Problemy z układem chłodzenia – wątek zbiorczy

Postprzez pepe12 » 7 kwi 2013, 14:06

Witam. Jestem posiadaczem Mazdy Mx3 od kilku dni. Chcę zadbać o swój samochód, więc postanowiłem dokonać kilku podstawowych prac. Nie znam się tak bardzo na mechanice, dlatego zadaję pytanie: Jak spuścić stary płyn z chłodnicy? Szukałem tam jakiegoś zaworu lecz nie znalazłem. Mam nadzieję, że inni posiadacze tego wspaniałego auta mi pomogą. Serdecznie Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 31 mar 2013, 11:32
Posty: 5
Auto: Mazda Mx3 1.8 V6
Rok produkcji: 1991,
Mazda Mx3 2.5 V6 KLZE
Rok produkcji 1991

Postprzez sheerydrain » 7 kwi 2013, 14:40

Przy chłodnicy, stojąc na wprost auta po lewej stronie masz śrubę krzyżakową, jest bodajże plastikowa :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez pepe12 » 7 kwi 2013, 15:44

wielkie dzięki, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 mar 2013, 11:32
Posty: 5
Auto: Mazda Mx3 1.8 V6
Rok produkcji: 1991,
Mazda Mx3 2.5 V6 KLZE
Rok produkcji 1991

Postprzez czosownik » 3 lip 2013, 16:48

Hej hej

Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć tą plastikową część? Na allegro bardzo ciężko, pisałem do kilku ludzi co sprzedają części, ale nie bardzo z odzewem. A plastik jest trochę pęknięty i tamtedy ucieka mi płyn. Czy to może być powód zagrzewania się mazda ? Mazda przedliftowa z 93, ale silnik z 95r takze poliftowy

Nie dymi na biało
wentylator chodzi
na bagnecie nie widać wody

także raczej nie uszczelka pod głowicą. Może pompa, ale węże są gorące, płyn się gotuje. Czy od wspomagania jest na jednym pasku? Bo wspomaganie działa. Układ raczej niezapowietrzony, bo powinien z tego co wiem sam sie odpowietrzyc. Ogrzewanie w środku tylko zimne

I jeszcze jedno pytanko, mazda posiada szczęki hamulcowe mhm ??
Załączniki
DSC_0071[1].jpg
czosownik
 

Postprzez Kt65c453 » 3 lip 2013, 19:52

od tyłu, klocki są zawsze z przodu a z tyłu albo klocki albo szczęki, jak masz tarcze z tyłu to klocki masz tylko jak bębny to masz i klocki i szczęki, gotuje się, a w ogóle działa ci wentylator?? i jak masz tam nieszczelność to bardzo żle bo układ musi działać pod ciśnieniem które się wytwarza po rozgrzaniu płynu inaczej krąży woda z powietrzem
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez czosownik » 3 lip 2013, 20:13

Wentylator działa. Był niesprawny bo uciekła masa, ale został naprawiony i jak dzisiaj ją zagrzałem na podwórku to się załączał. Ale i tak zagrzewa się. Jakiś pomysł gdzie znaleźć tą plastikową część ? Reanimacja jej może być trochę ciężka, wolałbym jakiś inny w dobrym stanie. Bo to co mi przychodzi na myśl to albo opalarką trochę stopić albo jakieś poxikleje, ale to już gruba ostateczność.
czosownik
 

Postprzez Kt65c453 » 3 lip 2013, 20:27

opalarka raczej nic nie da to to tworzywo wysokotemperaturowe nietopliwe , szukaj w uzywkach , daj ogłoszenie w dziale kupie części
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez motorzystaa » 30 lip 2013, 14:56

Silnik V6 1.8 MX3 136KM.

Przychodzę do was z pytaniem....

Czy ktoś miał następujące objawy:

Wskazówka od temperatury nie przekracza połowy – nigdy. Wiatrak załącza sie już po odcinku 15-20 km... – Non stop... Najczęściej na dojazdach,światłach i przy jeździe w korku.
Co jakiś czas powiększa i zmniejsza się liczba płynu w zbiorniku wyrównawczym. Raz na jakiś czas z tego zbiornika płyn po prostu znika [chociaż zawsze na dnie coś jest, tam gdzie kończy sięgać rurka]...Nie widać bezpośredniego wyplucia płynu przez rurkę ze zbiornika wyrównawczego ani bezpośredniego wycieku [wyciek przez te rurkę był tylko raz, tak jakby cofnęło płyn do wyrównawczego...]

Czasami rura doprowadzająca płyn, która jest przed korkiem przy bloku jest spuchnięta i nabita. Czasami zamiast płynu w niej jest jakby pusta.... i można ja przycisnąć do końca. Raz tak- raz tak. Co jest możliwą przyczyną takiego zachowania i co można z tym zrobić? Nasuwa mi się pytanie: czy wypuszczenie całego świństwa z układu i zmiana termostatu może coś zmienić? Coś jest przytkane? I gdzie dokładnie jest termostat?

Auto nie dymi....

Dodam ze pop. właściciel uprzedzał że dolał uszczelniacza w płynie [żółte opakowanie]
do płynu chłodzącego.....
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez Kt65c453 » 30 lip 2013, 20:07

no to poprzedni właściciel ci spier... auto, bonus że powiedział ale tego się nigdy nie wlewa, teraz z ogrzewaniem będzie lipa i chłodzeniem silnika, wylej to dziadostwo kup płukanke przepłucz porządnie układ i nowy termostat i płyn i módl się żeby pomogło , bo często się kończy wymianą chłodnicy i nagrzewnicy bo pozakleja to wszystko (już pozaklejało )
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez sony551 » 30 lip 2013, 21:31

Wydaje mi się że w ten upał wentylator ma prawo chodzić jak staniesz na światłach.

Jeżeli ci wskazuje w normie to raczej nic złego się nie powinno dziać.

Masz zalany płyn/wode? Być może paruje.
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez adis555 » 30 lip 2013, 22:57

Normą dla v6 jest wskaźnik temperatury pokazujący troche ponad połowe skali. W B6 niecałą połowę. Nie pozostaje ci nic innego niż płukanie całego układu i modlenie się aby nie trzeba było wymieniać chłodnicy. Bonusowo wymienił bym termostat dla świętego spokoju.

From Tapatalk by L9
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez sony551 » 31 lip 2013, 00:31

Wytłumaczy mi ktoś po co wymienić termostat.
Te pseudo płukanki to możecie sobie do garnka zupy wlać a nie do chłodnicy i płukać tym układ.

Tylko i wyłącznie soda kaustyczna o odpowiednim roztworze coś pomoże.
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez adis555 » 31 lip 2013, 00:38

Termostat ponieważ wskaźnik pokazuje temperature poniżej połowy a powinien powyżej. Chyba że jest to kwestia przedliftowych i poliftowych wskaźników. Sam nie wiem. Ale to tak dla świetego spokoju.
Priorytet płukanie. Sprawdź sobie czy oba weże przy chłodnicy są gorące po rozgrzaniu oraz czy sama chłodnica jest równomiernie nagrzana na całej powierzchni.

From Tapatalk by L9
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez motorzystaa » 31 lip 2013, 11:29

Wskazówka jest zawsze ciut wyżej niż połowa. Zalany jest raczej płyn bo w zimie nic nie zamarzało i nic się z tym nie działo. Zrobiło się troche cieplej i takie cuda zaczęły się dziać. Zastanawiam się tylko co nie przepuszcza płynu jeśli raz wąż jest nabity i gorący że nie można go ścisnąć a raz jest normalny...
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez Gared » 2 sie 2013, 07:13

Moim zdaniem chłodnica umiera. Objawy które masz nie są normalne, za to niemal identyczne z moimi.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez tadeyro » 21 sie 2016, 11:56

Witam,
Żeby nie pisać nowego tematu to dopisze się tutaj bo problem bardzo podobny.
Silnik łapie za wysoką temperaturę, nie ma ogrzewania i dużego obiegu wody.
Górny wąż doprowadzający wodę do chłodnicy gorący, ten dolny letni, tak jak i chłodnica.
Wentylator włącza się normalnie.
Myślałem że może padł termostat i zblokowało go w pozycji zamkniętej i nie puszcza obiegu na cały układ.
Wymontowałem go żeby sprawdzić co się będzie działo z pełnym obiegiem i dalej to samo...
Jakieś sugestie?
Pompa wody? (nie wyje i nie cieknie)
Chłodnica?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez tomeczek333 » 22 sie 2016, 16:50

Ciśnienie w układzie jest?
Warto by to sprawdzić zanim zabierzesz się za pompę.
Chociaż jak bez termostatu nie ma obiegu to najprawdopodobniej pompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez tadeyro » 23 sie 2016, 19:38

Też tak myślałem, ale chyba znalazłem przyczynę łapania zbyt wysokiej temperatury w moim K8.
Korek wlewu się niestety rozsypał i przy okazji pęknięta była ta część pod nim:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Widać ktoś już wcześniej miał ten problem bo od środka smarknięte było sylikonem...
W rezultacie przez nieszczelność musiał się zapowietrzać i wywalało mi wodę w tym trójniku między kolektorem dolotowym a termostatem:
Obrazek

Teraz pytanie:
Jak nazywa się ta część która znajduje się pod korkiem wlewu płynu chłodniczego?
Bo o ile z dostaniem samego korka nie ma najmniejszego problemu, to nie wiem nawet jak mam szukać po sklepach tego całego mocowania korka :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez baklazan » 24 sie 2016, 13:23

Cześć, podepnę się pod temat z takim chyba dość trywialnym pytaniem: Jak chcę dolać płyn chłodniczy to dolewam tylko do zbiorniczka po prawej stronie (zaznaczone na zdjęciu), czy do tego korka po lewej również? (też zaznaczone na zdjęciu).
Pozdrawiam
Załączniki
WP_20160417_14_10_13_Pro.jpg
Początkujący
 
Od: 14 maja 2013, 18:52
Posty: 27 (0/1)
Auto: GFka, 100ps

Postprzez mx-3lover » 24 sie 2016, 23:41

tadeyro tego elementu szukaj w ASO, Carpeed. Ewentualnie jak cena będzie zaporowa to używka.
Korek niższy ma być przy silniku a ten wyższy przy chłodnicy.

baklazan płyn wlewa się do dwóch miejsc. Z lewej chłodnica i silnik, z prawej zbiorniczek wyrównawczy. Oczywiście na zimnym silniku i w zbiorniczku wyrównawczym niech będzie połowa, ponieważ później się płyn rozgrzeje, zwiększy swoja objętość i będziesz miał maksimum.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323