Ubytki oleju Mazda MX-3

Postprzez GofNet » 20 lip 2005, 16:22

tomekrvf napisał(a):Uklad sie rozszczelnia kiedy wlasnie odkrecasz korek, wyjmujesz miarke oleju itd
Czyli dylemat chwilowego sporu został rozwiązany. Nasuwają się więc następne dwa pytanie:
<czytaj> Dlaczego V6-stki niektórych naszych Klubowiczów nie gasną po odkręceniu korka ??
<czytaj>
Achemenid napisał(a):A jak rozróżnić branie oleju z powodu pierścieni od brania oleju na uszczelniaczach zaworów ??
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez yasiu » 20 lip 2005, 18:06

DObra teraz przytoczę włąśnie sprawę związaną z odmą czy może to być przyczyna?

Zaczerpnięto z elektroda.pl w odpowiedzi na moje pytanie.


Reasumując tego dnia, którego to się zaczeła cała historia wymieniłem gumowy oring uszczelniający między wejściem odmy do pokrywy zaworów. Nie miałem orginału więc dałem kawałek gumowego, olejoodpornego węża. Dolałem oleju i tu zaczeło się wszystko jak wyżej opisano. Po kilku tygodniach spoglądając już któryś raz na silnik (po wielu wizytach w warsztatach i ciekawych diagnozach) zauważyłem że wymieniany wąż pękł bo nie umocowałem go do odmy opaską. Wymieniłem znów wąż i umocowałem. Zachciało mi się luknąć przez ten otwór co tam widać. Oczywiście nic nie widać z rozrządu bo jest zaraz pod spodem blacha osłaniająca aby nie chlapał olejem bezpośrednio do odmy itp.
Ale zauwazyłem że mój wcisnięty wąż szczelnie dolega do tej blaszki prawie idealnie zamykając wyjście do odmy. Wysunołem go, założyłem opaskę odpaliłem i jak ręką odjął. Już od tego momentu mam zrobione ok 700 km oleju jet tyle ile było nie dymi i nie stuka, wycieków brak.

Moje wnioski, które są zlepkiem róznych diagnoz mechaników: Zatkana odma powodowała wzrost ciśnienia w skrzyni korbowodowej i wypychanie oleju do cilindrów (oraz niezłe wycieki) i spalanie (stuki to efekt kompresji powietrza z olejem) Tylko jeden koleś odłączał odmę (wąż przed filtrem!) aby luknoć czy nie jest zatkana – coś lekko dymiło ale to zbyt mało. Otworem bagnetu ładnie chlapało – przy dużym stanie oleju. Reszta lukała i zadawała pytania jak przysłowiowy lekarz : a co mu, a ile ma lat, a co Pan robił itp....

To tak z autopsji, może się przyda pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Jaksa » 20 lip 2005, 18:46

XsiX napisał(a):a oleju zużywa 1 l na 10 tys
Tak być powinno.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 20 lip 2005, 19:31

Jaksa... zmieniłeś tylko avatara... ?? :D
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jaksa » 20 lip 2005, 21:18

GofNet napisał(a): zmieniłeś tylko avatara
A co jeszcze mogłem zmienic? <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nemi » 20 lip 2005, 21:20

Jaksa napisał(a):A co jeszcze mogłem zmienic?

auto :D
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7475 (100/270)

Postprzez Waluś » 20 lip 2005, 21:25

nemi napisał(a):auto zeby

po co ?? dobrych furek sie nie zmienia :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 20 lip 2005, 21:41

nemi napisał(a):auto


Waluś napisał(a):dobrych furek sie nie zmienia
Juz mam dosc inwestowania kapusty w inne " nowe " auto ( bo jak znam siebie zawsze znajde jakis problem w najlepszym aucie ktory trzeba wyeliminowac – zboczenie zawodowe )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 20 lip 2005, 21:43

Jaksa napisał(a):bo jak znam siebie zawsze znajde jakis problem w najlepszym aucie ktory trzeba wyeliminowac – zboczenie zawodowe

hahaha <spoko> wiem coś o tym, co prawda inna branża ale przesrane z tym mam <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez nemi » 20 lip 2005, 21:44

Jaksa napisał(a):jak znam siebie zawsze znajde jakis problem w najlepszym aucie

jakbym czytał o sobie hahaha

yasiu przepraszamy z OT <zawstydzony>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7475 (100/270)

Postprzez MiKo » 20 lip 2005, 22:16

Jaksa napisał(a):Juz mam dosc inwestowania kapusty w inne " nowe " auto ( bo jak znam siebie zawsze znajde jakis problem w najlepszym aucie ktory trzeba wyeliminowac – zboczenie zawodowe )


Ja bym jeszcze dodał ... nie ma ludzi zdrowych, są tylko niedokładnie zbadani ;)
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez Achemenid » 20 lip 2005, 23:36

A jak rozroznic branie oleju z powodu pierscieni od brania oleju na usczelniaczach zaworow?


Dobre pytanie. Może po tym, że po odkręceniu korka od oleju silnik zacznie niepewnie pracować lub nawet zgaśnie? Może po wyczuwalnym ciśnieniu w komorze zaworowej? Po wyczuciu spalin z wlotu od korka? Może coś jeszcze by się znalazło z symptomów tego typu usterki bez rozbierania silnika.



[b]pytanie do MOTODOKTOROW czy ktos zna to z wlasnej praktyki ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez yasiu » 21 lip 2005, 16:52

Gofnet dodałem ci na elektrodzie 200 punktów za twoje dotychczasowe staranie się dla mnie :P


POściągaj sobie schemaciki i co tylko chcesz a jak ci braknie to już wiesz gdzie uderzać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez yasiu » 21 lip 2005, 19:59

Noi jest problem madzia zaczęła pracować na 5 garów. Cylinder jest mokry. Po wyczyszczeniu świecy pracował normalnie i znowu na 5. Chyba muszę dobrać się do głowicy. Jednak teraz chyba cylinder zalewa się płynem więc może to tylko uszczelka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez GofNet » 21 lip 2005, 22:43

Gofnet dodałem ci na elektrodzie 200 punktów
Dziękuję <spoko>

Jeszcze takie jedno pytanko z innej bajki. Od dawna się coś takiego dzieje? Tankowałeś może gdzieś ostatnio na jakiejś niepewnej stacji paliw? Zapewne nie jest to głównym problemem, ale może jednym z kilku...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez yasiu » 21 lip 2005, 23:00

Właśnie tak szczerze zaczęło się tak dziać po zatankowaniu na BP ultimate. Nie jest to złą stacja ale od tego momentu są te zmiany i zaczęły się problemy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez GofNet » 21 lip 2005, 23:23

Ja tankuję wyłącznie na BP Pb98 i jeszcze nigdy problemu nie miałem, ale nigdy nie wiadomo... Kiedyś musi być ten pierwszy raz... :|
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez fazzi » 22 lip 2005, 00:04

yasiu napisał(a):Najlepsze jest to że autko kupiłem od kobiety która jeździła nim od nowości

Ktoś mi kiedyś mówił, że większość kobiet ma ciekawy styl jazdy: Od 60-70km/h zapinają 5 bieg i jadą sobie a chcąc przyspieszyć wciskają w opór. Moje obserwacje niestety potwierdzają takie zwyczaje a silnikom to nie służy... Podsumowując – nie wiem czy to zaleta że jest od kobiety ;)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez nemi » 22 lip 2005, 00:22

fazzi napisał(a):nie wiem czy to zaleta że jest od kobiety

dla mnie to wada :|
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7475 (100/270)

Postprzez tomekrvf » 22 lip 2005, 09:14

GofNet napisał(a):Ja tankuję wyłącznie na BP Pb98 i jeszcze nigdy problemu nie miałem, ale nigdy nie wiadomo...

A po co lejesz 98?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323