Uszczelnienie miski olejowej
vit napisał(a):Czy taki wyciek powiedzmy z wału to wina zuczycia czy złego uzytkowania samochodu?
nieee.To jest zwykle zuzycie materialu.Zazwyczaj taki uszczelniacz dluzej trzyma niz cale auto ale zdarzaja sie przypadki jak Twoj.Nie ma co panikowac.Zamow uszczelniacz na www.carspeed.pl ,poszukaj dobrego mechaniora i jaaazda
-
waldii
witam, odświeżę temat, szykuje mi się wymiana miski olejowej, zacząłem szukać tam i ówdzie no i znalazłem dwa rodzaje misek, nr katalogowe
B6BF-10-400A montowane do 95 coś ok 200-250 zł
Z501-10-400 montowane po 95 coś ok 500-550 zł
to jest B6BF-10-400A
a to Z501-10-400
czy ktoś może mi potwierdzić że one różnią się między sobą, bo na zdjęciu nie widać żadnych różnic, ale zdjęcie to zdjęcie, mogli zrobić zdjęcie tej samej miski
żeby nie okazało się wydam 500zł a można było kopic za polewę tej ceny
bardzo prosiłbym o doradzenie jeśli ktoś już wymieniał miskę w 323f
B6BF-10-400A montowane do 95 coś ok 200-250 zł
Z501-10-400 montowane po 95 coś ok 500-550 zł
to jest B6BF-10-400A
a to Z501-10-400
czy ktoś może mi potwierdzić że one różnią się między sobą, bo na zdjęciu nie widać żadnych różnic, ale zdjęcie to zdjęcie, mogli zrobić zdjęcie tej samej miski
żeby nie okazało się wydam 500zł a można było kopic za polewę tej ceny
bardzo prosiłbym o doradzenie jeśli ktoś już wymieniał miskę w 323f
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Z tego co widzę na tych zdjęciach to z wierzchu miski sie niczym nie rużnią, lecz w srodku miski na pierwszym zdjęciu widać że jest tam jeszcze jakaś blacha wmontowana, a w drugiej misce tego nie ma.
Jeszcze jedno.
W numerach katalogowych pierwsze dwie litery to B6 i Z5.
Może być tak że:
jest do silnika B6 czyli 1.6
jest do silnika Z5 czyli 1.5
Ale są to tylko moje przypuszczenia ale z tego co znalazłem na stronie klubowej to silnik B6 był do roku 94 a silnik Z5 od 94 roku tak że by się zgadzało do twojego opisu
W numerach katalogowych pierwsze dwie litery to B6 i Z5.
Może być tak że:
Kluska napisał(a):B6BF-10-400A
jest do silnika B6 czyli 1.6
Kluska napisał(a):Z501-10-400
jest do silnika Z5 czyli 1.5
Ale są to tylko moje przypuszczenia ale z tego co znalazłem na stronie klubowej to silnik B6 był do roku 94 a silnik Z5 od 94 roku tak że by się zgadzało do twojego opisu
Kluska napisał(a):B6BF-10-400A montowane do 95 coś ok 200-250 zł
Z501-10-400 montowane po 95 coś ok 500-550 zł
hmm
dziś sprawdziłem i dla Mazda 323F Z5 przed 95 jest B6BF-10-400A
a po 95 jest Z501-10-400
kolega ma mazdę z 94 i tam jest według katalogu B6BF-10-400A, a ja mam z 96 i mam Z501-10-400
czy ktoś potrafi powiedzieć czym one się różnią,
a może tak że pasują naprzemiennie??
ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie
dziś sprawdziłem i dla Mazda 323F Z5 przed 95 jest B6BF-10-400A
a po 95 jest Z501-10-400
kolega ma mazdę z 94 i tam jest według katalogu B6BF-10-400A, a ja mam z 96 i mam Z501-10-400
czy ktoś potrafi powiedzieć czym one się różnią,
a może tak że pasują naprzemiennie??
ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
nie wiem czy pasuja naprzemiennie.ale chcialbym wrocic do pytan o silikon.niedawno skladalem turbodizla na silikonie od pewnego znajomego i calkiem ladnie trzyma.nawet lepilem tym silikonem laczenia wydechu po rozbiorce u siebie.jak bede w garazu sprawdze nazwe(szary byl)
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Kum sobie arkusz <korka> i dorób uszczelke biorąc wzór z miski olejowej a jak nie to wykręć miske wyczysc dokładnie miske i blok silnika obsmaroj silikonem wysokotemperaturowym< czerwony 300 stopni> i zakrec odczekaj z poł godzinki i zalej olej.
- Od: 6 wrz 2009, 13:32
- Posty: 8
- Skąd: Wadowice
- Auto: Wydmuszka 323F:)
Kluska napisał(a):hmm
dziś sprawdziłem i dla Mazda 323F Z5 przed 95 jest B6BF-10-400A
a po 95 jest Z501-10-400
kolega ma mazdę z 94 i tam jest według katalogu B6BF-10-400A, a ja mam z 96 i mam Z501-10-400
czy ktoś potrafi powiedzieć czym one się różnią,
a może tak że pasują naprzemiennie??
ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie
A wieć mazda 323f z silnikiem Z5 zaczeli produkować i sprzedawać w 94 roku, a nie w 95. I jak już masz jakiś błędny katalog co na mazde z silnikiem Z5 podaje numery do B6 to nie patrz na to tylko spojrz na to co jest z 95roku żeby pasowało do silnika Z5.
A kolega jaką ma mazde? może BG ?
-
Krzysiek27
kolega ma 323F BA V gen. 1,5 Z5 1994r
a ja mam 323F BA V gen. 1,5 Z5 1996r
i jak wpisuję nr VIN na stronie www.japancars.ru to dla tych dwóch samochodów są dwie różne miski olejowe, tak jak pisałem wcześniej
a ja mam 323F BA V gen. 1,5 Z5 1996r
i jak wpisuję nr VIN na stronie www.japancars.ru to dla tych dwóch samochodów są dwie różne miski olejowe, tak jak pisałem wcześniej
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Zajrzałem teraz do takiego samego katalogu na innej stronce i idac po winie jest tak jak mowisz.
Ale idąc po modelu i roczniku auta jest tak napisane : B6BF-10-400A w uwagach : – 950201
Z501-10-400 w uwadze: 950201 –
Więc wychodzi na to że od danego numeru vin jest już inne oznaczenie. Patrząc na rysunki nie mam pojęcia czym się to różni. Może poprostu po lifcie inaczej oznaczają. Najlepiej zadzwoń do sklepu i się podpytaj czy jest jakaś różnica.
Ale idąc po modelu i roczniku auta jest tak napisane : B6BF-10-400A w uwagach : – 950201
Z501-10-400 w uwadze: 950201 –
Więc wychodzi na to że od danego numeru vin jest już inne oznaczenie. Patrząc na rysunki nie mam pojęcia czym się to różni. Może poprostu po lifcie inaczej oznaczają. Najlepiej zadzwoń do sklepu i się podpytaj czy jest jakaś różnica.
-
Krzysiek27
Witam. Jestem wlasnie po wymianie miski olejowej i miska ktora jest na zdjeciu wyzej ( ta z ta blaszka B6BF-10-400A ) pasuje bez problemow mimo tego ze wczesniej w moim autku byla miska z501 10 400 bez tej blaszki z dziurkami, mam nadzieje ze komus to pomoze. Ja kupilem taka miske w autolandzie za 140 zl a na allegro za podobna krzycza po 260zl. Pozdrawiam
- Od: 25 mar 2010, 22:55
- Posty: 11
- Skąd: Ostrołęka
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 z5
Mnie ostatnio polecili Dirko firmy elring w intercars jakieś niemieckie cudo.Kosztuje niecałe 30zł.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Cześć.
Wiem, że na forum istnieje już kilka podobnych wątków, jednak wynika z nich tyle, że ile osób tyle opinii.
Niedługo planuję wymianę oleju i przy okazji chciałbym odkręcić i wyczyścić miskę olejową.
Wiadomo, odkręcić łatwo, jednak w jaki sposób przymocować z powrotem?
1. czy faktycznie są tam jakieś uszczelki w kształcie półksiężyca? Jeśli tak, to czy faktycznie są niezbędne?
2. na co kleić michę?
– HYLOMAR
– VICTOR REINZ REINZOSIL
– czy starczy CZERWONY SILIKON ?
Wiem, że na forum istnieje już kilka podobnych wątków, jednak wynika z nich tyle, że ile osób tyle opinii.
Niedługo planuję wymianę oleju i przy okazji chciałbym odkręcić i wyczyścić miskę olejową.
Wiadomo, odkręcić łatwo, jednak w jaki sposób przymocować z powrotem?
1. czy faktycznie są tam jakieś uszczelki w kształcie półksiężyca? Jeśli tak, to czy faktycznie są niezbędne?
2. na co kleić michę?
– HYLOMAR
– VICTOR REINZ REINZOSIL
– czy starczy CZERWONY SILIKON ?
- Od: 24 mar 2014, 12:47
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323f '95 Z5
massnow napisał(a):1. czy faktycznie są tam jakieś uszczelki w kształcie półksiężyca? Jeśli tak, to czy faktycznie są niezbędne?
Jesli sama dolna czesc to nie ma tam zadnych uszczelek.
massnow napisał(a):2. na co kleić michę?
Dirko/Reinzosil.
-
Przemek323c
Dokładnie tak jak Przemek323c pisze...
Półksiężyce są w drugiej części miski – taki duży aluminiowy odlew ponad tą miska stalową.
Koszt tego w Carspeedzie to 140zł za komplet (2 sztuki). Ja ich nie wymieniałem, chociaż nie były w idealnym stanie . Jeżeli robisz tylko tą miskę stalową to nie ma tam żadnych dodatkowych uszczelek jedynie uszczelniacz.
Do uszczelnienia tylko Elring Dirko, albo Reinzosil. Żadnych innych szczególnie tych czerwonych badziewi. wcześniej robiłem Primerkę to 3 razy silnik rozkładałem bo ciągle ciekło . W końcu złozyłem na Reinzosil i był spokój. Teraz robiłem Madzię to akurat trafił mi się Dirko i też jest spokój.
Półksiężyce są w drugiej części miski – taki duży aluminiowy odlew ponad tą miska stalową.
Koszt tego w Carspeedzie to 140zł za komplet (2 sztuki). Ja ich nie wymieniałem, chociaż nie były w idealnym stanie . Jeżeli robisz tylko tą miskę stalową to nie ma tam żadnych dodatkowych uszczelek jedynie uszczelniacz.
Do uszczelnienia tylko Elring Dirko, albo Reinzosil. Żadnych innych szczególnie tych czerwonych badziewi. wcześniej robiłem Primerkę to 3 razy silnik rozkładałem bo ciągle ciekło . W końcu złozyłem na Reinzosil i był spokój. Teraz robiłem Madzię to akurat trafił mi się Dirko i też jest spokój.
- Od: 13 lut 2014, 12:36
- Posty: 63
- Skąd: Bydoszcz
- Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03
Dzięki za odpowiedź. Oczywiście miałem na myśli dolną część miski.
Zaopatrzyłem się w Dirko, i jutro ruszam na kanał. Czy mógłbyś coś lechuk napisać jak powinienem postępować z dirko? Cienka ścieżka, czy rozsmarować na całej powierzchni palcem? Mokre – mokre, czy tylko na miskę? I w końcu, czy wystarczy godzina, czy trzeba czekać dłużej przed zalaniem?
Wg instrukcji mokry – mokry, odczekać min. 30min. Ale wiesz, co doświadczenie, to doświadczenie
Zaopatrzyłem się w Dirko, i jutro ruszam na kanał. Czy mógłbyś coś lechuk napisać jak powinienem postępować z dirko? Cienka ścieżka, czy rozsmarować na całej powierzchni palcem? Mokre – mokre, czy tylko na miskę? I w końcu, czy wystarczy godzina, czy trzeba czekać dłużej przed zalaniem?
Wg instrukcji mokry – mokry, odczekać min. 30min. Ale wiesz, co doświadczenie, to doświadczenie
- Od: 24 mar 2014, 12:47
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323f '95 Z5
Ja robie jednolita warstwe i wygladzam lekko palcem. Trzeba troche wyczucia bo nikt na milimetry nie poda. Miska tez moze byc deczko krzywa i trzeba grubiej. Mokro na mokro z 2 stron i godzinka powinna wystarczyc ale lepiej zostawic na noc. Caly sekret w dokladnym czyszczeniu i odtluszczaniu.
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości