obrotów i wyciągnięcie go.
Teraz widzimy że w miejscu gdzie powinna być dioda z kontrolki jest dziura, w którą należy wlutować naszą diodę.
Uwagę należy zwrócić na polaryzację diody świecącej ( dłuższa łapka plus lub tam gdzie jest ścięta to minus). Otwory na naszą diodę niestety są zalutowane i należy je oczyścić.
Diodę należy wsadzić zgodnie z jej symbolem w środku dziury, czyli plusem na prawo.
Tutaj zaznaczyłem dla ułatwienia gdzie plus a gdzie minus.
Teraz kolej na diodę prostowniczą ( minus zaznaczony na diodzie paskiem) i rezystor. Dzięki temu że są to elementy SMD wystarczy je nalutować w widoczych miejscach. Należy zwrócić uwagę aby dioda prostownicza była przylutowana minusem w do plusa diody świecącej.
Następnie skręcamy wszystko do kupy i cieszymy się działającą kontrolką.
W moim przypadku tak to zadziałało
Po bliższych oględzinach licznika oraz dokonaniu kilku pomiarów okazało się że nie taki diabeł straszny jak go malują. Z naprawą nieszczęsnej kontrolki powinna sobie poradzić każda osoba, która trzymała w ręku lutownicę.
A oto czego potrzebujemy:
1. Lutownica i cyna
2. Dioda świecąca czerwona 5mm
3. Rezystor 1K SMD 1206
4. Jakakolwiek dioda prostownicza w obudowie 1206 (ja akurat miałem SS14)
5. Wykręcony licznik z niedziałającą kontrolką.
Koszt diod i rezystora w sklepie z częściami elektronicznymi ok 2zł
Na początku demontujemy ostrożnie osłonę i szybkę z przodu licznika.
Następnie demontujemy biały plastik z tyłu licznika (4 śrubki) aby mieć dostęp do elektroniki z tyłu.
Kolejny krok to odgięcie blaszek z licznika obrotów i wyciągnięcie go.
Teraz widzimy że w miejscu gdzie powinna być dioda z kontrolki jest dziura, w którą należy wlutować naszą diodę.
Uwagę należy zwrócić na polaryzację diody świecącej ( dłuższa łapka plus lub tam gdzie jest ścięta to minus). Otwory na naszą diodę niestety są zalutowane i należy je oczyścić.
Diodę należy wsadzić zgodnie z jej symbolem w środku dziury, czyli plusem na prawo.
Tutaj zaznaczyłem dla ułatwienia gdzie plus a gdzie minus.
Teraz kolej na diodę prostowniczą ( minus zaznaczony na diodzie paskiem) i rezystor. Dzięki temu że są to elementy SMD wystarczy je nalutować w widoczych miejscach. Należy zwrócić uwagę aby dioda prostownicza była przylutowana minusem w do plusa diody świecącej.
Następnie skręcamy wszystko do kupy i cieszymy się działającą kontrolką.
W moim przypadku tak to zadziałało
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
To chyba zależy od tego czy w liczniku jest na nią miejsce, bo sygnały jakimi jest zapalana dioda do +12V które jest cały czas na liczniku i masa z czujników drzwi.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
swietna fotorelacja wartalo by ja podpiac pd nasz poradnik przy najblizszej okazji zmiany tarcz bede probowal to zrobic o ile mam taka kontrolke dzis z ciekawosci przylukam
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
emplo napisał(a):Znając życie, będzie tak jak z filtrem kabinowym – kontrolka albo jest albo jej nie ma :–)
dobrze to napisales u mnie ani sladu po tym ustrojstwie wiec modu niebedzie i filtra tez niemam cos ta moja wersja przyuboga troche
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
a ja też nie miałem filtra a teraz już mam, jutro sprawdzę tą kontrolkę
Ja też nie mam – w tym miejscu moj komputer zazwyczaj wyświetla chwilowe spalanie. ALe Istotnie kontrolka by się przydała. Do świateł mijania też.
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
Gustawpl napisał(a):Ja też nie mam – w tym miejscu moj komputer zazwyczaj wyświetla chwilowe spalanie. ALe Istotnie kontrolka by się przydała. Do świateł mijania też.
O to to! Kontrolka świateł mijania byłaby nawet lepsza niż kontrolka otwartych drzwi...
Pangenitor , gdyby ci się jeszcze nudziło to może to być dla ciebie nowe wyzwanie :–)
- Od: 15 cze 2007, 14:20
- Posty: 50
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ 1.5 16v 1999r
Już nad tym myślałem, jednak tu jest tego typu problem, iż w naszych licznikach nie ma niczego co przypominało by symbol świateł mijania. Myślałem czy by się nie podpiąć pod znaczek z świec żarowych, ale to chyba nie najlepszy pomysł.
Ewentualnie jeszcze wchodzi w rachubę jakiś układ elektroniczny z sygnalizatorem dźwiękowy, który by piszczał po przekręceniu kluczyka w pozycje ON a wyłanczało by go włączenie świateł mijania.
Ewentualnie jeszcze wchodzi w rachubę jakiś układ elektroniczny z sygnalizatorem dźwiękowy, który by piszczał po przekręceniu kluczyka w pozycje ON a wyłanczało by go włączenie świateł mijania.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
nie ma niczego co przypominało by symbol świateł mijania
Owszem jest symbol swiateł przeciwmgłowych przednich i swieci na zielono (nie wiem czy we wszystkich modelach) Zamienianie jednak aktywnych kontrolek to nie najlepsze rozwiązanie. Jak ktos idzie w zaparte to może tak zrobic ale ja bym nie polecił.
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
- Od: 4 kwi 2011, 21:41
- Posty: 96
- Skąd: Pruszków
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.
Pangenitor napisał(a):Ewentualnie jeszcze wchodzi w rachubę jakiś układ elektroniczny z sygnalizatorem dźwiękowy, który by piszczał po przekręceniu kluczyka w pozycje ON a wyłanczało by go włączenie świateł mijania.
pełno tego na allegro. Najlepiej to układ który sam włącza światła po pięciu sekundach po zapaleniu silnika i sprawa rozwiązana.
Witam. Ja miejsce na diode mam niestety na tarczy od wewnatrz widac kontrolke otwartych drzwi ale nie jest zrobiona tak aby przeswitywalo.
Pangenitor zastanawiales sie moze nad uruchomieniem kontrolki braku plynu w spryskiwaczach? Widze ze masz puste miejsce na zarowke a na tarczy kontrolke. Ja mam nawet zarowke ale nie dziala mi to.
Mam tez nad wskaznikami temperatury i paliwa niebieska kontrolke z napisem "CRUISE". Ktos wie od czego jest i jak ja uruchomic? I jeszcze jedno pytanko o kontrolke zolta "HOLD" w zestawie kontrolek w lewym dolnym rogu, swieci sie kiedys?
Pozdrawiam..
Pangenitor zastanawiales sie moze nad uruchomieniem kontrolki braku plynu w spryskiwaczach? Widze ze masz puste miejsce na zarowke a na tarczy kontrolke. Ja mam nawet zarowke ale nie dziala mi to.
Mam tez nad wskaznikami temperatury i paliwa niebieska kontrolke z napisem "CRUISE". Ktos wie od czego jest i jak ja uruchomic? I jeszcze jedno pytanko o kontrolke zolta "HOLD" w zestawie kontrolek w lewym dolnym rogu, swieci sie kiedys?
Pozdrawiam..
- Od: 5 lip 2011, 14:21
- Posty: 31
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V
macias8111 napisał(a):kontrolki braku plynu w spryskiwaczach?
trzeba inny zbiorniczek założyć z czujnikiem z wersji ze spryskiwaczami przednich reflektorów.
Już się zastanawiałem na uruchomieniem tej kontrolki ze spryskiwaczy, ale za dużo roboty aby się dostać do zbiornika z płynem. Jak pisał Neonixos666 zbiornik musi być z czujnikiem, jednak widziałem jak ludzie sami sobie dorabiali takie czujniki do zbiorników. I tu trzeba sobie zadać pytanie czy jest to aż tak niezbędne żeby tyle kombinować.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
ja jak nie jestem pewien czy drzwi są zamknięte to patrze na podsufitkę, jak świeci to znaczy, że ktoś nie domknął i tyle...
Swoja droga to dziwne, że fabrycznie tego w zegary nie wmontowali skoro wszystko jest pod to przygotowane.
Swoja droga to dziwne, że fabrycznie tego w zegary nie wmontowali skoro wszystko jest pod to przygotowane.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości