Nie działający system ABS TCS
Witam wszystkich użytkowników. Pojawia się u mnie problem z ABSem w madzi. Od niedawna po właczeniu zapłonu nie gasna kontrolki ABS, TCS, TCS OFF. Ale po wyłaczeniu zapłonu i ponownym jego załaczeniu najczęściej znikają te kontrolki. Rzadziej zdarzy sie, że nie chca zniknąć więc czasem musze jechać z choinka na desce rozdzielczej . Przeszperałem forum na ten temat i wyciągnałem sporo przydatnych informacji (za co dzieki wszystkim). Potrzebuję jeszcze wskazówke lub foto gdzie dokładnie znajdują się złącza(kostki) od czujników przednich ABS(pod maską rózne mam kostki i nie potrafie zlokalizować tych od ABSu) . Chciałbym te styki w kostkach najpierw przeczyścić zanim zacznę głębiej szukać pzyczyny. Wyczytałem też że warto przeczyścić, sprawdzić umocowanie samych czujników i koronek – i tu też prosiłbym o pomoc jak dostać się do tych czujników, czym czyścić(woda?) i co to są te koronki??( podejrzewam że z tych koronek czujnik zczytuje położenie koła?). Błędy oczywiście też sobie wymrugam i zdiagnozuję co powoli zaczyna padać. Zależy mi na przeczyszczeniu tych wszystkich połączeń ponieważ problem z kontrolkami mam od niedawna i nie występuje on zawsze kiedy odpalam madzie więc może to jeszcze nie awaria czujników. Proszę o wskazówki na ten temat. Z góry dziękuję.
- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
Najczęściej pada lewy tylny czuinik ABSu, wymigaj sobie najpierw błędy – bo skąd wiesz że to przednie czuiniki? Tylne czuiniki mają kostki pod boczkami tylnej kanapy jest przykręcony od dołu musisz odczepić rzepa i tam jest sruba chyba 12 a od góry jest w zaczepie więc trzeba troche odchylić i do góry wycia\gnąć , przednie niewiem gdzie są, Sprawdz oporowość czujników jak będziesz przy kostkach
Witam ja bym powiedział ze czesciej pada prawy czujnik sciagnij boczek tak jak pisze karmazyn33 odepnij rzep i odkrec 11 jesli dobrze pamietam i juz widzisz kostke sprawdz oporowosc i juz wszytko bedzie jasne powodzenia
- Od: 27 lut 2010, 17:28
- Posty: 82
- Skąd: Okolice Biłgoraja
- Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM
Sprawdziłem jaki kod zgłasza komputer (skorzystałem z metody: "zwora TBS-GND w złączu diagnostycznym, zapłon ON, kontrolka ABS wyblinkowała raz...i po chwili 3 razy..czyli kod 13, tak samo wyblinkowała na zapalonym silniku i żadnych innych błędów). Z tego co wyczytałem na forum to kod 13 oznacza prawy tylny czujnik ABS. Teraz pozostaje mi sprawdzic oporność tego czujnika ohmomierzem. Oporność czujników ABS w tej madzi musi oscylować między 1,3 a 1,7 kiloohma (jeżeli się mylę, proszę mnie poprawić). Narazie skasowałem ten błąd z pamięci komputera (metoda: "zapłon ON, 10X wcisnąć pedał hamulca z częstotliwością większą niż 1 sekunda) i poczekam kiedy teraz sie znowu zgłosi error ABSu. Czy nie da się ewentualnie jakos przeczyścić tego czujnika lub poprawić jego zamocowanie?? Może uniknę kosztów związanych z wymianą na nowy hehe . Dzięki za wskazówki drodzy klubowicze.
- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
Zdejmujesz koło i tylnej strony piasty wchodzi czujnik. Odkręcasz jedną śrubę i wyciągasz. Zazwyczaj są zapieczone i ciężko je wyjąć, a łatwo uszkodzić.
Generalnie szykuj kasę na nowy. Zabrudzenie rzadko jest powodem błedu.
To, że omomierz pokaże Ci rezystancję w zakresie normy, to nie znaczy, że czujnik jest ok. Mi tak pokazywał, a czujnik był walnięty (dopiero rozgrzany tracił przewodność).
Generalnie szykuj kasę na nowy. Zabrudzenie rzadko jest powodem błedu.
To, że omomierz pokaże Ci rezystancję w zakresie normy, to nie znaczy, że czujnik jest ok. Mi tak pokazywał, a czujnik był walnięty (dopiero rozgrzany tracił przewodność).
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
Pomierzyłem rezystancję czujników...prawy tylny – 1,8 kiloohma, a więc odstaje od normy – pewnie będzie świrował. Reszta czujników oscyluje lekko ponad 1,3 kilo i podejrzewam, że taka rezystancja jest wzorcowa. Narazie po zresetowaniu błędów czujnik nie wywala errora. Pojeżdżę trochę dłużej to zobacze jak się będzie zachowywał. Przed kupnem nowego obejrzę stan przewodu od czujnika czy nie przetarła się gdzieś w nadkolu izolacja i ewentualnie chlusnę trochę wody w nadkole bo po tych deszczach nawet spora warstwa piachu sie zebrała. Jak już uporam się na dobre ze "zdychającym" czujnikiem, odpisze co po drodze jeszcze zauważyłem. Zapytam zapobiegawczo: jaki czujnik zakupić?oryginał czy zamiennik wystarczy? czy kierować się jakimś symbolem konkretnym czujnika?gdzie najlepiej zamówić? To prawy tylny czujnik ABS.
- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
http://moto.allegro.pl/item1051341540_n ... cy_pr.html
Myślę że ta cena za oryginał nie jest wygórowana , wcześniej były po 295zł , a zamienniki po 235 widziałem tak że ja do mojej madzi własnie od nich kupiłem.
Myślę że ta cena za oryginał nie jest wygórowana , wcześniej były po 295zł , a zamienniki po 235 widziałem tak że ja do mojej madzi własnie od nich kupiłem.
ja bym nie przepłacał ja kupiłem ten http://www.allegro.pl/item1031610973_1031610973.html i jestem zadowolony a jest na to gwarancja nom to lotto
- Od: 27 lut 2010, 17:28
- Posty: 82
- Skąd: Okolice Biłgoraja
- Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM
Dobrze panowie powiedźcie mi jak wykasować błędy w serowniku bo nie mogę tego znaleźć na forum. czujnik wymieniony nieraz mam spokój dwa trzy dni a później świeci znów. Mechanik posprawdzał i stwierdzić ze sterownik daje dziwne napięcie na lewy [jaki?] czujnik na wszystkie jest po chyba 4.5 a tu daje miedzy 4 a 5. Moze wie ktos co to może być zanim wydam kasę na cala pompę ze sterownikiem na allegro.
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
spróbujcie oczyścić styki we wtyczkach i sterowniku – pomaga.
Od dłuższego czasu brak problemu z kontrolkami, a miał być do wymiany czujnik...
Pozdrawiam.
Od dłuższego czasu brak problemu z kontrolkami, a miał być do wymiany czujnik...
Pozdrawiam.
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
a ja nie moge wykasować błędu 24 w mojej mazdzie. być może dlatego że jeszcze nie dokonałem naprawy.myślałem że błąd da się wykasować ...
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
No i posluchalem rady kolegow z forum i wymienilem walniety czujnik ABSu...juz nie pojawia sie choinka na desce rozdzielczej Dzieki za link do czujki. Skorzystalem z niego i kupilem orginal w firmie FOX-Rzeszow.
- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
no jak kontrolki nie świecą się w czasie jazdy to dobrze )
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Dobra dla potomnosci dla tych co maja blad 43
Błąd 43 to faktycznie tosamo co 13 czyli tylne prawe koło czujnik
drugie wytlumaczenie to ze czujnik jest srednio dobry czyli cos tam daje ale nie do konca jak powinno byc
ja u siebie nie wymienialem ale wyjalem sprawdzilem przewod wyczyscilem i wlozylem narazie dziala ciekawe jak dlugo
Błąd 43 to faktycznie tosamo co 13 czyli tylne prawe koło czujnik
drugie wytlumaczenie to ze czujnik jest srednio dobry czyli cos tam daje ale nie do konca jak powinno byc
ja u siebie nie wymienialem ale wyjalem sprawdzilem przewod wyczyscilem i wlozylem narazie dziala ciekawe jak dlugo
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Podepnę się pod ten temat.
Zaczęło się od wycieku płynu hamulcowego. Okazało się że cieknie z pompy ABS.
Kupiłem używaną pompę z allegro i przez kilka dni było wszystko OK. Układ sprawował się tak jak powinien.
Nagle na prostej drodze bez hamowania zapaliły mi się kontrolki ABS/TCS/TCS OFF z tym że te od trakcji zaczęły palić się jaśniej – ciemniej i po kilku minutach zgasły (taka reakcja jakby się przepaliły – ale obie od razu?).
Teraz nie palą się wcale nawet zaraz po przekręcenie zapłonu. Pali się natomiast cały czas kontrolka ABS-u. Diagnostyka po złączeniu TBS i GND nie daje żadnej reakcji kontrolki. Test robię dobrze bo rok temu przerabiałem awarię czujników tylnych (wymieniałem oba) i wtedy jak był błąd paliły się wszystkie 3 kontrolki i ABS „mrugał” błędy.
Bezpiecznik od ABS-u wygląda w porządku. Po wyjęciu go też tak samo pali tylko kontrolka ABS.
Moje pytania:
– czy jest jakiś bezpiecznik tylko od TCS / TCS OFF ?
– czy poza sterownikiem i bezpiecznikiem od ABS coś jeszcze można tu sprawdzić ?
– czy pozostaje mi poszukać kolejnej pompy z modułem ABS ?
– czy fakt, że do mojej 1.5 zamontowałem pompe z 1.8 może mieć tu znaczenie ?
Zakładam, że czujniki przy kołach są dobre, bo problem pojawił się po przełożeniu pompy. Do tego jak miałem awarię czujników do mrugał błędy i paliły wszystkie kontrolki.
Jakieś pomysły – sugestie ?
Zaczęło się od wycieku płynu hamulcowego. Okazało się że cieknie z pompy ABS.
Kupiłem używaną pompę z allegro i przez kilka dni było wszystko OK. Układ sprawował się tak jak powinien.
Nagle na prostej drodze bez hamowania zapaliły mi się kontrolki ABS/TCS/TCS OFF z tym że te od trakcji zaczęły palić się jaśniej – ciemniej i po kilku minutach zgasły (taka reakcja jakby się przepaliły – ale obie od razu?).
Teraz nie palą się wcale nawet zaraz po przekręcenie zapłonu. Pali się natomiast cały czas kontrolka ABS-u. Diagnostyka po złączeniu TBS i GND nie daje żadnej reakcji kontrolki. Test robię dobrze bo rok temu przerabiałem awarię czujników tylnych (wymieniałem oba) i wtedy jak był błąd paliły się wszystkie 3 kontrolki i ABS „mrugał” błędy.
Bezpiecznik od ABS-u wygląda w porządku. Po wyjęciu go też tak samo pali tylko kontrolka ABS.
Moje pytania:
– czy jest jakiś bezpiecznik tylko od TCS / TCS OFF ?
– czy poza sterownikiem i bezpiecznikiem od ABS coś jeszcze można tu sprawdzić ?
– czy pozostaje mi poszukać kolejnej pompy z modułem ABS ?
– czy fakt, że do mojej 1.5 zamontowałem pompe z 1.8 może mieć tu znaczenie ?
Zakładam, że czujniki przy kołach są dobre, bo problem pojawił się po przełożeniu pompy. Do tego jak miałem awarię czujników do mrugał błędy i paliły wszystkie kontrolki.
Jakieś pomysły – sugestie ?
- Od: 6 paź 2007, 23:35
- Posty: 10
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BJ 1.5 1998 r.
Czy mogłby ktos wkleic fotorelacje lub w prosty sposob dla laika opisac jak sprawdzic bledy samemu
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości