Uszczelnienie miski olejowej

Postprzez vit » 3 sty 2009, 02:49

Teraz to sie zmartwiłem. Czy taki wyciek powiedzmy z wału to wina zuczycia czy złego uzytkowania samochodu? Pytam bo posiadam od paru miesiecy japończyka i nie mam pojecia, a słyszałem ze jak jest wyciek jest źle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez waldii » 3 sty 2009, 02:55

vit napisał(a):Czy taki wyciek powiedzmy z wału to wina zuczycia czy złego uzytkowania samochodu?

nieee.To jest zwykle zuzycie materialu.Zazwyczaj taki uszczelniacz dluzej trzyma niz cale auto ale zdarzaja sie przypadki jak Twoj.Nie ma co panikowac.Zamow uszczelniacz na www.carspeed.pl ,poszukaj dobrego mechaniora i jaaazda
waldii
 

Postprzez Kluska » 11 gru 2009, 19:03

witam, odświeżę temat, szykuje mi się wymiana miski olejowej, zacząłem szukać tam i ówdzie no i znalazłem dwa rodzaje misek, nr katalogowe

B6BF-10-400A montowane do 95 coś ok 200-250 zł
Z501-10-400 montowane po 95 coś ok 500-550 zł

to jest B6BF-10-400A

Obrazek

a to Z501-10-400
Obrazek

czy ktoś może mi potwierdzić że one różnią się między sobą, bo na zdjęciu nie widać żadnych różnic, ale zdjęcie to zdjęcie, mogli zrobić zdjęcie tej samej miski

żeby nie okazało się wydam 500zł a można było kopic za polewę tej ceny
bardzo prosiłbym o doradzenie jeśli ktoś już wymieniał miskę w 323f
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez niedzwiadek833 » 11 gru 2009, 21:03

Z tego co widzę na tych zdjęciach to z wierzchu miski sie niczym nie rużnią, lecz w srodku miski na pierwszym zdjęciu widać że jest tam jeszcze jakaś blacha wmontowana, a w drugiej misce tego nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez niedzwiadek833 » 11 gru 2009, 21:14

Jeszcze jedno.
W numerach katalogowych pierwsze dwie litery to B6 i Z5.
Może być tak że:

Kluska napisał(a):B6BF-10-400A

jest do silnika B6 czyli 1.6

Kluska napisał(a):Z501-10-400

jest do silnika Z5 czyli 1.5
Ale są to tylko moje przypuszczenia ale z tego co znalazłem na stronie klubowej to silnik B6 był do roku 94 a silnik Z5 od 94 roku tak że by się zgadzało do twojego opisu

Kluska napisał(a):B6BF-10-400A montowane do 95 coś ok 200-250 zł
Z501-10-400 montowane po 95 coś ok 500-550 zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Kluska » 12 gru 2009, 18:48

hmm
dziś sprawdziłem i dla Mazda 323F Z5 przed 95 jest B6BF-10-400A
a po 95 jest Z501-10-400

kolega ma mazdę z 94 i tam jest według katalogu B6BF-10-400A, a ja mam z 96 i mam Z501-10-400

czy ktoś potrafi powiedzieć czym one się różnią,

a może tak że pasują naprzemiennie??

ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez Suloo » 13 gru 2009, 03:10

nie wiem czy pasuja naprzemiennie.ale chcialbym wrocic do pytan o silikon.niedawno skladalem turbodizla na silikonie od pewnego znajomego i calkiem ladnie trzyma.nawet lepilem tym silikonem laczenia wydechu po rozbiorce u siebie.jak bede w garazu sprawdze nazwe(szary byl)
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez metha89073 » 18 gru 2009, 21:09

Kum sobie arkusz <korka> i dorób uszczelke biorąc wzór z miski olejowej a jak nie to wykręć miske wyczysc dokładnie miske i blok silnika obsmaroj silikonem wysokotemperaturowym< czerwony 300 stopni> i zakrec odczekaj z poł godzinki i zalej olej.
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2009, 13:32
Posty: 8
Skąd: Wadowice
Auto: Wydmuszka 323F:)

Postprzez Krzysiek27 » 18 gru 2009, 21:33

Kluska napisał(a):hmm
dziś sprawdziłem i dla Mazda 323F Z5 przed 95 jest B6BF-10-400A
a po 95 jest Z501-10-400

kolega ma mazdę z 94 i tam jest według katalogu B6BF-10-400A, a ja mam z 96 i mam Z501-10-400

czy ktoś potrafi powiedzieć czym one się różnią,

a może tak że pasują naprzemiennie??

ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie



A wieć mazda 323f z silnikiem Z5 zaczeli produkować i sprzedawać w 94 roku, a nie w 95. I jak już masz jakiś błędny katalog co na mazde z silnikiem Z5 podaje numery do B6 to nie patrz na to tylko spojrz na to co jest z 95roku żeby pasowało do silnika Z5.

A kolega jaką ma mazde? może BG ?
Krzysiek27
 

Postprzez Kluska » 18 gru 2009, 22:42

kolega ma 323F BA V gen. 1,5 Z5 1994r
a ja mam 323F BA V gen. 1,5 Z5 1996r

i jak wpisuję nr VIN na stronie www.japancars.ru to dla tych dwóch samochodów są dwie różne miski olejowe, tak jak pisałem wcześniej
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez Krzysiek27 » 18 gru 2009, 23:12

Zajrzałem teraz do takiego samego katalogu na innej stronce i idac po winie jest tak jak mowisz.
Ale idąc po modelu i roczniku auta jest tak napisane : B6BF-10-400A w uwagach : – 950201
Z501-10-400 w uwadze: 950201 –

Więc wychodzi na to że od danego numeru vin jest już inne oznaczenie. Patrząc na rysunki nie mam pojęcia czym się to różni. Może poprostu po lifcie inaczej oznaczają. Najlepiej zadzwoń do sklepu i się podpytaj czy jest jakaś różnica.
Krzysiek27
 

Postprzez Kluska » 19 gru 2009, 09:21

dzwoniłem do kilku sklepów, ale nie potrafią powiedzieć jaka jest różnica

dodam że na allegro sprzedawca tej miski
Obrazek

zapewniał mnie że tak jest montowana, ale moja inaczej wygląda
Obrazek
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez ADUS » 25 mar 2010, 23:05

Witam. Jestem wlasnie po wymianie miski olejowej i miska ktora jest na zdjeciu wyzej ( ta z ta blaszka B6BF-10-400A ) pasuje bez problemow mimo tego ze wczesniej w moim autku byla miska z501 10 400 bez tej blaszki z dziurkami, mam nadzieje ze komus to pomoze. Ja kupilem taka miske w autolandzie za 140 zl a na allegro za podobna krzycza po 260zl. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 mar 2010, 22:55
Posty: 11
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323f BA 1,5 z5

Postprzez lesiux » 26 mar 2010, 08:44

czego użyć do uszczelnienia miski?jest uszczelka jakaś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Piotrek.84 » 26 mar 2010, 10:27

Mnie ostatnio polecili Dirko firmy elring w intercars jakieś niemieckie cudo.Kosztuje niecałe 30zł.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez massnow » 24 mar 2014, 13:06

Cześć.
Wiem, że na forum istnieje już kilka podobnych wątków, jednak wynika z nich tyle, że ile osób tyle opinii.

Niedługo planuję wymianę oleju i przy okazji chciałbym odkręcić i wyczyścić miskę olejową.
Wiadomo, odkręcić łatwo, jednak w jaki sposób przymocować z powrotem?

1. czy faktycznie są tam jakieś uszczelki w kształcie półksiężyca? Jeśli tak, to czy faktycznie są niezbędne?

2. na co kleić michę?

HYLOMAR
VICTOR REINZ REINZOSIL
– czy starczy CZERWONY SILIKON ?
Początkujący
 
Od: 24 mar 2014, 12:47
Posty: 4
Auto: Mazda 323f '95 Z5

Postprzez Przemek323c » 24 mar 2014, 16:10

massnow napisał(a):1. czy faktycznie są tam jakieś uszczelki w kształcie półksiężyca? Jeśli tak, to czy faktycznie są niezbędne?


Jesli sama dolna czesc to nie ma tam zadnych uszczelek.

massnow napisał(a):2. na co kleić michę?


Dirko/Reinzosil.
Przemek323c
 

Postprzez lechuk » 27 mar 2014, 13:12

Dokładnie tak jak Przemek323c pisze...

Półksiężyce są w drugiej części miski – taki duży aluminiowy odlew ponad tą miska stalową.
Koszt tego w Carspeedzie to 140zł za komplet (2 sztuki). Ja ich nie wymieniałem, chociaż nie były w idealnym stanie :D . Jeżeli robisz tylko tą miskę stalową to nie ma tam żadnych dodatkowych uszczelek jedynie uszczelniacz.

Do uszczelnienia tylko Elring Dirko, albo Reinzosil. Żadnych innych szczególnie tych czerwonych badziewi. wcześniej robiłem Primerkę to 3 razy silnik rozkładałem bo ciągle ciekło <killer> . W końcu złozyłem na Reinzosil i był spokój. Teraz robiłem Madzię to akurat trafił mi się Dirko i też jest spokój.
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez massnow » 29 mar 2014, 19:44

Dzięki za odpowiedź. Oczywiście miałem na myśli dolną część miski.
Zaopatrzyłem się w Dirko, i jutro ruszam na kanał. Czy mógłbyś coś lechuk napisać jak powinienem postępować z dirko? Cienka ścieżka, czy rozsmarować na całej powierzchni palcem? Mokre – mokre, czy tylko na miskę? I w końcu, czy wystarczy godzina, czy trzeba czekać dłużej przed zalaniem?

Wg instrukcji mokry – mokry, odczekać min. 30min. Ale wiesz, co doświadczenie, to doświadczenie :)
Początkujący
 
Od: 24 mar 2014, 12:47
Posty: 4
Auto: Mazda 323f '95 Z5

Postprzez Przemek323c » 29 mar 2014, 20:07

Ja robie jednolita warstwe i wygladzam lekko palcem. Trzeba troche wyczucia bo nikt na milimetry nie poda. Miska tez moze byc deczko krzywa i trzeba grubiej. Mokro na mokro z 2 stron i godzinka powinna wystarczyc ale lepiej zostawic na noc. Caly sekret w dokladnym czyszczeniu i odtluszczaniu.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323