Strona 1 z 1

Samodzielna wymiana sworznia wahacza

PostNapisane: 8 maja 2009, 13:50
przez MarekW
Witam,

Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z wymiana sworznia wahacza przód w 323F BJ czy innej mazdzie (626, Premacy). Oryginalnie NIE jest to element wymienialny i sam sworzeń NIE występuje w ASO Mazdy jako część zamienna (tuleje gumowe i silentbloki tak, sworzeń nie).
Są oczywiście dostępne zamienniki od KIA, CTR, 555 (45-60pln) co oznacza, że się powinno dać wymienić.

Nowy wahacz (B28V-34-300B) to koszt >1200pln, używany oryginalny zagraniczny 250-280pln. Zamienników pasujących do wersji po liftingu nie ma (ja nie znalazłem).

Czy ktoś z sukcesem podmienił sworzeń i przejechał kilkanaście tysiecy km?
Wiem, że Pan Jaksa robił to kiedyś, ale klienci reklamowali naprawę więc tylko nowy lub dobry używany teraz proponuje bo wcześniej się sparzył.
Może ktoś inny ma dobre lub złe doświadczenia w tym temacie? Jak wyglądała wymiana na co należy zwrócić uwagę aby nadal się cieszyć bezpieczną jazdą.

Pozdrawiam
M

PostNapisane: 8 maja 2009, 15:24
przez Mundek
Sworzeń do BJtki pasuje od mazdy 626 GF/GW – oryginału nie dostaniesz, tylko zamiennik lub ewentualnie cały wahacz. W swojej BJtce wymieniałem zimą oba sworznie + tylne tulejki przedniego wahacza przy okazji. Narazie jest ok. Wymiana to nic trudnego, aczkolwiek trzeba wykręcić cały wahacz, stary sworzeń wybić i delikatnie wprasować nowy. Dla chcącego nic trudnego.

Faktem jest, że zamiennik mniej wytrzyma niż oryginał, ale co wydać 50 zł na zamiennik i przejechać 50 tys. km a wydać 1000 zł na 100 tys km. to jest różnica :)

PostNapisane: 8 maja 2009, 16:21
przez Rafał
Przenoszę do odpowiedniego działu –> 323

PostNapisane: 9 maja 2009, 16:46
przez qbass
MarekW, proszę o zapoznanie się z regulaminem Forum. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji Obrazek– prawy górny róg Twojego postu) zwiększy to Twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Masz na to 24h, później temat będę musiał umieścić w koszu.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.



Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników

PostNapisane: 10 maja 2009, 12:46
przez MarekW
Poprawione, temat miał z założenia dotyczyć BJ choć przypuszczam, że wahacze są podobnie zrobione w różnych modelach.

PostNapisane: 21 maja 2009, 18:50
przez MarekW
OK, już naprawione. Sworznie wahacza można wymienić samodzielnie na samochodzie jak sie ma sprzęt albo na prasie jak się ma wymontowany. Mój był wyciskany i wciskany przy pomocy ręcznego ściągacza hydrałicznego z dorobionym osprzętem dla BJ.

Wstawiłem sworzenie firmy CTR do KIA Clarius I, II. Oryginalne wytrzymały 135tyś km. (1 był padnięty). Przy okazji zostały wymienione tulejki i silentbloki bo były delikatnie naderwane. Tuleje i silentbloki oryginalne z ASO.

Re: Samodzielna wymiana sworznia wahacza

PostNapisane: 18 sty 2017, 11:42
przez john1235
MarekW: Mozesz pochwalic sie z perspektywy czasu ile wytrzymal sworzen?

PostNapisane: 18 sty 2017, 23:58
przez boszax
Ja w swojej Maździe sworzeń wymieniałem w sierpniu 2015 na CTR do tej pory działa prawidłowo :)

Re: Samodzielna wymiana sworznia wahacza

PostNapisane: 27 lut 2017, 18:50
przez Damian68

PostNapisane: 27 lut 2017, 18:53
przez sebekle
ctr w mojej 626 jeździ od 70tys km

Re: Samodzielna wymiana sworznia wahacza

PostNapisane: 27 lut 2017, 19:00
przez Damian68
Po wymianie trzeba zbieżność ustawić ?

PostNapisane: 27 lut 2017, 20:11
przez sebekle
niektórzy twierdzą że nie. ja za to twierdzę że tak, odkąd po wymianie sworznia, gdzie niby nie ma regulacji zjadło mi trochę opon. wahacz w otworach na śruby też ma trochę luzu

PostNapisane: 3 mar 2017, 12:29
przez Bolsblue
Po wyjęciu wahacza ustawia się zbieżność.

Re: Samodzielna wymiana sworznia wahacza

PostNapisane: 3 mar 2017, 16:25
przez Damian68
Dzięki za info