Problem z hamulcami przednimi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez smagur » 17 kwi 2007, 17:17

Mam problem. czytałem coś na forum już podobnego ale jednoznaczej odpowiedzi nie znalazłem. Po zakupie autka i przejechaniu kilkuset kilometrów stwierdziłem że przy ostrym hamowaniu "biją" tarcze... po przetoczeniu i założeniu nowych klocków przez kilka tysięcy km było ok ale potem znowu pojawiło się bicie. Ok stwierdziłem że stare tarcze są juz zbyt wyeksplatowane to założyłm nowe z nowymi klockami. Nówki tarcze Brembo i klocki Lucas spisywały się świetnie do czasu. Po przejechaniu znowu kilku tysięcy kilometrów podczas hamowania delikatnego czuć że auto hamuje tak jakby klocki puszczały co chwilke (coś jakby ABS któego nie mam). Wyraźnie to słychac bo z lewej strony lekko piszczy klocek i sychać pisk co chwilke delikatniejszy. Co ciekawe ani na kole kierownicy ani na pedale hamulca nie wyczuwam żadnego bicia ani drgań. dodam że tarcze sa osadzone dobrze jak również klocki przylegają jak należy i wszystki cylinderki działją bez zarzutu. Również nie dosłuchałem się żeby łozyska były wadliwe. Mam zgryz i to duży bo nie uśmiecha mi się wymieniać tak często tarcz :| Czy ktos ma jakiś pomysł albo rozwiązanie????
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez Gunn1 » 17 kwi 2007, 17:37

Nie wiem może się myle ale ja na twoim miejscu sprawdziłbym czy nie masz pokrzywionych piast. :(
ObrazekObrazekObrazek
GREENBULLET :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 19:53
Posty: 41
Skąd: Bielsko/Żywiec
Auto: 323C 1.5ccm BA

Postprzez smagur » 18 kwi 2007, 13:41

Hmm... to podpowiedźcie mi proszę jak stwierdzić na 100% że są krzywe?? Ile mogą kosztować
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez Mundek » 25 kwi 2007, 16:31

W BJ piasta jest razem z łożyskiem. Za piastę do tylnego koła z ABS-em zapłaciłem ok 300zł za zamiennik. Ktoś pisał na forum niedawno że za piaste bez ABS-u jest 160zł.

Tarcze się krzywią i mają bicie między innymi po zamoczeniu rozgrzanych tarcz w wodzie.
Tak było u mojego taty w GE, przeze mnie :((. Miasto było troszke "podtopione" był korek i trzeba było przejechać przez wode sięgającą prawie do połowy koła. Od tamtego czasu auto na rozgrzanych tarczach przy hamowaniu dostawało takich turbulencji że aż trudno było kierownice utrzymać. Wymieniliśmy tarcze na brembo i klocki na ferodo i jest jak narazie dobrze:)

Niektórzy też myjąc auto leją zimną wodą po rozgrzanych tarczach. To chyba też coś ma do rzeczy.

A czy przy jeździe na wprost po równej drodze nie masz bicia na kierownicy? Może kółka nie są wyważone ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez smagur » 26 kwi 2007, 10:30

Niektórzy też myjąc auto leją zimną wodą po rozgrzanych tarczach. To chyba też coś ma do rzeczy.

A czy przy jeździe na wprost po równej drodze nie masz bicia na kierownicy? Może kółka nie są wyważone ?


Problem tym że to samo dzieje się na nowych tarczach jak tez i starych to samo było i raczej nie przeżyły szoku termicznego bo zwracałem na to szczególną uwage.

Bicia na kierownicy też nie mam a kola były wywazane ze szczególną uwagą....

nie wiem czy to ważne ale często mam wrażenie że przy małych prędkościach jedzie się jakby bo wybojach a droga jest prosta ( asfalcik nówka nieśmigany) auto jakby jechało po malutkich górkach i nim delikatnie kolebocze :) Opony sa dobre tym bardziej ze to samo było na zimówkach jak i teraz lentnich
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez Mundek » 26 kwi 2007, 10:38

Gunn1
PostWysłany: 17 Kwi 2007 | 17:37 Temat postu:
Nie wiem może się myle ale ja na twoim miejscu sprawdziłbym czy nie masz pokrzywionych piast.


No chyba nie pozostaje nic innego jak krzywe piasty. Podjedź z tym do jakiegoś mechanika aut japońskich albo do serwisu mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Mav » 29 kwi 2007, 21:13

A nie stoja Ci czasem ktores zaciski ??? Mialem tak z ta jazda jakby po gorkach jak dorga ejst prosta jak mi przod stal (on nawet nie stal on lezal).
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez niko » 29 kwi 2007, 21:26

A kiedy wymieniałeś ostatni raz płyn hamulcowy?
niko
Początkujący
 
Od: 11 lut 2007, 21:20
Posty: 14
Skąd: Rogoźnik woj.śląskie
Auto: Mazda 323F '96(BA) Z5

Postprzez Mundek » 29 kwi 2007, 21:42

Ja z kolei mam problem z zaciskami na tyle. Na nierównościach po prostu stukają. Aż wstyd czasem :\ Rozbierałem już koło. Wszystko wygląda dobrze tylko zacisk ma jakby luz ... co robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323