Terkotanie z okolic kolektora ssącego – NAGRANIE

Postprzez MariuS » 19 gru 2008, 18:44

przed, także odpada....
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez MariuS » 5 lut 2009, 21:00

problem nadal nie rozwiązany, jednak to nie są łożyska oprzyrządowania, być może to zawory grają – ale nie mogę znaleźć nikogo(dosłownie!!!) kto by się podjął regulacji – byłem w 2 zakładach w okolicy, 2 w Poznaniu i ze 3 w Gnieźnie – wszyscy się wykręcają – bo niby nie da rady regulować, albo nie umieją – tragedia dosłownie, któryś mi tam mówił ze to raczej popychacze... ale to mu się zdawało tylko ze najprawdopodobniej to będzie to...

miał ktoś podobny, wkurzający metaliczny odgłos z okolic ssącego? i poradził sobie z nim? odgłos w środku- w kabinie przypomina jakby trochę odkurzacz z pogłosem metalicznym...

kurde trapi mnie na maxa ten dźwięk, po remoncie silnika dźwięk ten jest wyraźniej mocniej słyszalny, ale przed remontem też był, tyle ze znacznie cichszy i mniej wnerwiający...

wszelkie sugestie mile widziane :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Mass-XXL » 6 lut 2009, 08:07

moim zdaniem to napinacz łańcucha rozrządu tak mi sie wydaje, Być może że taki plasikowy ślizgacz ci sie skończył.... a regulacja zaworów to jest prosta jak drut sam bym ci zrobił jak byś mieszkał w olsztynie :) luz zaworowy silnika Z5 wynosi odpowiednio dolot 0.25 – 0.31wydech 0.25 – 0.31 tolerancja 6 setek pozdrawiam i regulujmy zawory
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:25
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24

Postprzez MariuS » 6 lut 2009, 14:26

kurde sam sie zastanawiam nad tymi naszymi mechanikami- gdzie nie zajadę to jest tak:

(ja)Dzień dobry, coś mi chyba gra w silniku, można zajrzeć i ocenić?
(spece) jakie auto?
(ja) 323F Z5
(spece) już idziemy patrzeć –> być może to zawory, być może popychacze
(ja) jaki koszt regulacji zaworów?, regulacja na płytkach jest
(spece) Panie – nikt Panu tego nie zrobi, chyba nikt Panu tego nie zrobi, jedynie w serwisie mazdy


I tak się kończy rozmowa...


dodam tylko ze dźwięk ten jest słyszalny niezależnie od rozgrzania silnika- zawsze ma identyczny dźwięk
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez panryjeq » 6 lut 2009, 16:34

Witam :) zalozylem osobny temat ( http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=68258 ) ale widze ze objawy mamy podobne (mam wrazenie ze odglos rowniez podobny) z ta roznica ze u mnie dzwiek jest slyszalny dopiero po rozgrzaniu silnika. Udalo mi sie wyblagac mechanika aby rzucil dzisiaj okiem bo czeka mnie wieczorem podroz do Poznania. Stwierdzil ze to zawory. Umowilem sie z nim na naprawe, regulacje czy cokolwiek tam trzeba zrobic na poniedzialek bez zadnego problemu. Mowilem rowniez ze sa tam plytki ale nie robil mi problemu.. zobaczymy czy to cos pomoze :)
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 07:03
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez MariuS » 6 lut 2009, 17:06

to jak wrócisz od mechaniora daj znać jak i ile wykasował, gdzie ten mechanik ma siedzibę??

http://www.youtube.com/watch?v=jHiol97YMGg
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jHiol97YMGg&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/jHiol97YMGg&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez MariuS » 24 lut 2009, 18:40

a więc tak- wreszcie znalazłem zakład w którym mogłem zostawić auto i w którym mieli czas na lokalizację dźwięku – i powiedzieli mi że to będzie łańcuszek łączący wałki, bo z tamtych okolic dobiega dźwięk, i taki odgłos też wydaje- tyle dowiedziałem się z rozmowy telefonicznej, jednak jutro mają jeszcze raz tego posłuchać...
Zapomniałem jednak zapytać ich czy ten łańcuszek czy napinacz jest wymienialny. Wie ktoś tutaj obecny jak jest z wymianą tego – koszty łańcuszka, czy napinacza itd????
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez dzik86 » 24 lut 2009, 19:29

Kiedyś pytałem mechanika o ten łańcuch , powiedział że lepiej sprzedać auto , bo kasa za łańcuch i wymianę jest gruba :)
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 278
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez MariuS » 25 lut 2009, 15:07

dzik86 napisał(a):powiedział że lepiej sprzedać auto



nawet o tym nie myślę... :P

ale jakieś konkrety co do ceny Ci podał? Bo przecież łańcuch i napinacz to używka tylko wchodzi w grę z innego silnika, bo nowy ori będzie kosztował krocie. Kwestia tylko czy trudno to wymienić i ile biorą za taka usługę mechanicy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Mass-XXL » 27 lut 2009, 19:13

Powiem tak nowy napinacz łańcucha to koszt ok od 450 – 550 PLN dolicz do tego wymiane i masz kase jak sie patrzy Ja to zrobiłem inaczej \Kupiłem drugi silnik za 700 jako dawca :) a sam wymienisz jak kumasz baze w 2h zdejmujesz pokrywe zaworów ustawiasz rozrząd odkręcasz wałki potem odkrecasz napinacz i wyjdzie ci razem z łańcuchem i wałkami..... potem już tylko składac ustawić rozrząd i w drogę powodzenia:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:25
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24

Postprzez MariuS » 27 lut 2009, 20:36

Mass-XXL napisał(a):Kupiłem drugi silnik za 700 jako dawca

tylko ja robiłem remont silnika i teraz nie łyka oliwy, nie kopci i jest cacy oprócz tego dźwięku....

a też miałeś podobny dźwięk????

mam tylko nadzieję że wymiana łańcucha z napinaczem od innego silnika rozwiąże problem

a Ty wymieniłeś cały silnik????
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez grabu122 » 28 lut 2009, 00:18

mariusz_sti co Ci mogę powiedzieć.... z tego co wiem to ten łańcuch najczęściej daje o sobie znać, nie przy gazowaniu, tylko na wolnych obrotach po forsownej jezdzie.... ktoś mi to tłumaczył, że po prostu jak już jest wyciągnięty (zużyty) to na wolnych obrotach i porządnie rozgrzanym silniku napinacz olejowy nie jest w stanie go uciągnąć i zaczyna on wtedy dzwonić, rzęzić, ale dzieje się to tylko na wolnych obrotach, bez dotykania pedału gazu, a gdy silnik na wyższe obroty, łańcuch się naciąga i problem znika.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Mass-XXL » 2 mar 2009, 07:57

u mnie usterką był zużyty ślizgacz na łańcuchu – poszedł w silnik. wymieniłem napinacz i wszystko w porządku a do drugiego napinacza dorobię ślizgacz z teflonu i będzie git:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:25
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24

Postprzez MariuS » 4 mar 2009, 13:48

no wiec rozkręcone.....

mechanior mówi,że usterka zlokalizowana- łańcuch niby jeszcze nienajgorzej, chociaż widać zuzycie, ale napinacz hydrauliczny się wykonczył :]

nie wiem jeszcze jak zrobię, ale odradza mi uzywki, bo mówił ze w jakiejś kia albo hyuindai jest podobnie tkai łancuszek i zmienił komus na uzywkę i poczasie znów sie odezwał. I zaproponowal mi nowy originalny ląncuszek i jakiś japoński nieori napinacz plus do tego wszystkie uszczelki za 360zł – z robocizna ma być kolo 500zł i się teraz zastanawiam co zrobić.... bo nowy jest zawsze nowy
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Gnat80 » 4 mar 2009, 18:05

Ja bym brał nowy,a dużo aż tak nie zaoszczędzisz na używce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez MariuS » 4 mar 2009, 19:09

Gnat80 napisał(a):Ja bym brał nowy



i tak zrobiłem, jak dźwięk zniknie to będę zadowolony pomimo tych 500zł... a zapewniają mnie że zniknie bo winił ten łańcuszek.

a co do używek to naprawdę niezła rozpiętość w cenach: pisałem do trzech osób, i najtaniej kolega z forum proponował – koło 20zł , bo potem to już 120zł a ktoś nawet 200zł chciał za komplet , mocno się zastanawiałem nad tą najtańszą opcją, ale docelowo zrobiłem na nówkach. Jutro odbieram auto i liczę na sukces :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Gnat80 » 4 mar 2009, 20:10

Dobrze zrobiłeś,ja nie jestem zwolennikiem używek,teraz będziesz miał nowe i pewność większą,że Ci posłuży.
mariusz_sti napisał(a):Jutro odbieram auto i liczę na sukces

Daj znać co i jak po odbiorze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez MariuS » 5 mar 2009, 18:52

i problem znikł :]

teraz tylko delikatnie słychać zawory, ale to już co najwyżej przy okazji kiedyś się zrobi
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Gnat80 » 5 mar 2009, 21:15

U mnie tez słychać lekko zaworki,dałem do wyregulowania,to zmierzyli i stwierdzili ze w normie jeszcze są ;) także zbytnio się tym nie stresuj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez espiacent » 7 sie 2009, 12:10

mam (a przynajmniej tak mi się wydaje) taki sam problem jak mariusz_sti. mechanicy mówili że to wina luzów na zaworach. Teraz luzy wyregulowane a brzęczenie w silniku pow 2tys obr dalej jest. Podejrzewam teraz że to coś z tym nieszczęsnym łańcuszkiem łączącym wałki, bo jak się przysłucham to z jego okolic dobiega ten odgłos. Pytanie mam takie. Jeżdzenie w takim stanie grozi uszkodzeniem silnika? Można wkręcać go na wyższe obroty czy nie bardzo?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2009, 22:50
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA 1.5 95r (Projekt GTR)
323F BA 2.0 v6 (Daily car)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323