Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez BratCukierka » 11 kwi 2009, 15:45

czytaj uważnie, że silnik był remontowany wcześniej, ale poprzedni właściciel zainwestował w jakieś tanie uszczelniacze na wałki, wał, oring aparatu, uszczelki pod pokrywę (ciekawe co pod głowicę) itp i ciekło dosyć ostro... poprzedni właściciel robił głowicę (nowe zawory i uszczelniacze), pierścienie itp. i zalał mineralnym i potem na takim też jeździł... olej ubywał w znacznych ilościach ostatnio a silnik nie kopcił no ale był obżygany olejem

a my postanowiliśmy usunąć teraz wycieki z silnika (ori uszczelniacze wałków, wału przód, oring, uszczelka pod pokrywę, uszczelniona miska) i zalaliśmy półsyntetykiem, a przy okazji wymieniony rozrząd itp.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Birol85 » 11 kwi 2009, 23:41

A powiedziałby mi ktoś jaka jest norma przepalania oleju w silnikach z5 bo słyszałem, że one i tak coś tam biorą :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sty 2009, 22:27
Posty: 23
Skąd: Oleśnica
Auto: 323F 1.5 BA 1995

Postprzez mixR » 12 kwi 2009, 09:42

Pioteq25 napisał(a):Mechanik zalał silnik mineralnym 15W40 ysz

na mineralnym silnik lepiej się dotrze,kazał mi zmienić po 5 tyś ale zmienie chyba po 1000km z tego co się doczytałem
co do docierania to też słyszałem różne metody;
jedni mówią że delikatnie,inni że dawać w palnik od razu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez sps-snipers » 12 kwi 2009, 11:38

Nie przegrzewaj go i powinno byc ok . przez słowo nie przegrzewaj oznacza iż staraj sie nie wychodzić powyżej 3 tys obr. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez mixR » 12 kwi 2009, 21:02

tak narazie robie,przejechałem już 200 km,czasem przegonie go do 4000 tyś,staram się jeżdzić na niskich biegach żeby go nie obciążać zbytnio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez kartofel » 13 kwi 2009, 14:07

witam
mam pytanie bo rano kopci na niebiesko ok 5 sekund ale nie bierze oleju juz 2 tys zrobilem i ani grama. zaczal dymic po wymianie oleju z syntetycznego na polsyntetyk
co moze byc przycyzna i co zrobic zeby sie pozbyc dymienia rannego?
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 23:55
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 Top Sport

Postprzez BratCukierka » 13 kwi 2009, 14:42

pytanie brzmi: po co zmieniałeś z syntetyka na półsyntetyk skoro nie bierze oleju i nie dymił? sam sobie odpowiedziałeś
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez crazyman936 » 13 kwi 2009, 15:11

może filtry masz do wymiany?
Mazda to podstawa
Prędkość to zabawa
Początkujący
 
Od: 28 lip 2008, 08:56
Posty: 15
Skąd: Chełm
Auto: Ford Mondeo 1.8 V16 MK1 kombi
VW Passat B4 1.9 TDI 1z
Chrysler Voyager III 2.5 VM TD

Postprzez marecky » 13 kwi 2009, 15:36

kartofel wymien odrazu na pełny syntetyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez Goral_Osielsko » 13 kwi 2009, 21:56

Panowie Mam pytanie.
Dziś spotkła mnie niemiła niespodzianka. Sprawdzajac stan oleju na bagnecie i okazało się, że go nie ma. Wiem, że mazda na pewno mi bierze olej i chciałbym to ograniczyc do minimum.
Myślałem o wymianie uszczelki pod głowicą ale czy może ktoś uświadomic mnie w kosztach ile taka przyjemnośc kosztuje.
Pytanko jaki olej jest zalecany do silnika mazdy syntetyk czy półsyntetyk o jakich parametrach.
Słyszałem także o jakimś magicznym doktorku który wlewa się do oleju co niby ma pomuc w uszczelnianiu.
Miesiecznie robie około 2 tys km i chciałbym jakos temu poradzic a autko mam na gas i chciałbym jeszcze troche nim pojezdzic.

Może ktoś coś doradzic i odpowiedziec na moje pytania Prosze pilne
Rzeczy do Wymiany:

Rozrząd – 15 września 2009 rok po 202.000 km wymieniłem pasek rozrządu
Filtr Powietrza – 21 września 2009 rok po 200.243 km wymieniony
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:45
Posty: 55
Skąd: Osielsko/Bydgoszcz/Poznań
Auto: Mazda 323c 1,5

Postprzez novell » 14 kwi 2009, 20:09

Jeśli nie bierze aż tak dużo to dolej i na razie się nie martw. Możesz zmienić gęstość oleju ale ja tego nie polecam. Moim zdaniem to jest najgorsze co można zrobić. Nikt mnie nie przekona do lania gęstego oleju. Przerabiałem remont i wiem, że te auta muszą mieć rzadki olej do dobrego działania. Motodoktor, możesz spróbować ale to półśrodek. Nie zawsze da efekt a wręcz auto może zacząć kopcić niemiłosiernie. Wymiana uszczelki pod głowica? A po co? Ubywa Ci plynu chłodniczego? Ubytki oleju to wina zapieczonych pierscieni + walniętych uszczelniaczy zaworowych..Remont ok 1500zł (części najlepiej kupić samemu i zaplacic tylko za robociznę)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez marecky » 14 kwi 2009, 21:47

novell <spoko> wreszcie ktoś z sensem pisze
Goral_Osielsko nie lej tego szitu tylko dolewaj olej. powinieneś jeździc na pełnym 5w30 lub 5w40 albo półsyntetyku 10w40. polecam valvolaine
ja już przerabiałem wszystko w tym silniku i dobrze ci radze. zreszta pogadaj z chłopakami z bydgoszczy oni ci pomogą jak by co
a jak bedziesz chciał robic remont silnika to daj wiadomosc do smirnofa z carspidu on ci dobre czesc załatwi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez Goral_Osielsko » 14 kwi 2009, 22:27

No własnie jak olej się skonczył dolałem półsynetyk 10w40 płyn w chłodnicy niby ubyło troche ale doalłem. Szczerze nie wiem ile było bo od kupna samochodu zapomniałem a mineło 5 miesiecy. Prawda taka że ani razu sie nie przegrzewał wiec uważałem, że wszytsko w normie. Troszke mnie uspokoiliscie bo wpadłem troszku w panike. Fktem jest to ze mazda ma juz 191000 przejechane. wic moze cos zacząc sie psuc
Rzeczy do Wymiany:

Rozrząd – 15 września 2009 rok po 202.000 km wymieniłem pasek rozrządu
Filtr Powietrza – 21 września 2009 rok po 200.243 km wymieniony
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:45
Posty: 55
Skąd: Osielsko/Bydgoszcz/Poznań
Auto: Mazda 323c 1,5

Postprzez mixR » 15 kwi 2009, 15:26

A co radzicie zalać po remoncie?
Przedtem zrobiłem 10 000 km na 10W40,nie wiem co było wcześniej lane,teraz po remoncie mam zalany castrol 15W40 na dotarcie silnika. Niedługo będę wymieniał olej i nie wiem czy zalać półsyntetyk czy pełny syn
pytałem mechanika który robił mi remont ale odradził lać pełny syntetyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez mateoti93 » 15 kwi 2009, 18:01

Jaki przebieg ma ta Twoja madzia ?
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2009, 21:35
Posty: 5

Postprzez novell » 15 kwi 2009, 22:00

mechanik odradził, bo pewnie obawia się, że po jego remoncie olej syntetyczny zacznie się lać z silnika wszystkimi możliwymi szparami...Tak naprawdę po remoncie już od Ciebie zależy jaki olej zalejesz. Lej syntetyk albo pół...Mi się wydaje, że po dobrym remoncie można spokojnie lać syntetyk i wszystko powinno być cacy, tylko jaką masz pewność że remont był zrobiony na tip top?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Postprzez marecki81r » 16 kwi 2009, 07:09

Mi pije jakieś 0,7 l na 1000km valvoline max life półsynetyka alkoholiczka jedna
teraz mam dylemat bo w maju jadę zrobić rozrząd i nie wiem czy za jednym zrobić remont .
DORADZI KTOŚ
czy jazda na takim dolewaniu nie szkodzi ,chodzi mi o to że np.sonda lambda zajdzie sadzami i potem może będzie więcej paliła wachy .
teraz mam 201tys nakręcone km.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 lip 2008, 07:01
Posty: 20
Skąd: SKIERNIEWICE
Auto: 323 f BA 1,5 DOHC '98r

Postprzez marecky » 16 kwi 2009, 19:37

mixR na moje to papudrok z tego mechanika. tak jak pisze novell powinieneś po remoncie zalać pełnym lub chociaz półsyntetykiem. dla mnie szok aby po remoncie zalewac minerałem i wciskac kit ze to na dotarcie. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez mixR » 17 kwi 2009, 15:51

marecky w necie jak szukałem to też znalazłem kilka tematów że na dotarcie leje się dobrej jakości minerał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez artkas7 » 22 kwi 2009, 09:02

Witam jest ktoś mi w stanie doradzić jakiej firmy pierścienie założyć do Z5 bo orientowałem się już trochę i oryginalnych raczej chyba się nie dostanie... tylko chodzi mi o jakieś w miare dobre (nie polskie) żeby po 10kkm szlak ich nie trafił... i jaka jest cena pierścieni jakiejś dobrej firmy?? ewentualnie jakiś namiar gdzie można je dostać??
z góry dzieki za pomoc ;)
Początkujący
 
Od: 8 mar 2009, 23:58
Posty: 11

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323