Terkotanie z okolic kolektora ssącego – NAGRANIE
1, 2
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
problem nadal nie rozwiązany, jednak to nie są łożyska oprzyrządowania, być może to zawory grają – ale nie mogę znaleźć nikogo(dosłownie!!!) kto by się podjął regulacji – byłem w 2 zakładach w okolicy, 2 w Poznaniu i ze 3 w Gnieźnie – wszyscy się wykręcają – bo niby nie da rady regulować, albo nie umieją – tragedia dosłownie, któryś mi tam mówił ze to raczej popychacze... ale to mu się zdawało tylko ze najprawdopodobniej to będzie to...
miał ktoś podobny, wkurzający metaliczny odgłos z okolic ssącego? i poradził sobie z nim? odgłos w środku- w kabinie przypomina jakby trochę odkurzacz z pogłosem metalicznym...
kurde trapi mnie na maxa ten dźwięk, po remoncie silnika dźwięk ten jest wyraźniej mocniej słyszalny, ale przed remontem też był, tyle ze znacznie cichszy i mniej wnerwiający...
wszelkie sugestie mile widziane
miał ktoś podobny, wkurzający metaliczny odgłos z okolic ssącego? i poradził sobie z nim? odgłos w środku- w kabinie przypomina jakby trochę odkurzacz z pogłosem metalicznym...
kurde trapi mnie na maxa ten dźwięk, po remoncie silnika dźwięk ten jest wyraźniej mocniej słyszalny, ale przed remontem też był, tyle ze znacznie cichszy i mniej wnerwiający...
wszelkie sugestie mile widziane
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
moim zdaniem to napinacz łańcucha rozrządu tak mi sie wydaje, Być może że taki plasikowy ślizgacz ci sie skończył.... a regulacja zaworów to jest prosta jak drut sam bym ci zrobił jak byś mieszkał w olsztynie luz zaworowy silnika Z5 wynosi odpowiednio dolot 0.25 – 0.31wydech 0.25 – 0.31 tolerancja 6 setek pozdrawiam i regulujmy zawory
- Od: 25 lis 2007, 17:25
- Posty: 46
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24
kurde sam sie zastanawiam nad tymi naszymi mechanikami- gdzie nie zajadę to jest tak:
(ja)Dzień dobry, coś mi chyba gra w silniku, można zajrzeć i ocenić?
(spece) jakie auto?
(ja) 323F Z5
(spece) już idziemy patrzeć –> być może to zawory, być może popychacze
(ja) jaki koszt regulacji zaworów?, regulacja na płytkach jest
(spece) Panie – nikt Panu tego nie zrobi, chyba nikt Panu tego nie zrobi, jedynie w serwisie mazdy
I tak się kończy rozmowa...
dodam tylko ze dźwięk ten jest słyszalny niezależnie od rozgrzania silnika- zawsze ma identyczny dźwięk
(ja)Dzień dobry, coś mi chyba gra w silniku, można zajrzeć i ocenić?
(spece) jakie auto?
(ja) 323F Z5
(spece) już idziemy patrzeć –> być może to zawory, być może popychacze
(ja) jaki koszt regulacji zaworów?, regulacja na płytkach jest
(spece) Panie – nikt Panu tego nie zrobi, chyba nikt Panu tego nie zrobi, jedynie w serwisie mazdy
I tak się kończy rozmowa...
dodam tylko ze dźwięk ten jest słyszalny niezależnie od rozgrzania silnika- zawsze ma identyczny dźwięk
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Witam zalozylem osobny temat ( http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=68258 ) ale widze ze objawy mamy podobne (mam wrazenie ze odglos rowniez podobny) z ta roznica ze u mnie dzwiek jest slyszalny dopiero po rozgrzaniu silnika. Udalo mi sie wyblagac mechanika aby rzucil dzisiaj okiem bo czeka mnie wieczorem podroz do Poznania. Stwierdzil ze to zawory. Umowilem sie z nim na naprawe, regulacje czy cokolwiek tam trzeba zrobic na poniedzialek bez zadnego problemu. Mowilem rowniez ze sa tam plytki ale nie robil mi problemu.. zobaczymy czy to cos pomoze
- Od: 24 wrz 2008, 07:03
- Posty: 40
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA 1.5
to jak wrócisz od mechaniora daj znać jak i ile wykasował, gdzie ten mechanik ma siedzibę??
http://www.youtube.com/watch?v=jHiol97YMGg
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jHiol97YMGg&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/jHiol97YMGg&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
http://www.youtube.com/watch?v=jHiol97YMGg
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jHiol97YMGg&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/jHiol97YMGg&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
a więc tak- wreszcie znalazłem zakład w którym mogłem zostawić auto i w którym mieli czas na lokalizację dźwięku – i powiedzieli mi że to będzie łańcuszek łączący wałki, bo z tamtych okolic dobiega dźwięk, i taki odgłos też wydaje- tyle dowiedziałem się z rozmowy telefonicznej, jednak jutro mają jeszcze raz tego posłuchać...
Zapomniałem jednak zapytać ich czy ten łańcuszek czy napinacz jest wymienialny. Wie ktoś tutaj obecny jak jest z wymianą tego – koszty łańcuszka, czy napinacza itd????
Zapomniałem jednak zapytać ich czy ten łańcuszek czy napinacz jest wymienialny. Wie ktoś tutaj obecny jak jest z wymianą tego – koszty łańcuszka, czy napinacza itd????
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Kiedyś pytałem mechanika o ten łańcuch , powiedział że lepiej sprzedać auto , bo kasa za łańcuch i wymianę jest gruba
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
www.REMOTRONIX.com
- Od: 20 kwi 2005, 19:38
- Posty: 278
- Skąd: Szczecin
- Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19
dzik86 napisał(a):powiedział że lepiej sprzedać auto
nawet o tym nie myślę...
ale jakieś konkrety co do ceny Ci podał? Bo przecież łańcuch i napinacz to używka tylko wchodzi w grę z innego silnika, bo nowy ori będzie kosztował krocie. Kwestia tylko czy trudno to wymienić i ile biorą za taka usługę mechanicy...
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Powiem tak nowy napinacz łańcucha to koszt ok od 450 – 550 PLN dolicz do tego wymiane i masz kase jak sie patrzy Ja to zrobiłem inaczej \Kupiłem drugi silnik za 700 jako dawca a sam wymienisz jak kumasz baze w 2h zdejmujesz pokrywe zaworów ustawiasz rozrząd odkręcasz wałki potem odkrecasz napinacz i wyjdzie ci razem z łańcuchem i wałkami..... potem już tylko składac ustawić rozrząd i w drogę powodzenia:)
- Od: 25 lis 2007, 17:25
- Posty: 46
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24
Mass-XXL napisał(a):Kupiłem drugi silnik za 700 jako dawca
tylko ja robiłem remont silnika i teraz nie łyka oliwy, nie kopci i jest cacy oprócz tego dźwięku....
a też miałeś podobny dźwięk????
mam tylko nadzieję że wymiana łańcucha z napinaczem od innego silnika rozwiąże problem
a Ty wymieniłeś cały silnik????
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_sti co Ci mogę powiedzieć.... z tego co wiem to ten łańcuch najczęściej daje o sobie znać, nie przy gazowaniu, tylko na wolnych obrotach po forsownej jezdzie.... ktoś mi to tłumaczył, że po prostu jak już jest wyciągnięty (zużyty) to na wolnych obrotach i porządnie rozgrzanym silniku napinacz olejowy nie jest w stanie go uciągnąć i zaczyna on wtedy dzwonić, rzęzić, ale dzieje się to tylko na wolnych obrotach, bez dotykania pedału gazu, a gdy silnik na wyższe obroty, łańcuch się naciąga i problem znika.
no wiec rozkręcone.....
mechanior mówi,że usterka zlokalizowana- łańcuch niby jeszcze nienajgorzej, chociaż widać zuzycie, ale napinacz hydrauliczny się wykonczył
nie wiem jeszcze jak zrobię, ale odradza mi uzywki, bo mówił ze w jakiejś kia albo hyuindai jest podobnie tkai łancuszek i zmienił komus na uzywkę i poczasie znów sie odezwał. I zaproponowal mi nowy originalny ląncuszek i jakiś japoński nieori napinacz plus do tego wszystkie uszczelki za 360zł – z robocizna ma być kolo 500zł i się teraz zastanawiam co zrobić.... bo nowy jest zawsze nowy
mechanior mówi,że usterka zlokalizowana- łańcuch niby jeszcze nienajgorzej, chociaż widać zuzycie, ale napinacz hydrauliczny się wykonczył
nie wiem jeszcze jak zrobię, ale odradza mi uzywki, bo mówił ze w jakiejś kia albo hyuindai jest podobnie tkai łancuszek i zmienił komus na uzywkę i poczasie znów sie odezwał. I zaproponowal mi nowy originalny ląncuszek i jakiś japoński nieori napinacz plus do tego wszystkie uszczelki za 360zł – z robocizna ma być kolo 500zł i się teraz zastanawiam co zrobić.... bo nowy jest zawsze nowy
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Gnat80 napisał(a):Ja bym brał nowy
i tak zrobiłem, jak dźwięk zniknie to będę zadowolony pomimo tych 500zł... a zapewniają mnie że zniknie bo winił ten łańcuszek.
a co do używek to naprawdę niezła rozpiętość w cenach: pisałem do trzech osób, i najtaniej kolega z forum proponował – koło 20zł , bo potem to już 120zł a ktoś nawet 200zł chciał za komplet , mocno się zastanawiałem nad tą najtańszą opcją, ale docelowo zrobiłem na nówkach. Jutro odbieram auto i liczę na sukces
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Dobrze zrobiłeś,ja nie jestem zwolennikiem używek,teraz będziesz miał nowe i pewność większą,że Ci posłuży.
Daj znać co i jak po odbiorze.
mariusz_sti napisał(a):Jutro odbieram auto i liczę na sukces
Daj znać co i jak po odbiorze.
i problem znikł
teraz tylko delikatnie słychać zawory, ale to już co najwyżej przy okazji kiedyś się zrobi
teraz tylko delikatnie słychać zawory, ale to już co najwyżej przy okazji kiedyś się zrobi
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mam (a przynajmniej tak mi się wydaje) taki sam problem jak mariusz_sti. mechanicy mówili że to wina luzów na zaworach. Teraz luzy wyregulowane a brzęczenie w silniku pow 2tys obr dalej jest. Podejrzewam teraz że to coś z tym nieszczęsnym łańcuszkiem łączącym wałki, bo jak się przysłucham to z jego okolic dobiega ten odgłos. Pytanie mam takie. Jeżdzenie w takim stanie grozi uszkodzeniem silnika? Można wkręcać go na wyższe obroty czy nie bardzo?
- Od: 28 mar 2009, 22:50
- Posty: 25
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 95r (Projekt GTR)
323F BA 2.0 v6 (Daily car)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości