Strona 1 z 3

Jak wymienić płyn w układzie wspomagania kierownicy

PostNapisane: 29 mar 2008, 23:09
przez smagur
Tym razem zastanawiam się nad wymianą płynu w ukł. wspomagania w BJ-ce. Pierwsze pytanie ile może być łacznie tego płynu? a zasadnicze pytanie to jak i co zrobić by wymienić cały? Trzeba ukłąd odpowietrzać?

PostNapisane: 29 mar 2008, 23:30
przez topik
smagur napisał(a):Tym razem zastanawiam się nad wymianą płynu w ukł. wspomagania w BJ-ce.


Witam!Układ wspomagania kierownicy?

smagur napisał(a):Pierwsze pytanie ile może być łacznie tego płynu?


Układ wspomagania kierownicy – 1,1l

PostNapisane: 29 mar 2008, 23:34
przez smagur
no to spoko juz wiem ile jest płynu... teraz jak go wymienić :)

PostNapisane: 29 mar 2008, 23:37
przez waldii
smagur napisał(a):teraz jak go wymienić

to ja zadam pytanie,po co chcesz to robic??

PostNapisane: 30 mar 2008, 00:04
przez smagur
no myśle za po 9 latach stracił już swoje właściwości więc można wlac nowy :)

PostNapisane: 30 mar 2008, 14:31
przez bocian
Oleju od wspomagania raczej się nie wymienia. Tak samo jak olej w skrzyni biegów jest na całe "życie" skrzyni.(tak mi mówił mechanik)

PostNapisane: 30 mar 2008, 15:05
przez smagur
bocian napisał(a):Oleju od wspomagania raczej się nie wymienia

może tak jest w sumie byłoby to logiczne ale... jednak idąc tym topem dlaczego niezrobiono całkowicie zamkniętego układu tylko jest zbiorniczek z miarką poziomu :)

PostNapisane: 30 mar 2008, 15:39
przez architection
bocian napisał(a):olej w skrzyni biegów jest na całe "życie" skrzyni.(tak mi mówił mechanik)


kompletna bzdura co 20000 sie zmienia

PostNapisane: 30 mar 2008, 15:54
przez kubi2410
bocian napisał:
olej w skrzyni biegów jest na całe "życie" skrzyni.(tak mi mówił mechanik)


kompletna bzdura co 20000 sie zmienia

W instrukcji obsługi do mazdy i w ASO mówili mi że w skrzyni wymienia się olej co 90000 a we wspomaganiu się nie wymienia płynu co najwyżej dolej jak masz mało instrukcja zaleca DEXTRON II

PostNapisane: 30 mar 2008, 18:02
przez sps-snipers
kompletna bzdura co 20000 sie zmienia
Jestes w bledzie.
Olej w skrzyni sie wymienia rzadko,wszystko zalezy od tego ile producent zaleci .Ja np;u siebie wymienilem i byl jak nowy ;) A zrobiłem to,zeby miec spokoj psychiczny.

PostNapisane: 30 mar 2008, 18:22
przez Lukano
architection napisał(a):kompletna bzdura co 20000 sie zmienia

Wow co 20kkm olej w skrzyni a to ciekawe :P

PostNapisane: 30 mar 2008, 20:25
przez waldii
sps-snipers napisał(a):wszystko zalezy od tego ile producent zaleci

a dokladnie.Kiedys kupowalem do forda olej i mialem taki wybor.Albo za chyba ok.100zl za litr taki dobry olej ale wymiana co 70tys albo za 270zl/l taki bez wymiany.Nie pytajcie co zrobilem wtedy :]

PostNapisane: 30 mar 2008, 22:34
przez Majlo
architection napisał(a):
bocian napisał(a):olej w skrzyni biegów jest na całe "życie" skrzyni.(tak mi mówił mechanik)


kompletna bzdura co 20000 sie zmienia


jak masz dużo kasy to możesz zmieniać.... nikt kogo znam osobiście nie zmieniał oleju w skrzyni biegów i wszyscy są zadowoleni... można ale dolać jak jest mało... Ja też nie zamierzam zmieniać...

PostNapisane: 9 wrz 2008, 22:18
przez Piotrek.84
Witam.
Niestety nie mogę odnaleźć jaki płyn do wspomagania kierownicy mogę dolać do swojej Madzi 323f.Mam już minimalnie poniżej minimum.
:|
Z Góry Dziękuję za Pomoc.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 9 wrz 2008, 22:22
przez Mako
Piotrek.84 kup plyn STP jest w pelni mieszalny z kazdym rodzajem plynu uzytym w ukladzie. nie jest drogi ok 30 zl z 1l

PostNapisane: 10 wrz 2008, 11:50
przez Piotrek.84
Dzięki Wielkie Mako.
Zaraz się udam do sklepu bo już dziś zauważyłem opory w skręcaniu.
Pozdrawiam.[/b]

PostNapisane: 10 wrz 2008, 18:40
przez grodek
ja tez wymieniałem płyn w wspomaganiu miesci sie koło litra i jedyny sposob który jest prosty i bezproblemowy bo nie trzeba niczego odpowietrzac to bierzesz duza strzykawke zakładasz na nia węzyk gumowy i jazda na zagaszonym silniku wyciagasz tak zeby troszke na dni zbiorniczka zostało wlewasz nowy zakrecasz wsio i odpalasz zeta piatego krecisz kiera i gasisz i od nowa az litr przepłuczesz moj stary płyn był hmm dosc ciemny taki bordowy i nie klarowny a nowy jest czerwony jak czerwone winko niestety po wymianie nic sie nie stało było jak wczesniej wiec podejrzewm ze pompa juz siada:(

PostNapisane: 23 lis 2008, 19:35
przez zaciek
Tez zamierzam wymienic plyn, jednak jestem bardziej zaniepokojony, poniewaz moj ojciec ma forda transita, kiedy dolewal jakis standardowy plyn do wspomagania i po czasie padla mu pompa. Jak sie pozniej okazalo, nalezy lac dedykowany do danego modelu. Czy do 323F BA nalezy uzywac wspomniany wyzej DEXTRON II?

PostNapisane: 27 lis 2008, 22:54
przez ambraj10
witam.
Ja wymieniłem płyn wspomagania kierownicy dwa tyg. temu.
Nic trudnego.zalałem Mobiele detrox II- taki jest preferowany dla mazdy 323 BJ.
Opiszę jak to zrobiłem:
1.W pierwszej kolejności rozgrzać silnik
2. zdjąłem przewód gumowy wychodzący od zbiornika wyrównawczego i zlałem płyn do wcześniej przygotowanego pojemnika.
3.następnie zdjąłem przewód gumowy z rurki metalowej biegnących po lewej stronie komory silnikowej i nałożyłem na metalowa rurkę wezyk ktory wlozylem w czesniej przygotowany pojemnik.
4.wsiadłem do samochodu i kilka razy obróciłem w jedna i w druga stronę kierownice (ok. 5 razy w jedna stronę i piec w druga). Płyn wyleciał.
5. założyłem wszystkie przewody i zalałem płynem
instrukcję odpowietrzania mogę wysłać e-mailem
pozdrawiam

PostNapisane: 26 gru 2008, 22:09
przez MEFEK
po kazdej wymianie trzeba odpowietrzac? jak to sie robi