FOTORELACJA- zimny dolot do stozka

Postprzez Gared » 10 mar 2009, 15:48

maciekkm zaczyna denerwować mnie Twój ton i traktowanie mnie jak kogoś kto wpadł na forum nie mając pojęcia o czym pisze przez co nadaje się do reedukacji i traktowania z lekka z góry. Sugeruję Ci też, byś czytał trochę uważniej i zastanowił się zanim odpiszesz, bo:

– z mojego posta łatwo wyczytać, że pisząc "śmieć" mam na myśli coś, co nie spełni oczekiwanych rezultatów. Jeśli filtr K&N swoje zadanie spełnia, a jakiś noname za 30zł nie, to chyba oczywiste jest co to smieć i co miałem na myśli, prawda?

– jesli pisze, że robiąc coś oczekuję założonego efektu to zrobię to na tyle dobrze, aby taki efekt osiągnąć – najpierw dowiadując się co trzeba zrobić, a potem to realizując. Nie musisz mi tłumaczyć, że np włożenie do malucha skrzyni od porsche nie sprawi, że to coś zacznie szybciej jeździć, ale włożenie już i silnika i skrzyni jakiś tam efekt da, wiesz o co mi chodzi? ;)

– jesli piszę, że skoro po wstawieniu CAI ktoś zyskał 5KM (potwierdzone wykresem z hamowni) i uznaję to za grę wartą świeczki, to oznacza to, że uważam, iż zyskać w ten sposób 5KM to wystarczająco dużo. Nie wiem więc skąd Twój pomysł o 20KM, tym bardziej, że wcześniej poddałem w wątpliwość to, czy sam stożek cokolwiek daje (poza dźwiękiem i lepszym samopoczuciem właściciela).

Wyobraź sobie, że z faktu straty mocy przez silnik wraz z czasem doskonale zdaję sobie sprawę i nie musisz mnie w tej kwestii oświecać, a już na pewno nie sposób sugerujący mi, że tak właśnie uważam. Będę zadowolony, jeśli po tym co rozważam zrobić auto odzyska serię, lub wyjdzie ponad nią. Jeśli hamownia wykaże powiedzmy 133 – 135KM to będę w pełni usatysfakcjonowany. Zaś KL lub KL-ZE to coś, co pojawi się pod maską mojej mazdy gdy tylko uzbieram na to fundusze (chociaż... zbyt szybko to to niestety nie będzie...). Z góry zaznaczam, że o tym, iż z K8 potwora się nie zrobi, oraz to, że jest to silnik niezbyt perspektywiczny doskonale wiem i pisać mi o tym nie trzeba.

PS. z tego co wiem to turbo w K8 jest zupełną pomyłką, pod chyba każdym wzgledem.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez maciekkm » 10 mar 2009, 16:05

Gared napisał(a):zaczyna denerwować mnie Twój ton i traktowanie mnie jak kogoś kto wpadł na forum nie mając pojęcia o czym pisze przez co nadaje się do reedukacji i traktowania z lekka z góry

nie wiem czemu tak wywnioskowales ale jesli sie tak poczules to sorki ;)
Napisalem wszystko co uwazam i jak w miare jest naprawde,nie wiem czego oczekiwales.Apropo dolotu wiecej nie uzyskasz KM raczej Nm i wkrecanie sie na obroty silnika a to jest bardzo wazne.Co do filtra K&N to nie bede wszystkich gonil do sklepu po niego bo bedzie potem na mnie <lol> Ale skoro jest on stosowany w sportach motorowych to chyba jest cos wart. Do dolotu obowiazkowo trzeba zrobic wydech,jest wiele teori co i jak ale prawda jest taka ze nie ma jednej reguly do kazdego auta,trzeba probowac metoda prob i bledow,wywal kata albo daj metalowy(to raczej lepsza opcja bo zachowuje czesc cisnienia).Polecam odchudzenie kola zamachowego i pasowego(chociaz niektorzy to krytykuja) silnik latwiej bedzie wchodzil na obroty bo bedzie mial mniejsze opory.


Gared napisał(a):PS. z tego co wiem to turbo w K8 jest zupełną pomyłką, pod chyba każdym wzgledem.


Jesli dawac to raczej do KL albo KL-ZE ale ogolnie z v-kami to ciezki kawalek chleba
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez maciekkm » 10 mar 2009, 16:29

Capazo mialbym troszke inny pomysl zrobienia Twojego dolotu :D
Przesunal bys zbiorniczek z plynem i tam do srodka (pod zderzak) wsadzil bys stozek.W mx-ach jest to dobre ze jak wyciagniesz halogen i ,,wycharatasz" :) dziure za nim w tej blaszy to bedzie widac stozek a co za tym idzie swietny nawiew zimnego powietrza i odizolowanie od goracej komory silnika a o to wlasnie chodzi :) Zrobilismy tak u mojego brata radekkm
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez Capazo » 10 mar 2009, 21:00

maciekkm napisał(a):radekkm



No ja bede grzebal i wstawie najnowsze foty do niego ale jakbys mogl mi przeslac pare fot z tego dolotu co i jak. Bede jeszcze przerabial na alu rurki zeby fajnie to wygladalo. Dziki za rady bo o to wlasnie chodzilo zeby ocenic i wspolnie wywnioskowac jaka bedzie najlepsza pozycja dla stozka. Pozdrawiam i czekam za fotami DZIEKI MACIEKKM
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez maciekkm » 11 mar 2009, 19:48

http://img16.imageshack.us/img16/6506/dsc06928.jpg
malo widac ale lepszej foty nie mam,to z jego strony w NM.

Capazo napisał(a):Bede jeszcze przerabial na alu rurki zeby fajnie to wygladalo

alu rurki dobra rzecz bo maja w srodku lepsze powierzchnie i kolanka sa dobrze wyprofilowane ale dobrze jest zalozyc teromoizolacje poniewaz te rurki sie bardzo nagrzewaja,a v6 z tego co zauwazylem bardzo duzo emituja ciepla.
Capazo napisał(a):DZIEKI MACIEKKM

nie ma sprawy sluze pomoca :]
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez maciekkm » 11 mar 2009, 19:49

http://imageshack.us/img16/6506/dsc06928.jpg
malo widac ale lepszej foty nie mam,to z jego strony w NM.

Capazo napisał(a):Bede jeszcze przerabial na alu rurki zeby fajnie to wygladalo

alu rurki dobra rzecz bo maja w srodku lepsze powierzchnie i kolanka sa dobrze wyprofilowane ale dobrze jest zalozyc teromoizolacje poniewaz te rurki sie bardzo nagrzewaja,a v6 z tego co zauwazylem bardzo duzo emituja ciepla.
Capazo napisał(a):DZIEKI MACIEKKM

nie ma sprawy sluze pomoca :]
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez Capazo » 11 mar 2009, 22:16

maciekkm napisał(a):http://imageshack.us/img16/6506/dsc06928.jpg


Bledny link nie ma foty :/:/:/:/


maciekkm napisał(a):obrze jest zalozyc teromoizolacje

tak zrobie

DZieki
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez maciekkm » 11 mar 2009, 23:26

Capazo zobacz na link z pierwszego postu albo zobacz do Nasze mazdy na radekkm
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie :)
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2007, 15:02
Posty: 109
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.

Postprzez lukasssss1 » 13 mar 2009, 19:46

a ja mam pytanko do tego :)
kupiłem dziś sobie dolot i stożek wszystko co jest potrzebne do tego..
i mam pytanie co najlepiej rozkręcać i odkręcić żeby nie uszkodzić czegoś np. przepływomierza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Capazo » 13 mar 2009, 21:29

lukasssss1 napisał(a):mam pytanie co najlepiej rozkręcać i odkręcić żeby nie uszkodzić czegoś np. przepływomierza


no wszystko masz ukazane w fotorelacji zobacz sobie na pierwsze fotki. Moge powiedziec ze zadnej filozofi nie ma w tym trzeba byc naprawde niezdara zeby cos popsuc. Pozdrawiam i zycze udanego moda. Aha i mam pytanie do Ciebie skad kupiles kompletny dolot??
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez lukasssss1 » 13 mar 2009, 22:05

Capazo kompletnego dolotu nie mogłem znaleźć .. ja składałem z kawałków kupowałem kolanka i rurki aluminiowe po kawałku aż coś tam wyszło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez lukasssss1 » 14 mar 2009, 19:21

dziś sobie podłączyłem stożek..oczekiwałem na coś innego ale i tak mi się podoba :) czuje się dopiero że to jest stożek po 3500 obrotów i ładnie buczy przy raptownym gazie :) dla lepszego efekty chyba będę musiał tłumik sportowy dać :D
a pytanie mam: Czy czujnik temp. ten z obudowy filtra może być podłączony ze przepływomierzem??? bo nie miałem gdzie go podłączyć wtyczka mi nie starczała :| musiałem za przepływomierzem wywiercić dziure na czujnik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez tadeyro » 14 mar 2009, 20:52

Sam się przymierzam do zrobienia u siebie jakiegoś porządnego dolotu i stożka K&N.
Fajnie by było gdyby ci co mają u siebie w MX3 powklejali jakieś ładne zdjęcia, żeby dokładnie było widać jak jest przepływka zamontowana, rurki od odmy ... itp.
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez tadeyro » 14 mar 2009, 20:52

Dubel...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez volt@ge » 25 mar 2009, 00:46

schemat dolotu w mx-3 1.8 v6
http://img24.imageshack.us/my.php?image=dolot.jpg

Obrazek

hej. posiadam sportową wkładkę pipercrosa i chciałbym w jakiś sposób zmienić dolot. Mam taki plan:

1.wywalić starą rurę dolotową co da mi trochę lepszą cyrkulację w komorze silnika,
2. zalepić dziurę po starym dolocie, ( słabe połączenie w starym dolocie, sprasowana gąbka, i tylko mi ciepłe powietrze zasysa tędy),
3. w puszcze filtra zrobię nową dziurę od spodu, bliżej górnego lewego rogu żeby szybciej powietrze przez filtr przechodziło i większe ciśnienie było na przepływomierzu,
4. czy może wie ktoś do czego ta rura jest i to za przepływomierzem? Przecież ona zaślepiona jest i znajduje się blisko silnika a na dodatek za chłodnicą przez co mocno się nagrzewa i rozrzedza powietrze idące do komory spalania. Chciałbym ją wywalić, ściąć tę gumową część na równo z kolankiem i zaślepić, co dałoby mi większe ciśnienie i niższą temperaturę. Wywalił ktoś tą rurkę już?
5.Czy tę gumową karbowaną rurę można byłoby zastąpić gładką PVC, łącząc przepływomierz z przepustnicą, omijając rurkę nr4. Zwiększy to prędkość powietrza. Wiem, że rura karbowana przed przepływką spłaszcza moment obrotowy i dodaje go w dolnym zakresie dzięki czemu auto na niższych obrotach chodzi równiej i lepiej ciągnie w dolnej partii obrotów ale traci w górnej. Nie wiem jak jest za przepłyką. Może jest ktoś bardziej zorientowany?

Jakiej średnicy użyć 53mm czy 68mm?

Na koniec zrobił bym na rurach i boksie izolacje z karimaty i folii aluminiowej, żeby powietrze się nie nagrzewało. A jak wiadomo czym chłodniejsze powietrze tym większa jego masa i gęstość. Na początku rurki filtr z siateczki stalowej na kamyczki i liście, na końcu rurki w boksie filtr z pończochy na drobniejsze śmieci. Jedyne co mnie martwi w ciągnięciu dolotu od halogenu to to, że samochód będzie zachowywał się jak odkurzacz gdy wjedzie się na jakąś polną drogę w lato albo w kałużę.

Niedawno kupiłem nowy aparat zapłonowy, i dopiero po zrobieniu tego dolotu będę go ustawiał. Fabrycznie zapłon w samochodach ustawiany jest na paliwo pb95 a ja jeżdżę na v-power pb99 angielskiej, chyba tu 99 z procesu produkcji wynika a nie jak w Polsce z uszlachetniaczy. Tak czy inaczej będę mógł przyspieszyć zapłon o parę stopni i nie mieć spalania stukowego, co da troszkę mocy.


I teraz najważniejsze pytanie które mnie nurtuje:

Ochłodzenie, zwiększenie ciśnienia i przepływu powietrza spowoduje to, że przepływomierz dobierze dłuższy czas otwarcia wtryskiwaczy czyli da bogatszą mieszankę, przyspieszenie zapłonu to samo (bogatsza mieszanka). Teoretycznie powinna zwiększyć się moc samochodu ale czy w praktyce sonda lambda nie odczyta informacji, że mieszanka jest za bogata i nie zuboży mi tej mieszanki? Bo tak to wszystko byłoby bez sensu.

Wszelkie przemyślenia, rady, wnioski, konkluzje,uwagi, skargi, zażalenia na temat planu zmiany dolotu i zapłonu mile widziane.
Początkujący
 
Od: 17 mar 2009, 23:29
Posty: 23
Auto: mx-3 1.8 V6 24v

Postprzez Capazo » 25 mar 2009, 21:57

volt@ge napisał(a):5.Czy tę gumową karbowaną rurę można byłoby zastąpić gładką PVC


Mam tak u siebie zrobione. Teraz bede wymienial na aluminiowa zeby to wygladalo jakos.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez volt@ge » 25 mar 2009, 22:16

i nie szarpie ci na wolnych obrotach albo zbytnio nie zamula?
Początkujący
 
Od: 17 mar 2009, 23:29
Posty: 23
Auto: mx-3 1.8 V6 24v

Postprzez Capazo » 25 mar 2009, 22:19

i nie szarpie ci na wolnych obrotach albo zbytnio nie zamula?


Nie nie szarpie i dzwiek jst o wiele lepszy. Polecam ale odrazu alu rurki bo pcv nie pasuje do mazdy i V6-teczki. ehhe Ja jak sie zrobi cieplo to tez bede grzebal przy dolocie. Ogolnie dobry pomysl z ta ponczocha na mnijsze dribiazgi. Jak cos bede mial to wstawie komentarze i fotki. Pozdrawiam i czekam na sugestie
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Talib323f » 19 kwi 2009, 22:38

witam panowie po tym co tu wyczytałem mam mieszane uczucia osobiście kilka dni temu założyłem stożek jacky sport za 50 zł albo osiągi znacznie się poprawiły albo był taki zamulony ale przy mojej jeździe szczerze wątpię bo rozkręcam go do końca także silnik łatwego żywota nie ma dodatkowo nadmienie że mam gaz sekwencyjny i do tej pory między benzyną a LPG nie było żadnej różnicy a po założeniu stożka różnica jest znaczna ale w obu przypadkach jest znacznie lepiej i to nie tylko moje schizy autkiem jeździło przed założeniem i po założeniu stożka kilku szaleńców i potwierdzają moje odczucia

mam jeszcze pytanie wcześniej przeczytałem o czujniku temperatury w komorze filtra ja odłączyłem go całkiem czy ma to jakieś znaczenie? acha przedwczoraj założyłem zimny dolot ale to jednak chyba nic nie dało zobacze jeszcze co będzie jak oddzielę filtr od komory silnika
pozdrawiam i proszę o komentarze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 22:10
Posty: 341
Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie

Postprzez fazzi » 19 kwi 2009, 23:31

Talib323f napisał(a):ja odłączyłem go całkiem

Jesli się dobrze orientuję to przez to właśnie
Talib323f napisał(a):osiągi znacznie się poprawiły

Odczepiając czujnik zrobiłeś 'tjuning' z allegro czyli komputer dostaje sygnał, że powietrze jest zimne. Wtedy auto cały czas jedzie na ssaniu. To prawdopodobnie wyjaśnia tę fenomenalną poprawę osiągów na benzynie. Na gazie nie ma to wpływu i zostało tak jak kiedyś.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323