za wysokie zawieszenie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez emes01 » 22 kwi 2014, 13:39

Witam.Mam problem z zawieszeniem w mojej mazdzie a dokladnie chodzi o to ze jest za wysokie. Chce je koniecznie obnizyc ale nie chce jeszcze bardziej utwardzac zawieszenia, bo wiadomo i tak jest sztywne i bardzo dobrze trzyma sie drogi. Moze ktos podrzuci jak ten problem rozwiazac. Oto aktualny wyglad mazdy:
Załączniki
IMAG0429.jpg
Początkujący
 
Od: 1 sie 2012, 18:53
Posty: 4
Auto: Mazda 323BJ 2002r.,1.6l 98KM

Postprzez gik » 23 kwi 2014, 09:34

Opony daj wyższe :lol:

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez ewemarkam » 25 kwi 2014, 20:28

Może barbarzyński sposób, ale jeśli nie masz sprężyn progresywnych tylko zwykłe. A pewnie są zwykłe, to obetnij jeden zwój. Wiem że tak się robiło w maluchu itp... ale to zawsze jakieś wyjście
A swoją drogą jakie masz opony?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez emes01 » 26 kwi 2014, 00:45

195/50 R15. Piszesz o tzw zawieszeniu boschowskim. Sprężyny progresywne moge kupic, nie ma problemu, tylko czy nie będzie za twardo, nawet na takich sprezynach?
Początkujący
 
Od: 1 sie 2012, 18:53
Posty: 4
Auto: Mazda 323BJ 2002r.,1.6l 98KM

Postprzez trovao » 26 kwi 2014, 08:15

Pojęcie "za twardo" jest bardzo względne :) Progresywne sprężyny to taki kompromis i myślę że najlepsze wyjście.
Amortyzatory też mają ogromny wpływ na "twardość" zawieszenia.
W poprzednim aucie miałem amortyzatory koni z regulacja twardości + sprężyny eibah. I takie rozwiązanie polecam też Tobie, regulacja na amorki dość znaczna od typowej taczki po przyzwoity komfort.
Jeśli piszesz że seryjny zawias jest już w miarę twardy to przecież nie odczujesz znaczącej różnicy po zmianie springów. Gorzej by było jak byś miał pływająca beczkę albo jakiegoś francuza hehe.
Moja Mazda 323F BJ Sportive – klik klik :)

126p->Civic EG4 D15B2->CRX EH6 D16Z6->Civic EJ9 B18C4->Civic EG4 D15minimeZ6->323F BJ FS->...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2012, 11:55
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive

Postprzez rav 75 » 26 kwi 2014, 10:26

Swoją drogą czy nikt nie kombinował przy zawieszeniu żeby tak stało? W szczególności tył? Bo nie spotkałem BJ-tki która by miała taki prześwit,mając na uwadze że auto ma swoje lata i sprężyny swoje już usiadły...
rav 75
 

Postprzez emes01 » 28 kwi 2014, 10:34

Może ktoś podrzuci jakies konkretne i sprawdzone sprezyny. Ja znalazlem cos takiego: http://archiwum.allegro.pl/oferta/-apex ... 63329.html , http://fkautomotive.pl/sprezyny-obnizaj ... -1238.html.
Początkujący
 
Od: 1 sie 2012, 18:53
Posty: 4
Auto: Mazda 323BJ 2002r.,1.6l 98KM

Postprzez gik » 29 kwi 2014, 20:35

Będzie twardo :) 4 cm dużoo
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez bikus » 3 maja 2014, 20:01

MTS u mnie kupisz za 499 (-35/-35mm) nie będzie bardzo twardo, sam na nich jeżdżę i jest ok.
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez didusiek » 14 maja 2014, 03:22

emes01 napisał(a):195/50 R15. Piszesz o tzw zawieszeniu boschowskim. Sprężyny progresywne moge kupic, nie ma problemu, tylko czy nie będzie za twardo, nawet na takich sprezynach?


Powinieneś założyć opony 195/55//R15. Na drzwiach jest naklejka z wymiarami opon.
Ja też miałem założone 195/50 i wyglądało to nieciekawie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez ewemarkam » 14 maja 2014, 08:57

Samochód na takich oponach (195/50R15) wygląda normalnie. Chyba że masz zawieche podniesioną tak jak kolega, to się nie dziwie że wygląda dziwnie. Po za tym opony są tańsze. Dla przykładu jakbym chciał założyć takie jak powinny byc letnie, tzn 195/55R15 to za sztukę uniroyal rainsport 3 (takie mam) zapłaciłbym ok 330pln. A w rozmiarze 195/50R15 sztuka kosztuje ok 220pln. To masz 440 pln różnicy na komplecie. A moim zdaniem nie warto aż tak przepłacać, bo tylko wskazanie prędkościomierza jest o jakieś 10% zawyżona.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323