Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez soul » 2 lut 2009, 17:30

a moja moze z 250ml na 11000km :P przydalo by sie zmienic juz olej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez mixR » 2 lut 2009, 20:26

A mi wzrosło teraz z 3,5l/10 000km około dwukrotnie nie wiem czy to sprawka zimna,zajebistego oleju midland czy się już wykrzacza powoli mój motór...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MEFEK » 2 lut 2009, 21:36

Ja zalałem teraz minerałem mobila i mi pali mniej wczesniej miałem volvelina 10w40 roznica jakas jest ale musze poopserwować i zobacze dokładnie jaka :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 lis 2008, 17:46
Posty: 20
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ba 1.5 16v rok 1995

Postprzez lama » 3 lut 2009, 19:32

Mam do was pytanko, w sumie to nie ta kategoria silnikowa :) ale powiedzcie mi bo od pewnego czasu jak odpalam auto to z rurki wydobywa się hmm nie wiem w sumie to dym nie jest ani niebieski ani siwy tylko jak by para z wilgoci z wydechu ale ciekawi mnie to bo sytuacja ma miejsce nawet jak auto stoi w ogrzewanym garażu :) chodzę i wącham i się martwię czy to czasem nie olej się pali :( na prawie 15 tyś dolałem z 0,5 l dodam że lubię jeździć w okolicach czerwonego pola bo inaczej to auto nie jeździ :) Jakie są alternatywne metody na diagnostykę czy bierze olej oprócz sprawdzenia jego poziomu i ewentualnego dymu? Śmigam teraz na castrlou 5w30 zakupiłem teraz 0w40 i chcę zrobić płukankę przed wymianą ale się martwię czy madzi to nie zaszkodzi... Czy na diagnostyce w kontroli sklądu spalin by coś wyszło ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Gość » 3 lut 2009, 19:45

lama napisał(a):chodzę i wącham i się martwię czy to czasem nie olej się pali

wyluzuj trochę <lol> jakby paliła Ci litrę na 1000km to miałbyś problem ale
lama napisał(a):na prawie 15 tyś dolałem z 0,5 l dodam że lubię jeździć w okolicach czerwonego pola

to nie masz się czym martwić :)
ps jak tak piłujesz maszynę to może zmieniaj wcześniej olej...
Gość
 

Postprzez grabu122 » 3 lut 2009, 20:13

lama napisał(a):Śmigam teraz na castrlou 5w30 zakupiłem teraz 0w40 i chcę zrobić płukankę przed wymianą ale się martwię czy madzi to nie zaszkodzi..

Może i nie zaszkodzi, ale po jakiego Ci taki olej w tym aucie...???? Uważasz, że zrobisz mu dobrze ;) :D Spójrz na wymagania producenta co do jakości i lepkości oleju. Super olej, nie czyni cudów w silniku, który konstrukcyjnie ma już z 15 albo i więcej lat.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez bzzyczek » 3 lut 2009, 20:43

Jazda na dobrym oleju ma sens, jeżeli jeżdzsisz teraz na 5w30 i wzieło go 0,5l na 15 tys czyli tyle co nic, to po wymianie na 0w40 nie powinno byc problemów. A silnik na pewno lepiej zniesie zimne rozruchy, a to bardzo ważne, podobno najwieksze zużycie silnika nastepuje zaraz po rozruchu.
Na pewno nie można twierdzić że do silnika który ma już 15 lat można lac byle co.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez lama » 3 lut 2009, 21:11

Do silnika zalecany jest 5w30. Nie wiem może faktycznie oczekuję cudów po tym oleju :) ale generalnie o rozruch w niskich temperaturach mi chodzi... NO niby na tym właśnie robi się około 15 tysięcy – nie ma jeszcze tyle i dlatego chce już zmienić a z tym czerwonym polem to może przesadziłem ale czasami lubię jej posłuchać na wyższych obrotach mimo tego że to tylko 1.3...

Trochę mnie pocieszyliście:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez mixR » 3 lut 2009, 21:13

Ja bym nie zmieniał skoro śmiga dobrze na tym to po co kombinować, na pewno mniej ci nie będzie go brał
Martwić się możesz jak będziesz dolewał w litrach, więc nie stwarzaj sobie sztucznych problemów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez lama » 10 lut 2009, 23:45

A mam do was laickie pytanie – do którego miejsca na bagnecie powinien sięgać olej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Briareos » 11 lut 2009, 00:20

lama napisał(a):czasami lubię jej posłuchać na wyższych obrotach

Zalej 0w40 i dokręcaj ją tak w gorące lato do czerwonego. Myślę że jeszcze przed zimą dopiszesz się znowu do tematu z serii "bierze olej, kopci na niebiesko" <killer>
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez lama » 11 lut 2009, 01:47

nie jeżdżę tak cały czas, pozatym syntetyk o tych parametrach ma na pewno lepsze właściwości smarne w niskich temp niż jakiś pół syntetyk ... i nie powiesz mi że sam jeździsz cały czas do 4 tysięcy obrotów. to jest silnik który lubi wysokie obroty wtedy dopiero zaczyna oddychać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez kast » 11 lut 2009, 10:28

ok zgoda te silniki ludią wysokie obroty.
Ale nie dziw sie jak silnik sobie łyknie troche oleju
A co do tego dymka to zależy jak to wygląda może to być para.
poodserwuj sytuację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 12:50
Posty: 62
Skąd: Łódz
Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC

Postprzez bzzyczek » 11 lut 2009, 10:47

Briareos napisał(a):Zalej 0w40 i dokręcaj ją tak w gorące lato do czerwonego. Myślę że jeszcze przed zimą dopiszesz się znowu do tematu z serii "bierze olej, kopci na niebiesko"


Czemu tak twierdzisz czyzby 0w40 miał gorsze własciwości smarne w wyższych temp. od innych oleji? np. 5w30 czy 10w40 chyba jest raczej odwrotnie.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Briareos » 11 lut 2009, 12:23

lama napisał(a):syntetyk o tych parametrach ma na pewno lepsze właściwości smarne w niskich temp

Zgoda. Zasadniczo jednak silnik ma cały czas temperaturę na poziomie 90C i w tych warunkach jest najbardziej wysilany. No chyba że lubisz sobie rano "przegazować" autko?

lama napisał(a):nie powiesz mi że sam jeździsz cały czas do 4 tysięcy obrotów

Nie. Czasami jest jedynka->7000, dwójka->7000, i piąteczka i jedziemy już spokojnie autostradą :) Ale na 10w40, a po drugie jak uskuteczniam takie manewry to mnie nie dziwi ani wir w baku, ani znikanie oleju.

bzzyczek napisał(a):czyzby 0w40 miał gorsze własciwości smarne w wyższych temp

Ciepło. Powiem tak: do chłodzonego powietrzem silnika 126p można zalać 0w i będzie żwawo odpalał nawet w największe mrozy. A jednak leje się 20w – dlaczego?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez bzzyczek » 11 lut 2009, 12:36

Briareos napisał(a):Ciepło. Powiem tak: do chłodzonego powietrzem silnika 126p można zalać 0w i będzie żwawo odpalał nawet w największe mrozy. A jednak leje się 20w – dlaczego?


Nie wiem czy leje się 20W do 126p ja do swojego lałem kiedyś 15W :P Silniczek chłodzony powietrzem ma wyższa temp. pracy oczywiście, ale dobór oleju zależy też od konstrukcji silnika, spasowania jego częsci.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Briareos » 11 lut 2009, 13:01

bzzyczek napisał(a):dobór oleju zależy też od konstrukcji silnika, spasowania jego częsci

Nie "też" tylko przede wszystkim :)

Do BG i BA Mazda każe lać 10w. Opcjonalnie 5w przy średnich temperaturach otoczenia poniżej zera. Co więcej, nie zaleca pełnego syntetyka – z tego prostego powodu że nie testowali silników z takimi olejami i umywają ręce od potencjalnych kłopotów jakie wystąpią.

Co 0w i 5w to mam tylko takie dane:

Elf EVOLUTION SXR 0W30
FP-DE/FS-ZE
L3-VE/LF-DE
L3-DE
YF-DE/AJ-DE
ZJ-VE/ZY-VE

Elf EXCELLIUM F-1 10W50
13BT (FC3S, FD3S) BP-ZE(NB8C, NA8C) B6-ZE(NA6,NB6)

Elf EXCELLIUM GP5W50
13BT (FC3S, FD3S) BP-ZE(NB8C, NA8C) B6-ZE(NA6,NB6)

Elf EXCELLIUM LDX NA ROAD SPORTS 5W40
13BT (FC3S, FD3S) BP-ZE(NB8C, NA8C) B6-ZE(NA6,NB6)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez lama » 11 lut 2009, 18:40

To że przy takim wysileniu oleju ubywa to chyba jest jasne jak psst po otwarciu browara :D ale w niskich temp otoczenia szybciej osiąga optymalną temperaturę, nie wspomnę że stawia mniejsze opory tłokom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez smazio » 18 lut 2009, 02:07

igopatimari napisał(a):Pioteq25 z5 nie leje sie minerala tylko dobry polsyntetyk lub pelensynt.. trzeba dbac o ten silnik bo jest wrazliwy. na czas wszystkie plyny zmieniac i bedzie gitmajonez jak to pani basia mowi ;)

a jaki jest ten "dobry"polsyntetyk? obecnie jeżdze na LOTOS CITY 15W 40 (polecili mi go w RK NIEDZIAŁEK) i pali ok 0,4l/500 km, zmiana biegów przy obrotach ponad 4tys.niedawno na niego wymieniłem i przejechałem nie cały tysiak. wcześniej testowałem różne castrol, mobil, orlen itd ale tez 15W 40 i palił dużo więcej. nie chce sie bawić w doctory i tego typu "pomagacze".wcześniej w tym temacie czytałem też o płukaniu silnika. czym? co polecacie?tylko FORTE coś tam?
Początkujący
 
Od: 6 lut 2006, 12:46
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323F 1.5 96r

Postprzez Dry » 18 lut 2009, 09:36

smazio napisał(a):a jaki jest ten "dobry"polsyntetyk

Valvo MaxLife 10w40. Wg mnie bardzo dobry olej. U mnie wyraźnie auto spala mniej oleju niż wcześniej. Pisałem to kilka stron wcześniej. O Midlandzie czytałem, że też jest bardzo dobry.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323