Wymiana plynu w chlodnicy

Postprzez srdz » 6 mar 2009, 19:04

siemia
koledzy sluchajcie: chcialby wymienic plyn w chlodnicy, mam takie pytanko: czy wystarczy 5 litrowy borygo ? czy do chlodnicy przy wymianie to ogolnie rzecz biorac lepiej kupic jakis inny plyn ? jesli tak to jaki ?

ogolnie jakby ktos napisal o wymianie takiego plynu, jak to wszystko wyczyscic ze scierwa, z tego brudu i syfu, bo jak dolalem do zbiorniczka rozowego borygo, to sie zmienil juz w czarny, syf ze szok, chcialbym temu jakos zaradzic ... mam nadzieje, ze taka wymiana mi pomoze ...
ew. bardzo bym prosil o jakies linki, bo ogolnie ciezko tutaj cos znalesc ...

dzieki z gory kolegowie przyjacielowie ;)))))))))

pozdrawiam !

majkel :)
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 09:32
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96

Postprzez KyRy » 6 mar 2009, 20:10

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez magda 323 » 6 mar 2009, 22:00

Kolego nie lej żadnego Borygo to jest dziadostwo dlatego zrobiło Ci się czarne bo to się żre z twoim obecnym płynem.Kup płyn mieszalny ale i tak trochę ściągnij trochę szczykawką i daj do słoika i dolej trochę nowego i zobacz czy się miesza czy się ścina.Najlepiej zobacz czy nadaje się do instalacji różnego materiału czyli np. miedziano aluminiowo Jutro dam Ci nazwę płynu bo mam w garażu ale chyba nazywa się COLLANT.
guma
Początkujący
 
Od: 11 sty 2009, 23:07
Posty: 9
Skąd: Jawor
Auto: mazda 323F 1.5 16v 1995r

Postprzez srdz » 7 mar 2009, 04:22

ale to takiego collanta moge wlac od nowa ? chodzi mi o spuszczenie obecnego i zalanie calkowicie nowego ... dobrze sie rozumiemy ?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 09:32
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96

Postprzez sps-snipers » 7 mar 2009, 10:39

Nic sie niezżarło jak ktoś wyżej pisze :] większośc produkowanych obecnie płynów jest na bazie glikolu i jest mieszalna. A pozatym to do chłodnicy jak i całego obiegu w 323F BA wchodzi jakieś 6 l płynu. Wjedż na stronke Castrol Polska i tam zdobędziesz dane co ,gdzie ,jak i ile wlać :P Pozatym jak dolejesz litr to nawet koloru nienabierze,bo pompa wody pracuje i wszystko miesza ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez srdz » 7 mar 2009, 10:57

no to jak to mam zrobic ? w sejczencie dolewam i kurde jakos jest ciagle tego koloru, nie ma syfu, a w mazdzie sie czarne zrobilo, jak gowno jakies ... ;/
to skoro wchodzi 6 litrow plynu, to kupie 10 l :) nie no chlopaki na prawde sie pytam: jaki polecacie plyn do chlodnicy, jesli chodzi o calkowite spuszczenie plynu i napelnienie od nowa ... ?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 09:32
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96

Postprzez sps-snipers » 7 mar 2009, 11:03

Ja tam jak miałem padniętą pompe wody to w leci elałem wode destylowaną :D A od grudnia,kiedy spierd... mi płyn ,bo jest niewidoczny wyciek na złączach od reduktora z gazu :D Leje obojetnie co tanie ,bylkeby na bazi eglikolu. Tydzień temu wlałem uszczelniacz jakiś Amerykański...zero wycieków :D A powracając do ciebie ,to kup zwykłe Petrygo bo tanie i niebieskie i będzie git. I nie kombinuj :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez srdz » 7 mar 2009, 13:05

petrygo to duzo inny sprzet niz borygo ?

jak wlasciwie spuscic plyn z chlodnicy ? gdzie ten korek ? samo splynie ? czy trzeba pomagac ? :)i skad potem mam wiedziec gdzie jest gorna granica plynu, ile nalac, zeby nie nalac za duzo, ale jednoczesie za malo ?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 09:32
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96

Postprzez sps-snipers » 7 mar 2009, 14:08

Zrób tak;
Odepnij dolna rure z chłodnicy i zleci jak z wodospadu a potem ją przyłącz z powrotem. Wlej na max ale najlepiej wlewaj do korka z chłodnicy.
Potem odpal auto na otwartym korku,żeby sie nie zapowietrzyło. Niech silnik pochodzi. Poobserwuj i ewentualnie dolej. Jeśli sie myle to niech ktoś poprawi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez donbartolesko » 7 mar 2009, 18:41

No to generalnie wszystko tak jak sps-snipers napisał. Jeszcze tylko nie zapomnij dolać do zbiorniczka wyrównawczego. No i po jakimś tygodniu jeżdżenia pewnie będziesz musiał trochę dolać – tak było u mnie (wymieniałam płyn miesiąc temu). Ja wlałem BORYGO i jest git.
Obrazek
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez konrad278 » 7 mar 2009, 18:50

Ja zawsze leje eco 2000
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez srdz » 9 mar 2009, 11:50

a skad mam wiedziec kiedy przestac wlewac ? az bedzie pelne ? czy jak ? czym sie sugerowac ?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 09:32
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96

Postprzez soul » 9 mar 2009, 13:19

czizas, po co sie meczyc z odpinaniem wezy ?? przeciez w chlodnicy na dole jest korek plastikowy do spuszczania plynu... dokladnie to za halogenem od strony pasazera lub jak ktos nie ma to poprostu za miejscem na halogen, mozna to nawet srubokretem krzyzakiem odkrecic. i plyn ladnie wylatuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Majki88 » 9 mar 2009, 14:51

tylko jak odkręcisz korek na dole odkręć też na górze to szybciej spłynie
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez srdz » 9 mar 2009, 23:43

a jak z tym wlewaniem ? kiedy przestac nalewac ? tak pi x oko :D
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 09:32
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96

Postprzez soul » 9 mar 2009, 23:47

generalnie to az sie zacznie wylewac :P czyli do pelna, potem nie zakrecssz korka tylko odpalsz silnik, czekasz az sie rozgrzeje i ewentualne ubytki uzupelniasz i powinno byc git ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez srdz » 10 mar 2009, 00:34

kurde no przydalby sie naped na [jakie?] kola ;D
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 09:32
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96

Postprzez srdz » 10 mar 2009, 20:07

po co mi zmieniacie "tylne" na "jakie?" ?

co to jakas kozaczka moderatorow ?
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 09:32
Posty: 52
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96

Postprzez Jaaano » 17 paź 2009, 12:50

A czy w bloku silnika nie ma dodatkowego korka spustowego..bo tym przy chłodnicy ciężko jest spuścić cały płyn..
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2008, 20:48
Posty: 21
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323