Ubytki oleju Mazda MX-3

Postprzez Jaksa » 19 lip 2005, 19:16

GofNet, dałes czadu..... <spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 19 lip 2005, 20:44

XsiX napisał(a):GofNet ale napłodziłeś <boje się>
Waluś napisał(a):Obficie ale na temat <spoko>
Jaksa napisał(a):GofNet, dałes czadu... <spoko>
To zapewne z powodu nawąchania unoszącego się, lekiego aromatu płynu chłodzącego w kabinie mojej Madzi <ganja>
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez nemi » 19 lip 2005, 22:57

Waluś napisał(a):
Morgenik napisał(a):chyba powinienes zalac odrazu mineral to moze nie bedziesz musial co 400km kupowac litr oleju

Nie wiele to pomoże przy takim ubytku <lol> uwierz mi na słowo.


Ja zalałem minerałem, żeby nie brał... I efekt był taki, że brał niemal tyle samo co półsyntetyka, więc póki nie jest za późno znów zalałem półsyntetykiem – trudno, skoro bierze tyle samo, to niech chociaż będzie to właściwy olej dla silnika...

A co do tego ubytku po 400 km – fakt, że jest bardzo duży, ale jak się daje czadu, to wzrost jest chyba normalny... Ja jak daję ognia to trochę na 1000 km potrafi łyknąć, a jestem w stanie przejechać np. 700 km bez najmniejszego ubytku.

Spróbuj yasiu poinformować nas o ilości potrzebnego oleju na 1000 km. I pamiętaj, że norma dla silników z serii K to chyba 0,7/1000...

EDIT:
Wybaczysz SM, że użyję cytatu:
Smirnoff napisał(a):Mazda w K-series V6 dopuszcza normatywne zuzycie do 0.7L/1000km i to jest w sumie zrozumiałe, ze względu na konstrukcję silnika.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7475 (100/270)

Postprzez nemi » 19 lip 2005, 23:13

GofNet napisał(a):Wymiana pierścieni olejowych (choć prawdopodobnie należałoby wymienić wszystkie pierścienie – oczywiście oryginalne) – zależy od stopnia sprężenia na poszczególnych cylindrach.

Nie jestem pewien, czy zależy to od stopnia sprężania, bo u mnie jest pomiędzy 13 a 14 barów, a oleju trochę ubywa, szczególnie po większym wysileniu silnika niż emeryt-style. Jaksa też coś kiedyś pisał o przypadku, że silnik trzymał ciśnienie, a olej ciągnął... Więc chyba jeśli już, to trzeba wszystkie pierścienie.

I zaznaczę – nie jestem znawcą tematu, tylko wymieniam poglądy.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7475 (100/270)

Postprzez Jaksa » 19 lip 2005, 23:30

nemi napisał(a):Więc chyba jeśli już, to trzeba wszystkie pierścienie.
Nie sprzedają na sztuki :P <lol> tylko komplet na silnik.

nemi napisał(a):I pamiętaj, że norma dla silników z serii K to chyba 0,7/1000...
Gdzie tak napisali ? Ja mam inne dane ale dobra bo znowu dostanę w <dupa> <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nemi » 19 lip 2005, 23:38

Jaksa napisał(a):Gdzie tak napisali ? Ja mam inne dane ale dobra bo znowu dostanę w

tak napisał Smirnoff, a ja mu wierzę :) <lol>

Jaksa napisał(a):Nie sprzedają na sztuki tylko komplet na silnik.

no to coż GofNet sieje zamęt <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7475 (100/270)

Postprzez yasiu » 19 lip 2005, 23:41

Smirnoff hmmm i 0,7 mnie to się z jednym kojaży ale zaczynam w to wierzyć <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez nemi » 19 lip 2005, 23:43

yasiu napisał(a):Smirnoff hmmm i 0,7

<lol>
ale nie wypada tak gadać za plecami ;)

kurde – forum się psuje:
Strona 4 z 3
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7475 (100/270)

Postprzez Achemenid » 20 lip 2005, 01:17

A jak rozroznic branie oleju z powodu pierscieni od brania oleju na usczelniaczach zaworow ?
Czy mozna to sprawdzic i jak ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez GofNet » 20 lip 2005, 01:53

nemi napisał(a):
GofNet napisał(a):Wymiana pierścieni olejowych (choć prawdopodobnie należałoby wymienić wszystkie pierścienie – oczywiście oryginalne) – zależy od stopnia sprężenia na poszczególnych cylindrach.
Nie jestem pewien, czy zależy to od stopnia sprężania, bo u mnie jest pomiędzy 13 a 14 barów, a oleju trochę ubywa
Pewnie, że branie oleju nie zależy od ciśnienia a właściwie należy czytać to: "od pierścieni odpowiadających za ciśnienie". Za pochłanianie oleju odpowiada pierścień olejowy, który jest raczej znacznie czulszy od pozostałych na ciśnienie, ale jego zadaniem nie jest utrzymywanie kompresji na właściwym poziomie, lecz w szczególności blokowanie oleju, aby nie dostawał się tam, gdzie go być nie powinno.

nemi napisał(a):
Jaksa napisał(a):Nie sprzedają na sztuki tylko komplet na silnik.
No to coż GofNet sieje zamęt
Nie pisałem, że można zakupić je na sztuki. Pisałem jedynie o ich wymianie :D A tę każdy może przeprowadzać, jak się mu podoba, choć każdy fachowiec dobrze wie, że wymienia się kompletami, nie wykorzystuje starych uszczelek, stosuje wyłącznie oryginalne części do japońskich silników. Tego uczy praktyka oraz doświadczenie własne i klientów...
Niektórzy jednak uważaję, iż skoro jest dobra kompresja, to nie ma sensu zmieniać tych pierścieni. Nie będzie trzeba ich później docierać :|

Achemenid napisał(a):A jak rozroznic branie oleju z powodu pierscieni od brania oleju na usczelniaczach zaworow?
Dobre pytanie. Może po tym, że po odkręceniu korka od oleju silnik zacznie niepewnie pracować lub nawet zgaśnie? Może po wyczuwalnym ciśnieniu w komorze zaworowej? Po wyczuciu spalin z wlotu od korka? Może coś jeszcze by się znalazło z symptomów tego typu usterki bez rozbierania silnika.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez nemi » 20 lip 2005, 09:33

GofNet napisał(a): Może po tym, że po odkręceniu korka od oleju silnik zacznie niepewnie pracować lub nawet zgaśnie?

Chyba gdzieś xXx pisał, że niektóre V-ki gasną jak się odkręci korek, a inne nie, więc chyba to nie metoda :|
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7475 (100/270)

Postprzez tomekrvf » 20 lip 2005, 11:07

Moje dwie gasna po odkreceniu korka oleju i tak powinno byc
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez brii » 20 lip 2005, 12:23

Jaksa: To według Twoich źródeł jakie powinno być zużycie oleju w K8??
Wg. tego co pisał kiedyś Smirnoff to zużycie oleju w moim silniku mieści się w normie i jest nawet od niej mniejsze mimo tego, że silniczek lekkiego życia nie ma :]
Poza tym wiem, że jedna uszczelka pod pokrywą zaworów (tylna głowica) przepuszacz mi trochę oleju... Ciekaw jestem ile będzie mi brać oleju jak ją wymienię?? (w tej chwili to około 0,5l na 1000km a przebieg 207kkm z groszami)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez XsiX » 20 lip 2005, 12:29

u mnie cieknie pod obydwoma deklami i to dość ostro
a oleju zużywa 1 l na 10 tys :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez nemi » 20 lip 2005, 12:39

Dziś (przy okazji wymiany oleju) przeczytałem co piszą o silniku VW w książce pojazdu:
"Jest rzeczą normalną, że silnik w trudnych warunkach (np. częsta jazda po mieście) zużywa pewną ilość oleju. Zużycie oleju w silniku może wynosić nawet do 1.0 l/1000 km. Dlatego poziom oleju silnikowego musi........"

Z innej strony tej samej książki:
"Zużycie oleju w dużym stopniu zależy od obciążenia silnika i prędkości obrotowej. W zależności od sposobu jazdy zużycie oleju może wynieść do 1 l/1000 km."

To tak na pocieszenie :) – dodam, że chodzi o współcześnie montowane silniki z rodziny VW od 1.6 75 KM, poprzez 1.9 TDI do 1.8T20V 150 KM.

PS. W praktyce przez 15 kkm od wymiany do wymiany nie ma żadnego ubytku...
PS2. Piszą nawet, że przez pierwsze 5000 km zużycie będzie większe <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7475 (100/270)

Postprzez GofNet » 20 lip 2005, 15:10

nemi napisał(a):
GofNet napisał(a):Może po tym, że po odkręceniu korka od oleju silnik zacznie niepewnie pracować lub nawet zgaśnie?
Chyba gdzieś xXx pisał, że niektóre V-ki gasną jak się odkręci korek, a inne nie, więc chyba to nie metoda
To, co napisałem jest raczej próbą logicznego wytłumaczenia i detekcji usterki. Co do tego, to nie mam pewności, czy w ten sposób da się sprawdzić V6-stkę. Moja rzędówka nie gaśnie po odkręceniu korka. Nie traci na mocy. Nawet nie robi jej to różnicy, ale V4 jest całkowicie inną konstrukcją.
Trudno więc powiedzieć, w jaki sposób dokładnie sprawdzić tę usterkę, aby mieć pewność, iż to jest właśnie to, a nie coś innego. Dlatego też napisałem:
GofNet napisał(a):Dobre pytanie. Może po tym, że...
Podchodząc do problemu czysto teoretycznie, próbowałem wyszukać logiczne metody detekcji usterki. Przecież jakieś proste sposoby być powinny...

Z drugiej jednak strony jak wytłumaczyć to, iż V6-stki gasną po odkręceniu korka od oleju ?? Czyżby fakt ten miał – choć nie powinien – znaczący wpływ na kompresję w komorze spalania ?? Przecież pod pokrywami zaworowymi nia ma czegoś wyjątkowego, co może wymagać określonego ciśniania, lub co nie lubi "przeciągów" :| Czym więc należy tłumaczyć takowe zachowanie jednostki napędowej ?? Może właśnie większość posiadanych V6-stek ma uszczelniacze w nienajlepszej kondycji...

Może to zjawisko pomoże nam wytłumaczyć poniższy post ??
Hans napisał(a):Gasnie dlatego, że przez odmę (odpowietrzenie komory korbowo-tlokowej) zasysane jest "lewe powietrze" do dolotu, natomiast w przypadku niedrożności odmy, silnik nie będzie zasysał powietrza z tej komory, jak również pracujące tłoki będą wypychały olej do góry ze wzgledu na powstające ciśnienie i brak odprowadzenia sprężonego pwietrza poprzez odmę... Tak samo jet w przypadku zwiększonej ilości oleju w dolocie, rónież bierze się to z przytkanej odmy – wtedy olej jest wypychany wszędzie tam, gdzie tylko jest jeszcze jakaś szczelnika. Silnik traci moc, nie jest dobrze smarowany i w ekstremalnych przypadkach dochodzi do jego zatarcia... Bardzo popularna usterka w Oplach, ale z racji tych samych praw fizyki, w Audi również odma może się zapchać i spowodować te same skutki
!! UWAGA !! – powyższy cytat jest linkiem do tematu poruszającego wspomniany problem na FORUM Audi Klub Polska.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez XsiX » 20 lip 2005, 15:46

a ja proszę (jeśli można) aby na temat gaśnięcia K-series po odkręceniu korka wypowiedział się newbie lub długi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 20 lip 2005, 15:51

GofNet napisał(a):Z drugiej jednak strony jak wytłumaczyć to, iż V6-stki gasną po odkręceniu korka od oleju Czyżby fakt ten miał – choć nie powinien – znaczący wpływ na kompresję w komorze spalania Przecież pod pokrywami zaworowymi nia ma czegoś wyjątkowego, co może wymagać określonego ciśniania, lub co nie lubi "przeciągów" Czym więc należy tłumaczyć takowe zachowanie jednostki napędowej Może właśnie większość posiadanych V6-stek ma uszczelniacze w nienajlepszej kondycji...

Jaki uszczelniacze???Które usczelniacze??? V6 gasnie bo zasysa lewe powietrze pomiedzy przeplywomierzem a silnikiem. W tym samochodzie istnieje cos takiego jak Positive Crankcase Ventilation...Przeanalizuj budowe tego ukladu i bedziesz wiedzial co i jak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 20 lip 2005, 16:07

Jaki uszczelniacze ?? Które uszczelniacze ??
Zaworowe :]
tomekrvf napisał(a):V6 gasnie bo zasysa lewe powietrze pomiedzy przeplywomierzem a silnikiem.
Czyli twierdzisz, że każdy posiadacz V6-stki (a właściwie znacząca ich większość) ma nieszczelny układ, o którym wspomniałeś ?? Każdy ma pękniętą lub inaczej uszkodzoną rurę od przepływki ?? To dlaczego te silniki pracują poprawnie z zakręconym korkiem od oleju ?? Sorry, ale czytałeś cały temat ?? Nie chodzi o gaśnięcie silnika tak po prostu, bez powodu, lub jego nierównomierną pracę, co wskazywałoby na ową nieszczelność, lecz o utratę stabilności pracy silnika V6 a nawet jego gaśnięcie po odkręceniu korka od oleju...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 20 lip 2005, 16:14

Przeciez to byla odpowiedz na Twoje pytanie:
dlaczego KL gasnie po odkreceniu korka oleju.
Uklad sie rozszczelnia kiedy wlasnie odkrecasz korek, wyjmujesz miarke oleju itd Ech..... Zapoznaj sie z ukladem przewietrzania skrzyni korbowej, zaworem PCV....
A najlepiej jeszcze z schematem ukladu wtryskowego, kontroli przewietrzania skrzyni korbowej, odsysaniem par paliwa, EGR. Zapoznaj sie z funkcja i dzialaniem kazdego komponentu i wtedy bedzie wszystko jasne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323