'Pyrkotanie' w silniku (turkotanie) jakby traktorek

Postprzez Cosmos » 6 lis 2006, 09:36

Dziś odpaliłem madzie i zdziwiło mnie to, że aż tak chętnie zapaliła. To znaczy po 2,3 obrotach wału miałem wrażenie, że wybuch mieszanki wewnątrz przebiegał z wyjątkową i niespotykaną (to znaczy nie zaobserwowaną przeze mnie dotąd) siłą.
Nie wiem czy to miało wpływ to uszkodzenie o którym zaraz napiszę.

Przejechałem z 20 km niespecjalnie się spiesząc tak 80-100 km po trasie bez zatrzymań i bez przeciążeń silnika, w tym czasie nie zaobserwowałem żadnych negatywnych objawów typu spadek mocy. Nie słyszałem też odgłosów z silnika (włączone radio)

Dojeżdżając do miejsca przeznaczenia po wyłączeniu radia zdziwiło mnie dziwne 'pyrkotanie' pochodzące z okolic silnika, częstotliwość "pyrkotania" wzrasta lub maleje wraz z obrotami. Pyrkotanie mogę porównać do pracy traktora ogrodowego lub jakby patyk wsadzić w obracający się plastikowy wiatrak ...
<b>Rozrząd zrobiony był jakieś 15 tysiecy km temu w ASO z uszczelniaczami za ponad 4 tys wiec watpię aby to coś z tego ...</b>
Kiedyś w innym aucie miałem wydmuchniętą uszczelkę pod głowicą ale efekty były zupełnie inne, w dodatku auto straciło moc a teraz moc jest ok ...
Czy może być to wydmuchnięta uszczelka pod głowicą? Jeśli tak to czy V6 ma 2 uszczelki czy 1 ?
Ostatnio edytowano 6 lis 2006, 09:49 przez Cosmos, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2005, 19:10
Posty: 19
Skąd: Wa-wa
Auto: MX-3 2,5 KL V6, Tribute 2.0

Postprzez tomekrvf » 6 lis 2006, 09:48

Może wydmuchało uszczelki pod kolektorem/kolektorami wydechowymi?
Oczywiście są dwie uszczelki pod głowicę, na każdą głowicę po jedenej....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez brii » 6 lis 2006, 10:14

A może to popychacze??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Cosmos » 6 lis 2006, 10:36

brii napisał(a):A może to popychacze??


Ale to tak trochę głośnawe jest ... (taki 'turkot' jakby, ciężko opisać) no i czy mozliwe aby po 20 km zaczely tak glosno walic popychacze? na 13.30 jestem ustawiony w servisie wiec bede wiedział co to za zonk
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2005, 19:10
Posty: 19
Skąd: Wa-wa
Auto: MX-3 2,5 KL V6, Tribute 2.0

Postprzez Fiveopac » 6 lis 2006, 10:39

W mojej Vłce mialem raz dziwne terkotanie, az sie przestraszylem, okazalo sie ze jeden kabel WN nie stykal sie ze swiecą (zapomnialem go docisnac :P ) ale silnik drżał. Wymieniales pasek od alternatora ?

Cosmos napisał(a):Czy może być to wydmuchnięta uszczelka pod głowicą? Jeśli tak to czy V6 ma 2 uszczelki czy 1 ?

Nie sadze zeby to byla przyczyna, inne sa objawy.
V6 ma dwie uszczelki, po jednej na kazdy rzad cylindrow af kors
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Cosmos » 6 lis 2006, 10:43

Fiveopac napisał(a):Wymieniales pasek od alternatora ?


Nie, nic dawno juz nie robiłem przy aucie ... bardzo dobrze się spisywało ...
Teraz wsiadłem, przejechałęm 20 km i pojawił się nagle ten dziwny 'pyrkot' :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2005, 19:10
Posty: 19
Skąd: Wa-wa
Auto: MX-3 2,5 KL V6, Tribute 2.0

Postprzez tomekrvf » 6 lis 2006, 11:01

Panewki?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez czintos » 6 lis 2006, 17:13

Normalnie mam identyczne pyrkanie jak u Ciebie, z tym, że u mnie pojawia się to przy odpaleniu i np. po przegazowani do 3 tyś znika lub gasze silnik oodpalami jeszcze raz i jest mniej słyszalne lub znika całkowicie, najdalej po 3 odpaleniu nie słychać wcale. Podobne turkotanie miałem w Polonezie, gdzy przestawił się zapłon, ale czy to może mieć cos wspólnego z prądem??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 11:40
Posty: 66
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94

Postprzez Cosmos » 6 lis 2006, 17:28

Kurcze, jak wyszedlem z pracy to juz tego 'pyrkotania' nie było ... W serwisie też mnie obśmiali :(
Dziwne to było zjawisko... pewnie będzie się powtarzało to wtedy da się zdiagnozować.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2005, 19:10
Posty: 19
Skąd: Wa-wa
Auto: MX-3 2,5 KL V6, Tribute 2.0

Postprzez Orin » 6 lis 2006, 18:12

Cosmos napisał(a):ziwne 'pyrkotanie' pochodzące z okolic silnika

Nie zostal przestawiony zaplon na wczesniejszy? Ktos moze ci to sprawdzic? Takie perkotanie to moze byc spalanie stukowe... A pojawic sie moglo przy dupiatej beznzynie (malo oktanow). Jesli sie myle to prosze o wybaczenie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Cosmos » 6 lis 2006, 21:32

Orin napisał(a):pojawic sie moglo przy dupiatej beznzynie (malo oktanow).


hm, wlasnie ostatnio jak ceny paliwa tak spadly do ponizej 4 zł to leje tylko 98, ale jak sie pojawi taki efekt jeszcze raz to sprawdze zapłon
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2005, 19:10
Posty: 19
Skąd: Wa-wa
Auto: MX-3 2,5 KL V6, Tribute 2.0

Postprzez navroth » 7 lis 2006, 15:17

Pewnie za malo masz oleju, sprawdz bagnet czy nie jest suchy (na zimnym aucie). To V6 wiec moze spalac troche oleju wiecej i szybciej niz jestes do tego przyzwyczajony. Popychacze beda Ci klekotaly jak masz za malo oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Cosmos » 7 lis 2006, 16:44

navroth napisał(a):Pewnie za malo masz oleju


Faktycznie mało jest – na dole przy dolnej kresce navroth <uklon> pewnie to wlasnie to.


Jeszcze pytanie aby nie przelac i nalac do od kreski LOW do FULL to ile bedzie to 0,5 litra czy wiecej
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2005, 19:10
Posty: 19
Skąd: Wa-wa
Auto: MX-3 2,5 KL V6, Tribute 2.0

Postprzez Marcino » 7 lis 2006, 17:25

Cosmos napisał(a):od kreski LOW do FULL to ile bedzie


cały literek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez navroth » 7 lis 2006, 18:16

Marcino napisał(a):cały literek


okrąglutki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez Cosmos » 9 lis 2006, 00:05

Teraz to potwierdzam – na 100% miałem za mało oleju – zalałem na Full i objawy jak ręką odjął => 'kto nie smaruje ten nie jedzie' <lol>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lut 2005, 19:10
Posty: 19
Skąd: Wa-wa
Auto: MX-3 2,5 KL V6, Tribute 2.0

Postprzez xXx » 9 lis 2006, 01:37

I tak to właśnie potem jest z V6, ludzie nie sprawdzają poziomu oleju, a potem kolejni właściciele auta zastanawiają się nad tym czy robić remont czy wymienić cały silnik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez brii » 9 lis 2006, 10:32

czyli jednak to były popychacze :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez navroth » 9 lis 2006, 17:04

xXx napisał(a):ludzie nie sprawdzają poziomu oleju

A jeszcze gorzej jak tak jeżdzą – coś tam cyka, wali i stuka a oni jadą bo przecież lampka żadna się nie pali więc jest ok ... :|

A swoją drogą ile powinien łykać oleju V6 1.8 na 1Kkm ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez xXx » 10 lis 2006, 12:38

Z tego co pamiętam, to seryjnie wg producenta te silniki miały brać 1 litr na 10.000 km...



Pytanie, który po wyjezdzie z fabryki brał tak mało <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323