Strona 1 z 4

Migająca kontrolka (czerwona) airbagów SRS

PostNapisane: 15 wrz 2008, 19:47
przez beny84
mam problem-po zapaleniu silnika miga kontrolka poduszek.Poduszki mam niewystrzelone a problem pojawił sie nagle i z...niczego.Czasem zapalam i nie miga ta kontrolka ale ostatnio coraz częściej sie odzywa. Posiadam Madzie 323F BJ '99 4xAirbag. Moze ktos pomóc?

PostNapisane: 15 wrz 2008, 19:51
przez Mako
sprawdz polaczenia poduszek pod fotelami

btw. nie ten dzial, mod pewnie skasuje Twoj temat, jezeli chcesz wiecej dowiedziec sie o modelu BJ zapraszam do opinii nt mazdy 323 BJ, link znajdziesz w moim podpisie

PostNapisane: 15 wrz 2008, 20:13
przez Mateusz L
beny84 napisał(a):Moze ktos pomóc?

Poduszkę pasażera dezaktywujesz kluczykiem, czy sama się? Najlepiej odczytać błędy. W GF były problemy z czujnikiem obecności, a u Ciebie może być podobnie (te same lata)ale tylko jeśli w fotelu jest mata(niewiem jak ma BJ).Poza tym posłuchaj rady Mako.

PostNapisane: 15 wrz 2008, 20:15
przez Fiveopac
Normalnie dzisiaj jakas plaga ... przenosze do działu 323 ....

kontrolka poduszek

PostNapisane: 23 wrz 2008, 14:43
przez 1ss
Sprawdź,czy ilość mignięć czerwonej kontrolki poduszek wynosi 48 ( 4 x długie i 8 x krótkie). Jeśli tak jest,to prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik zajęcia prawego fotela. W niektórych egzemplarzach można go wyłączyć (czujnik, czyli mata w siedzisku prawego fotela jest bardzo drogi). Polecam w tym celu wizytę w ASO Mazdy ( starym) na ul. Przestrzennej w Łodzi -ja tez to zrobiłem i koszt wyniósł ok 200 zł. W przeciwnym przypadku żadna z poduszek nie zadziała w razie ... , a po wyłączeniu zawsze w razie .. zadziałają wszystkie.Jeśli jest sprawny, to prawe poduszki nie odpalą. Roboty jest na 20 minut, ale płaci się za wiedzę !!!

PostNapisane: 24 wrz 2008, 11:24
przez Mka.
mam ten sam problem, podobno jest to kwestia znalezienia elektryka który podłączy się pod komputer (musi mieć odpowiednią wtyczkę) i wbije jakiś kod, nie koniecznie trzeba to robić w ASO Mazdy. W przyszłym tygodniu mam zamiar zlikwidować ten problem, dam znać czy udało się to zrobić bez serwisowej wizyty :)

PostNapisane: 27 wrz 2008, 16:51
przez krzys1968
mialem ten sam problem z 97 r problem byl z tasiemka ktora znajduje sie w kierownicy zlamala sie

re kontrolka poduszek

PostNapisane: 27 wrz 2008, 20:43
przez 1ss
Nie jestem pewien, czy w BJ można się dostać przez komputer do układu SRS ( poduszki + napinacze pasów + czujnik zajęcia prawego fotela) . Chyba jednak nie, gdyż jest to układ samodiagnozujący oparty na kodach błyskowych ( miganie kontrolki określa kod błędu). Podłącznie opornika czy diody też chyba nic nie da. Wg mnie trzeba zmienić sposób połączeń , by ominąć czujnik prawego fotela.Ale zawsze trzeba spróbować, bo po co płacić w ASO . Oby" MKa" miał rację. Ale tak nie można jeździć, skoro poduszki są sprawne, bo chyba lepiej, żeby zadziałały w razie potrzeby.A propos maty fotela: u mnie uszkodziła się, gdy sięgając do samochodu z prawej strony oparłem się kolanem o siedzisko fotela.

PostNapisane: 28 wrz 2008, 13:33
przez keczu
1ss napisał(a):A propos maty fotela: u mnie uszkodziła się, gdy sięgając do samochodu z prawej strony oparłem się kolanem o siedzisko fotela.

U mnie bylo to samo w 626 wiozlem kolesia (120kg zywej wagi :D ) i podparl sie reka o fotel no i po macie.Emulator zalatwil problem.

Re: re kontrolka poduszek

PostNapisane: 30 wrz 2008, 15:11
przez Mka.
1ss napisał(a):Nie jestem pewien, czy w BJ można się dostać przez komputer do układu SRS ( poduszki + napinacze pasów + czujnik zajęcia prawego fotela) . Chyba jednak nie, gdyż jest to układ samodiagnozujący oparty na kodach błyskowych ( miganie kontrolki określa kod błędu). Podłącznie opornika czy diody też chyba nic nie da. Wg mnie trzeba zmienić sposób połączeń , by ominąć czujnik prawego fotela.Ale zawsze trzeba spróbować, bo po co płacić w ASO . Oby" MKa" miał rację. Ale tak nie można jeździć, skoro poduszki są sprawne, bo chyba lepiej, żeby zadziałały w razie potrzeby.A propos maty fotela: u mnie uszkodziła się, gdy sięgając do samochodu z prawej strony oparłem się kolanem o siedzisko fotela.


pojechałam do elektryka zakładać alarm przy okazji stwierdził, że kontrolki airbagów to kwestia napinacza pasów... a uszkodzenie to powstało przy kolizji co nie jest możliwe bo przeprowadziłam mojemu autku wszelkie możliwe testy diagnostyki itp i kolizji nie było... w tym tygodniu jadę do jeszcze jednego speca od kabli i zobaczymy co powie :)

PostNapisane: 1 paź 2008, 06:49
przez Markiz
Ostatnio walczyłem w 323 BJ z podobnym problemem. Winowajcą były kostki od poduszek znajdujące się pod fotelami. Poprawiłem styk i jest ok.

PostNapisane: 2 paź 2008, 09:41
przez Mka.
Ja raczej sama styku nie poprawię :) ale dzięki za info, może dzięki temu naprowadzę szybciej elektryka na rozwiązanie problemu... chyba, że to rzeczywiście ten napinacz, ale jak mógłby się zepsuć jeśli nie było stłuczki... jest też opcja, że poprzedni właściciel grzebał w instalacji :)

PostNapisane: 17 paź 2008, 14:08
przez 1ss
Mka. napisał(a):Ja raczej sama styku nie poprawię :) ale dzięki za info, może dzięki temu naprowadzę szybciej elektryka na rozwiązanie problemu... chyba, że to rzeczywiście ten napinacz, ale jak mógłby się zepsuć jeśli nie było stłuczki... jest też opcja, że poprzedni właściciel grzebał w instalacji :)

A propos napinacza "pasów" ? Jeśli to jest wina napinacza, to powinien być któryś z pasów zablokowany bez możliwości wysunięcia. Odpowiedzcie , jak rozwiązaliście problem.
Pozdrawiam

PostNapisane: 17 paź 2008, 14:49
przez Mka.
pas może działać tylko, że napinacz jest do wymiany tzn. ten cały mechanizm, przynajmniej tak mi tłumaczyli w serwisie

PostNapisane: 25 paź 2008, 18:59
przez Junior1986
Witam wszystkich.

Mam ten sam problem, mianowicie pali sie na pomarańczowa lampka od nieaktywnej poduszki pasażera po lewej stronie i po prawej miga czerwona od SRS (4 x długie i 7 x krótkich mignięć)
Jest to Mazda 323f BJ, 1999r
Jakie jest najlepsze rozwiązanie na tę dolegliwość?

pozdrawiam i czekam na odpowiedź

kontrolki SRS

PostNapisane: 1 lis 2008, 00:24
przez 1ss
Sprawdź, czy na pewno nie jest kod 48 (4x długie + 8x krótkie), jeśli nie, to sprawdź dokładnie połączenia pod prawym fotelem ( 2 kostki ) lewym ( 1 kostka) , następnie połączenie poduszki w kierownicy. Powinny palić się 2 kontrolki : żółta -ciągła i czerwona – migająca. Test SRS odbywa się w ciągu ok 5-7 sekund i wtedy albo kontrolki gasną, albo migają. Jest jeszcze połączenie z lewej strony pod deską rozdzielczą, które też należy sprawdzić.
Daj znać, czy znalazłeś przyczynę i ew. jaką.
Pozdrawiam

PostNapisane: 28 lut 2009, 02:51
przez Guza
Witam czy ktoras z osob z tym problemem wypowiadajaca sie w tym temacie moglaby napisac co rzeczywiscie zawinilo i jak to rozwiazala?

byloby bardzo pomocne dla innych osob.

jak ktos ma problem to pisze i pyta wszystkich dookola, ale jak juz go rozwiaze to wszystkich pozostalych ma za przeproszeniem gdzies, i nie chce sie poswiecic 5 min na opisanie rozwiazania a takie informacje moga pomoc innym osobom i zaoszczedzic zakladania nowych postow z takimi samymi pytaniami.

z gory dzieki ;)

pozdrawiam

PostNapisane: 7 mar 2009, 12:55
przez alan
Witam,
u mnie lampi się kod 26. Jeszcze nie zaglądałem ale domyślam się, gdzie (pod fotel kierowcy – wtyczka) :)
Wklejam kody pościelowe dla 323 :

1 : (SRS control module) : Wiring, open/short circuit, SRS control module
2 : (SRS control module) : SRS control module
3 : (Supply voltage) : Wiring, fuses, SRS control module
6 : (Driver's airbag) : Wiring, open/short circuit, driver's airbag, spiral cable, SRS control module
7 : (Passenger's airbag) : Wiring, open/short circuit, passenger's airbag, SRS control module
11 : (Pyrotechnic pretensioners, driver's side) : Wiring, open/short circuit, pyrotechnic pretensioner, SRS control module
12 : (Pyrotechnic pretensioners, passenger's side) : Wiring, open/short circuit, pyrotechnic pretensioner, SRS control module
22 : (Side crash sensor, driver's side) : Wiring, open/short circuit, crash sensor, SRS control module
25 : (Side crash sensor, driver's side) : Wiring, open/short circuit, crash sensor, SRS control module
26 : (Side airbag, driver's side) : Wiring, open/short circuit, side airbag, SRS control module
32 : (Side crash sensor, passenger's side) : Wiring, open/short circuit, crash sensor, SRS control module
35 : (Side crash sensor, passenger's side) : Wiring, open/short circuit, crash sensor, SRS control module
37 : (Side airbag, passenger's side) : Wiring, open/short circuit, side airbag, SRS control module
44 : (Passenger's seat pressure sensor) : Wiring, short circuit, seat pressure sensor, SRS control module
45 : (Passenger's seat pressure sensor) : Wiring, open circuit, seat pressure sensor, SRS control module
46 : (Deactivation warning lamp) : Wiring, open/short circuit, warning lamp, fuses, SRS control module
47 : (Passenger's seat pressure sensor) : Seat pressure sensor
48 : (Passenger's seat pressure sensor) : Seat pressure sensor
91 : (SRS warning lamp) : Wiring, open/short circuit, warning lamp, fuses, SRS control module

PostNapisane: 8 mar 2009, 11:48
przez alan
Rzeczywiście poprawienie wtyczki rozwiązało sprawę.
Wtyczka w przednim fotelu kierowcy jest dostępna z przodu – łatwo ją zauważyć po prostu patrząc pod fotel..

PostNapisane: 8 mar 2009, 17:51
przez waldez
No dobra a powiedzcie mi co muszę uczynić jeśli miga mi 7 razy czyli: (Passenger's airbag) : Wiring, open/short circuit, passenger's airbag, SRS control module. Miał ktos z tym doczynienia?