Piszczący pasek klinowy przy zimnym silnku

Postprzez jacek5505 » 1 lis 2008, 23:22

Witam ja wymieniałem niedawno rozrząd i przy okazji pasek alternatora i od pompy wspomagania. Robiłem w warsztacie citroena w Stalowej Woli. Stare paski były jak się okazało mocno spękane ale nic nie piszczało. Po wymianie pasków na GATES teraz mi czasem piszczy jak jest zimny silnik i deszczowa pogoda. Z tego co inni piszą to Z5 tak ma więc się nie przejmuję.Paski na pewno są nowe widziałem bo bylem przy wymianie rozrządu Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2008, 01:39
Posty: 61
Skąd: okolice Tarnobrzega
Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r

Postprzez sabszyn » 1 lis 2008, 23:53

wystarczy ze kilka kropel ojeju dostanie sie na koło pasowe i pasek zmienia elastyczność i zaczyna pisczec ....
Czerwone najszybsze :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2008, 12:06
Posty: 12
Skąd: lublin
Auto: mazda 323f BA KF

Postprzez staś » 2 lis 2008, 13:40

posmaruj pasek KALAFONIĄ skutek stuprocentowy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 16:07
Posty: 180
Skąd: kielce
Auto: 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez sps-snipers » 2 lis 2008, 14:45

Mi znajomy robił rozrząd . Wsadził stare paski które piszczały . Już niepiszczą :D No może niebyły takie stare. Naciągnął jak trzeba ,cholera wie co jeszcze zrobił i jest gites :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez alfonso900 » 2 lis 2008, 15:27

U mnie też piszczał mechanik przy wymianie rozrządu założył nowy i napiął odpowiednio i jest git
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 12:45
Posty: 167
Skąd: Lubin
Auto: ______________

Postprzez Pioteq25 » 2 lis 2008, 19:27

jacek5505 napisał(a):Witam ja wymieniałem niedawno rozrząd i przy okazji pasek alternatora i od pompy wspomagania. Robiłem w warsztacie citroena w Stalowej Woli. Stare paski były jak się okazało mocno spękane ale nic nie piszczało. Po wymianie pasków na GATES teraz mi czasem piszczy jak jest zimny silnik i deszczowa pogoda. Z tego co inni piszą to Z5 tak ma więc się nie przejmuję.Paski na pewno są nowe widziałem bo bylem przy wymianie rozrządu Pozdrawiam


Też wymieniałem ostatnio rozrząd i przy okazji dwa paski wielorowkowe. Kupiłem paski conti, ustawiłem naciąg nawet nie zbyt mocno i jest cisza. Tak więc kolejna teoria że "Z5 tak ma" została obalona. Wcześniej zrobiłem Z5 na starych paskach 50tys i też nie piszczały.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez piotr_szp » 3 lis 2008, 00:34

po naciągnięciu odpal furę, włącz nawiew, światła, i ogrz. tylnej szyby.
jak zapiszczy to podciągnij, nie pomoże zmień pasek, zawsze może być wada fabryczna!
pozdrawiam
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez tigre » 17 lis 2008, 20:03

A mi piszczał, piszczał i w końcu przestał piszczeć... Przestał też ładować akumulator, i teraz Madzia stoi sobie 4 km od domu i czeka na mnie, aż przyjadę po nią z misją ratunkową...
Początkujący
 
Od: 25 lip 2008, 11:53
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1994

Postprzez PuchateQ » 17 lis 2008, 20:14

U mnie też popiskuje, ale tylko rano przy odpalaniu. Odpalę z 5-10 sekund popiszczy i później na cały dzień mam święty spokój.
[img]http://i49.tinypic.com/34qldhv.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2008, 20:14
Posty: 197
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3, 1995r. 1,6i(107KM)

Postprzez kjpiter » 2 gru 2008, 15:10

A u mnie zaczęło piszczeć też na zimnym. Myślałem, że to pasek, ale mecho powiedział, że jest w porządku. Teraz piszczy mi cały czas jak schodzę do 1000 obrotów, a ustępuje po jakiś 2200-2500. Wsłuchałem się i słychać to z pompy wspomagania. Chyba siada. Jutro jade do fachowca, żeby sprawdził.
Brykam sobie brykam moją M, brrrym, brrrymm, brrrym...
Tu jest:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1052436
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sie 2008, 08:44
Posty: 18
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 1.8 , liftback, 98r

Postprzez sebas0026 » 6 gru 2008, 22:19

panowie piskanie te jest spowodowane tym, ze przy kolach pasowych sa male tulejki i to one sie wyrobily i zanim zalapia obroty i wejda w rytm obrotow pasek lata i daje dzwiek piskania :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez A-D-D » 7 gru 2008, 00:56

Ja naciągłem i jest już ok :)
 
Od: 5 cze 2008, 14:50
Posty: 97

Postprzez arkusz » 7 gru 2008, 04:09

mi troszkę piszczy rano przy rozruchu zimnego silnika ale dzisiaj popsikałem WD40 pasek od wspomagania i pasek od alternatora i zobacze jak to będzie.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 22:44
Posty: 51
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.

Postprzez żubr » 7 gru 2008, 10:51

Wiesz jak działa przekładnia pasowa? Lanie smarem to chyba najgłupsze co mogłeś zrobić.
Po wymianie pasków piszczenie występuje bardzo często, jest to spowodowane nieco innym profilem paska (wielo)klinowego który jest nowy i musi zwyczajnie się ułożyć. Jeśli piszczenie jest intensywne lub nie ustaje, należy wymontować pasek i ODTŁUŚCIĆ (nie smarować!!!!!!!) koła pasowe oraz sam pasek, dodatkowo można przeciągnąć pasek pokruszoną kalafonią do lutowania. Ważne jest też prawidłowe napięcie paska oraz ewentualne luzy w napinaczu (jeśli jest) lub napędzanych urządzeniach (np. luz na łożysku alternatora)
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 10:48
Posty: 37

Postprzez Gość » 7 gru 2008, 11:11

żubr napisał(a):Ważne jest też prawidłowe napięcie paska oraz ewentualne luzy w napinaczu (jeśli jest) lub napędzanych urządzeniach (np. luz na łożysku alternatora)

własnie u mnie tak było ...pasek piszczał jak cholera,powód ?? pompa wodna miała luz <killer> wymieniłem i cisza.
Gość
 

Postprzez PeterRXR » 10 gru 2008, 10:30

u mnie zaraz po wymianie na nowy pasek cholernie zaczął piszczeć a naciąganie nic nie pomogło.Alternator stawia duży opór i fakt faktem czasami trudno wyeliminować to piszczenie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 15:36
Posty: 22
Skąd: Brzozów/Podkarpacie
Auto: Mazda 323f BA 96r 1.5 16V Z5

Postprzez urbinio » 19 sty 2009, 12:55

A ja mam takie samo pytanko tylko ze do samochodu mazda 323F BJ `99 rok tak samo piszczy mi cos na zimnym silniku i tak samo mysle ze to jest pasek klinowy i nosze sie z zamiarem kupna nowego ale nie bede umial go wymienic czy jest moze jakas fotorelacja jak to trzeba zrobic czy raczej radzicie zebym oddal do warsztatu??
Urbinio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 18:07
Posty: 109
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez glock24 » 19 sty 2009, 14:45

sprobuj naladowac aco mam to samo i okazalo sie alternator mi nie doladowuje i wtedy przy rozruchu nie nadarza i sie slizga pozdro
uszanowanko wszystkim którzy pomykają mazdą z dumą
mazda na zawsze i na wieki
Początkujący
 
Od: 7 gru 2008, 22:34
Posty: 12
Skąd: Chojnice
Auto: mx3 1.6 16v 90km

Postprzez stary_jac » 29 sty 2009, 23:33

mam pytanko , czy ktos regulowal paski w Premacy
wyglada ze jest tam dojscie tylko z kanalu.
Czy moglby ktos sie podzielic swoim doswiadczeniem ?
wszystko jest trudne nim stanie sie proste
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 21:37
Posty: 56
Skąd: Zywiec
Auto: Premacy 2 DiTD 2001r 185kkm

Postprzez proszowiak » 29 sty 2009, 23:52

mi piszczał przy zapaleniu – około 4 miechów
potem pojechałem do zakopca i w połowie drogi mi strzelił
więc radze Ci wymienic
proszowiak
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323