FOTORELACJA- zimny dolot do stozka
Napisane: 19 lip 2008, 18:59
Witam wszystkich!!
Jest to moja pierwsza fotorelacja także proszę wybaczyc jakiekolwiek bledy nastepna na pewno będzie lepsza. Postaram się opisac ja bardzo szczegółowo i prostym jezykiem. Dobra teraz do rzeczy. Fotorelacja tyczy się zimnego dolotu powietrza do filtra stozkowego przy Mazdzie MX-3 1.8 V6. Uznalem ze wykorzystam ksztalki z polichlorku-vinylu( PCV).
Co będziemy potrzebowac:
1- Troche wolnego czasu i checi!!!
2- Kształtek PCV o srednicy:
– fi 75- kat ( 90,67,45,30)
– przejscie z 75/110
-fi 110- kat ( 90) można dopasowac wg. wlasnego uznnia.
3- Rura FLEX aluminiowa fi 140 (wzielem najwieksza srednice ) koszt około 20 zl.
3- Opaski zaciskowe ZIPPY, bądź sznurek
4- Tasma POWERTAPE około 6 zl
5- Siatka chroniaca wlot powietrza przed insektami bądź kamieniami. Ja znalazłem u dziadka w garazu :D:D
6- Kawalek drutu ok. 20 cm
7- Wkrety
CZAS OPERACJI OKOŁO 6 h na spokojnie żeby wszytsko jakos wyglądało i się trzymalo
DO ROBOTY!!!
Otwieramy mache :D:D
Rozkrecamy najpierw caly wlot razem z filtrem tak aby zwolnilo nam się miejsce, pozwoli nam to do swobodnego manewrowania kluczami, kształtkami i rurkami. Foto poniżej
Jeśli już to zrobiliśmy to odkręcamy teraz prawy ( patrzac od przodu ) halogen. U mnie był tylko przymocowany sruba od spodu do zderzaka. Tak to wyglada
Tutaj jest miejsce gdzie Pojdzie dolot:
Teraz czeka nas najgorsza robota, a mianowicie ustawienie tak kolanek aby były jak najmniej widoczne oraz jak najmniej wystawaly poza obreb zderzaka czy podwozia . Ja ustawiłem je w taki sposób:
1- Kolano fi 75 kat 67 stopni
2- Kolano fi 75 kat 45 stopni
3- Kolano fi 75 kat 30 stopni
4- Kolano fi 75 kat 90 stopni
5- Przejscie 75/110
6- Kolano fi 110 kat 90 stopni
I mamy cos takiego:
Jeśli będziemy ustawiac kolanka warto na poczatek wyjac wszystkie uszczelki po to aby było latwiej włożyć je i ustawic. Gdy już przymierzymy i będzie wszytsko pasowac wkladamy uszczelki i smarujemy powierzchni kształtek ( ta czesc która wchodzi w kielich ) plynem do naczyn po to by się za duzo nie naszarpac podczas wkladania HEHEHE po zlozeniu tego wkręciłem po jednym wkrecie na każdym zloczeniu tak dla bezpieczeństwa, żeby nic się nie obróciło czy odpadlo. Teraz przystepujemy do owijania naszego dolotu tasma POWERTAPE dla 100% pewnosci. Po objechaniu wszystkich kształtek wyglada to mniejwiecej tak:
A tak po „ zamontowaniu próbnym „
Teraz zabieramy się za siateczke na początku wlotu, ma ona za zadanie zmniejszyc bądź wyeliminowac wpadywanie insektow i kamyczkow. Ja znalazłem ja u dziadka w garazu i podejrzewam ze jest ona wycieta z ramy okiennej. Wycinamy kwadrat o boku 20cm około i nciagamy ja na wlocik. Obwiazujemy siatke drucikiem żeby było latwiej ja owinąć tasma.
Teraz prztstepujemy do przymocowania dlociku. Ja uznalem ze do tego uzyje ZIPPOW. Jednak kupilem troszke zakrotkiei musialem pozniej je laczyc. Najlepiej kupic 30-40 centymetrowe.
1- Zapinamy nasz dolocik za uszko co utrzyma go i nie pozwoli na opadniecie, a z drugiej strony przymocowałem do blaszki trzymającej zderzak. Możemy teraz swobodnie mocowac inne miejsca.
2- Teraz bierzemy się za mocowanie samego wlotu w halogen. Tutaj znalazłem jakis katownik i tamtedy poprowadziłem swoje ZIPPY :D:D
3- Nastepnie zahaczyłem Zippy o blaszke mocujaca klakson po tym zabiegu caly dolot się usztywnil i już nie lata, nie rusza się bardzo mocno:
No i teraz się trzyma :D:D
4- Teraz zakladamy rure flex. Przed zalozenie przymierzyłem i dociolem ja troszke. A na koncach owinelem tasma POWERTAPE żeby nie drapala stozka oraz dla estetyki:D
5- Rure flex zakladamy tak żeby NASZLA na kolano fi 110 fota poniżej:
6- Teraz tniemy tasme POWERTAPE na kawalki około 5-10 cm i naklejamy od spodu żeby zakryc ta dziure pomiedzy kolanem a rura flex. Jesly to zrobimy to owiniemy jeszcze Konce tych odcinkow żeby nam się to niepoodlepialo!!
7- Bierzemy się teraz za usztywnienie gornej czesci rury flex ta co Pojdzie bezpośrednio do stozka. Przystawilem stozek z wlotem do rury i zaznaczyłem sobie miejca gdzie wrzuce Zippy. Już miałem robic dziury na zippy ALE wpadłem na pomysl żeby miejsca gdzie będą dziury owinąć tasma POWERTAPE żeby nam się rura nie rozleciała. 2 Zippy chwyca rure wlotowa za dziurki po srubach mocujących obudowe starego filtra, trzeci zipp przymocowałem do belki co pozwolilo na ustawienie rury flex centralnie nad stozkiem.
Po tym zabiegu mam caly dolocik przymocowany i nie musimy się bac ze odpadnie podczas LANSU :D:D
Efekt koncowy!!!!
Teraz nadszedł czas na test suszarki!! Okazalo się ze dmucha tak ze szok, a to tylko suszarka także zadany efekt zostal osiągnięty. Zdam jeszcze relacje jak będzie dzialac podczas jazdy tylko musze poczekac na Fele bo SIĘ piaskuja i maluja :D:D:D W razie wątpliwości proszę pytac!!!!
Jest to moja pierwsza fotorelacja także proszę wybaczyc jakiekolwiek bledy nastepna na pewno będzie lepsza. Postaram się opisac ja bardzo szczegółowo i prostym jezykiem. Dobra teraz do rzeczy. Fotorelacja tyczy się zimnego dolotu powietrza do filtra stozkowego przy Mazdzie MX-3 1.8 V6. Uznalem ze wykorzystam ksztalki z polichlorku-vinylu( PCV).
Co będziemy potrzebowac:
1- Troche wolnego czasu i checi!!!
2- Kształtek PCV o srednicy:
– fi 75- kat ( 90,67,45,30)
– przejscie z 75/110
-fi 110- kat ( 90) można dopasowac wg. wlasnego uznnia.
3- Rura FLEX aluminiowa fi 140 (wzielem najwieksza srednice ) koszt około 20 zl.
3- Opaski zaciskowe ZIPPY, bądź sznurek
4- Tasma POWERTAPE około 6 zl
5- Siatka chroniaca wlot powietrza przed insektami bądź kamieniami. Ja znalazłem u dziadka w garazu :D:D
6- Kawalek drutu ok. 20 cm
7- Wkrety
CZAS OPERACJI OKOŁO 6 h na spokojnie żeby wszytsko jakos wyglądało i się trzymalo
DO ROBOTY!!!
Otwieramy mache :D:D
Rozkrecamy najpierw caly wlot razem z filtrem tak aby zwolnilo nam się miejsce, pozwoli nam to do swobodnego manewrowania kluczami, kształtkami i rurkami. Foto poniżej
Jeśli już to zrobiliśmy to odkręcamy teraz prawy ( patrzac od przodu ) halogen. U mnie był tylko przymocowany sruba od spodu do zderzaka. Tak to wyglada
Tutaj jest miejsce gdzie Pojdzie dolot:
Teraz czeka nas najgorsza robota, a mianowicie ustawienie tak kolanek aby były jak najmniej widoczne oraz jak najmniej wystawaly poza obreb zderzaka czy podwozia . Ja ustawiłem je w taki sposób:
1- Kolano fi 75 kat 67 stopni
2- Kolano fi 75 kat 45 stopni
3- Kolano fi 75 kat 30 stopni
4- Kolano fi 75 kat 90 stopni
5- Przejscie 75/110
6- Kolano fi 110 kat 90 stopni
I mamy cos takiego:
Jeśli będziemy ustawiac kolanka warto na poczatek wyjac wszystkie uszczelki po to aby było latwiej włożyć je i ustawic. Gdy już przymierzymy i będzie wszytsko pasowac wkladamy uszczelki i smarujemy powierzchni kształtek ( ta czesc która wchodzi w kielich ) plynem do naczyn po to by się za duzo nie naszarpac podczas wkladania HEHEHE po zlozeniu tego wkręciłem po jednym wkrecie na każdym zloczeniu tak dla bezpieczeństwa, żeby nic się nie obróciło czy odpadlo. Teraz przystepujemy do owijania naszego dolotu tasma POWERTAPE dla 100% pewnosci. Po objechaniu wszystkich kształtek wyglada to mniejwiecej tak:
A tak po „ zamontowaniu próbnym „
Teraz zabieramy się za siateczke na początku wlotu, ma ona za zadanie zmniejszyc bądź wyeliminowac wpadywanie insektow i kamyczkow. Ja znalazłem ja u dziadka w garazu i podejrzewam ze jest ona wycieta z ramy okiennej. Wycinamy kwadrat o boku 20cm około i nciagamy ja na wlocik. Obwiazujemy siatke drucikiem żeby było latwiej ja owinąć tasma.
Teraz prztstepujemy do przymocowania dlociku. Ja uznalem ze do tego uzyje ZIPPOW. Jednak kupilem troszke zakrotkiei musialem pozniej je laczyc. Najlepiej kupic 30-40 centymetrowe.
1- Zapinamy nasz dolocik za uszko co utrzyma go i nie pozwoli na opadniecie, a z drugiej strony przymocowałem do blaszki trzymającej zderzak. Możemy teraz swobodnie mocowac inne miejsca.
2- Teraz bierzemy się za mocowanie samego wlotu w halogen. Tutaj znalazłem jakis katownik i tamtedy poprowadziłem swoje ZIPPY :D:D
3- Nastepnie zahaczyłem Zippy o blaszke mocujaca klakson po tym zabiegu caly dolot się usztywnil i już nie lata, nie rusza się bardzo mocno:
No i teraz się trzyma :D:D
4- Teraz zakladamy rure flex. Przed zalozenie przymierzyłem i dociolem ja troszke. A na koncach owinelem tasma POWERTAPE żeby nie drapala stozka oraz dla estetyki:D
5- Rure flex zakladamy tak żeby NASZLA na kolano fi 110 fota poniżej:
6- Teraz tniemy tasme POWERTAPE na kawalki około 5-10 cm i naklejamy od spodu żeby zakryc ta dziure pomiedzy kolanem a rura flex. Jesly to zrobimy to owiniemy jeszcze Konce tych odcinkow żeby nam się to niepoodlepialo!!
7- Bierzemy się teraz za usztywnienie gornej czesci rury flex ta co Pojdzie bezpośrednio do stozka. Przystawilem stozek z wlotem do rury i zaznaczyłem sobie miejca gdzie wrzuce Zippy. Już miałem robic dziury na zippy ALE wpadłem na pomysl żeby miejsca gdzie będą dziury owinąć tasma POWERTAPE żeby nam się rura nie rozleciała. 2 Zippy chwyca rure wlotowa za dziurki po srubach mocujących obudowe starego filtra, trzeci zipp przymocowałem do belki co pozwolilo na ustawienie rury flex centralnie nad stozkiem.
Po tym zabiegu mam caly dolocik przymocowany i nie musimy się bac ze odpadnie podczas LANSU :D:D
Efekt koncowy!!!!
Teraz nadszedł czas na test suszarki!! Okazalo się ze dmucha tak ze szok, a to tylko suszarka także zadany efekt zostal osiągnięty. Zdam jeszcze relacje jak będzie dzialac podczas jazdy tylko musze poczekac na Fele bo SIĘ piaskuja i maluja :D:D:D W razie wątpliwości proszę pytac!!!!