Wymiana plynu w chlodnicy
Strona 1 z 1
siemia
koledzy sluchajcie: chcialby wymienic plyn w chlodnicy, mam takie pytanko: czy wystarczy 5 litrowy borygo ? czy do chlodnicy przy wymianie to ogolnie rzecz biorac lepiej kupic jakis inny plyn ? jesli tak to jaki ?
ogolnie jakby ktos napisal o wymianie takiego plynu, jak to wszystko wyczyscic ze scierwa, z tego brudu i syfu, bo jak dolalem do zbiorniczka rozowego borygo, to sie zmienil juz w czarny, syf ze szok, chcialbym temu jakos zaradzic ... mam nadzieje, ze taka wymiana mi pomoze ...
ew. bardzo bym prosil o jakies linki, bo ogolnie ciezko tutaj cos znalesc ...
dzieki z gory kolegowie przyjacielowie ))))))))
pozdrawiam !
majkel
koledzy sluchajcie: chcialby wymienic plyn w chlodnicy, mam takie pytanko: czy wystarczy 5 litrowy borygo ? czy do chlodnicy przy wymianie to ogolnie rzecz biorac lepiej kupic jakis inny plyn ? jesli tak to jaki ?
ogolnie jakby ktos napisal o wymianie takiego plynu, jak to wszystko wyczyscic ze scierwa, z tego brudu i syfu, bo jak dolalem do zbiorniczka rozowego borygo, to sie zmienil juz w czarny, syf ze szok, chcialbym temu jakos zaradzic ... mam nadzieje, ze taka wymiana mi pomoze ...
ew. bardzo bym prosil o jakies linki, bo ogolnie ciezko tutaj cos znalesc ...
dzieki z gory kolegowie przyjacielowie ))))))))
pozdrawiam !
majkel
- Od: 28 kwi 2008, 09:32
- Posty: 52
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96
Kolego nie lej żadnego Borygo to jest dziadostwo dlatego zrobiło Ci się czarne bo to się żre z twoim obecnym płynem.Kup płyn mieszalny ale i tak trochę ściągnij trochę szczykawką i daj do słoika i dolej trochę nowego i zobacz czy się miesza czy się ścina.Najlepiej zobacz czy nadaje się do instalacji różnego materiału czyli np. miedziano aluminiowo Jutro dam Ci nazwę płynu bo mam w garażu ale chyba nazywa się COLLANT.
guma
- Od: 11 sty 2009, 23:07
- Posty: 9
- Skąd: Jawor
- Auto: mazda 323F 1.5 16v 1995r
Nic sie niezżarło jak ktoś wyżej pisze większośc produkowanych obecnie płynów jest na bazie glikolu i jest mieszalna. A pozatym to do chłodnicy jak i całego obiegu w 323F BA wchodzi jakieś 6 l płynu. Wjedż na stronke Castrol Polska i tam zdobędziesz dane co ,gdzie ,jak i ile wlać Pozatym jak dolejesz litr to nawet koloru nienabierze,bo pompa wody pracuje i wszystko miesza
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
no to jak to mam zrobic ? w sejczencie dolewam i kurde jakos jest ciagle tego koloru, nie ma syfu, a w mazdzie sie czarne zrobilo, jak gowno jakies ... ;/
to skoro wchodzi 6 litrow plynu, to kupie 10 l nie no chlopaki na prawde sie pytam: jaki polecacie plyn do chlodnicy, jesli chodzi o calkowite spuszczenie plynu i napelnienie od nowa ... ?
to skoro wchodzi 6 litrow plynu, to kupie 10 l nie no chlopaki na prawde sie pytam: jaki polecacie plyn do chlodnicy, jesli chodzi o calkowite spuszczenie plynu i napelnienie od nowa ... ?
- Od: 28 kwi 2008, 09:32
- Posty: 52
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96
Ja tam jak miałem padniętą pompe wody to w leci elałem wode destylowaną A od grudnia,kiedy spierd... mi płyn ,bo jest niewidoczny wyciek na złączach od reduktora z gazu Leje obojetnie co tanie ,bylkeby na bazi eglikolu. Tydzień temu wlałem uszczelniacz jakiś Amerykański...zero wycieków A powracając do ciebie ,to kup zwykłe Petrygo bo tanie i niebieskie i będzie git. I nie kombinuj
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
petrygo to duzo inny sprzet niz borygo ?
jak wlasciwie spuscic plyn z chlodnicy ? gdzie ten korek ? samo splynie ? czy trzeba pomagac ? i skad potem mam wiedziec gdzie jest gorna granica plynu, ile nalac, zeby nie nalac za duzo, ale jednoczesie za malo ?
jak wlasciwie spuscic plyn z chlodnicy ? gdzie ten korek ? samo splynie ? czy trzeba pomagac ? i skad potem mam wiedziec gdzie jest gorna granica plynu, ile nalac, zeby nie nalac za duzo, ale jednoczesie za malo ?
- Od: 28 kwi 2008, 09:32
- Posty: 52
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V '96
Zrób tak;
Odepnij dolna rure z chłodnicy i zleci jak z wodospadu a potem ją przyłącz z powrotem. Wlej na max ale najlepiej wlewaj do korka z chłodnicy.
Potem odpal auto na otwartym korku,żeby sie nie zapowietrzyło. Niech silnik pochodzi. Poobserwuj i ewentualnie dolej. Jeśli sie myle to niech ktoś poprawi
Odepnij dolna rure z chłodnicy i zleci jak z wodospadu a potem ją przyłącz z powrotem. Wlej na max ale najlepiej wlewaj do korka z chłodnicy.
Potem odpal auto na otwartym korku,żeby sie nie zapowietrzyło. Niech silnik pochodzi. Poobserwuj i ewentualnie dolej. Jeśli sie myle to niech ktoś poprawi
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
No to generalnie wszystko tak jak sps-snipers napisał. Jeszcze tylko nie zapomnij dolać do zbiorniczka wyrównawczego. No i po jakimś tygodniu jeżdżenia pewnie będziesz musiał trochę dolać – tak było u mnie (wymieniałam płyn miesiąc temu). Ja wlałem BORYGO i jest git.
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
- Od: 1 sty 2009, 23:09
- Posty: 67
- Skąd: Warszawa
- Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM
Ja zawsze leje eco 2000
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
czizas, po co sie meczyc z odpinaniem wezy przeciez w chlodnicy na dole jest korek plastikowy do spuszczania plynu... dokladnie to za halogenem od strony pasazera lub jak ktos nie ma to poprostu za miejscem na halogen, mozna to nawet srubokretem krzyzakiem odkrecic. i plyn ladnie wylatuje
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
tylko jak odkręcisz korek na dole odkręć też na górze to szybciej spłynie
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
generalnie to az sie zacznie wylewac czyli do pelna, potem nie zakrecssz korka tylko odpalsz silnik, czekasz az sie rozgrzeje i ewentualne ubytki uzupelniasz i powinno byc git ;p
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości