Problemy z układem chłodzenia – wątek zbiorczy
1, 2
Witam. Jestem posiadaczem Mazdy Mx3 od kilku dni. Chcę zadbać o swój samochód, więc postanowiłem dokonać kilku podstawowych prac. Nie znam się tak bardzo na mechanice, dlatego zadaję pytanie: Jak spuścić stary płyn z chłodnicy? Szukałem tam jakiegoś zaworu lecz nie znalazłem. Mam nadzieję, że inni posiadacze tego wspaniałego auta mi pomogą. Serdecznie Pozdrawiam!
- Od: 31 mar 2013, 11:32
- Posty: 5
- Auto: Mazda Mx3 1.8 V6
Rok produkcji: 1991,
Mazda Mx3 2.5 V6 KLZE
Rok produkcji 1991
Przy chłodnicy, stojąc na wprost auta po lewej stronie masz śrubę krzyżakową, jest bodajże plastikowa
http://engine-artistry.wix.com/home
- Od: 25 sty 2010, 14:44
- Posty: 235
- Skąd: Gryfino :)
- Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.
Hej hej
Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć tą plastikową część? Na allegro bardzo ciężko, pisałem do kilku ludzi co sprzedają części, ale nie bardzo z odzewem. A plastik jest trochę pęknięty i tamtedy ucieka mi płyn. Czy to może być powód zagrzewania się mazda ? Mazda przedliftowa z 93, ale silnik z 95r takze poliftowy
Nie dymi na biało
wentylator chodzi
na bagnecie nie widać wody
także raczej nie uszczelka pod głowicą. Może pompa, ale węże są gorące, płyn się gotuje. Czy od wspomagania jest na jednym pasku? Bo wspomaganie działa. Układ raczej niezapowietrzony, bo powinien z tego co wiem sam sie odpowietrzyc. Ogrzewanie w środku tylko zimne
I jeszcze jedno pytanko, mazda posiada szczęki hamulcowe mhm
Czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć tą plastikową część? Na allegro bardzo ciężko, pisałem do kilku ludzi co sprzedają części, ale nie bardzo z odzewem. A plastik jest trochę pęknięty i tamtedy ucieka mi płyn. Czy to może być powód zagrzewania się mazda ? Mazda przedliftowa z 93, ale silnik z 95r takze poliftowy
Nie dymi na biało
wentylator chodzi
na bagnecie nie widać wody
także raczej nie uszczelka pod głowicą. Może pompa, ale węże są gorące, płyn się gotuje. Czy od wspomagania jest na jednym pasku? Bo wspomaganie działa. Układ raczej niezapowietrzony, bo powinien z tego co wiem sam sie odpowietrzyc. Ogrzewanie w środku tylko zimne
I jeszcze jedno pytanko, mazda posiada szczęki hamulcowe mhm
-
czosownik
od tyłu, klocki są zawsze z przodu a z tyłu albo klocki albo szczęki, jak masz tarcze z tyłu to klocki masz tylko jak bębny to masz i klocki i szczęki, gotuje się, a w ogóle działa ci wentylator?? i jak masz tam nieszczelność to bardzo żle bo układ musi działać pod ciśnieniem które się wytwarza po rozgrzaniu płynu inaczej krąży woda z powietrzem
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
- Od: 18 wrz 2012, 11:42
- Posty: 150
- Skąd: Będzin
- Auto: Mx3 1,8 v6 92
Wentylator działa. Był niesprawny bo uciekła masa, ale został naprawiony i jak dzisiaj ją zagrzałem na podwórku to się załączał. Ale i tak zagrzewa się. Jakiś pomysł gdzie znaleźć tą plastikową część ? Reanimacja jej może być trochę ciężka, wolałbym jakiś inny w dobrym stanie. Bo to co mi przychodzi na myśl to albo opalarką trochę stopić albo jakieś poxikleje, ale to już gruba ostateczność.
-
czosownik
opalarka raczej nic nie da to to tworzywo wysokotemperaturowe nietopliwe , szukaj w uzywkach , daj ogłoszenie w dziale kupie części
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
- Od: 18 wrz 2012, 11:42
- Posty: 150
- Skąd: Będzin
- Auto: Mx3 1,8 v6 92
Silnik V6 1.8 MX3 136KM.
Przychodzę do was z pytaniem....
Czy ktoś miał następujące objawy:
Wskazówka od temperatury nie przekracza połowy – nigdy. Wiatrak załącza sie już po odcinku 15-20 km... – Non stop... Najczęściej na dojazdach,światłach i przy jeździe w korku.
Co jakiś czas powiększa i zmniejsza się liczba płynu w zbiorniku wyrównawczym. Raz na jakiś czas z tego zbiornika płyn po prostu znika [chociaż zawsze na dnie coś jest, tam gdzie kończy sięgać rurka]...Nie widać bezpośredniego wyplucia płynu przez rurkę ze zbiornika wyrównawczego ani bezpośredniego wycieku [wyciek przez te rurkę był tylko raz, tak jakby cofnęło płyn do wyrównawczego...]
Czasami rura doprowadzająca płyn, która jest przed korkiem przy bloku jest spuchnięta i nabita. Czasami zamiast płynu w niej jest jakby pusta.... i można ja przycisnąć do końca. Raz tak- raz tak. Co jest możliwą przyczyną takiego zachowania i co można z tym zrobić? Nasuwa mi się pytanie: czy wypuszczenie całego świństwa z układu i zmiana termostatu może coś zmienić? Coś jest przytkane? I gdzie dokładnie jest termostat?
Auto nie dymi....
Dodam ze pop. właściciel uprzedzał że dolał uszczelniacza w płynie [żółte opakowanie]
do płynu chłodzącego.....
Przychodzę do was z pytaniem....
Czy ktoś miał następujące objawy:
Wskazówka od temperatury nie przekracza połowy – nigdy. Wiatrak załącza sie już po odcinku 15-20 km... – Non stop... Najczęściej na dojazdach,światłach i przy jeździe w korku.
Co jakiś czas powiększa i zmniejsza się liczba płynu w zbiorniku wyrównawczym. Raz na jakiś czas z tego zbiornika płyn po prostu znika [chociaż zawsze na dnie coś jest, tam gdzie kończy sięgać rurka]...Nie widać bezpośredniego wyplucia płynu przez rurkę ze zbiornika wyrównawczego ani bezpośredniego wycieku [wyciek przez te rurkę był tylko raz, tak jakby cofnęło płyn do wyrównawczego...]
Czasami rura doprowadzająca płyn, która jest przed korkiem przy bloku jest spuchnięta i nabita. Czasami zamiast płynu w niej jest jakby pusta.... i można ja przycisnąć do końca. Raz tak- raz tak. Co jest możliwą przyczyną takiego zachowania i co można z tym zrobić? Nasuwa mi się pytanie: czy wypuszczenie całego świństwa z układu i zmiana termostatu może coś zmienić? Coś jest przytkane? I gdzie dokładnie jest termostat?
Auto nie dymi....
Dodam ze pop. właściciel uprzedzał że dolał uszczelniacza w płynie [żółte opakowanie]
do płynu chłodzącego.....
- Od: 28 maja 2011, 11:56
- Posty: 76
- Auto: poszukiwana Madzia 6
no to poprzedni właściciel ci spier... auto, bonus że powiedział ale tego się nigdy nie wlewa, teraz z ogrzewaniem będzie lipa i chłodzeniem silnika, wylej to dziadostwo kup płukanke przepłucz porządnie układ i nowy termostat i płyn i módl się żeby pomogło , bo często się kończy wymianą chłodnicy i nagrzewnicy bo pozakleja to wszystko (już pozaklejało )
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
- Od: 18 wrz 2012, 11:42
- Posty: 150
- Skąd: Będzin
- Auto: Mx3 1,8 v6 92
Wydaje mi się że w ten upał wentylator ma prawo chodzić jak staniesz na światłach.
Jeżeli ci wskazuje w normie to raczej nic złego się nie powinno dziać.
Masz zalany płyn/wode? Być może paruje.
Jeżeli ci wskazuje w normie to raczej nic złego się nie powinno dziać.
Masz zalany płyn/wode? Być może paruje.
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Normą dla v6 jest wskaźnik temperatury pokazujący troche ponad połowe skali. W B6 niecałą połowę. Nie pozostaje ci nic innego niż płukanie całego układu i modlenie się aby nie trzeba było wymieniać chłodnicy. Bonusowo wymienił bym termostat dla świętego spokoju.
From Tapatalk by L9
From Tapatalk by L9
Wytłumaczy mi ktoś po co wymienić termostat.
Te pseudo płukanki to możecie sobie do garnka zupy wlać a nie do chłodnicy i płukać tym układ.
Tylko i wyłącznie soda kaustyczna o odpowiednim roztworze coś pomoże.
Te pseudo płukanki to możecie sobie do garnka zupy wlać a nie do chłodnicy i płukać tym układ.
Tylko i wyłącznie soda kaustyczna o odpowiednim roztworze coś pomoże.
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Termostat ponieważ wskaźnik pokazuje temperature poniżej połowy a powinien powyżej. Chyba że jest to kwestia przedliftowych i poliftowych wskaźników. Sam nie wiem. Ale to tak dla świetego spokoju.
Priorytet płukanie. Sprawdź sobie czy oba weże przy chłodnicy są gorące po rozgrzaniu oraz czy sama chłodnica jest równomiernie nagrzana na całej powierzchni.
From Tapatalk by L9
Priorytet płukanie. Sprawdź sobie czy oba weże przy chłodnicy są gorące po rozgrzaniu oraz czy sama chłodnica jest równomiernie nagrzana na całej powierzchni.
From Tapatalk by L9
Wskazówka jest zawsze ciut wyżej niż połowa. Zalany jest raczej płyn bo w zimie nic nie zamarzało i nic się z tym nie działo. Zrobiło się troche cieplej i takie cuda zaczęły się dziać. Zastanawiam się tylko co nie przepuszcza płynu jeśli raz wąż jest nabity i gorący że nie można go ścisnąć a raz jest normalny...
- Od: 28 maja 2011, 11:56
- Posty: 76
- Auto: poszukiwana Madzia 6
Moim zdaniem chłodnica umiera. Objawy które masz nie są normalne, za to niemal identyczne z moimi.
Witam,
Żeby nie pisać nowego tematu to dopisze się tutaj bo problem bardzo podobny.
Silnik łapie za wysoką temperaturę, nie ma ogrzewania i dużego obiegu wody.
Górny wąż doprowadzający wodę do chłodnicy gorący, ten dolny letni, tak jak i chłodnica.
Wentylator włącza się normalnie.
Myślałem że może padł termostat i zblokowało go w pozycji zamkniętej i nie puszcza obiegu na cały układ.
Wymontowałem go żeby sprawdzić co się będzie działo z pełnym obiegiem i dalej to samo...
Jakieś sugestie?
Pompa wody? (nie wyje i nie cieknie)
Chłodnica?
Żeby nie pisać nowego tematu to dopisze się tutaj bo problem bardzo podobny.
Silnik łapie za wysoką temperaturę, nie ma ogrzewania i dużego obiegu wody.
Górny wąż doprowadzający wodę do chłodnicy gorący, ten dolny letni, tak jak i chłodnica.
Wentylator włącza się normalnie.
Myślałem że może padł termostat i zblokowało go w pozycji zamkniętej i nie puszcza obiegu na cały układ.
Wymontowałem go żeby sprawdzić co się będzie działo z pełnym obiegiem i dalej to samo...
Jakieś sugestie?
Pompa wody? (nie wyje i nie cieknie)
Chłodnica?
Ciśnienie w układzie jest?
Warto by to sprawdzić zanim zabierzesz się za pompę.
Chociaż jak bez termostatu nie ma obiegu to najprawdopodobniej pompa.
Warto by to sprawdzić zanim zabierzesz się za pompę.
Chociaż jak bez termostatu nie ma obiegu to najprawdopodobniej pompa.
Też tak myślałem, ale chyba znalazłem przyczynę łapania zbyt wysokiej temperatury w moim K8.
Korek wlewu się niestety rozsypał i przy okazji pęknięta była ta część pod nim:
Widać ktoś już wcześniej miał ten problem bo od środka smarknięte było sylikonem...
W rezultacie przez nieszczelność musiał się zapowietrzać i wywalało mi wodę w tym trójniku między kolektorem dolotowym a termostatem:
Teraz pytanie:
Jak nazywa się ta część która znajduje się pod korkiem wlewu płynu chłodniczego?
Bo o ile z dostaniem samego korka nie ma najmniejszego problemu, to nie wiem nawet jak mam szukać po sklepach tego całego mocowania korka :/
Korek wlewu się niestety rozsypał i przy okazji pęknięta była ta część pod nim:
Widać ktoś już wcześniej miał ten problem bo od środka smarknięte było sylikonem...
W rezultacie przez nieszczelność musiał się zapowietrzać i wywalało mi wodę w tym trójniku między kolektorem dolotowym a termostatem:
Teraz pytanie:
Jak nazywa się ta część która znajduje się pod korkiem wlewu płynu chłodniczego?
Bo o ile z dostaniem samego korka nie ma najmniejszego problemu, to nie wiem nawet jak mam szukać po sklepach tego całego mocowania korka :/
Cześć, podepnę się pod temat z takim chyba dość trywialnym pytaniem: Jak chcę dolać płyn chłodniczy to dolewam tylko do zbiorniczka po prawej stronie (zaznaczone na zdjęciu), czy do tego korka po lewej również? (też zaznaczone na zdjęciu).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
tadeyro tego elementu szukaj w ASO, Carpeed. Ewentualnie jak cena będzie zaporowa to używka.
Korek niższy ma być przy silniku a ten wyższy przy chłodnicy.
baklazan płyn wlewa się do dwóch miejsc. Z lewej chłodnica i silnik, z prawej zbiorniczek wyrównawczy. Oczywiście na zimnym silniku i w zbiorniczku wyrównawczym niech będzie połowa, ponieważ później się płyn rozgrzeje, zwiększy swoja objętość i będziesz miał maksimum.
Korek niższy ma być przy silniku a ten wyższy przy chłodnicy.
baklazan płyn wlewa się do dwóch miejsc. Z lewej chłodnica i silnik, z prawej zbiorniczek wyrównawczy. Oczywiście na zimnym silniku i w zbiorniczku wyrównawczym niech będzie połowa, ponieważ później się płyn rozgrzeje, zwiększy swoja objętość i będziesz miał maksimum.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości