za wysokie zawieszenie
Strona 1 z 1
Witam.Mam problem z zawieszeniem w mojej mazdzie a dokladnie chodzi o to ze jest za wysokie. Chce je koniecznie obnizyc ale nie chce jeszcze bardziej utwardzac zawieszenia, bo wiadomo i tak jest sztywne i bardzo dobrze trzyma sie drogi. Moze ktos podrzuci jak ten problem rozwiazac. Oto aktualny wyglad mazdy:
- Od: 1 sie 2012, 18:53
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323BJ 2002r.,1.6l 98KM
Opony daj wyższe :lol:
Wysłane z mojego NEXT
Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Może barbarzyński sposób, ale jeśli nie masz sprężyn progresywnych tylko zwykłe. A pewnie są zwykłe, to obetnij jeden zwój. Wiem że tak się robiło w maluchu itp... ale to zawsze jakieś wyjście
A swoją drogą jakie masz opony?
A swoją drogą jakie masz opony?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Pojęcie "za twardo" jest bardzo względne Progresywne sprężyny to taki kompromis i myślę że najlepsze wyjście.
Amortyzatory też mają ogromny wpływ na "twardość" zawieszenia.
W poprzednim aucie miałem amortyzatory koni z regulacja twardości + sprężyny eibah. I takie rozwiązanie polecam też Tobie, regulacja na amorki dość znaczna od typowej taczki po przyzwoity komfort.
Jeśli piszesz że seryjny zawias jest już w miarę twardy to przecież nie odczujesz znaczącej różnicy po zmianie springów. Gorzej by było jak byś miał pływająca beczkę albo jakiegoś francuza hehe.
Amortyzatory też mają ogromny wpływ na "twardość" zawieszenia.
W poprzednim aucie miałem amortyzatory koni z regulacja twardości + sprężyny eibah. I takie rozwiązanie polecam też Tobie, regulacja na amorki dość znaczna od typowej taczki po przyzwoity komfort.
Jeśli piszesz że seryjny zawias jest już w miarę twardy to przecież nie odczujesz znaczącej różnicy po zmianie springów. Gorzej by było jak byś miał pływająca beczkę albo jakiegoś francuza hehe.
Moja Mazda 323F BJ Sportive – klik klik :)
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
Swoją drogą czy nikt nie kombinował przy zawieszeniu żeby tak stało? W szczególności tył? Bo nie spotkałem BJ-tki która by miała taki prześwit,mając na uwadze że auto ma swoje lata i sprężyny swoje już usiadły...
-
rav 75
Może ktoś podrzuci jakies konkretne i sprawdzone sprezyny. Ja znalazlem cos takiego: http://archiwum.allegro.pl/oferta/-apex ... 63329.html , http://fkautomotive.pl/sprezyny-obnizaj ... -1238.html.
- Od: 1 sie 2012, 18:53
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323BJ 2002r.,1.6l 98KM
Będzie twardo 4 cm dużoo
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
MTS u mnie kupisz za 499 (-35/-35mm) nie będzie bardzo twardo, sam na nich jeżdżę i jest ok.
emes01 napisał(a):195/50 R15. Piszesz o tzw zawieszeniu boschowskim. Sprężyny progresywne moge kupic, nie ma problemu, tylko czy nie będzie za twardo, nawet na takich sprezynach?
Powinieneś założyć opony 195/55//R15. Na drzwiach jest naklejka z wymiarami opon.
Ja też miałem założone 195/50 i wyglądało to nieciekawie
Samochód na takich oponach (195/50R15) wygląda normalnie. Chyba że masz zawieche podniesioną tak jak kolega, to się nie dziwie że wygląda dziwnie. Po za tym opony są tańsze. Dla przykładu jakbym chciał założyć takie jak powinny byc letnie, tzn 195/55R15 to za sztukę uniroyal rainsport 3 (takie mam) zapłaciłbym ok 330pln. A w rozmiarze 195/50R15 sztuka kosztuje ok 220pln. To masz 440 pln różnicy na komplecie. A moim zdaniem nie warto aż tak przepłacać, bo tylko wskazanie prędkościomierza jest o jakieś 10% zawyżona.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości