FOTORELACJA- zimny dolot do stozka

Postprzez fazzi » 27 lut 2009, 23:27

Capazo napisał(a):do oryginalnej puchy doprowadze ten moj dolot.

Przecież w tym aucie dolot jest z przodu maski, tam gdzie wlatuje zimne powietrze. To co można jeszcze poprawić??
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Capazo » 27 lut 2009, 23:53

walker_1 napisał(a):Jak chcesz to ja będę sprzedawał swoją wkładkę K&N więc za jakąś stówkę mogę Ci ją oddać


Pomyslimy:D ale jesli nic nie dalo to zostaje przy stozku :D ladniejszy dzwiek


metha napisał(a):To znaczy, że się nie spisuje


No wlasnie spisuje sie bo zaleta stozka jest dzwiek, a i zimny dolot doporowazdzony bezposrednio dziala w 80%. Jak zrobi sie cieplo to pomajstruje jeszcze zeby bylo wszystko jak nalezy i ladnie wygladalo. A wlasnie pytanie do Was czy cos da jak zastosuje intercooler ?? Pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Hvil » 27 lut 2009, 23:57

niee bo co przepcha ci pow przez interkuler jak niemasz turbo.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Capazo » 27 lut 2009, 23:58

fazzi napisał(a):Przecież w tym aucie dolot jest z przodu maski, tam gdzie wlatuje zimne powietrze. To co można jeszcze poprawić


To ze powietrze jest brane z maski i idzie sobie podrodze sie ogrzewa i mamy mega hot air intake :D:D. Sprawdzilem swoj dolot po jezdzie czy to po miescie czy w trasie po wlozeniu reki w stozek jest chlodny ( po jedzie miejskiej jest troszke letni ) ale to zasluga izolacji jaka zrobilem. zobaczymy moze calkowiecie go zabuduje????. POZDRAWIAM
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez smokuxx18 » 7 mar 2009, 13:14

Może odpowiem na pytania kilku użytkowników, którzy nie wiedzą co daje stożek i dlaczego robi sie do niego zimny dolot powietrza.
Otórz stożkowy filtr powietrza ma za zadanie stawiać mniejszy opór powietrzu niż fabryczny filtr dzięki czemu samochód szybciej zbiera sie na obroty ( w teorii).
Zimny dolot powietrza to coś w rodzaju pseudo intercooler który ma za zadanie chłodzić powietrze doprowadzane do silnika. Co to daje? To że żimne powietrze ma większą gęstość co za tym idzie mieści się go więcej w komorze spalania dzięki czemu mieszanka spala się pełniej dająć więcej mocy.
Tak jak koledzy wyżej pisali najlepiej żeby stożek był odizolowany od komory silnika w której jest ciepłe powietrze.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 12:14
Posty: 23
Skąd: Krosno
Auto: 323 BG 1.7 D

Postprzez Rafał » 7 mar 2009, 13:27

smokuxx18nraczej nic nie odkryłeś :P
To większość już wie ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez maciekkm » 7 mar 2009, 13:40

Capazo napisał(a):
fazzi napisał(a):Przecież w tym aucie dolot jest z przodu maski, tam gdzie wlatuje zimne powietrze. To co można jeszcze poprawić


To ze powietrze jest brane z maski i idzie sobie podrodze sie ogrzewa i mamy mega hot air intake :D:D. Sprawdzilem swoj dolot po jezdzie czy to po miescie czy w trasie po wlozeniu reki w stozek jest chlodny ( po jedzie miejskiej jest troszke letni ) ale to zasluga izolacji jaka zrobilem. zobaczymy moze calkowiecie go zabuduje????. POZDRAWIAM


Ja wsadzilem pod zderzak stozek z boku termoizolacje oraz rura takze w izolacji i zrobilem do niego dolot zimnego powietrza w miejscu ori halogena i stozek jest zimniutki do tego masa zimnego powietrza,sprawdzalem wiele rozwiazan i to jest najlepsze :)
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez Gared » 7 mar 2009, 19:54

smokuxx18 napisał(a):Co to daje? To że zimne powietrze ma większą gęstość co za tym idzie mieści się go więcej w komorze spalania dzięki czemu mieszanka spala się pełniej dając więcej mocy.

Więcej to znaczy ile? Czy wstawienie stożka i dolotu zimnego powietrza daje odczuwalne efekty, poza lepszym samopoczuciem właściciela? Capazo odczułeś jakąkolwiek zauważalną poprawę w dynamice auta? Opinie z jakim się dotąd spotkałem sprowadzały się do stwierdzenia, że stożek fajnie brzmi i nic poza tym.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Paablo » 7 mar 2009, 21:12

postanowiłem spróbować patentu kolegi troszkę inaczej wszystko wyprowadziłem i jeszcze trzeba poprawić parę elementów.brzmienie tak zdecydowanie się zmienia ale nie tylko autko lepiej się zbiera. tak mi się wydaje ale może to złudzenie jednak dwie osoby które czasem jeżdżą moją Madzią stwierdziły to co ja
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 19:34
Posty: 12
Skąd: Gdynia
Auto: MX3V6

Postprzez fazzi » 8 mar 2009, 17:17

Gared napisał(a):stożek fajnie brzmi i nic poza tym.

Bo każda z modyfikacji z osobna nie daje wielkiego efektu. Co z tego że 'odetkasz' dolot jak wydech ciągle ma te same opory. Dopiero zrobienie całości a do tego strojenie auta na hamowni daje pożądany efekt.
Do tego powtórzę jeszcze raz swoje zdanie: Zwłaszcza w mazdach (które mają specjalnie robione przepustnice, żeby sterować pojemnością dolotu i rezonansami słupa powietrza, nad którymi Japończycy siedzieli z małymi kalkulatorkami ;) i zawzięcie to wszystko liczyli) dłubanie przy dolocie nie ma większego sensu. Efekt jest bardziej psychologiczny.
Chyba, że zależy nam na podniesieniu momentu tylko w górnym zakresie obrotów, a resztę olewamy. Prawdopodobnie da się tak zrobić ale do tego trzeba by dłuższej zabawy na hamowni. (Koszt zdecydowanie przewyższa efekt).
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Paablo » 8 mar 2009, 18:44

ja u siebie mam cały układ nowy od kolektora, pozbylem sie katalizatora.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 19:34
Posty: 12
Skąd: Gdynia
Auto: MX3V6

Postprzez maciekkm » 8 mar 2009, 19:37

Gared napisał:
stożek fajnie brzmi i nic poza tym.

jesli sie kupuje stozek z allegro za 20-30zl to tak.Wystarczy popatrzec na stozek np firmy K&N ktorych cena siega 200-400zl to czyms sie musi roznic,ja sie porzekonalem :)
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez maciekkm » 8 mar 2009, 19:38

Gared napisał:
stożek fajnie brzmi i nic poza tym.

jesli sie kupuje stozek z allegro za 20-30zl to tak.Wystarczy popatrzec na stozek np firmy K&N ktorych cena siega 200-400zl to czyms sie musi roznic,ja sie porzekonalem :)


fazzi napisał(a):Bo każda z modyfikacji z osobna nie daje wielkiego efektu. Co z tego że 'odetkasz' dolot jak wydech ciągle ma te same opory

zgadza sie :)
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez Capazo » 8 mar 2009, 20:23

maciekkm napisał(a):jesli sie kupuje stozek z allegro za 20-30zl to tak.Wystarczy popatrzec na stozek np firmy K&N ktorych cena siega 200-400zl to czyms sie musi roznic,ja sie porzekonalem usmiech


Odczuls duza roznice bo ja mam taki za 70 dych JAcky Sport ale jesli mowisz ze K&N jest lepszy t bede mudial zainwestowac. Pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez smokuxx18 » 9 mar 2009, 01:23

Gared napisał(a):
smokuxx18 napisał(a):Co to daje? To że zimne powietrze ma większą gęstość co za tym idzie mieści się go więcej w komorze spalania dzięki czemu mieszanka spala się pełniej dając więcej mocy.

Więcej to znaczy ile? Czy wstawienie stożka i dolotu zimnego powietrza daje odczuwalne efekty, poza lepszym samopoczuciem właściciela? Capazo odczułeś jakąkolwiek zauważalną poprawę w dynamice auta? Opinie z jakim się dotąd spotkałem sprowadzały się do stwierdzenia, że stożek fajnie brzmi i nic poza tym.


To zależy od silnika i od montażu, tak jak pisałem najlepiej żeby stożek był odizolowany od komory, w silnikach bez turba różnica będzie praktycznie niezauważalna poza tym że auto na biegu jałowym szybciej będzie się zbierało na obroty.
A silniki Turbo Diesel wyposażone w intelcooler mają kilkanaście koni więcej od zwykłych silników TD
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 12:14
Posty: 23
Skąd: Krosno
Auto: 323 BG 1.7 D

Postprzez fazzi » 9 mar 2009, 22:26

Paablo napisał(a):ja u siebie mam cały układ nowy od kolektora, pozbylem sie katalizatora.

Z ciekawości – hamowałeś auto? Warto byłoby sprawdzić czy taka modyfikacja coś daje. Wiele osób miałoby wtedy gotową odpowiedź na swoje pytania :)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez maciekkm » 9 mar 2009, 23:09

Capazo z tego co slyszalem jacky sa w miare ale nie wiem osobiscie jak sie na nim jezdzi.A co do K&N to powiem tak:za pierwszym razem mialem stozek K&N tylko nie byl on przeznaczony do auta tylko...mniejsza o to ;) i autko fajnie chodzilo,po zmianie na no name poczulem ze auto troszke gorzej sie zachowuje,na tamtym troche szybciej sie wkrecal.Teraz kupilem ,,nowy" stozek K&N tym razem do auta :) tylko musze go jeszcze wyczyscic zestawem i dam znac jak sie sprawuje i jakie sa odczucia.
Mysle ze przy Twoim silniku bedzie mialo to dosc spore znaczenie jaki filtr zastosujesz.
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez Capazo » 10 mar 2009, 00:53

maciekkm napisał(a):Mysle ze przy Twoim silniku bedzie mialo to dosc spore znaczenie jaki filtr zastosujesz.


Kto sie z tym zgodzi...??? Bo jesli to prawda to zaraz zamawiam paczuszke z allegro :D:D Pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Gared » 10 mar 2009, 11:50

maciekkm – nie mam zamiaru pchać do auta jakiegoś śmiecia, jeśli coś robię to oczekuję konkretnego efektu. Dlatego staram się zebrać informacje – jest na forum przypadek, gdzie kompletnie zrobione CAI dało silnikowi KF około 5KM, a to jest już gra warta świeczki. Troszkę bym chciał w swoim mxie podłubać wraz z nastaniem lata, ale zanim zacznę to robić lepiej jest się jak najwięcej dowiedzieć. Interesują mnie zmiany dzięki któym auto zacznie szybciej jeździć, a nie sztuka dla sztuki ;)
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez maciekkm » 10 mar 2009, 12:46

Gared napisał(a):ie mam zamiaru pchać do auta jakiegoś śmiecia

filtr K&N to smiec??
Gared napisał(a):jeśli coś robię to oczekuję konkretnego efektu

Wszystko co sie robi powinno sie robic tak jak ma byc,czyli dobrej jakosci wtedy mozna uzyskac porzadany efekt.Np hamulce.Co z tego ze da sie przewody w metalowym oplocie,jak tarcze sa standardowe i beda czerwone po dwoch trzech dobrych hamowaniach.Zmienisz tarcze na dobrze wentylowane to beda klocki padac,wiesz o co mi chodzi? :)
Gared napisał(a):kompletnie zrobione CAI dało silnikowi KF około 5KM

zalezy jeszcze jak zrobione,a po za tym ile myslales?ze da 20KM? hahaha
Gared napisał(a):Interesują mnie zmiany dzięki któym auto zacznie szybciej jeździć

to wsadz pod maske KL albo KL-ZE znacznie odczujesz roznice ;) Ostatecznie turbo albo NOS :)
Wszystkie te zmiany ktore robimy typu dolot,wydech,dobre kable swiece, itp to jest tak naprawde sprowadzanie auta do serii lub nieco wykroczenie ponad nia.Myslisz ze np auto ktore wyjezdza z fabryki dysponuje moca 150KM myslisz ze np po 12latach dalej ma 150KM????
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323