Pompa wody Z5
bzdura pompa wody napędzana jest paskiem " od alternatora " a nie rozrządu , aby ją wymienić musimy rozpiąć rozrząd bo jedna z rolek jest przykręcona do obudowy pompy .Mi wymiana rozrządu i pompy wody zajęła jakieś 3 godziny .
ps. mam używaną w super stanie do sprzedania
ps. mam używaną w super stanie do sprzedania
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
- Od: 26 wrz 2008, 08:01
- Posty: 63
- Skąd: podlasie
- Auto: z5 ba
Odkopuję temat...
Przed zimą postanowiłem wymienić całkowicie płyn w układzie chłodzenia. Lecz po pewnym czasie zauważyłem że płynu strasznie ubywa! Wszedłem pod samochód, właściwie cała lewa (patrząc od góry) strona silnika (tu gdzie znajduje się alternator itp.) jest mokra, na sprężarce od klimy widać było skraplający się, żółty płyn. Pojechałem do mechanika, diagnoza krótka, poszła pompa wody. Do rozebrania rozrząd, koszt ok 250zł + pompa ok 160zł. Jaką pompę kupić? Czy to na pewno ona jest uszkodzona? Poprzedni właściciel twierdził że wymieniał przy zmianie rozrządu ok 30.000km temu. Co do jego zapewnień to raczej w nie nie wierze. Znalazłem na allegro takie coś:
http://allegro.pl/1384-pompa-wody-kia-s ... 54971.html
Nada się?
Przed zimą postanowiłem wymienić całkowicie płyn w układzie chłodzenia. Lecz po pewnym czasie zauważyłem że płynu strasznie ubywa! Wszedłem pod samochód, właściwie cała lewa (patrząc od góry) strona silnika (tu gdzie znajduje się alternator itp.) jest mokra, na sprężarce od klimy widać było skraplający się, żółty płyn. Pojechałem do mechanika, diagnoza krótka, poszła pompa wody. Do rozebrania rozrząd, koszt ok 250zł + pompa ok 160zł. Jaką pompę kupić? Czy to na pewno ona jest uszkodzona? Poprzedni właściciel twierdził że wymieniał przy zmianie rozrządu ok 30.000km temu. Co do jego zapewnień to raczej w nie nie wierze. Znalazłem na allegro takie coś:
http://allegro.pl/1384-pompa-wody-kia-s ... 54971.html
Nada się?
Lepiej kup pompę GMB, a nie jakiś badziew GMB w carspeedzie kosztuje ok. 130zł o ile mnie pamięć nie myli.
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
A moze króciec strzelil i dlatego plynu ubywa? I co do pompy to ktorym paskiem w koncu jest ona napedzana? po padly 2 odpowiedzi i nie wiem ktora jest poprawna
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
taki kawal tworzywka ktory np laczy 2 werzyki albo przez ktory wchodza czujniki itp. kiedys mi pekl przy peugeocie i tez mi plyn uciekal nie bylo cianienia i sie wszystko gotowalo z powodu braku chlodziwa
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
ja jakiś miesiąc temu wymieniałem pompę kosztowała mnie jakieś 225 zł nie pamiętam dokładnie ale na pewno badziewie to to nie jest, wymienisz sobie sam, co prawda jest trochę roboty ale satysfakcja że coś się zrobiło samemu jest o wiele większa nie naciągnij aby zbyt mocno paska rozrządu bo będzie ci piszczał i może pęknąć zobacz jak jest napięty przed zdjęciem byś pózniej wiedział z jaką siłą go naprężyć
powodzenia
powodzenia
Moja eFelina :D viewtopic.php?f=312&t=129705&p=2203134#p2203134
- Od: 6 kwi 2009, 09:49
- Posty: 97
- Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
- Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V
Cześć koledzy. Z koła pasowego pompy wody wydobywa się rzężenie podczas pracy silnika. Słychać to nawet w kabinie podczas biegu jałowego. Podczas jazdy nic tam nie słyszę bo chyba silnik zagłusza albo ustaje ten dźwięk. Płynu nie ubywa. I teraz pytanie mam, bo podejrzewam że to łożysko pada, czy jest możliwość zmiany trgo łożyska czy nową pompę mam kupić? Napomnę, że to rzężenie jest nieregularne. Chwile brzęczy potem ok i znowu brzęczy.
Diagnoza postawiona. Hałas nie dobiega od pompy wody. Po zdjęciu pasków alternatora i wspomagania i nagrzaniu silnika odgłos brzęczenia nadal dobiega. Mój mechanik polecił mi drugiego mechanika z rodziny, który pracuje w serwisie Forda i zajmuje się tylko i wyłącznie silnikami oczywiście nie tylko fordowskimi. Byłem u Pana no i mamy wspólne podejrzenia co do rolek prowadzących rozrządu ale u mnie jest też minimalny wyciek z boku prawdopodobnie uszczelniacze wałków i Pan stwierdził, że nawet minimalne kapnięcie na pasek może powodować zaś takie odgłosy. Samo rozebranie, złożenie i diagnoza 180zł plus ewentualne części. Gość rzeczowy widać że zęby zjadł. Po remonciku zdam sprawozdanie.
A no zapomnialem zupelnie o tym.... wszystkie simeringi zostaly zmienione. Zostal wymienony takze pasek rozrzadu i spokoj. Mimo to po roku padla pompa wody ktora niedawno zmienialem ale odglos byl juz zupelnie inny.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości