Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
Mam do was pytanko, w sumie to nie ta kategoria silnikowa ale powiedzcie mi bo od pewnego czasu jak odpalam auto to z rurki wydobywa się hmm nie wiem w sumie to dym nie jest ani niebieski ani siwy tylko jak by para z wilgoci z wydechu ale ciekawi mnie to bo sytuacja ma miejsce nawet jak auto stoi w ogrzewanym garażu chodzę i wącham i się martwię czy to czasem nie olej się pali na prawie 15 tyś dolałem z 0,5 l dodam że lubię jeździć w okolicach czerwonego pola bo inaczej to auto nie jeździ Jakie są alternatywne metody na diagnostykę czy bierze olej oprócz sprawdzenia jego poziomu i ewentualnego dymu? Śmigam teraz na castrlou 5w30 zakupiłem teraz 0w40 i chcę zrobić płukankę przed wymianą ale się martwię czy madzi to nie zaszkodzi... Czy na diagnostyce w kontroli sklądu spalin by coś wyszło ?
- Od: 22 gru 2007, 23:50
- Posty: 178
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.
lama napisał(a):chodzę i wącham i się martwię czy to czasem nie olej się pali
wyluzuj trochę jakby paliła Ci litrę na 1000km to miałbyś problem ale
lama napisał(a):na prawie 15 tyś dolałem z 0,5 l dodam że lubię jeździć w okolicach czerwonego pola
to nie masz się czym martwić
ps jak tak piłujesz maszynę to może zmieniaj wcześniej olej...
-
Gość
lama napisał(a):Śmigam teraz na castrlou 5w30 zakupiłem teraz 0w40 i chcę zrobić płukankę przed wymianą ale się martwię czy madzi to nie zaszkodzi..
Może i nie zaszkodzi, ale po jakiego Ci taki olej w tym aucie...?? Uważasz, że zrobisz mu dobrze Spójrz na wymagania producenta co do jakości i lepkości oleju. Super olej, nie czyni cudów w silniku, który konstrukcyjnie ma już z 15 albo i więcej lat.
Jazda na dobrym oleju ma sens, jeżeli jeżdzsisz teraz na 5w30 i wzieło go 0,5l na 15 tys czyli tyle co nic, to po wymianie na 0w40 nie powinno byc problemów. A silnik na pewno lepiej zniesie zimne rozruchy, a to bardzo ważne, podobno najwieksze zużycie silnika nastepuje zaraz po rozruchu.
Na pewno nie można twierdzić że do silnika który ma już 15 lat można lac byle co.
Na pewno nie można twierdzić że do silnika który ma już 15 lat można lac byle co.
Do silnika zalecany jest 5w30. Nie wiem może faktycznie oczekuję cudów po tym oleju ale generalnie o rozruch w niskich temperaturach mi chodzi... NO niby na tym właśnie robi się około 15 tysięcy – nie ma jeszcze tyle i dlatego chce już zmienić a z tym czerwonym polem to może przesadziłem ale czasami lubię jej posłuchać na wyższych obrotach mimo tego że to tylko 1.3...
Trochę mnie pocieszyliście:)
Trochę mnie pocieszyliście:)
- Od: 22 gru 2007, 23:50
- Posty: 178
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.
lama napisał(a):czasami lubię jej posłuchać na wyższych obrotach
Zalej 0w40 i dokręcaj ją tak w gorące lato do czerwonego. Myślę że jeszcze przed zimą dopiszesz się znowu do tematu z serii "bierze olej, kopci na niebiesko"
nie jeżdżę tak cały czas, pozatym syntetyk o tych parametrach ma na pewno lepsze właściwości smarne w niskich temp niż jakiś pół syntetyk ... i nie powiesz mi że sam jeździsz cały czas do 4 tysięcy obrotów. to jest silnik który lubi wysokie obroty wtedy dopiero zaczyna oddychać
- Od: 22 gru 2007, 23:50
- Posty: 178
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.
ok zgoda te silniki ludią wysokie obroty.
Ale nie dziw sie jak silnik sobie łyknie troche oleju
A co do tego dymka to zależy jak to wygląda może to być para.
poodserwuj sytuację.
Ale nie dziw sie jak silnik sobie łyknie troche oleju
A co do tego dymka to zależy jak to wygląda może to być para.
poodserwuj sytuację.
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
Briareos napisał(a):Zalej 0w40 i dokręcaj ją tak w gorące lato do czerwonego. Myślę że jeszcze przed zimą dopiszesz się znowu do tematu z serii "bierze olej, kopci na niebiesko"
Czemu tak twierdzisz czyzby 0w40 miał gorsze własciwości smarne w wyższych temp. od innych oleji? np. 5w30 czy 10w40 chyba jest raczej odwrotnie.
lama napisał(a):syntetyk o tych parametrach ma na pewno lepsze właściwości smarne w niskich temp
Zgoda. Zasadniczo jednak silnik ma cały czas temperaturę na poziomie 90C i w tych warunkach jest najbardziej wysilany. No chyba że lubisz sobie rano "przegazować" autko?
lama napisał(a):nie powiesz mi że sam jeździsz cały czas do 4 tysięcy obrotów
Nie. Czasami jest jedynka->7000, dwójka->7000, i piąteczka i jedziemy już spokojnie autostradą Ale na 10w40, a po drugie jak uskuteczniam takie manewry to mnie nie dziwi ani wir w baku, ani znikanie oleju.
bzzyczek napisał(a):czyzby 0w40 miał gorsze własciwości smarne w wyższych temp
Ciepło. Powiem tak: do chłodzonego powietrzem silnika 126p można zalać 0w i będzie żwawo odpalał nawet w największe mrozy. A jednak leje się 20w – dlaczego?
Briareos napisał(a):Ciepło. Powiem tak: do chłodzonego powietrzem silnika 126p można zalać 0w i będzie żwawo odpalał nawet w największe mrozy. A jednak leje się 20w – dlaczego?
Nie wiem czy leje się 20W do 126p ja do swojego lałem kiedyś 15W Silniczek chłodzony powietrzem ma wyższa temp. pracy oczywiście, ale dobór oleju zależy też od konstrukcji silnika, spasowania jego częsci.
bzzyczek napisał(a):dobór oleju zależy też od konstrukcji silnika, spasowania jego częsci
Nie "też" tylko przede wszystkim
Do BG i BA Mazda każe lać 10w. Opcjonalnie 5w przy średnich temperaturach otoczenia poniżej zera. Co więcej, nie zaleca pełnego syntetyka – z tego prostego powodu że nie testowali silników z takimi olejami i umywają ręce od potencjalnych kłopotów jakie wystąpią.
Co 0w i 5w to mam tylko takie dane:
Elf EVOLUTION SXR 0W30
FP-DE/FS-ZE
L3-VE/LF-DE
L3-DE
YF-DE/AJ-DE
ZJ-VE/ZY-VE
Elf EXCELLIUM F-1 10W50
13BT (FC3S, FD3S) BP-ZE(NB8C, NA8C) B6-ZE(NA6,NB6)
Elf EXCELLIUM GP5W50
13BT (FC3S, FD3S) BP-ZE(NB8C, NA8C) B6-ZE(NA6,NB6)
Elf EXCELLIUM LDX NA ROAD SPORTS 5W40
13BT (FC3S, FD3S) BP-ZE(NB8C, NA8C) B6-ZE(NA6,NB6)
To że przy takim wysileniu oleju ubywa to chyba jest jasne jak psst po otwarciu browara ale w niskich temp otoczenia szybciej osiąga optymalną temperaturę, nie wspomnę że stawia mniejsze opory tłokom
- Od: 22 gru 2007, 23:50
- Posty: 178
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.
igopatimari napisał(a):Pioteq25 z5 nie leje sie minerala tylko dobry polsyntetyk lub pelensynt.. trzeba dbac o ten silnik bo jest wrazliwy. na czas wszystkie plyny zmieniac i bedzie gitmajonez jak to pani basia mowi
a jaki jest ten "dobry"polsyntetyk? obecnie jeżdze na LOTOS CITY 15W 40 (polecili mi go w RK NIEDZIAŁEK) i pali ok 0,4l/500 km, zmiana biegów przy obrotach ponad 4tys.niedawno na niego wymieniłem i przejechałem nie cały tysiak. wcześniej testowałem różne castrol, mobil, orlen itd ale tez 15W 40 i palił dużo więcej. nie chce sie bawić w doctory i tego typu "pomagacze".wcześniej w tym temacie czytałem też o płukaniu silnika. czym? co polecacie?tylko FORTE coś tam?
- Od: 6 lut 2006, 12:46
- Posty: 11
- Skąd: Lublin
- Auto: MAZDA 323F 1.5 96r
smazio napisał(a):a jaki jest ten "dobry"polsyntetyk
Valvo MaxLife 10w40. Wg mnie bardzo dobry olej. U mnie wyraźnie auto spala mniej oleju niż wcześniej. Pisałem to kilka stron wcześniej. O Midlandzie czytałem, że też jest bardzo dobry.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości