Nie działający system ABS TCS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Borys » 29 mar 2010, 21:55

Szukajka się popsuła??

Trzeba nie jeździć po deszczu i problem z głowy ;)

–><– doklejam
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Gracek » 30 mar 2010, 11:00

Czyli usterki szukać w lewym tylnym kole? Ale to w bębnie??? :D
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2010, 20:29
Posty: 43
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 323F 1.5 BJ :D

Postprzez beny1984 » 4 cze 2010, 14:14

Witam wszystkich użytkowników. Pojawia się u mnie problem z ABSem w madzi. Od niedawna po właczeniu zapłonu nie gasna kontrolki ABS, TCS, TCS OFF. Ale po wyłaczeniu zapłonu i ponownym jego załaczeniu najczęściej znikają te kontrolki. Rzadziej zdarzy sie, że nie chca zniknąć więc czasem musze jechać z choinka na desce rozdzielczej :>. Przeszperałem forum na ten temat i wyciągnałem sporo przydatnych informacji (za co dzieki wszystkim). Potrzebuję jeszcze wskazówke lub foto gdzie dokładnie znajdują się złącza(kostki) od czujników przednich ABS(pod maską rózne mam kostki i nie potrafie zlokalizować tych od ABSu) . Chciałbym te styki w kostkach najpierw przeczyścić zanim zacznę głębiej szukać pzyczyny. Wyczytałem też że warto przeczyścić, sprawdzić umocowanie samych czujników i koronek – i tu też prosiłbym o pomoc jak dostać się do tych czujników, czym czyścić(woda?) i co to są te koronki??( podejrzewam że z tych koronek czujnik zczytuje położenie koła?). Błędy oczywiście też sobie wymrugam i zdiagnozuję co powoli zaczyna padać. Zależy mi na przeczyszczeniu tych wszystkich połączeń ponieważ problem z kontrolkami mam od niedawna i nie występuje on zawsze kiedy odpalam madzie więc może to jeszcze nie awaria czujników. Proszę o wskazówki na ten temat. Z góry dziękuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez karmazyn33 » 4 cze 2010, 15:08

Najczęściej pada lewy tylny czuinik ABSu, wymigaj sobie najpierw błędy – bo skąd wiesz że to przednie czuiniki? Tylne czuiniki mają kostki pod boczkami tylnej kanapy jest przykręcony od dołu musisz odczepić rzepa i tam jest sruba chyba 12 a od góry jest w zaczepie więc trzeba troche odchylić i do góry wycia\gnąć , przednie niewiem gdzie są, Sprawdz oporowość czujników jak będziesz przy kostkach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez tomzwolin » 4 cze 2010, 16:06

Witam ja bym powiedział ze czesciej pada prawy czujnik sciagnij boczek tak jak pisze karmazyn33 odepnij rzep i odkrec 11 jesli dobrze pamietam i juz widzisz kostke sprawdz oporowosc i juz wszytko bedzie jasne powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez beny1984 » 4 cze 2010, 19:40

Sprawdziłem jaki kod zgłasza komputer (skorzystałem z metody: "zwora TBS-GND w złączu diagnostycznym, zapłon ON, kontrolka ABS wyblinkowała raz...i po chwili 3 razy..czyli kod 13, tak samo wyblinkowała na zapalonym silniku i żadnych innych błędów). Z tego co wyczytałem na forum to kod 13 oznacza prawy tylny czujnik ABS. Teraz pozostaje mi sprawdzic oporność tego czujnika ohmomierzem. Oporność czujników ABS w tej madzi musi oscylować między 1,3 a 1,7 kiloohma (jeżeli się mylę, proszę mnie poprawić). Narazie skasowałem ten błąd z pamięci komputera (metoda: "zapłon ON, 10X wcisnąć pedał hamulca z częstotliwością większą niż 1 sekunda) i poczekam kiedy teraz sie znowu zgłosi error ABSu. Czy nie da się ewentualnie jakos przeczyścić tego czujnika lub poprawić jego zamocowanie?? Może uniknę kosztów związanych z wymianą na nowy hehe ;). Dzięki za wskazówki drodzy klubowicze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez knyklu » 4 cze 2010, 21:11

Zdejmujesz koło i tylnej strony piasty wchodzi czujnik. Odkręcasz jedną śrubę i wyciągasz. Zazwyczaj są zapieczone i ciężko je wyjąć, a łatwo uszkodzić.
Generalnie szykuj kasę na nowy. Zabrudzenie rzadko jest powodem błedu.
To, że omomierz pokaże Ci rezystancję w zakresie normy, to nie znaczy, że czujnik jest ok. Mi tak pokazywał, a czujnik był walnięty (dopiero rozgrzany tracił przewodność).
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez beny1984 » 5 cze 2010, 06:53

Pomierzyłem rezystancję czujników...prawy tylny – 1,8 kiloohma, a więc odstaje od normy – pewnie będzie świrował. Reszta czujników oscyluje lekko ponad 1,3 kilo i podejrzewam, że taka rezystancja jest wzorcowa. Narazie po zresetowaniu błędów czujnik nie wywala errora. Pojeżdżę trochę dłużej to zobacze jak się będzie zachowywał. Przed kupnem nowego obejrzę stan przewodu od czujnika czy nie przetarła się gdzieś w nadkolu izolacja i ewentualnie chlusnę trochę wody w nadkole bo po tych deszczach nawet spora warstwa piachu sie zebrała. Jak już uporam się na dobre ze "zdychającym" czujnikiem, odpisze co po drodze jeszcze zauważyłem. Zapytam zapobiegawczo: jaki czujnik zakupić?oryginał czy zamiennik wystarczy? czy kierować się jakimś symbolem konkretnym czujnika?gdzie najlepiej zamówić? To prawy tylny czujnik ABS. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez karmazyn33 » 5 cze 2010, 09:28

http://moto.allegro.pl/item1051341540_n ... cy_pr.html

Myślę że ta cena za oryginał nie jest wygórowana , wcześniej były po 295zł , a zamienniki po 235 widziałem tak że ja do mojej madzi własnie od nich kupiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez tomzwolin » 5 cze 2010, 12:20

ja bym nie przepłacał ja kupiłem ten http://www.allegro.pl/item1031610973_1031610973.html i jestem zadowolony :) a jest na to gwarancja nom to lotto :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez knyklu » 5 cze 2010, 13:38

Ja też kupiłem najtańszy i jest ok.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez magister82 » 18 cze 2010, 11:08

Dobrze panowie powiedźcie mi jak wykasować błędy w serowniku bo nie mogę tego znaleźć na forum. czujnik wymieniony nieraz mam spokój dwa trzy dni a później świeci znów. Mechanik posprawdzał i stwierdzić ze sterownik daje dziwne napięcie na lewy [jaki?] czujnik na wszystkie jest po chyba 4.5 a tu daje miedzy 4 a 5. Moze wie ktos co to może być zanim wydam kasę na cala pompę ze sterownikiem na allegro.
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez NBR » 20 cze 2010, 16:33

spróbujcie oczyścić styki we wtyczkach i sterowniku – pomaga.
Od dłuższego czasu brak problemu z kontrolkami, a miał być do wymiany czujnik...

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez freshbratek » 21 cze 2010, 20:48

a ja nie moge wykasować błędu 24 w mojej mazdzie. być może dlatego że jeszcze nie dokonałem naprawy.myślałem że błąd da się wykasować ...
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez beny1984 » 24 cze 2010, 16:36

No i posluchalem rady kolegow z forum i wymienilem walniety czujnik ABSu...juz nie pojawia sie choinka na desce rozdzielczej <faja> Dzieki za link do czujki. Skorzystalem z niego i kupilem orginal w firmie FOX-Rzeszow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 12:36
Posty: 75
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99

Postprzez kwiatek85 » 18 lip 2010, 19:25

witam !ja mam taki problem ze swieca mi kotrolki od abs i recznego (plyn jest)ale zdarzalo sie tak ze wogole sie w czasie jazdy nie zacwiecily wiec co to moze byc"?;pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 17 lip 2010, 23:06
Posty: 5
Skąd: ZABIERZOW koloKRAKOWA
Auto: MAZDA 323 F 2001R 101 KM DISEL

Postprzez freshbratek » 18 lip 2010, 20:27

no jak kontrolki nie świecą się w czasie jazdy to dobrze :))
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez organo » 22 lip 2010, 22:01

Dobra dla potomnosci dla tych co maja blad 43
Błąd 43 to faktycznie tosamo co 13 czyli tylne prawe koło czujnik
drugie wytlumaczenie to ze czujnik jest srednio dobry czyli cos tam daje ale nie do konca jak powinno byc
ja u siebie nie wymienialem ale wyjalem sprawdzilem przewod wyczyscilem i wlozylem narazie dziala ciekawe jak dlugo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez pasti78 » 30 lip 2010, 22:53

Podepnę się pod ten temat.
Zaczęło się od wycieku płynu hamulcowego. Okazało się że cieknie z pompy ABS.
Kupiłem używaną pompę z allegro i przez kilka dni było wszystko OK. Układ sprawował się tak jak powinien.
Nagle na prostej drodze bez hamowania zapaliły mi się kontrolki ABS/TCS/TCS OFF z tym że te od trakcji zaczęły palić się jaśniej – ciemniej i po kilku minutach zgasły (taka reakcja jakby się przepaliły – ale obie od razu?).
Teraz nie palą się wcale nawet zaraz po przekręcenie zapłonu. Pali się natomiast cały czas kontrolka ABS-u. Diagnostyka po złączeniu TBS i GND nie daje żadnej reakcji kontrolki. Test robię dobrze bo rok temu przerabiałem awarię czujników tylnych (wymieniałem oba) i wtedy jak był błąd paliły się wszystkie 3 kontrolki i ABS „mrugał” błędy.
Bezpiecznik od ABS-u wygląda w porządku. Po wyjęciu go też tak samo pali tylko kontrolka ABS.

Moje pytania:
– czy jest jakiś bezpiecznik tylko od TCS / TCS OFF ?
– czy poza sterownikiem i bezpiecznikiem od ABS coś jeszcze można tu sprawdzić ?
– czy pozostaje mi poszukać kolejnej pompy z modułem ABS ?
– czy fakt, że do mojej 1.5 zamontowałem pompe z 1.8 może mieć tu znaczenie ?

Zakładam, że czujniki przy kołach są dobre, bo problem pojawił się po przełożeniu pompy. Do tego jak miałem awarię czujników do mrugał błędy i paliły wszystkie kontrolki.
Jakieś pomysły – sugestie ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2007, 23:35
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BJ 1.5 1998 r.

Postprzez magister82 » 31 lip 2010, 09:41

Czy mogłby ktos wkleic fotorelacje lub w prosty sposob dla laika opisac jak sprawdzic bledy samemu
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323