Ubytki oleju Mazda MX-3
GofNet, dałes czadu.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
XsiX napisał(a):GofNet ale napłodziłeś
Waluś napisał(a):Obficie ale na temat
To zapewne z powodu nawąchania unoszącego się, lekiego aromatu płynu chłodzącego w kabinie mojej MadziJaksa napisał(a):GofNet, dałes czadu...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Waluś napisał(a):Morgenik napisał(a):chyba powinienes zalac odrazu mineral to moze nie bedziesz musial co 400km kupowac litr oleju
Nie wiele to pomoże przy takim ubytku uwierz mi na słowo.
Ja zalałem minerałem, żeby nie brał... I efekt był taki, że brał niemal tyle samo co półsyntetyka, więc póki nie jest za późno znów zalałem półsyntetykiem – trudno, skoro bierze tyle samo, to niech chociaż będzie to właściwy olej dla silnika...
A co do tego ubytku po 400 km – fakt, że jest bardzo duży, ale jak się daje czadu, to wzrost jest chyba normalny... Ja jak daję ognia to trochę na 1000 km potrafi łyknąć, a jestem w stanie przejechać np. 700 km bez najmniejszego ubytku.
Spróbuj yasiu poinformować nas o ilości potrzebnego oleju na 1000 km. I pamiętaj, że norma dla silników z serii K to chyba 0,7/1000...
EDIT:
Wybaczysz SM, że użyję cytatu:
Smirnoff napisał(a):Mazda w K-series V6 dopuszcza normatywne zuzycie do 0.7L/1000km i to jest w sumie zrozumiałe, ze względu na konstrukcję silnika.
GofNet napisał(a):Wymiana pierścieni olejowych (choć prawdopodobnie należałoby wymienić wszystkie pierścienie – oczywiście oryginalne) – zależy od stopnia sprężenia na poszczególnych cylindrach.
Nie jestem pewien, czy zależy to od stopnia sprężania, bo u mnie jest pomiędzy 13 a 14 barów, a oleju trochę ubywa, szczególnie po większym wysileniu silnika niż emeryt-style. Jaksa też coś kiedyś pisał o przypadku, że silnik trzymał ciśnienie, a olej ciągnął... Więc chyba jeśli już, to trzeba wszystkie pierścienie.
I zaznaczę – nie jestem znawcą tematu, tylko wymieniam poglądy.
Nie sprzedają na sztuki tylko komplet na silnik.nemi napisał(a):Więc chyba jeśli już, to trzeba wszystkie pierścienie.
Gdzie tak napisali ? Ja mam inne dane ale dobra bo znowu dostanę wnemi napisał(a):I pamiętaj, że norma dla silników z serii K to chyba 0,7/1000...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Pewnie, że branie oleju nie zależy od ciśnienia a właściwie należy czytać to: "od pierścieni odpowiadających za ciśnienie". Za pochłanianie oleju odpowiada pierścień olejowy, który jest raczej znacznie czulszy od pozostałych na ciśnienie, ale jego zadaniem nie jest utrzymywanie kompresji na właściwym poziomie, lecz w szczególności blokowanie oleju, aby nie dostawał się tam, gdzie go być nie powinno.nemi napisał(a):Nie jestem pewien, czy zależy to od stopnia sprężania, bo u mnie jest pomiędzy 13 a 14 barów, a oleju trochę ubywaGofNet napisał(a):Wymiana pierścieni olejowych (choć prawdopodobnie należałoby wymienić wszystkie pierścienie – oczywiście oryginalne) – zależy od stopnia sprężenia na poszczególnych cylindrach.
Nie pisałem, że można zakupić je na sztuki. Pisałem jedynie o ich wymianie A tę każdy może przeprowadzać, jak się mu podoba, choć każdy fachowiec dobrze wie, że wymienia się kompletami, nie wykorzystuje starych uszczelek, stosuje wyłącznie oryginalne części do japońskich silników. Tego uczy praktyka oraz doświadczenie własne i klientów...nemi napisał(a):No to coż GofNet sieje zamętJaksa napisał(a):Nie sprzedają na sztuki tylko komplet na silnik.
Niektórzy jednak uważaję, iż skoro jest dobra kompresja, to nie ma sensu zmieniać tych pierścieni. Nie będzie trzeba ich później docierać
Dobre pytanie. Może po tym, że po odkręceniu korka od oleju silnik zacznie niepewnie pracować lub nawet zgaśnie? Może po wyczuwalnym ciśnieniu w komorze zaworowej? Po wyczuciu spalin z wlotu od korka? Może coś jeszcze by się znalazło z symptomów tego typu usterki bez rozbierania silnika.Achemenid napisał(a):A jak rozroznic branie oleju z powodu pierscieni od brania oleju na usczelniaczach zaworow?
Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Jaksa: To według Twoich źródeł jakie powinno być zużycie oleju w K8??
Wg. tego co pisał kiedyś Smirnoff to zużycie oleju w moim silniku mieści się w normie i jest nawet od niej mniejsze mimo tego, że silniczek lekkiego życia nie ma
Poza tym wiem, że jedna uszczelka pod pokrywą zaworów (tylna głowica) przepuszacz mi trochę oleju... Ciekaw jestem ile będzie mi brać oleju jak ją wymienię?? (w tej chwili to około 0,5l na 1000km a przebieg 207kkm z groszami)
Wg. tego co pisał kiedyś Smirnoff to zużycie oleju w moim silniku mieści się w normie i jest nawet od niej mniejsze mimo tego, że silniczek lekkiego życia nie ma
Poza tym wiem, że jedna uszczelka pod pokrywą zaworów (tylna głowica) przepuszacz mi trochę oleju... Ciekaw jestem ile będzie mi brać oleju jak ją wymienię?? (w tej chwili to około 0,5l na 1000km a przebieg 207kkm z groszami)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Dziś (przy okazji wymiany oleju) przeczytałem co piszą o silniku VW w książce pojazdu:
"Jest rzeczą normalną, że silnik w trudnych warunkach (np. częsta jazda po mieście) zużywa pewną ilość oleju. Zużycie oleju w silniku może wynosić nawet do 1.0 l/1000 km. Dlatego poziom oleju silnikowego musi........"
Z innej strony tej samej książki:
"Zużycie oleju w dużym stopniu zależy od obciążenia silnika i prędkości obrotowej. W zależności od sposobu jazdy zużycie oleju może wynieść do 1 l/1000 km."
To tak na pocieszenie – dodam, że chodzi o współcześnie montowane silniki z rodziny VW od 1.6 75 KM, poprzez 1.9 TDI do 1.8T20V 150 KM.
PS. W praktyce przez 15 kkm od wymiany do wymiany nie ma żadnego ubytku...
PS2. Piszą nawet, że przez pierwsze 5000 km zużycie będzie większe
"Jest rzeczą normalną, że silnik w trudnych warunkach (np. częsta jazda po mieście) zużywa pewną ilość oleju. Zużycie oleju w silniku może wynosić nawet do 1.0 l/1000 km. Dlatego poziom oleju silnikowego musi........"
Z innej strony tej samej książki:
"Zużycie oleju w dużym stopniu zależy od obciążenia silnika i prędkości obrotowej. W zależności od sposobu jazdy zużycie oleju może wynieść do 1 l/1000 km."
To tak na pocieszenie – dodam, że chodzi o współcześnie montowane silniki z rodziny VW od 1.6 75 KM, poprzez 1.9 TDI do 1.8T20V 150 KM.
PS. W praktyce przez 15 kkm od wymiany do wymiany nie ma żadnego ubytku...
PS2. Piszą nawet, że przez pierwsze 5000 km zużycie będzie większe
To, co napisałem jest raczej próbą logicznego wytłumaczenia i detekcji usterki. Co do tego, to nie mam pewności, czy w ten sposób da się sprawdzić V6-stkę. Moja rzędówka nie gaśnie po odkręceniu korka. Nie traci na mocy. Nawet nie robi jej to różnicy, ale V4 jest całkowicie inną konstrukcją.nemi napisał(a):Chyba gdzieś xXx pisał, że niektóre V-ki gasną jak się odkręci korek, a inne nie, więc chyba to nie metodaGofNet napisał(a):Może po tym, że po odkręceniu korka od oleju silnik zacznie niepewnie pracować lub nawet zgaśnie?
Trudno więc powiedzieć, w jaki sposób dokładnie sprawdzić tę usterkę, aby mieć pewność, iż to jest właśnie to, a nie coś innego. Dlatego też napisałem:
Podchodząc do problemu czysto teoretycznie, próbowałem wyszukać logiczne metody detekcji usterki. Przecież jakieś proste sposoby być powinny...GofNet napisał(a):Dobre pytanie. Może po tym, że...
Z drugiej jednak strony jak wytłumaczyć to, iż V6-stki gasną po odkręceniu korka od oleju Czyżby fakt ten miał – choć nie powinien – znaczący wpływ na kompresję w komorze spalania Przecież pod pokrywami zaworowymi nia ma czegoś wyjątkowego, co może wymagać określonego ciśniania, lub co nie lubi "przeciągów" Czym więc należy tłumaczyć takowe zachowanie jednostki napędowej Może właśnie większość posiadanych V6-stek ma uszczelniacze w nienajlepszej kondycji...
Może to zjawisko pomoże nam wytłumaczyć poniższy post
UWAGA – powyższy cytat jest linkiem do tematu poruszającego wspomniany problem na FORUM Audi Klub Polska.Hans napisał(a):Gasnie dlatego, że przez odmę (odpowietrzenie komory korbowo-tlokowej) zasysane jest "lewe powietrze" do dolotu, natomiast w przypadku niedrożności odmy, silnik nie będzie zasysał powietrza z tej komory, jak również pracujące tłoki będą wypychały olej do góry ze wzgledu na powstające ciśnienie i brak odprowadzenia sprężonego pwietrza poprzez odmę... Tak samo jet w przypadku zwiększonej ilości oleju w dolocie, rónież bierze się to z przytkanej odmy – wtedy olej jest wypychany wszędzie tam, gdzie tylko jest jeszcze jakaś szczelnika. Silnik traci moc, nie jest dobrze smarowany i w ekstremalnych przypadkach dochodzi do jego zatarcia... Bardzo popularna usterka w Oplach, ale z racji tych samych praw fizyki, w Audi również odma może się zapchać i spowodować te same skutki
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Z drugiej jednak strony jak wytłumaczyć to, iż V6-stki gasną po odkręceniu korka od oleju Czyżby fakt ten miał – choć nie powinien – znaczący wpływ na kompresję w komorze spalania Przecież pod pokrywami zaworowymi nia ma czegoś wyjątkowego, co może wymagać określonego ciśniania, lub co nie lubi "przeciągów" Czym więc należy tłumaczyć takowe zachowanie jednostki napędowej Może właśnie większość posiadanych V6-stek ma uszczelniacze w nienajlepszej kondycji...
Jaki uszczelniacze???Które usczelniacze??? V6 gasnie bo zasysa lewe powietrze pomiedzy przeplywomierzem a silnikiem. W tym samochodzie istnieje cos takiego jak Positive Crankcase Ventilation...Przeanalizuj budowe tego ukladu i bedziesz wiedzial co i jak
ZaworoweJaki uszczelniacze Które uszczelniacze
Czyli twierdzisz, że każdy posiadacz V6-stki (a właściwie znacząca ich większość) ma nieszczelny układ, o którym wspomniałeś Każdy ma pękniętą lub inaczej uszkodzoną rurę od przepływki To dlaczego te silniki pracują poprawnie z zakręconym korkiem od oleju Sorry, ale czytałeś cały temat Nie chodzi o gaśnięcie silnika tak po prostu, bez powodu, lub jego nierównomierną pracę, co wskazywałoby na ową nieszczelność, lecz o utratę stabilności pracy silnika V6 a nawet jego gaśnięcie po odkręceniu korka od oleju...tomekrvf napisał(a):V6 gasnie bo zasysa lewe powietrze pomiedzy przeplywomierzem a silnikiem.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Przeciez to byla odpowiedz na Twoje pytanie:
dlaczego KL gasnie po odkreceniu korka oleju.
Uklad sie rozszczelnia kiedy wlasnie odkrecasz korek, wyjmujesz miarke oleju itd Ech..... Zapoznaj sie z ukladem przewietrzania skrzyni korbowej, zaworem PCV....
A najlepiej jeszcze z schematem ukladu wtryskowego, kontroli przewietrzania skrzyni korbowej, odsysaniem par paliwa, EGR. Zapoznaj sie z funkcja i dzialaniem kazdego komponentu i wtedy bedzie wszystko jasne
dlaczego KL gasnie po odkreceniu korka oleju.
Uklad sie rozszczelnia kiedy wlasnie odkrecasz korek, wyjmujesz miarke oleju itd Ech..... Zapoznaj sie z ukladem przewietrzania skrzyni korbowej, zaworem PCV....
A najlepiej jeszcze z schematem ukladu wtryskowego, kontroli przewietrzania skrzyni korbowej, odsysaniem par paliwa, EGR. Zapoznaj sie z funkcja i dzialaniem kazdego komponentu i wtedy bedzie wszystko jasne
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości