Kody błędów ABS'u (Modele GF, GW, BJ, CP)
Co prawda nie dotyczy to tylko modeli z silnikiem diesla, ale chyba się w ogóle przyda. Kontrolka ABS we wskaźnikach (chyba, że w gnieździe nia ma styku FBS) zazwyczaj nie "wystukuje" błędów należy zrobić to samemu w dość prosty sposób:
Włożyć w gnieździe diagnostycznym zworkę GND-TBS oraz próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nózką do PLUSA akumulatora. Po włączeniu zasilania (kluczykiem oczywiście) diodka zapali się, zgaśnie i po chwili będzie podawać kody. Długie impulsy oznaczają pierwszą cyfrę, krótkie drugą.
Przy np. uszkodzonym czujniku Lewym Tylnym pojawią się błędy: 14 (jedno długie, cztery krótkie mrugnięcia) oraz 48 (a nawet i 44) – wszystkie wynikają z uszkodzenia czujnika.
Najczęściej "padają" tylne czujniki (przeważnie lewe). Wynika to prawdopodobnie z temperatury (gorsze chłodzenie, przegrzewanie się czujników i w konsekwencji po czasie zwarcie lub przerwanie cewki).
W skrócie podaję najczęstsze kody:
11 – prawy przedni czujnik
12 – Lewy przedni
13 – prawy tylny
14 – lewy tylny
41/45 – prawa przednia koronka
42/46 – lewa przednia koronka
43/47 – prawa tylna
44/48 – lewa tylna
Jeżeli czujnik pada "powoli" to wtedy pojawia się też najczęściej "uszkodzenie" koronki ABS'u; nie oznacza to wcale uszkodzenia koronki, ale warto przy okazji sprawdzić czy ma 44 zęby
W przypadku uszkodzenia jednego czujnika a nawet dwóch komputer ABSu (w benzynowych wraz z TCS'em) potrafi jeszcze wygenerować poprawny sygnał prędkości, który rozprowadzony jest po elektronice – pomimo uszkodzenia czujników ciągle wskaźniki pokazują prędkość!
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.
Nie działający system ABS TCS
Wystarczy zworka GND+TBS i zczytanie kodu błyskowego kontrolki ABS na desce
pasti78 napisał(a):Podepnę się pod ten temat.
Zaczęło się od wycieku płynu hamulcowego. Okazało się że cieknie z pompy ABS.
Kupiłem używaną pompę z allegro i przez kilka dni było wszystko OK. Układ sprawował się tak jak powinien.
Nagle na prostej drodze bez hamowania zapaliły mi się kontrolki ABS/TCS/TCS OFF z tym że te od trakcji zaczęły palić się jaśniej – ciemniej i po kilku minutach zgasły (taka reakcja jakby się przepaliły – ale obie od razu?).
Teraz nie palą się wcale nawet zaraz po przekręcenie zapłonu. Pali się natomiast cały czas kontrolka ABS-u. Diagnostyka po złączeniu TBS i GND nie daje żadnej reakcji kontrolki. Test robię dobrze bo rok temu przerabiałem awarię czujników tylnych (wymieniałem oba) i wtedy jak był błąd paliły się wszystkie 3 kontrolki i ABS „mrugał” błędy.
Bezpiecznik od ABS-u wygląda w porządku. Po wyjęciu go też tak samo pali tylko kontrolka ABS.
Moje pytania:
– czy jest jakiś bezpiecznik tylko od TCS / TCS OFF ?
– czy poza sterownikiem i bezpiecznikiem od ABS coś jeszcze można tu sprawdzić ?
– czy pozostaje mi poszukać kolejnej pompy z modułem ABS ?
– czy fakt, że do mojej 1.5 zamontowałem pompe z 1.8 może mieć tu znaczenie ?
Zakładam, że czujniki przy kołach są dobre, bo problem pojawił się po przełożeniu pompy. Do tego jak miałem awarię czujników do mrugał błędy i paliły wszystkie kontrolki.
Jakieś pomysły – sugestie ?
Udało przełożyć się sam moduł sterownik od pompy bez wyciągania z samochodu.
Znajomy mechanik odkręcił od spodu z kanału sam moduł i przykręcił ten co miałem poprzednio.
Zajęło mu to 15 – 20 minut i abs jest sprawny. Wyszło na to, że wcale nie trzeba wymieniać w komplecie pompy z modułem (a co za tym idzie odpowietrzać cały układ) tylko te części osobno też są kompatybilne
- Od: 6 paź 2007, 23:35
- Posty: 10
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BJ 1.5 1998 r.
[quote="Gracek"]Witam. W mojej świeżo zakupionej Maździe 323F BJ z silnikiem 1.5 po wjeździe w większą dziurę/zamoczeniu spodu [np. na myjni samochodowej] zaczynają świecić się kontrolki ABS-u oraz TCS/quote]
Też z tym walcze tylko z dieselkiem kasowałem błędy i doszedłem do wniosku, że tenypa tak ma t
Też z tym walcze tylko z dieselkiem kasowałem błędy i doszedłem do wniosku, że tenypa tak ma t
-
copyfield
Witam!
Podczas ostatnich mroźnych dni, po odpaleniu autka,świeci mi się kontrolka TCS OFF. Po ok. 15 sekundach gaśnie. Podczas jazdy jest ok., i ABS i TCS działają poprawnie. Czy owa kontrolka zaczyna mnie informować, że któryś z czujników ma problem, czy poprostu podczas mrozu tak ma się zapalać podczas rozruchu? Z tego co zauważyłem, to jak temperatura otoczenia jest wyższa od 0, to jest ok.
Pozdra!
Podczas ostatnich mroźnych dni, po odpaleniu autka,świeci mi się kontrolka TCS OFF. Po ok. 15 sekundach gaśnie. Podczas jazdy jest ok., i ABS i TCS działają poprawnie. Czy owa kontrolka zaczyna mnie informować, że któryś z czujników ma problem, czy poprostu podczas mrozu tak ma się zapalać podczas rozruchu? Z tego co zauważyłem, to jak temperatura otoczenia jest wyższa od 0, to jest ok.
Pozdra!
cirro napisał(a):Witam!
Podczas ostatnich mroźnych dni, po odpaleniu autka,świeci mi się kontrolka TCS OFF. Po ok. 15 sekundach gaśnie. Podczas jazdy jest ok., i ABS i TCS działają poprawnie. Czy owa kontrolka zaczyna mnie informować, że któryś z czujników ma problem, czy poprostu podczas mrozu tak ma się zapalać podczas rozruchu? Z tego co zauważyłem, to jak temperatura otoczenia jest wyższa od 0, to jest ok.
Pozdra!
U mnie jest tak samo i ... tamtej zimy też tak miałem ale nie obserwuję jakichś zmian na gorsze.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja trochę odkopę temat – mam nadzieje, że nie będziecie mieli mi tego za złe.
Otóż wciąż borykam się z problemem świecących się kontrolek ABS, TCS i TCS OFF z tym że gdy jest zimno/pada deszcz kontrolki się [prawie nigdy] nie świecą a gdy tylko jest cieplej to świecą Dobra, mniejsza o to.
JAK WYCIĄGNĄĆ TEN CZUJNIK ABS? BO CHCIAŁBYM GO WYCZYŚCIĆ.
Wczoraj odkręciłem z ciekawości PRAWE [bo zapomniałem że czujniki siadają w lewym] tylne koło no i jest tam jakiś kabelek który leci [z grubsza patrząc] z bębna do nadkola. I przy bębnie jest takie coś do czego ten czujnik jest przyczepiony. Jest tam jakaś śrubka [którą odkręciłem] ale nie mogę zdjąć czujnika... A więc jak go zdjąć? I czy będzie to wyglądało tak samo w lewym tylnym kole? Pozdrawiam
Otóż wciąż borykam się z problemem świecących się kontrolek ABS, TCS i TCS OFF z tym że gdy jest zimno/pada deszcz kontrolki się [prawie nigdy] nie świecą a gdy tylko jest cieplej to świecą Dobra, mniejsza o to.
JAK WYCIĄGNĄĆ TEN CZUJNIK ABS? BO CHCIAŁBYM GO WYCZYŚCIĆ.
Wczoraj odkręciłem z ciekawości PRAWE [bo zapomniałem że czujniki siadają w lewym] tylne koło no i jest tam jakiś kabelek który leci [z grubsza patrząc] z bębna do nadkola. I przy bębnie jest takie coś do czego ten czujnik jest przyczepiony. Jest tam jakaś śrubka [którą odkręciłem] ale nie mogę zdjąć czujnika... A więc jak go zdjąć? I czy będzie to wyglądało tak samo w lewym tylnym kole? Pozdrawiam
- Od: 17 lut 2010, 20:29
- Posty: 43
- Skąd: śląsk
- Auto: Mazda 323F 1.5 BJ :D
nie wiem jak jest w bębnie ale pewnie podobnie . Odkręcasz śrubke trzymającą czujnik i musisz po kombinować by go wyjąć he . Jest wkładany na wcisk do tego z czasem rdzewieje więc sam lekko nie wyjdzie. Trzeba lekko podarzyć śrubokrętem i szczypcami lekko go przekręcać . Wyjdzie albo i nie wyjdzie dobra też jest chemia np 5-56 CRC tylko min z dzien wcześniej trza popsiukać.
Ale przedewszystkim zacząć trzeba od kodów błędów po co wyciagać wszytko pokolei jak może komp pokaże konkretnie co jest zepsute.
ps w moim przypadku czyszczenie pomagało na 2-3 dni dopiero po wymianie czujnika problem znikł.
Ale przedewszystkim zacząć trzeba od kodów błędów po co wyciagać wszytko pokolei jak może komp pokaże konkretnie co jest zepsute.
ps w moim przypadku czyszczenie pomagało na 2-3 dni dopiero po wymianie czujnika problem znikł.
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
ja poczyściłem co się dało, i lampki zgasły, ale pojawił się taki problem. Przy dojeżdżaniu do świateł/skrzyżowania równomiernie wciskając hamulec włącza się niepotrzebnie pompa ABSu. Czy to wina jej sterownika? Zwykle po tym w niedługim czasie kontrolki się zapalają.
- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 302
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
he znaczy że całe czyszczenie o kant du... Abs się włącza ponieważ dostaje raczej nie dostaje syg z koła któregoś komp nakazuje włącznie pompy ABS po chwili wszystko głupieje i się zapala bład absu
Rada
wymień ten czujnik nim się rozbijesz lub wyjmij bezpiecznik od ABS by się wogóle nie włączał.
przed wymiana sprawdź kody błędów przecie w maździe prosciej niż innych autach.
a nie jeździj z taka opcją jak masz teraz bo jak będziesz potrzebował zahamować do ABS ci skutecznie nie pozwoli użyć nawet połowy siły hamowania......
Rada
wymień ten czujnik nim się rozbijesz lub wyjmij bezpiecznik od ABS by się wogóle nie włączał.
przed wymiana sprawdź kody błędów przecie w maździe prosciej niż innych autach.
a nie jeździj z taka opcją jak masz teraz bo jak będziesz potrzebował zahamować do ABS ci skutecznie nie pozwoli użyć nawet połowy siły hamowania......
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Marwis napisał(a):ja poczyściłem co się dało, i lampki zgasły, ale pojawił się taki problem. Przy dojeżdżaniu do świateł/skrzyżowania równomiernie wciskając hamulec włącza się niepotrzebnie pompa ABSu. Czy to wina jej sterownika? Zwykle po tym w niedługim czasie kontrolki się zapalają.
U mnie po wymianie czujnika wystąpił podobny problem, przy bardzo małych prędkościach, czasem nawet na parkingu włącza się pompa i czuć drgania na pedale hamulca, ale kontrolki się nie świecą. Czym to może być spowodowane
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
Błędów nie ma żadnych, a zrobiłem już na nim ponad 1000 km.
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
a może to self test pompy abs. taka normana opcja przy pierwszym uzyciu hamulca predkość powyżej 5km/h właczą się test abs delikatna praca pompy ja tak mam dzieje sie to tylko raz po odpaleniu auta. i często poprostu nawet nie czuje tego bardzo słabe to jest.
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Chyba to nie będzie to, dzieje się tak nawet w środku "trasy" na światłach.
- Od: 2 mar 2011, 22:06
- Posty: 227 (8/4)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Xedos 6 V6 98 r.
Były:
Focus II 2006 1.6 100 KM
Mazda 323f 1.5 99
Marwis napisał(a):ja poczyściłem co się dało, i lampki zgasły, ale pojawił się taki problem. Przy dojeżdżaniu do świateł/skrzyżowania równomiernie wciskając hamulec włącza się niepotrzebnie pompa ABSu. Czy to wina jej sterownika? Zwykle po tym w niedługim czasie kontrolki się zapalają.
Pomierzyłem czujniki, okazało się że lewy tylny ma 0,14k czyli po nim. Czy te zamienniki po 100zł dają rade?
Pokazało mi jeszcze błąd nr 17. Co to za błąd? Nie znalazłem takiego.
- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 302
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Witam. Mam następujący problem. Otóż miałem dziś gwałtowne hamowanie i po mimo zdziwienia zostawiłem na asfalcie kilkanaście metrów śladów hamowania. ABS się nie załączył!!!!! Na desce zapaliły się: kontrolka abs i kontrolka hamulca ręcznego. Podłączyłem pod komputer u znajomego i wyszło coś takiego 3 błędy: C 1165- RR SPEED SENSOR – INP UT CKT FAILURE / C1168 RR SPEED SENSOR – CO HERENCY FAULT / C 1235-RR WHEEL SPEED- INP UT SIGNAL MISSING. To te trzy błędy. Podejrzewam że to wina czujnika na prawym tylnym kole. Czy może mi to któryś z kolegów potwierdzić? Jeżeli to czujnik to wtyczka aby sprawdzić oporność jest przy kole czy gdzieś od wewnątrz samochodu? Czy charakterystyka oporów powinna być w zakresie 1.3 i 1.7 kilo ohma? Dodam że na podłączonym komputerze mruganie kontrolki ABS było takie: jedno mrugnięcie przerwa trzy mrugnięcia, tak jak by kod 13 ale mogę się mylić. Dziękuję pozdrawiam
- Od: 25 paź 2008, 12:47
- Posty: 13
- Skąd: warszawa
- Auto: 323f, 2001r, 2.0 td, 74 kw
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość