Skręcanie kierownicą a zwiększone obroty?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez PanBeyy » 8 paź 2016, 13:31

Witam wszystkich
od jakiegoś czasu śledzę forum, ponieważ w moje posiadanie weszła mazda 323 :) Samochód kupiłem w opłakanym stanie. Po zakupie wymieniłem kompletne (wszystkie kompletne wahacze tył/przód, końcówki drążków kierowniczych, łączniki, nawet amortyzatory i poduszki z tyłu- ile ja się tego naszukałem) zawieszenie. Później przyszedł czas na napęd wymieniłem świece na denso, kable NGK, cewki janmor, pasek od alternatora (alternator poszedł do sprawdzenia- jest ok), wyregulowałem luzy zaworowe, przepływomierz wyczyszczony- aż się rezystorki świecą. Na szczęście rozrząd ktoś zrobił 10 tyś km temu. Oczywiście o komplecie filtrów i zmianie oleju nie wspomnę. Ale niestety problem z którym się borykam jest nadal, a mianowicie drżenie kabiny na jałowym. Czytałem, że ten typ tak ma... no ale dziś zauważyłem, że podczas skręcania kierownicą na postoju przy włączonym silniku drżenie kabiny się zwiększa i na jakieś 1,5-2 sekund zwiększają się obroty by później unormować się na poziomie 800/min. Czy któryś z forumowiczów wie, co może być przyczyną takie stanu? Dodam, że miałem permanentny problem z dławieniem się przy dodawaniu gazu, podczas przyśpieszania jakby w pewnym zakresie tracił moc, ten problem powiedzmy, że został zażegnany. Ciekawi mnie jeszcze jedno... przed wymianą cewek termometr zewnętrzny (którego wyświetlacz jest nad panelem klimatyzacji) wskazywał ciągle -40 stopni. Wiem że ostatnio było zimno, ale aż tak? Po wymianie najpierw kabli WN później cewek wskazuje poprawną temp. Co to za zależność. Drżenie przy większym obciążeniu na postoju gdy włączę klimę, ogrzewanie tylnej szyby i nawiew na 3-4 to już praktycznie silnik wyskakuje z komory.. Do tego jeszcze te chwilowe skoki obrotów przy skręcie kierownicą. Czy może ktoś pomóc?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2016, 13:16
Posty: 5
Auto: mazda 323S bj 1.5 pb

Postprzez bercikspeed » 8 paź 2016, 20:50

skoki obrotów przy kręceniu w miejscu są normalne mi w 626 też podskakują,co do drżenia kabiny to mogą być poduszki silnika do wymiany,drążek biegów też trzęsie?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:09
Posty: 718 (13/16)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE 2.0 96
Rx-8 High Niuter

Postprzez PanBeyy » 8 paź 2016, 21:24

Wszystko sie trzesie... im wieksze obciazenie (swiatla, radio, nawiew, a jak sie klime wlaczy o ogrzewanie tylnej szyby to juz tragedia) tym wieksze trzesienie... jak w lato stalem w korku przy wlaczonej klimie to nie szlo w kabinie wytrzymac:–/
Początkujący
 
Od: 8 paź 2016, 13:16
Posty: 5
Auto: mazda 323S bj 1.5 pb

Postprzez M.A.K. » 9 paź 2016, 17:01

Jeśli chodzi o zależność obroty a skręt kolumny kierowniczej:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=454&t=31330
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 19:17
Posty: 34 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f bj 1.6 2002

Postprzez PanBeyy » 10 paź 2016, 11:14

Super, dzięki chociaż to załatwione,
a wyjaśnisz może zależność zwiększanie obciążenia (klima, światła, ogrzewanie, radio) a coraz większe wibracje na karoserii??
Początkujący
 
Od: 8 paź 2016, 13:16
Posty: 5
Auto: mazda 323S bj 1.5 pb

Postprzez bercikspeed » 11 paź 2016, 21:29

jakie obroty na biegu jałowym? do ilu spada podczas pełnego obciążenia ?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 wrz 2010, 14:09
Posty: 718 (13/16)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE 2.0 96
Rx-8 High Niuter

Postprzez PanBeyy » 12 paź 2016, 13:36

Obroty na biegu jałowym 800 obr/min trzęsie kabiną + warczenie po stronie altka, obroty przy pełnym obciążeniu 800 obr/min trzęsie kabiną tak że zęby wypadają + jeszcze większe warczenie po tej samej stronie...
Wiem, że wibracje przechodzące na karoserie mogą być spowodowane zużytymi poduszkami. Ale nierówna praca silnia, warczenie, wibracje na karoserii, że aż zęby bolą? Może wina jest w rozrządzie?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2016, 13:16
Posty: 5
Auto: mazda 323S bj 1.5 pb

Postprzez M.A.K. » 12 paź 2016, 17:27

Jeżeli po stronie alternatora to może ma zużyte łożysko albo nie trzyma napięcia i skoki dają się we znaki... Chociaż tak silne wibracje to raczej poduszki...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 19:17
Posty: 34 (5/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f bj 1.6 2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323