Piszczący pasek klinowy przy zimnym silnku
Witam ja wymieniałem niedawno rozrząd i przy okazji pasek alternatora i od pompy wspomagania. Robiłem w warsztacie citroena w Stalowej Woli. Stare paski były jak się okazało mocno spękane ale nic nie piszczało. Po wymianie pasków na GATES teraz mi czasem piszczy jak jest zimny silnik i deszczowa pogoda. Z tego co inni piszą to Z5 tak ma więc się nie przejmuję.Paski na pewno są nowe widziałem bo bylem przy wymianie rozrządu Pozdrawiam
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
posmaruj pasek KALAFONIĄ skutek stuprocentowy
- Od: 18 lip 2007, 16:07
- Posty: 180
- Skąd: kielce
- Auto: 323f 2.0 DITD BJ
Mi znajomy robił rozrząd . Wsadził stare paski które piszczały . Już niepiszczą No może niebyły takie stare. Naciągnął jak trzeba ,cholera wie co jeszcze zrobił i jest gites
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
U mnie też piszczał mechanik przy wymianie rozrządu założył nowy i napiął odpowiednio i jest git
- Od: 3 mar 2008, 12:45
- Posty: 167
- Skąd: Lubin
- Auto: ______________
jacek5505 napisał(a):Witam ja wymieniałem niedawno rozrząd i przy okazji pasek alternatora i od pompy wspomagania. Robiłem w warsztacie citroena w Stalowej Woli. Stare paski były jak się okazało mocno spękane ale nic nie piszczało. Po wymianie pasków na GATES teraz mi czasem piszczy jak jest zimny silnik i deszczowa pogoda. Z tego co inni piszą to Z5 tak ma więc się nie przejmuję.Paski na pewno są nowe widziałem bo bylem przy wymianie rozrządu Pozdrawiam
Też wymieniałem ostatnio rozrząd i przy okazji dwa paski wielorowkowe. Kupiłem paski conti, ustawiłem naciąg nawet nie zbyt mocno i jest cisza. Tak więc kolejna teoria że "Z5 tak ma" została obalona. Wcześniej zrobiłem Z5 na starych paskach 50tys i też nie piszczały.
A u mnie zaczęło piszczeć też na zimnym. Myślałem, że to pasek, ale mecho powiedział, że jest w porządku. Teraz piszczy mi cały czas jak schodzę do 1000 obrotów, a ustępuje po jakiś 2200-2500. Wsłuchałem się i słychać to z pompy wspomagania. Chyba siada. Jutro jade do fachowca, żeby sprawdził.
Brykam sobie brykam moją M, brrrym, brrrymm, brrrym...
Tu jest:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1052436
Tu jest:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 36#1052436
- Od: 28 sie 2008, 08:44
- Posty: 18
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 626 1.8 , liftback, 98r
Wiesz jak działa przekładnia pasowa? Lanie smarem to chyba najgłupsze co mogłeś zrobić.
Po wymianie pasków piszczenie występuje bardzo często, jest to spowodowane nieco innym profilem paska (wielo)klinowego który jest nowy i musi zwyczajnie się ułożyć. Jeśli piszczenie jest intensywne lub nie ustaje, należy wymontować pasek i ODTŁUŚCIĆ (nie smarować!!!!!!!) koła pasowe oraz sam pasek, dodatkowo można przeciągnąć pasek pokruszoną kalafonią do lutowania. Ważne jest też prawidłowe napięcie paska oraz ewentualne luzy w napinaczu (jeśli jest) lub napędzanych urządzeniach (np. luz na łożysku alternatora)
Po wymianie pasków piszczenie występuje bardzo często, jest to spowodowane nieco innym profilem paska (wielo)klinowego który jest nowy i musi zwyczajnie się ułożyć. Jeśli piszczenie jest intensywne lub nie ustaje, należy wymontować pasek i ODTŁUŚCIĆ (nie smarować!!!!!!!) koła pasowe oraz sam pasek, dodatkowo można przeciągnąć pasek pokruszoną kalafonią do lutowania. Ważne jest też prawidłowe napięcie paska oraz ewentualne luzy w napinaczu (jeśli jest) lub napędzanych urządzeniach (np. luz na łożysku alternatora)
- Od: 17 lis 2008, 10:48
- Posty: 37
żubr napisał(a):Ważne jest też prawidłowe napięcie paska oraz ewentualne luzy w napinaczu (jeśli jest) lub napędzanych urządzeniach (np. luz na łożysku alternatora)
własnie u mnie tak było ...pasek piszczał jak cholera,powód pompa wodna miała luz wymieniłem i cisza.
-
Gość
A ja mam takie samo pytanko tylko ze do samochodu mazda 323F BJ `99 rok tak samo piszczy mi cos na zimnym silniku i tak samo mysle ze to jest pasek klinowy i nosze sie z zamiarem kupna nowego ale nie bede umial go wymienic czy jest moze jakas fotorelacja jak to trzeba zrobic czy raczej radzicie zebym oddal do warsztatu??
Urbinio
- Od: 16 gru 2008, 18:07
- Posty: 109
- Auto: Mazda 323F BJ
mi piszczał przy zapaleniu – około 4 miechów
potem pojechałem do zakopca i w połowie drogi mi strzelił
więc radze Ci wymienic
potem pojechałem do zakopca i w połowie drogi mi strzelił
więc radze Ci wymienic
-
proszowiak
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości