Wymiana siłowników klapy bagażnika (Mazda 323F BJ)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez myshaque » 10 lut 2010, 20:12

Witam!
Potrzebuję pilnej pomocy, a odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie nie znalazłem w archiwum forum.

Jestem w trakcie wymiany siłowników klapy bagażnika. Mam jednak problem z wyjęciem tej kulistej głowicy, która trzyma siłownik od strony klapy. Jest na to jakiś sposób, czy trzeba kupić nowe śruby z tymi kulistymi głowicami? Może jakoś to odpiłować? Proszę o pomoc! :)

Z góry dzięki!
myshaque
 

Postprzez smagur » 10 lut 2010, 21:26

Odetnij główkę siłownika albo najlepiej zetnij szlifierką... ja tak zrobiłem i udało się wstawić stare śruby w nowe siłowniki...
Mam tylko problem z nowymi siłownikami, za każdym razem jak bagażnik był zamknięty dłuższy czas przy pierwszym otwarciu muszę trzymać ręką klapę do końca otwarcia bo inaczej mi wystrzeli jak z procy... potem jak przymknę i puszczę to siłowniki normalnie hamują... chyba taki ich urok ale mam nadzieje że się wyrobią jakoś...
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez Reks » 12 lut 2010, 09:49

Koledzy,a gdzie kupowaliście te siłowniki?Oblatałem większość sklepów motoryzacyjnych u mnie w mieście i tylko w jednym znaleźli.Niestety 160PLN sztuka.Nie chce próbować dobierać od innych aut,ani tym bardziej szukać używek,ale ta cena mnie osłabiła.Za tyle,to można kupić amortyzatory.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2008, 01:45
Posty: 5
Skąd: Kraśnik
Auto: 323f BJ 1.5 16V(ZL) '98r

Postprzez smagur » 12 lut 2010, 10:39

Popytaj w tym sklepie. Akurat na tej aukcji sprzedali wszystkie ale może jeszcze będą mieli:

http://www.allegro.pl/item859323580_sil ... _f_bj.html
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez bombel1991 » 20 lut 2011, 12:49

widzę, że temat dość stary no ale jakby ktoś potrzebował: http://moto.allegro.pl/amortyzatory-sil ... 00786.html Całkiem nowe 140zł za komplet razem z kulkami montażowymi +10zł przesyłka. Ja właśnie zamówiłem :D
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez Olox » 7 mar 2011, 11:15

bombel1991 napisał(a):widzę, że temat dość stary no ale jakby ktoś potrzebował: http://moto.allegro.pl/amortyzatory-sil ... 00786.html Całkiem nowe 140zł za komplet razem z kulkami montażowymi +10zł przesyłka. Ja właśnie zamówiłem :D


W mojej BJ-tce tez siłowniki są do wymiany. Przed chwilą znalazłem zamienniki Deplhi
na ww. stronce :)
75,-pln za sztukę to jeszcze do przyjęcia.
Możesz napisać jak się spisują zamontowane?
Pozdrawiam
Olox
 

Postprzez bombel1991 » 12 mar 2011, 03:19

na początku myślałem, że mi zawiasy wyrwie i wolałem ją przytrymywać przy otwieraniu. ale kilka dni minęło i się dotarły wiec jak najbardziej polecam.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez emplo » 13 kwi 2011, 15:10

Ja tylko dla potomnych – własnie wymieniłem siłowniki klapy bagażnika w mojej Madzi i muszę powiedzieć, że roboty było na 15 minut, a efekt wyśmienity.

Wymieniłem je na te od Delphi, polecane przez forumowiczow. Tak jak pisal bombel1991, trzeba po wymianie uważać przy otwieraniu, bo można w zęby dostać... Mam nadzieję, że się "dotrą".

I jeszcze drobna uwaga – Delphi oczywiście zmieniło rozmiar klucza, którym się odkręca "kulki". Jesli mnie pamięć nie zawodzi to Mazda robi 12, a Delphi 13.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 14:20
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ 1.5 16v 1999r

Postprzez Gustawpl » 13 kwi 2011, 20:06

Podłącze się do tematu i zadam beznadziejne pytanie
W mojej BJ-tce tez siłowniki są do wymiany

Dlaczego piszesz tu o siłownikach?? Jeżeli piszesz w liczbie mnogiej to dlaczego ja mam jeden?? – już znam odpowiedź – poprzedni własciciel zdemontował :| – tylko otwory zostały
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze

Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 21:41
Posty: 96
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.

Postprzez befree84 » 30 maja 2011, 16:31

Panowie jak ściągnąć siłownik z tej kulki ? trzeba odkręcić całą kulkę ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2010, 17:42
Posty: 38
Skąd: Bieszczady
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez emplo » 31 maja 2011, 10:32

Wydaje mi się, że się nie da wyciągnąć kulki bez uszkodzenia siłownika.

Jesli jesteś na kupnie nowych siłowników to polecam Delphi z kulkami.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 14:20
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ 1.5 16v 1999r

Postprzez befree84 » 31 maja 2011, 16:46

masz racje trzeba było przeciąć stare siłowniki w nowych jest już taka zawleczka która pozwala na swobodne wyjęcie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2010, 17:42
Posty: 38
Skąd: Bieszczady
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez boczek86 » 5 lip 2011, 19:06

w dziale poradnik bj-kowicza jest fotorelacja z montarzu silownikow z innych aut

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=18993

ja dalem z audi 80 i koszt jednego to 35 zl i tylko jeden wymienilem i od polowy sam sie dzwiga bagaznik. a zeby wyjac poprzedni silownik z tego jablka to trzeba go wybic. moze byc mlotkiem. ja tak zrobilem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez pawlo1030 » 24 wrz 2011, 19:28

Witam.
jestem po wymianie siłowników tylnej klapy. kupiłem od astry f hatchback. pasują idealnie. żeby je zamocować potrzebne są cztery kuliste przeguby, wiertarka i 30 min chęci do pracy. robiłem to tak jak w fotorelacji. pozdrawiam.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Sewer » 24 wrz 2011, 19:57

Ja swoje tez wymienilem . Kupilem za 140 pln komplecik . 10 min i wymienione – teraz musze uwazac zeby zebów nie stracic jak otwieram bagaznik:)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez emplo » 27 wrz 2011, 08:44

Od wymiany siłownikow w mojej Madzi minęło kilka miesięcy i muszę powiedzieć jedno – producent źle dobrał parametry.

Ciągle trzeba uważać, żeby nie dostać w zęby albo żeby nie wyrwało klapy z zawiasów.
No i trzeba się trochę przyłożyć do zamykania klapy.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 14:20
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ 1.5 16v 1999r

Postprzez boczek86 » 27 wrz 2011, 21:39

emplo napisał(a):nie wyrwało klapy z zawiasów.
dlatego mogles wymienic jeden. pisalem o tym na poczatku. bo zawiasy moga pojsc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Sewer » 29 wrz 2011, 07:23

Kurde wlasnie u mnie tez "wyrywa" sie ta klapa strasznie.. Bez sensu dawac jeden stary bo u mnie np sie kolorem roznia.. Mowicie ze predko te silowniki nie oslabną jakos ? :(
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 11:28
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 1.6 BJ r.2002 + lpg

Postprzez boczek86 » 29 wrz 2011, 10:23

a kto ci bedzie na kolor patrzyl ?? lepiej zeby chyba zawiasy nieposzly. bo u mnie na jednym jest nowy i jednym starym. i mam juz tak rok. i jakos niewidze zeby mial sie zepsuc :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Olo500 » 12 lut 2012, 16:37

Jeśli ktoś jest zainteresowany odzyskiem sworzni kulowych bez demolowania gniazd, to jest do tego potrzebna odrobina cierpliwości, trochę jakiegoś płyny do wymywania smaru (najlepiej w aerozolu) i jakiś cienki wkrętak lub gruba igła. Kulka w gnieździe zamocowana jest za pomocą małej podkładki wykonanej ze sprężystego drutu. Po włożeniu kulki do gniazda, wciska się ją bardzo lekko i wchodzi ona między kulkę a ścianę gniazda. Podobnie jest z wyjęciem jej, trzeba tylko odpowiednio ją zaczepić i wyciągnąć. Przy odrobinie wprawy da się to zrobić w kilka minut, złożenie w całość to tylko sekundy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323