FOTORELACJA- zimny dolot do stozka

Postprzez yama » 22 lip 2008, 20:32

moment obrotowy to raczej na wysokich obrotach gdzies kolo 4k ale watpie zebys wyczul roznice niestety do 4000 osiagi ci spadly pozostaja tylko wrazenie odluchowe
pomysl nad paroma dziurkami w najnizszym punkciie aby woda odciekla bo niestety bedzie ci zasysac jak bedziesz jechal w deszczu
airboxa mozna zrobic z tlumika szmerow od323 jak tylko nie przesadziles z wielkoscia stozka] separacja od komory silnika KONIECZNA!
pare uwag /albo konstruktywnej krytyki/
nie zwiekszaj srednicy rur powoduje to spadek cisnienia dynamicznego
-polaczenie z pcv na flexa niestety dlugo nie wytrzyma jesli tylko power tape trzyma
odcinek kolo wachacza jest za nisko/a przynajmniej tak widze na zdjeciach/ jak kolo wpadnie w dziure polamie ci rure
popraw mocowania opasek elastycznych , dla wzmocnienia mozesz uzyc drutu min 1mm srednicy w izolacji :)
jak na pierwsze DIY niezle napewno udoskonalisz jeszcze
checi 10
wykonanie 5
fotorelacja sama w sobie 8
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Capazo » 22 lip 2008, 22:02

Dzisiaj zrobilem test stoperem i przez stozek i dolo zlcialo mi 0,7 do steki <jupi> <jupi> <jupi>. Dzieki Yama za porady. rura nie edzie mi chaczyc na 100% dzisiaj jeszcze popatrzylem dokladnie i nie ma takiej mozliwosci. Mocowanie poprawilem na mega grube opaski takze caly dpolot trzyma sie bardzo dobrze. Srednice zwiekszylem zeby caly stozek objal. Ja nie bede sie scigal takze az tak duze cisnienie mi nie potrzebne. Przy 100 km/h i tak mocno wieje w dolot. Jak bede mial troche $$ to bede robil wlot w maske dodatkowo dla silnika i stozka. Teraz kednak musze odizolowac stozek od silnika a nie wiem zabardzo jak. Rura flex jejst dodatkowo przymocowana ale niestety nie ukazana w fotorelacji.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez maciekkm » 24 lip 2008, 13:54

Hmm spoko robotka,tylko jest jeden minus: stozek jest dalej w goracej komorze silnika.Pojezdzij troszke ostrzej mazda i podnies maske,poczujesz uderzenie goracego powietrza,odizoluj stozek od silnika.Gratuluje dobrej robotki <spoko>
Ja osobiscie Dalem stozek pod zderzak i zrobilem tam dolot zimnego powietrza.
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez yoshiwwy » 4 sie 2008, 17:29

maciekkm napisał(a):Ja osobiscie Dalem stozek pod zderzak i zrobilem tam dolot zimnego powietrza.

Popieram. Więcej pracy ale lepszy efekt.
Jestem magiem posługuję się fragiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 15:58
Posty: 482
Skąd: Wyszków
Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot

Postprzez michas114 » 4 gru 2008, 21:07

Witam mam kilka pytanek co do tego dolotu:

Dodam ze posiadam mazde 323f BA 1.5 16v z wkładka filtra k&n i oryginalna obudowa;

-po pierwsze to czy wogole opłaca m isie montowac taki dolot?,

– Dreczy mnie non stop pytanie czy mozna poprowadzic podobna konfiguracje orurowania od wyjscia tłumika szmerów wprost do filtra??,

– czy zimny dolot zwiekszy spalanie?,

Czekam na odpowiedzi i ewentualne porady pozdro;)
michas114
 

Postprzez zwir_ek » 4 gru 2008, 21:47

mam pytanie czy stożek od BMW 320 by pasował do mx-3 1,6 16V 88 KM ?? a jak zrobiłeś umocowałeś stożek do przepływomierza? bo u mnie przepływomierz ma wyjście kwadratowe a stożek okrągłe?
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 00:10
Posty: 68
Skąd: kętrzyn

Postprzez Capazo » 4 gru 2008, 22:55

zwir_ek napisał(a):mam pytanie czy stożek od BMW 320 by pasował do mx-3 1,6 16V 88 KM

Tego ci nie powiem ale zrobilem mala innowacje:D:D:
Stozek skierowalem w dol za pomoca rurki PCV fi 75 oraz kolana fi 75 kąt 90 stopni. I zrobilem obudowe filtra z blachy aluminiowej okejonej dwustronnie folia aluminiowa uzywana na przednie szyby alby nie nagrzewal sie tak samochod w srodku. Teraz bede kombinowal jak zrobic z rury PCV podejscie od przepustnicy do przeplywomierza. Pozdrawiam. Jakby co to pisac na gg to pomoge jak bede mogl. Zachecam do modyfikacji bo warto. Na dniach wrzuce jakies fotki
yama napisał(a):polaczenie z pcv na flexa niestety dlugo nie wytrzyma jesli tylko power tape trzyma


michas114 napisał(a):– czy zimny dolot zwiekszy spalanie?,


Ja nie zauwazylem zeby mi zwiekszylo sie spalanie

yama napisał(a):-polaczenie z pcv na flexa niestety dlugo nie wytrzyma jesli tylko power tape trzyma


Jak narazie wytrzymuje bez problemu jazde nawet z predkoscia 200km/h, nie widac azeby tasma ulegala zniszczeniu nadal dobrze sie trzyma.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez michas114 » 5 gru 2008, 21:25

A co z tym tlumikiem szmerow- pudelkiem pod lewym reflektorem?? poprowadzic dolot od niego czy zrobic pod zderzakiem;>
michas114
 

Postprzez szewczyk » 3 sty 2009, 20:16

Wszystko ok, tylko nie rozumiem jednego. Po co to wszystko? Ten filtr coś daje? Podaje do silnika inną mieszankę, ale nie wiem czy jest sens zakładania go mx-3. Ona ma w standardzie duży filtr powietrza dopasowany do jej dwukomorowego układu dolotowego. Może się nie znam, ale w swoim bym tego nie zakładał. Po założeniu tego odczułeś jakąś różnicę w mocy lub w spalaniu?
szewczyk
 

Postprzez Hvil » 27 lut 2009, 01:21

z tego co ja zauważyłem to tylko tyle że jakoś lepiej brzmią silniki z takim filtrem:–) mi tam ise ten odgłos w mx'ie podobał. Sam chcę; ale jakoś mam obsesję na punkcie tandety i jak już robić to chciałem z konkretnego filtra a tu nikt mi nie potrafi doradzić jaki jest na tyle dobry by działał co najmniej tak jak oryginalna wkładka filtra powietrza do mx'a. A zachwaleniom sprzedawców i allegro jakoś nigdy nie ufom:-D
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez fazzi » 27 lut 2009, 01:59

Hvil. Po rozmowach z p. Chojnackim na temat montowania stożków jestem bogatszy o następujące informacje:
1. Montowanie w/w o ile przynosi efekt to zazwyczaj jest nim zwiększenie maksymalnego momentu w górnych partiach obrotów. Daje to wzrost mocy o 1-2%. Czasem może troszkę więcej.
2. Niestety przy niższych obrotach moment zazwyczaj spada –> czyli będziesz mocniej cisnął –> czyli auto więcej spali.
3. Filtr stożkowy z definicji jest bardziej podatny na cały syf jaki masz na zewnątrz auta. Nie jest niczym osłonięty więc woda, drobinki pyłów itd. działają na niego dużo bardziej niż na filtr obudowany. W efekcie trzeba go częściej zmieniać a w skrajnych przypadkach do silnika można naciągnąć sporo syfu.
4. Auto zmienia dźwięk. Jak kto lubi – ja np. wolę ciche.

Wniosek: Dla osób które nie chcą robić z auta 'pseudorajdówki' (czyli zyskania tych kilku koników przy 7000rpm) kosztem żywotności silnika (wspomniany syf i pył), a zależy im na w miarę równym momencie w całym zakresie obrotów, oraz nie chcą ingerować w budowę dolotu nad którego konstrukcją jakiś Japończyk spędził część swego żywota, to najlepszym wyjściem jest wsadzenie dedykowanego, sportowego wkładu renomowanej firmy.

Natomiast moje osobiste zdanie jest takie, że należy przede wszystkim pojechać na hamownię, zrobić pomiary a następnie przywrócić autu właściwą moc poprzez naprawę/wymianę elementów jak np. katalizator. To zdecydowanie pomaga. Potem dopiero można zacząć kombinować nad filtrami, tłumikami, programami komputera, turbo, nitro itd. Podstawą tuningu jest sprawne auto.
Wsadzając stożek zyskujesz fajniejszy (głośniejszy?) dźwięk i jakąś zmianę w krzywej mocy. W moim rachunku koszt w stosunku do efektu wypada zbyt wysoko by było warto. Jeśli jednak zdecydujesz się na taka zmianę warto pojechać znów na hamownie i zobaczyć jaki wyszedł efekt.
Podobno wielu klientów Chojnackiego po tym zabiegu wraca do seryjnego dolotu. I to jest najlepszy komentarz do całego przedsięwzięcia.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Hvil » 27 lut 2009, 10:56

Też właśnie najwięcej opini tego tematu, wiesz z 1.6 ja nierozumiem jak można chcieć zrobić rajdówkę:-D a dźwięk nie wydaje mi się głośniejszy co bardziej taki mrukliwy, poporstu mi się podoba, ale właśnie ta g****ana jakość tych filtrów mnie odstrasza, ja wole standardowy silniczek co dojeździ mojej starości <jelen> niż ładnie brzmiący benzyno-dizel o kompresji dwusuwa.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Morder » 27 lut 2009, 12:52

jesssssu ale DRUT :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez lukasssss1 » 27 lut 2009, 15:23

sory ja tez mam pytanie:
kompletnie nie wiem co daje ten filtr stożkowy ?? słyszałem dużo o nim ale nie wiem dokładnie co on daje
i czy opłaca się go kupić i jaki ?? do Mazdy 323F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Hvil » 27 lut 2009, 16:14

tak jak pisane, ładnie chodzi silniczek. innych zmian brak, no poza jak wspomniał kolega ryzykiem zaśmiecenia silnika.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Capazo » 27 lut 2009, 20:22

WITAM SERDECZNIE :D:D

Hvil napisał(a):g****ana jakość tych filtrów mnie odstrasza


K&N i po sprawie

fazzi napisał(a):jest wsadzenie dedykowanego, sportowego wkładu renomowanej firmy.


prawda :D

fazzi napisał(a):4. Auto zmienia dźwięk. Jak kto lubi – ja np. wolę ciche.


Po to zakladalem stozek

fazzi napisał(a):2. Niestety przy niższych obrotach moment zazwyczaj spada


prawda

fazzi napisał(a):3. Filtr stożkowy z definicji jest bardziej podatny na cały syf jaki masz na zewnątrz auta.


Prawda ale filtry stozkowe mozna myc a zdemontowanie i umycie to kwestia 2 h razem z wyschnieciem.

Podsumowanie:

Test od 0-100 na seryjnym dolocie wyszedl mi 8,75 i taki sam czas uzyskalem na stozku ( w niektorych samochodach stozek naprawde lepiej sie spisuje od standardu). Jesli chcesz miec 200 pkt lansu warto dla tego dzwieku przynajmniej u mnie fajnie slychac, ale pozatym mysle nad sportowym seryjnym dedykowanym wkladem K&N i do oryginalnej puchy doprowadze ten moj dolot. Chce takze zmienic na alu od puchy do przeplywomierza. Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Rafał » 27 lut 2009, 20:45

Capazo napisał(a):spisuje sie w 10000%% stozek tak ryczy ze szok


To znaczy, że się nie spisuje ;)
Mi też ryczy, a jest bez dolotu zimnego powietrza... pobiera powietrze podmaskowe hahaha
Co za tym idzie... wydajność stożka... 0% (moje odczucie). Dobrze, że nie minus, a mogło by tak być.

Jeżeli chodzi o fotorelację to dużo pracy włożyłeś... nic poza tym :]
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez walker_1 » 27 lut 2009, 20:45

Capazo napisał(a): pozatym mysle nad sportowym seryjnym dedykowanym wkladem K&N i do oryginalnej puchy doprowadze ten moj dolot. Chce takze zmienic na alu od puchy do przeplywomierza. Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie

Jak chcesz to ja będę sprzedawał swoją wkładkę K&N więc za jakąś stówkę mogę Ci ją oddać :D Mam dokładnie to o czym pisałeś – sportowa wkładka, a od dołu rura doprowadzająca zimne powietrze :) Nie wiem czy to coś daje jeśli chodzi o osiągi, ale "morale" kierowcy znacznie się podnoszą ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2007, 18:24
Posty: 163
Skąd: Lubin/Wrocław
Auto: Mx-3 K8-t

Postprzez Hvil » 27 lut 2009, 20:53

ja tam nigdy ze swojej 1.6 nie mam nadziei na wyścigówkę:-D a ta wkładka już nie brzmi tak ładnie jak stożka?:-D
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Gość » 27 lut 2009, 21:17

Hvil napisał(a):wkładka już nie brzmi tak ładnie jak stożka?:-D

otwarty stożek vs wkładka w ori obudowie, sam sobie odpowiedz na to pytanie... :]
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323