Witam serdecznie,
ostatnim czasy byłem na wakacjach i Mazda stała prawie 2 tygodnie nieużywana w garażu. PO powrocie z uśmiechem na twarzy pojeździłem sobie po mieście i po jakimś czasie kiedy stałem na światłach i zapaliło się światło zielone nie mogłem wrzucić jedynki. Naprawdę musiałem się sporo napocić żeby to uczynić, podobnie było jak próbowałem ruszyć z dwójki. Jak już auto ruszyło, biegi chodziły okej. Następnego dnia miałem podobnie, też bo dłuższej jeździe po mieście. Czy wiecie co to może być, czy to zapowiedź czegoś poważnego. Dodam, że moja Madzia to model 323F BJ 2002r. Diesel przebieg 235tyś km raczej oryginalny.
Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły czekam na odpowiedź.
Pozdrawiam, Krzysiek
Problem z biegami.
Strona 1 z 1
Chyba problemem było tu po prostu ustawienie się zębatek w skrzyni biegów. Jeśli to jest to o czym myślę to uczą tego na kursie prawa jazdy. Pomaga puszczenie sprzegła i ponowne jego wciśnięcie i następnie wrzucenie biegu. Kolega chciał z tym nowym hyundaiem i10 jechać na serwis . W czasie jazdy problem nie występuje bo tryby skrzyni biegów się obracają. Sprawdź to o czym mówię, jak znów wystąpi problem puść sprzęgło, wciśnij je spowrotem i wbij bieg, powinien wskoczyć bez problemów.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
ewemarkam napisał(a):Chyba problemem było tu po prostu ustawienie się zębatek w skrzyni biegów. Jeśli to jest to o czym myślę to uczą tego na kursie prawa jazdy. Pomaga puszczenie sprzegła i ponowne jego wciśnięcie i następnie wrzucenie biegu. Kolega chciał z tym nowym hyundaiem i10 jechać na serwis . W czasie jazdy problem nie występuje bo tryby skrzyni biegów się obracają. Sprawdź to o czym mówię, jak znów wystąpi problem puść sprzęgło, wciśnij je spowrotem i wbij bieg, powinien wskoczyć bez problemów.
Zgadza się, ale żeby było szybciej to tylko popuść delikatnie pedał sprzęgła wrzucając jednocześnie bieg
Ja miałem tak po wymianie tarczy sprzęgła. Okazało się że siłownik jest zapowietrzony, jak go wciskali zrobili to za szybko (tak mi powiedzieli). Pompuj sprzęgłem i hamulcem a przede wszystkim sprawdź poziom płynu hamulcowego
- Od: 27 sie 2013, 15:30
- Posty: 26
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323f bj 2.0 diesel 71km 84kw silnik rf1g
Jedynkę masz synchronizowaną więc ewidentnie coś niedomaga. Sprzęgło, mechanizm wybieraka lub stożek synchronizatora, ewentualnie bardzo zużyty olej.
the right man in the wrong place...
Co z tego że synchronizowana. To znaczy tylko jedno że bez zgrzytu wbijesz jak samochód będzie się toczył. A na postoju czasem może wystąpić problem, bo zębatki w skrzyni tak się ułożą że biegu nie wbijesz. Dopiero jak pomieszasz skrzynia to Ci się uda albo wbijesz bieg jak wałki są w ruchu.
P.S. ale chyba kolaga olał temat bo nic się nie odzywa.
P.S. ale chyba kolaga olał temat bo nic się nie odzywa.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości