Z półsyntetyka na syntetyk 1.8 V6

Postprzez lukster » 8 sty 2006, 11:35

GofNet napisał(a):..........................


Pięknie,.... panie Moderatorze proponuję przykleić ten referat w odpowiednim miejscu :)

sołtys napisał(a):to dlaczego nie chcesz zalać lotosa?? wiem wiem bo nie ma nazwy mobil łoł

Prosze mnie tu podśmiechujek nie robić :P Lotosa się boję bo ma różne opinie. Mobil jest IMO grubo przereklamowany :] i ta cena :|
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez sołtys » 8 sty 2006, 12:08

Luki1010 napisał(a):Prosze mnie tu podśmiechujek nie robić język Lotosa się boję bo ma różne opinie.



nie robie podśmiechujek tylko pytam poważnie dlaczego nie.
Różne opinie tzn jakie?? z tego co wyczytałem w długim temacie opinie na temat olei wszyscy ci którzy piszą o nim żle nigdy z nim nie mieli do czynienia zazwyczaj jest tak że ktoś komuś mówił albo słyszał od zaufanego mechanika itd. Masę ludzi jeżdzi na produktach rafinerii lotos i orlen i nie zauważyli jakichś tam problemów. Sam u siebie mam 4 auta wszystkie jeżdzą na orlen gas bo są zagazowane, najwiecej na tym oleju ma zrobione ojciec 117 tyś od początku na polskich olejach na początku lotos teraz orlen. Silnik jak najbardziej ok nie bierze ani grama oleju daewoo lanos brata też ma nastukane 130 tyś z tego 70 na orlenie i wszystko gra ubytków nie ma wycieków też nie hydraulika nie napieprza.

Wiec jeżeli na orlenie czy lotosie nic się nie dzieje po 100 000km to chyba takie złe nie są. Dalej piszesz że na lotosie chodzi ciszej hydraulika nie napieprza wiec odpowiedz sobie jakie dlaczego nie chcesz go zalać? Nie wiem jak ty ale ja leje to co mi odpowiada bez względu na markę.

W dzisiejszych czasach nie ma już złych olei jeżeli lotos pisze klasa jakości SJ to jest to SJ. Badania robią nieależne labolatoria i to przemawia do mnie a nie opinia pana Gienia.

A złe opinie na temat Mobila też się tu znajdą.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez lukster » 8 sty 2006, 12:26

sołtys napisał(a):nie robie podśmiechujek tylko pytam poważnie dlaczego nie.

Ja nie mówię nie, jeśli zerkniesz na moje wypowiedzi w tym wątku to zauważysz, że nawet ku niemu się skłaniam, a na ten moment, równierz dzięki Twojej opinii, wręcz jestem na Lotosa zdecydowany. :)

Dziękuję wszystkim za pomoc w temacie oleju, czuję się "nasycony" wiedzą. Ponowię jednak dwa pytania:
Jaki specyfik zastosować jako płukankę przed wymianą oleju?
Ile mnie więcej kosztuje mycie szklanek?
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez krzynio » 8 sty 2006, 22:41

Nasyce Cie jeszcze bardziej
Przetestowałem prawie wszystkie oleje na swojej madzi bo: STUKAŁY POPYCHACZE od CASTROLA 10W60 180zł 4l przez ELFA SPORTI , CASTROLA MAGNATECA, MOBILA itp. niestety rzaden z tych oleii nie wyciszył popychaczy zdecydowałem sie na stary sprawdzony olej LOTOS 10W40 po dojechaniu do domu była cisza w silniku, testowałem ten olej na kilku swoich samochodach w tym na polonezie :D i jeśli ktoś uważa że LOTOS 5w40 (taki był nalany od nowości) jest złym olejem to niech mi wytłumaczy fakt że polonez zrobił 350 tyś na gazie bez remontu i sprężanie w silniku miał bdb a silnik był czyściutki w środku . Wydaje mi sie że na takim silniku najlepiej sie sprawdza oleje, ale co tu gadać o poldkach, ja wlałem do madzi LOTOS przy 95tyś i teraz jest ponad 240 tyś oczywiście na gazie i nic nie nie dzieje a popychaczy nie słychać, tak że lej lotosa 10W40 i nie kombinuj z lepkościami taki olej jest zalecany do tego silnika i na takim oleju ma pracować. :P Jak coś bedziesz chciał wiedzieć jeszcze o stukach w silniku to pytaj ja już to mam z grzywki, albo poszukaj na forum gdzieś to już opisałem. ;) A syntetyk jest za rzadki do tego silnika bedzie brał wiecej to V6 one lubią olej ;) mi bierze od zawsze ok 1,5 l 10.000km zmień uszczelki !!!, 200 za robocizne to MAX za wymiane rozrzadu z uszczelkami , i uszczelniaczami wałków i sprężynek zapłaciłem 400zł :P
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez krzynio » 8 sty 2006, 22:46

Luki1010 napisał(a):
sołtys napisał(a):n
Jaki specyfik zastosować jako płukankę przed wymianą oleju?
Ile mnie więcej kosztuje mycie szklanek?


Cholcia miałem juz komuś to sprawdzić ale nie pamietam nazwy postaram sie to sprawdzić jutro u mechanika wiem że kosztuje ok 15 zł, w ASO to samo 40zł,
Nie "myj" rzadnych szklanek i daj sobie spokój jutro Ci napisze jak ja to zrobiłem. A szklanek chyba sie nie myje tylko odpowietrza <jelen> tak czy sie myle ????
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez GofNet » 9 sty 2006, 00:26

sołtys napisał(a):poprawka najwyższa obecnie klasa to SM.
Ostatnio to się szybko zmienia. W ubiegłym roku, bodaj w styczniu wprowadzono normę SL... Teraz już mamy SM :) I bardzo dobrze.
sołtys napisał(a):Kupowanie olei o najwyższej klasie jakościowej nie jest wcale konieczne do mojego silnika bo i tak nie zdąży się on zużyć do następnej wymiany.
Tak i nie. Jeśli będziesz stosował wymiany, jak na oleju mineralnym (co 8-10kkm), to różnicy nie dostrzeżesz. Jednak jeżeli wydłużysz okres między wymianami, to zyskujesz pieniądze! I to nie jest kwestja, czy silnik jest do tego przystosowany, lecz czy olej jest na to gotowy.
Puhcio napisał(a):Czy zbyt rzadki olej synetyczny może spowodować, że silnik zacznie go palić ?
Przy zimnym oleju spalanie rzadkiego oleju jest większe, gdyż jak wspomniał sołtys, przedostaje się on przez pierścienie olejowe w większej ilości, niż olej gęściejszy. Dlatego też kupując olej warto zerknąć na jego lepkość. Decydując się na syntetyk, nie musisz wybierać produktu rzadkiego. Możesz wybrać taki, który jest oparty o bazę syntetyczną, ale posiada większą lepkość kinetyczną, niż pozostałe oleje syntetyczne.
Puhcio napisał(a):Jaki olej polecany jest do Mazdowskich V6
Nie posiadam książki serwisowej do tego silnika/pojazdu, więc nie mogę Ci dokładnie odpowiedzieć, ale jeśli zalecany jest olej 10W-.., to możesz zalać zamiast półsyntetyku, olej syntetyczny o lepkości 10W-.. . To, czy będzie to akurat 10W-50, czy 10W-60, to zależy od Ciebie.

Jeżeli zalecany jest olej syntetyczny 5W-.., to mimo wszystko odradzam olej o tak małej lepkości do silnika w takim stanie. I nie chodzi tu o przebieg, bo on nie ma tu wiele do rzeczy. Dużo aut ze znaczącym przebiegiem posiada silniki w lepszej kondycji, niż pojazdy z przebiegiem znacznie mniejszym. Znaczenie ma jednak w tym przypadku sam stan silnika, jego kondycja. Jeśli bierze Ci olej, kopci (ale nie parą wodną z katalizatora, lecz na niebiesko dymem olejowym, który poza tym posiada odpowiedni aromat) i podejmujesz decyzję, że nie chesz tego robić, bo Ci się nie opłaca, to zalej dobry olej, ale do silników o większym przebiegu.
Choć mój silnik jest w kondycji zadowalającej (nie kopci na niebiesko, nie śmierdzi olejem z wydechu, nie ma wycieków), to jednak zdecydowałem się na zalanie właśnie takiego oleju. Są tego drobne wady (np. jest gęściejszy, więc rozrusznik wolniej kręci w zimę, aby odpalić), ale poza tym są właściwie same zalety. Mam chociaż pewność, że pracuje w dobrych warunkach. I nie mam na myśli marki, lecz lepkość i proces produkcyjny.
Jak wcześniej wspomniałem – ewentualny wyciek może być przewidziany nie po zmianie procesu wytwarzania oleju, czy jego jakości, lecz po zmianie oleju z gęstego na znacznie rzadszy. Utarta opinie: "Nie zmieniaj na syntetyk, bo silnik Ci się rozszczelni" jest więc nieprawdziwa. Ale stwierdzenie "Nie zmieniaj na znacznie rzadszy, bo silnik Ci się rozszczelni" jest jak najbardziej poprawne i logiczne.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez krzynio » 9 sty 2006, 00:57

Zalecany olej do 2.0 V6 to 10W30 ale jakoś go mało na rynku i najbliższy jest chyba 10W40 pod wzgledem lepkości i temp. Moim zdaniem lepkość jest najważniejsza w tym temacie i powinna być taka jak producent zaleca. Czy uważacie że Panowie z Hiroszimy zalecając olej 10W40 sie pomylili ?? że nie dali 0W40 ?? <lol> :D a Polak zawsze chce coś poprawić <killer> "NIE POPRAWIAJCIE NATURY" :| hahaha
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez GofNet » 9 sty 2006, 02:16

krzynio323f napisał(a):Moim zdaniem lepkość jest najważniejsza
Święta prawda!
krzynio323f napisał(a):Czy uważanie, że Panowie z Hiroszimy pomylili się, że nie dali 0W40
Nie. Nie pomylili się!
krzynio323f napisał(a):NIE POPRAWIAJCIE NATURY
Jestem Za.

Pierwsza wartość odpowiada za lepkość oleju w niskich temperaturach i tej wartości należy przestrzegać. Drugą wartość odpowiada za odporność na wysoką temperaturę, czyli zachowanie prawidłowej lepkości i właściwości w określonej temperaturze.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez sołtys » 9 sty 2006, 07:37

GofNet napisał(a):sołtys napisał:
Kupowanie olei o najwyższej klasie jakościowej nie jest wcale konieczne do mojego silnika bo i tak nie zdąży się on zużyć do następnej wymiany.
Tak i nie. Jeśli będziesz stosował wymiany, jak na oleju mineralnym (co 8-10kkm), to różnicy nie dostrzeżesz. Jednak jeżeli wydłużysz okres między wymianami, to zyskujesz pieniądze! I to nie jest kwestja, czy silnik jest do tego przystosowany, lecz czy olej jest na to gotowy.


GofNet

Instrukcja do mojej mazdy 626 mówi krótko w klimacie umiarkowanym olej 10W40 klasy SG wymiana co 10000km.

Jasne mogę ryzykowac i zalac SL czy SM ale powiedz mi prosze po ilu tys km mam go wymienic?? 15-20??(nikt nie zna dokładnej odpowiedzi to ryzyko użytkownika a co z filtrem oleju producent bezwzględnie nakazuje wymianę co 10000 można przeciąga do 15000 sądze że nie) ) nie wiem ja wolę nie kombinowac i lac to co zaleca fabryka w umiarkowanej cenie.. czyli leje olej klasy SG 10W40. Co do kosztów Baniak 4l oleju Orlen GAS semisyntetic kosztuje 46zł mobil S półsyntetyk w klasie SJ 100zł wiec wole tańszy wymiana co 10000 niż robi 15000 na mobilu w ogólnym przeliczeniu i tak wychodzi taniej.
Fabryka nie wspomina o tym czy to ma by minerał połówka czy syntetyk tyle że wiekszośc olei 10w40 to połówki odpowiedz wiec jest prosra półsyntetyk 10W40 klasy SG ewentualnie SJ wymiana co 8-10tyś i ma wszystko grac.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez GofNet » 9 sty 2006, 18:08

Cóż mogę Ci napisać... To jest tak, jak z benzyną. Pb95 jest zalecana do takiego silnika, jak Twój czy mój, natomiast nie zaszkodzi wlać Pb98 czy Pb100. Auto nawet lepiej na takim paliwie pracuje.
Silnik nie jest wybredny, więc przyjmie wszystko. Natomiast dbanie o niego z pominięciem oczywiście usterki fabrycznej niemal gwarantuje długowieczne użytkowanie pojazdu. I nie mam wyłącznie na myśli oleju, ale nie przeciąganie biegów, zwłaszcza gdy silnik jest zimny, kontrola stanu płynu chłodzącego, regularna wymiana filtra paliwa i powietrza (co do filtra oleju, to podczas wymiany oleju jego też się zmienia, ale czy będzie to przebieg 10kkm czy 20kkm, to dla filtra nie ma znaczenia, jeśli został zalany odpowieni olej, tzn. jeżeli zaleca się dany olej wymieniać co 10kkm, to i filtr też ta samo trzeba zmienić, ale jeśli wymiana ma następować co 20kkm, to również i filtr tak trzeba zmienić. Olej lepszy mniej się zużywa, więc i nagaru jest mniej, a co za tym idzie i filtr się mniej zanieczyszcza).

Może przy następnej wymianie zaleję Lotosa 10W-40 mianem sprawdzenia, czy i jakie różnice są między skrajnymi produktami, ale to dopiero za rok pomyślimy... :).

Dodam Ci jeszcze tyle, że jak ostatnio jeździłem na Mobil1, to po pracy silnika wiedziałem, że zbliża się wymiana. Zobaczymy jak będzie na Midland MicroOil Synqron 10W-50. Narazie jest OK.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Puhcio » 9 sty 2006, 18:19

GofNet napisał(a):Przy zimnym oleju spalanie rzadkiego oleju jest większe, gdyż jak wspomniał sołtys, przedostaje się on przez pierścienie olejowe w większej ilości, niż olej gęściejszy


GofNet napisał(a):Nie posiadam książki serwisowej do tego silnika/pojazdu, więc nie mogę Ci dokładnie odpowiedzieć, ale jeśli zalecany jest olej 10W-.., to możesz zalać zamiast półsyntetyku, olej syntetyczny o lepkości 10W-.. . To, czy będzie to akurat 10W-50, czy 10W-60, to zależy od Ciebie.


Hmmm, bo Mazda teraz dostała Mobil 1 S 0W – 40 i nigdy tyle oleju nie zjadła co teraz.

GofNet napisał(a):Jeśli bierze Ci olej, kopci (ale nie parą wodną z katalizatora, lecz na niebiesko dymem olejowym, który poza tym posiada odpowiedni aromat) i podejmujesz decyzję, że nie chesz tego robić, bo Ci się nie opłaca, to zalej dobry olej, ale do silników o większym przebiegu.


No silnik nie kopci na niebisko. Nawet po długim posotju i odpaleniu na mrozie. A ostatnio dużo zjadł oleju ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez GofNet » 9 sty 2006, 18:28

Puhcio napisał(a):Hmmm, bo Mazda teraz dostała Mobil 1 S 0W – 40 i nigdy tyle oleju nie zjadła co teraz.
Bo bardzo rzadki. Zbyt mała lepkość oleju. Można zalać syntetyk, ale o lepkości zbliżonej do semisyntetyka. Jakbyś miał WEBASTO, to spalanie oleju by Ci zauważalnie spadło. Paliwa z resztą też, bo odpalałbyś silnik już niemal rozgrzany do temperatury pracy :).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Puhcio » 9 sty 2006, 18:32

Wcześniej nie dolewałem nic między wymianami (co 10.000).

Jak niedawno sprawdziłem olej to już prawie nic nie było. Czyli zżarł blisko 1 litr. Zrobiłem może z 4.000 km. :|

Jak będę zmieniał Olej to zaleję syntetyka 10W – 40 tak jak polecacie. Silnik swoją drogą chyba cały czas pracował w takim, ale panowie z warsztatu coś pop....li. :|
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez GofNet » 9 sty 2006, 20:04

Puhcio napisał(a):zaleję syntetyka 10W – 40
Takiego chyba nie zakupisz. Nie widziałem syntetyka o takiej klasie SAE. Ale 10W-50 lub 10W-60 na bazie syntetycznej kupisz bez większych problemów.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Puhcio » 9 sty 2006, 20:29

Jassne, chodziło bardziej o tą pierwszą wartość (10W) :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez GofNet » 22 lut 2006, 18:23

Choć nie lubię odkopywać starych tematów, to jednak dziś na PW odpowiadałem na jedno pytanie dotyczące lepkości oleju syntetycznego i semisyntetycznego (półsyntetycznego). Myślę, iż tę krótką wypowiedź wartu tutaj zamieścić.
Marcin ( Pycia ) napisał(a):Chodzi mi o gęstość olejów... Czy znacząca jest różnica między Mobil 10W-40 a Midland MicroOil SYNQRON 10W-50 ?? Wiem, że w przeciwieństwie do pierwszego ten drugi jest syntetykiem, wiec jest rzadszy, ale czy bardzo... ??
Właśnie sęk w tym, że Midland MicroOil SYNQRON 10W-50 nie jest rzadszy od Mobil SUPER 10W-40 a wręcz przeciwnie!

Porównajmny dane techniczne obu produktów:
Firma: Mobil
Nazwa: SUPER
Proces wytwarzania: semisyntetyk
API: SJ/CF, EC I
SAE: 10W-40
Lepkość kinematyczna w 100ºC: 14,5
Lepkość kinematyczna w 40ºC: 96
Wskaźnik lepkości: 157
Temperatura płynięcia: -29ºC
Temperatura zapłonu: 222ºC
Lepkość dynamiczna w temperaturze ujemnej: 3700mPa*s/-25ºC

Firma: Midland MicroOil
Nazwa: SYNQRON
Proces wytwarzania: syntetyk
API: SL/CF
SAE: 10W-50
Lepkość kinematyczna w 100ºC: 18,42
Lepkość kinematyczna w 40ºC: 123,76
Wskaźnik lepkości: 167
Temperatura płynięcia: -34ºC
Temperatura zapłonu: 240ºC
Lepkość dynamiczna w temperaturze ujemnej: 5820mPa*s/-25ºC

Już na pierwszy rzut oka widać, iż mimo że 10W-50 jest syntetykiem, to jednak jest gęściejszy od 10W-40. Wynika to z faktu, iż syntetyczny olej silnikowy Midland MicroOil SYNQRON 10W-50 jest zalecany do silników z przebiegiem powyżej 100kkm. Poza tym:
<czytaj> Gwarantuje niskie zużycie własne w wyniku minimalnego odparowania, nawet przy dużych, stałych prędkościach.
<czytaj> Zapewnia ułatwiony rozruch w zimie i szybkie osiąganie efektu pełnego smarowania.
<czytaj> Zmniejsza zużycie paliwa.
<czytaj> Dzięki wyższej lepkości zapewnia wysoką odporność na ścinanie.
<czytaj> Posiada wysoką stabilność termiczna.
<czytaj> Dzięki temu, iż wykonywany jest w syntetycznym procesie produkcyjnym, zapewnia większą odporność na starzenie.
<czytaj> Jak większość dostępnych na rynku olejów silnikowych, także i ten jest mieszalny z innymi markowymi olejami.
<czytaj> Jak już wspomniałem oferuje efekt uszczelnienia w silnikach o przebiegu ponad 100.000km.

Wniosek:
To, że dany olej jest syntetykiem nie świadczy o tym, iż jest rzadszy od semisyntetyka, gdyż jego gęstość nie uzalożniona jest od procesu wytwarzania, lecz od faktycznej lepkości kinematycznej produktu w poszczególnych temperaturach.

Nic dodać, nić ująć...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Haszcz » 22 lut 2006, 20:47

Dlaczego na tym oleju auto miałby palić mniej paliwa? Zresztą jaka jest zależność pomiedzy rodzajem oleju a spalaniem paliwa?
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez GofNet » 22 lut 2006, 21:00

Spalanie paliwa jest dosyć subiektywnym odczuciem. Wszystko zależy, z jakiego oleju się przesiadasz na jaki. Jeśli wlewasz rzadszy na miejsce gęściejszego, to pracujące zespoły w jednostce napędowej natrafiają na mniejszy opór a to odbija się na zmniejszonym zapotrzebowaniu na PB.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Haszcz » 22 lut 2006, 21:28

No to tak jak mysłem:)
Czyli na 10W-50 opory są większe? A oni pisza o zmnijszonym zuzyciu paliwa
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez GofNet » 22 lut 2006, 22:21

Tak. Na 10W-50 opory są większe, choć zmniejsza on zużycie paliwa, jeśli ktoś przesiada się na niego z 10W-60 lub 15W-50, itp. :)

Wszystko zależy od lepkości.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323