Dziwne zachowanie po wymianie filtra paliwa

Postprzez kajot_84 » 17 lis 2006, 23:49

Witam
Dzisiaj wymienilem filtr paliwa. Wszystko poszlo dosc ladnie choc dostep fatalny. Musialem wyjac akumulator..ale problem jest inny. Powymianie tego filtra mam strasznie niskie obroty na biegu jalowym. Nie chcialem nic na razie krecic przy przepustnicy, raczej nikt nic tam nie kombinowal, podobnie TPS. Czy moze byc to wina komputera po odlaczeniu akumulatora??
Szperalem na forum, czytalem i czyrtalem ale nie znalazlem odpowieidz. Prosze o pomoc
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez AbatinXS » 18 lis 2006, 01:07

Witam !!!

A czy czasami nie dostal sie Tobie syf ze starego filtra (podczas wyciagania) do wtryskow? Dysza we wtrysku jest mikroskopijna jakikolwiek pruszek z filtra moze ją całkowicie lub niecałkowicie zatkac... :(


pozdrawiam


Mikolaj (AbatinXS)
Nie ma drogi na skróty do miejsca do którego dojść warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2006, 02:35
Posty: 32
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 96 klima 1.5

Postprzez navroth » 18 lis 2006, 03:00

kajot_84 napisał(a):Dzisiaj wymienilem filtr paliwa.


a w dobrą stronę go zamontowałeś ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez kajot_84 » 18 lis 2006, 10:46

Witam
Tak zamontowalem w dobra strone ( patrzac na silnik stojac przodem do niego to zagieta cesc z kruccem po prawej stronie, tak samo jak stary. A ze starego lecial totalny syf a czy dostal sie na wtryskiwacze ciezko powiedizec. Wiem ze przez przypadek zle podlaczylem weze i auto nie chcialo zakrecic trochenprobowalem ale potem zeminilem i zaskoczylo od razu moze to mialo jaki wplyw. Mowie o wezach, tych dwu idacych na wtryskiwacze
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez kajot_84 » 18 lis 2006, 19:58

Jakies sugesteie? Co raz to czesciej gasnei mi aut na biegu jalowym. Czy po wymianie filtra nie trzeba regulowac obrotow za pomoca srubki naprzepustnicy? Moze zeminia sie mieszanka bo czyste paliwo...tak sobie to tlumacze ale nie chce narazie krecic. Aha. Na przepustnicy zarazgdzie wchodiz do kolektora sa wsadzone dwa zielone papierki, co to moze byc??
Pozdrawiam i mam nadzieje ze ktos mi pomoze!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez Paweł-323f » 18 lis 2006, 23:53

daj po zaworkach jej troszke na dłózszym odcinku jak nie przejdzie to trzeba wyregulować
Mazda 323f 1.8 16v GT rok 1991

----JAPAN POWER----
Początkujący
 
Od: 14 lis 2006, 12:08
Posty: 9
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323f 1.8 16v GT rok 1991

Postprzez kajot_84 » 19 lis 2006, 00:00

Witam
Dzieki za opowedz...dluzszy odcinek mw ile :) no i po zaworkach...jak bardzo :)? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez navroth » 19 lis 2006, 00:06

kajot_84 napisał(a):no i po zaworkach...jak bardzo


ile fabryka dała :) – przy okazji sprawdzisz ile poleci <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez marek » 19 lis 2006, 00:07

kajot_84 napisał(a):Na przepustnicy zarazgdzie wchodiz do kolektora sa wsadzone dwa zielone papierki, co to moze byc??


Zapewne uszczelki elementu dystansowego przepustnicy.


A obrotami bym się nie stresował tylko wyregulował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez kajot_84 » 19 lis 2006, 00:21

Witam ponownie

Dzeki za sugestje. Tylko interesuje mnie cala ta sprawa po wymianie jaka to jest zaleznosc. Czy jest "lepsza" bezyna – bo ze starego filtra lecial syf – prawie czarna. Sprobuj jutro przygazowac go mocniej – apropos czy to jest jakas metada na "ustawienie" komputera po dluzszym odlaczeniu akumulatora??
Pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez marek » 19 lis 2006, 00:26

kajot_84 napisał(a):apropos czy to jest jakas metada na "ustawienie" komputera po dluzszym odlaczeniu akumulatora??


poszukaj na forum.

Powinienes po podłączeniu akku odpalić silnik i rozgrzać go bez gazowania (na wolnych obrotach) (i jeżdżenia siłą rzeczy)
Jeśli tego nie zrobiłeś to możesz odłączyć akku ponownie, wcisnąć hamulec na 20sek., podłączyć akku i przeprowadzić powyższą operację "uczenia" kompa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez kajot_84 » 19 lis 2006, 00:32

Wlansie nie moglem sie tego gdoczytac na forum. Bylo wiele o resecie kompa ale nie bylo tego o samouczeniu. Wyczytalem gdizes ze trzeba kilkadizesiat km pojezdzic.Nabilem dizsiaj troszke km ale nic. Regulowalem kiedys srubka przy porzepustnicy obroty w madzi 626 GE ale podniosly sie bardzoo malutko. Jutro sprobuje zresetowc i ustawic, bo przed wymiana filtra mial obroty w granicach 650 – 700. Po takim ustawienu sotsowac powyzsze rady – pogonic go na jakims odcinku "ile fabryka dala"??
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez navroth » 19 lis 2006, 00:33

marek napisał(a):wcisnąć hamulec na 20sek.,


tak jest, ponoć tak resetujesz komp
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 19:47
Posty: 529
Skąd: Łorsoł, Och o Ta
Auto: Merida Cross 5300

Postprzez kajot_84 » 19 lis 2006, 00:36

Ok. Jutro sprobuje zrobic reset kompa i zobaczymy co bedize. Napisze potem jakie dalo efekty, aby inni w razie czego mogli uporac sie z probleme;)
Pozdrowienia i dzekuje za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez kajot_84 » 19 lis 2006, 12:58

Witam
Dzisiaj z rana poszedlem zresetwoac komputer, potem poczekalem na jalowym az silnik sie zagrzeje, potem przegonilem go troche po ulicach wroclawia na wyzsych obrotac. Wydawalo sie byc ciutke lepie bo nie gasl ale obroty i tak sa troche powyzej 1 kreski. Wiec zabralem sie za regulacje. Zwarlem TEN i GND w zlacuy diagnostycznym a samochod ZGASL!! i cos zaczelo syczec wiec szybko rozwarlem styki... I CO NAJLEPSZE AUTO ZNOW MI GASNIE PO PRZEGAZOWANIU :(
Czy ktos wie dla czego? Poczekac az schlodzi sie silnik i wykonac ponowny reste kompa?
Prosze o pomoc!!

POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez marek » 19 lis 2006, 15:12

Ustaw obroty i tyle. Wiatrak nie chodzi jak zwierasz ten i gnd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez kajot_84 » 19 lis 2006, 16:37

nie po prostu jak zwarlem ten i gnd to zgasl mi samochod i nie mam jak wyregulowac. Co z tym zrobic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez Briareos » 19 lis 2006, 16:48

1) uruchom silnik
2) poczekaj aż się nagrzeje
3) wyłącz silnik
4) zewrzyj TEN z GND
5) uruchom silnik
6) reguluj

Jakby nie był w stanie utrzymać obrotów między punktami 5 i 6 to pomóż sobie przepustnicą, podnieś jałowe mocno i schodź potem w dół (przepustnica zamknięta).
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez marek » 19 lis 2006, 16:49

mimo ze zgasnie, to (nadal przy zwartym ten i gnd) wykrec srubke od regulacji obrotow o 1-2 obroty i zapal silnik ponownie. Potem juz ustaw obroty na poziomie 650-700.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez kajot_84 » 19 lis 2006, 16:52

czyli rozumiem, ze pkt 5 i 6 nie odpale silnika bo bedzie gasl, to dokrecic srubke 'na sucho" przy wylaczonym silniku a potem z powrotem ja wkrecac jak juz sie uda odpalic na gnd i ten tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323