Problem z wkręcaniem się na obroty

Postprzez mixR » 31 sie 2009, 20:21

bajer0 napisał(a):Czy to moze wskazywac na aparat zaplonowy

dokładnie tak,bo zmieniasz wtedy kąt wyprzedzenia zapłonu
ja miałem podobnie jak przekręciłem aparat w prawo szarpanie malało
jeździłem tak jakiś czas z przestawionym aparatem i nic złego się nie działo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez bajer0 » 17 paź 2009, 17:25

no wiec teraz sprawa wyglada tak:

zamowilem uzywany aparat.

Aparat dotarl, oddalem do mechanika i zauwazylem kilka nieprawidlowosci.

Jak wracalem do domu po wyrzuceniu na luz obroty spadaly do minimum na ok 2 sekundy i dopiero wracaly na miejsce. To samo dzialo sie po wkreceniu silnika na ok 3 tys. obrotow na postoju i spadaly znowu do 400. O dziwo uspokoilo sie to po kilku kilometrach. Niestety auto dalej ma dziury w mocy i kiepsko odpala.

Zajechalem do domu, zadzwonilem do mechanika, powiedzial ,ze musial troszke opuznic zaplon bo nie mogl wolnych obrotow ustawic :| Powieidzal, zeby sobie przestawil aparat i troszke podniusl obroty sruba na przepustnicy. Tak tez zrobilem. Niby sie troszke poprawilo, ale dalej jest mulowaty i – co ciekawe n.p. wylaczenie swiatel daje nam ten sam efekt – obroty spadaja do 400 i po chwili rosna. Tak samo po dodaniu gazu spadaja do 400. Wykrecilem te srube na tyle duzo, ze efekt znikl.

Wlaczylem tryb serwisowy i auto odpalalo i po chwili gaslo. Musialem je przytrzymac na obrotach aby chwile pochodzilo. Wkrecilem srube obrotow w przepustnicy i auto odpalalo. Ustawilem obroty (na zimnym silniku), wypialem zwore z diagnostic i dalej to samo :|

Jakies pomysly? Ustawic TPS i wyczyscic przepustnice? Oddac aparat sprzedawcy czy co dalej?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez mixR » 18 paź 2009, 19:06

Obroty powinieneś ustawiać na ciepłym silniku,jeśli chcesz je podnieść to musisz wykręcać śrubę
ja jak opóźniałem sobie zapłon to silnik mi się dusił przy dodawaniu gazu,problem ze spadaniem obrotów mam cały czas i nie umiem się go pozbyć choć TPS też sprawdzałem,ale jego raczej nie ruszaj jeśli nie był przestawiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez bajer0 » 19 paź 2009, 08:25

Z obrotami sobie poradzilem. Ale dalej mam problem ze spadkiem mocy.

Czyzby to nie aparat? Przelozylem spowrotem na moj aparat i dziury w mocy sa jeszcze wieksze, wiec chyba dobrze szukam. Tylko teraz oddać aparat z allegro na ktorym dalej sa problemy (tylko mniejsze) i szukac kolejnego aparatu?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez CommonSpeed » 19 paź 2009, 18:33

Witam,

Mam ten sam problem. Przy przekraczaniu 2,5k mazda dostaje dziwnych drgawek i dławi się.

Mam jeszcze pytanie.

Na wolnych obrotach obroty lekko opadają i zaraz się podnoszą. Czasem jest tak,że spadają tak nisko, że prawie gaśnie.

Czy kiedyś zauważyliście podobne zachowanie?
CommonSpeed
 

Postprzez CommonSpeed » 19 paź 2009, 18:38

Czy może to być coś wspólnego z filtrem paliwa?
CommonSpeed
 

Postprzez lesiux » 19 paź 2009, 21:39

bajer0 napisał(a):ylko teraz oddać aparat z allegro na ktorym dalej sa problemy (tylko mniejsze) i szukac kolejnego aparatu?


oddaj do regeneracji lepiej a nie szukaj w ciemno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez bajer0 » 20 paź 2009, 13:47

Dzisiaj Mazda trafiła do ASO AUto Club

Zobaczymy co oni wymyślą, mam nadzieje ze cos poradza :]
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez mixR » 20 paź 2009, 21:20

i pewnie niezłą kase zedrą ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez wierzba77 » 21 paź 2009, 14:36

Witam

Jestem tu nowy i ma mtaki problem j/w prawie ;)

A minowicie mam Mazde 323 1,3 8v 1990 rok 67 km PB/LPG i dzis cos stukneło w silniku i znikly wolne obroty czy to na gazie czy to na PB jak odpalam auto zaraz gasnie niezaleznie LPG/PB ale chodzi jak go trzymam na obrotach swiece nowe filtry nowe dolot ok kable WN ok w czym szukac przyczeny ???

Proszę o pomoc klubowiczów :)

Panie moderatorze można usunać tego posta ponieważ wyszły inne problemy i założyłem nowy temat w dziale 323

pozdrawiam
JAZDA JAZDA JAZDA = MAZDA MAZDA MAZDA
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 09:13
Posty: 5
Skąd: Sanok
Auto: Mazda 323 1,3 8V BG PB/LPG

Postprzez flashmaniac » 30 paź 2009, 15:39

bajer0 napisał(a):Dzisiaj Mazda trafiła do ASO AUto Club

Zobaczymy co oni wymyślą, mam nadzieje ze cos poradza :]


i jak udalo sie znalezc usterke ??
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Face2Face4Race » 14 lis 2009, 16:44

Witam

mam chyba podobny problem jak ludzie wyzej pisza...
ostatnio moje autko bylo na wymianie krokowca (prawdopodobna przyczyna nagannego zachowania mojej madzii) ktora nic nie zmienila a spowodowala jeszcze dodatkowo skoki obrotow...

mianowicie mazda moja mx3 v6 nie chce smigac zwawo i:
1.obroty na jalowym to 1100 na cieplym a na zimno ma jakies 2500 (chyba kwestia regulacji na przepustnicy)
2.skoki obrotow do 1700 spadaja do 1100 i znowu na 1700 i tak ciagle non stop w kolko (czasami cos jej odbije i trzyma rowne obroty 1100 ale rzadko bardzo)
3.na niskich obrotach od samego startu nawet do 4000 autko slabo bardzo jedzie i z szarpnieciami dosc mocnymi
4.autko nie chce sie wkrecac powyzej 5300 obrotow
5.na postoju na luzie tak na pusto gaz w podloge i lekko zatnie sie ale dosc zwawo wejdzie do odcinki na 7800 ale tez nie zawsze

Komputer pokazuje bledy 02 i 04 oba mowia o czujniku polozenia walu korbowego. Czujnik zamowiony, przyjdzie to zamontuje i napisze rezultat.

Pozdrawiam, HRS

EDIT

wymieniony czujnik polozenia walu korbowego i zmian nie ma :( co wiecej wstawilem do autka drugi silnik i jest to samo. wiec na moje oko wina lezy w czyms wspolnym, w czyms co bylo i przy tamtym i przy tym silniku jest nadal, jakis osprzet czy np aparacik zaplonowy.

EDIT 2

wymieniony aparat zaplonowy. pacjent zyje i gania zdrowo :D okazalo sie ze czujnik halla inaczej polozenia walka rozrzadu w aparacie zaplonowym byl popsuty :P wnioski? jesli mamy problem z zaplonem, w pierwszej kolejnosci radze sprawdzic aparacik zaplonowy przede wszystkim bo te sypia sie co chwila, potem swiece i kabelki wn ;)
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323