Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez Pantas » 27 sie 2010, 16:28

U mnie był wymieniany niedawno pasek rozrządu a problem dalej jest.

I tutaj nie chodzi o falujące obroty, tylko o zawieszające się obroty.

Skorzystałem z porady kolegi wyżej i podciągnąłem stopą pedał gazu do góry i odziwo obroty spadły, spróbowałem drugi raz i również pomogło, jestem w szoku szczerze mówiąc bo tylu gości, mechaników próbowało, ja też wymieniałem już bóg wie co, a tutaj najprawdopodobniej linka się przycina.

Zastanawiają mnie dwie rzeczy:

– dlaczego tak się dzieje raczej jak silnik jest mocno nagrzany?
– to będzie linka gazu do wymiany czy raczej coś się klinuje przy przepustnicy?

Pozdrawiam!
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez soul » 28 sie 2010, 00:06

lub zasyfiona jest przepustnica nagarem i sie nie domyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Pantas » 28 sie 2010, 10:56

Właśnie przepustnica była czyszczona i polerowana, więc to nie jest na sto procent to...
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez mario1616 » 28 sie 2010, 11:20

Kolego sprobuj troche poluzowac linke gazu, minimalnie popuscic przy tym "kolowrotku" czy tam sprzegielku (nie wiem jak sie to zwie:P), powinno pomoc :) a jesli nie, to linka do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez damianmatrix1986 » 3 wrz 2010, 11:32

Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna
Ostatnio edytowano 10 wrz 2010, 18:53 przez damianmatrix1986, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 20:12
Posty: 95 (2/0)
Skąd: Markowice ok Środy Wlkp
Auto: Była Mazda 6 2.0 136 km 2004 r Jest BMW e39 523i 170 km

Postprzez lesiux » 3 wrz 2010, 12:01

owszem najpierw tryb serwisowy ale potem śruba bo samo się nie wyreguluje. Widzę, że w końcu mamy na forum kogoś kto się zna na samochodach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mario1616 » 3 wrz 2010, 12:04

Ee? Ja pisalem o LINCE gazu, wiec nie wiem do ktorego postu kolega(damian) sie odnosi...
@Pantas pozbyles sie juz problemu?:)
Ostatnio edytowano 3 wrz 2010, 20:00 przez mario1616, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez rafał88 » 3 wrz 2010, 19:23

lesiux napisał(a):owszem najpierw tryb serwisowy ale potem śruba bo samo się nie wyreguluje. Widzę, że w końcu mamy na forum kogoś kto się zna na samochodach ;)




Juz wczesniej to napisalem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez C3biX » 3 paź 2010, 23:25

Witam, ostatnio pojawił się u mnie problem z obrotami. Polega on na tym, że:
Jak jadę i wcisnę sprzęgło i jak samochód się toczy to obroty utrzymują się na 1500, gdy tylko wcisnę do tego hamulec obroty zaczynają falować od 1000 do 1100 (a gdy puszczę hamulec wracają na 1500) i tak ciągle aż się toczy. Gdy tylko samochód się zatrzyma przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu obroty nagle wskakują na 1000 i ustępuje falowanie. Próbowałem też bez hamulca jak samochód na samym sprzęgle się toczy to ma 1500 obroty a jak się zatrzyma sam to obroty spadają na 1000. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Dzięki z góry za rady. Pozdrawiam

Jak narazie nikt nie dodał swojej propozycji, szkoda... mam nadzieję, że jeszcze ktoś jest wstanie mi pomóc. Dorzucam filmik
http://www.youtube.com/watch?v=oIRF3gjcOn8
w 5 sekundzie puszczam hamulec i obroty wchodzą na 1500 zamiast na 750 :/ , a tak cały czas toczę się na sprzegle i wciśniętym hamulcu, pod koniec filmiku się zatrzymuję i falujące obroty zatrzymują się na 1000
[J]agiellonia Białystok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Hajnówka / Białystok
Auto: Mazda 323F BA '98 BP

Postprzez C3biX » 8 paź 2010, 19:05

Witam, ostatnio pojawił się u mnie problem z obrotami, kiedy wcisnąłem do końca rurę do filtra powietrza. Polega on na tym, że:
Na ssaniu jest ok, kiedy się nagrzeje to się zaczyna. Jak jadę i wcisnę sprzęgło i jak samochód się toczy to obroty utrzymują się na 1500(zamiast normalnie spadać na 750), gdy tylko wcisnę do tego hamulec obroty zaczynają falować od 1000 do 1100 (a gdy puszczę hamulec wracają na 1500) i tak ciągle aż się toczy. Gdy tylko samochód się zatrzyma przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu obroty nagle wskakują na 1000 i ustępuje falowanie. Próbowałem też bez hamulca jak samochód na samym sprzęgle się toczy to ma 1500 obroty a jak się zatrzyma sam to obroty spadają na 1000. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną?
Dorzucam filmik
http://www.youtube.com/watch?v=oIRF3gjcOn8
w 5 sekundzie puszczam hamulec i obroty wchodzą na 1500 zamiast na 750 :/ , a tak cały czas toczę się na sprzegle i wciśniętym hamulcu, pod koniec filmiku się zatrzymuję i falujące obroty zatrzymują się na 1000
Dzięki z góry za rady. Pozdrawiam
[J]agiellonia Białystok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2009, 11:37
Posty: 33
Skąd: Hajnówka / Białystok
Auto: Mazda 323F BA '98 BP

Postprzez farciarz » 9 paź 2010, 01:41

C3biX napisał(a):Witam, ostatnio pojawił się u mnie problem z obrotami, kiedy wcisnąłem do końca rurę do filtra powietrza. Polega on na tym, że:
Na ssaniu jest ok, kiedy się nagrzeje to się zaczyna. Jak jadę i wcisnę sprzęgło i jak samochód się toczy to obroty utrzymują się na 1500(zamiast normalnie spadać na 750), gdy tylko wcisnę do tego hamulec obroty zaczynają falować od 1000 do 1100 (a gdy puszczę hamulec wracają na 1500) i tak ciągle aż się toczy. Gdy tylko samochód się zatrzyma przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu obroty nagle wskakują na 1000 i ustępuje falowanie. Próbowałem też bez hamulca jak samochód na samym sprzęgle się toczy to ma 1500 obroty a jak się zatrzyma sam to obroty spadają na 1000. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną?
Dorzucam filmik
http://www.youtube.com/watch?v=oIRF3gjcOn8
w 5 sekundzie puszczam hamulec i obroty wchodzą na 1500 zamiast na 750 :/ , a tak cały czas toczę się na sprzegle i wciśniętym hamulcu, pod koniec filmiku się zatrzymuję i falujące obroty zatrzymują się na 1000
Dzięki z góry za rady. Pozdrawiam



A ten temat kolega zna ??

viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=czyszczenie+przepustnicy
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Harnas19 » 1 sty 2011, 22:49

A u mnie tej śrubki nie idzie odkręcic :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez jabol.88 » 17 lut 2011, 22:49

Witam, przeglądałem forum i co? No i nic nie znalazłem takiego co by obrazowało mój problem. Otóż przyczyna jest taka obroty po nagrzaniu się trzyma w granicach 750obr/min ale silnik pracuje dalej co po chwili jest spadek obrotów do 500obr/min. Prze jakieś 30sek falują w granicach od 500 do 650obr/min czasem to falowanie odbywa się w dół czyli tak 500- 300obr/min. Po tych 30s obroty wracają do 750 ale przed wskoczeniem na tę wysokość towarzyszy jakby "wystrzał – wstrzyknięcie " i auto wskakuje na 1000 i opada do 750. Przepustnicę czyściłem, filtr powietrza pół roku ma i nie jest zanieczyszczony dla pewności wy telepałem go ;P. Świece i kable też pól roku mają, zapłon mam przyspieszony tak stwierdził elektryk u którego madzia była na sprawdzenie błędów. Nie wykazało żadnego, sąda jedynie na wolnych obrotach miała tam jakieś nie wydolności... ale to nie wpływało na ten problem. W przedziale od 2000 do 2500 czuć wyrażny spadek mocy podczas przyspieszania ale to na gazie na benzynie jest trochę lepiej ale też czuć więc wina leży nie tylko w instalacji gazowej lecz gdzieś w elektryce. Zapomniałbym dodać że kopułka i pale wymieniłem na nowe. Wygląda to tak jak by madzia w pewnym momęncie nie pracowała na wszystkie gary. <nauka> Czytam cały czas forum już dłuższy czas i nie mogę znajść nigdzie pomocy bo wszystkie tematy się urywają bez podania odpowiedzi po odnalezieniu usterki. Pomocy !!! :(
P.S. prozba do modelatora nie rzucaj do kosza od razu tematu bo zależy mi na jakichkolwiek wiadomościach związanych z tymi objawami :>

Mod: To, że nie znalazłeś rozwiązania w innych wątkach nie uprawnia Cię do zakładania kolejnego o tym samym. Dopisujemy się w istniejących. W drodze wyjątku doklejam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2009, 09:49
Posty: 97
Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V

Postprzez fixerq » 18 lut 2011, 00:43

Miałem podobną sytuację w mojej "byłej" – przyczyną był silniczek krokowy :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 16:35
Posty: 414
Skąd: Rz-ów
Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...

Jest: BMW e90

Postprzez jabol.88 » 18 lut 2011, 12:56

silniczek krokowy czyściłem i działa. Dziś poszedłem jeszcze zobaczyć przepływomierz i co zauważyłem to ta blaszka platynowa jest oderwana i trzyma się na dwóch drucikach. Delikatnie prze prostowałem ją tak by nie oderwać drucików ani nie skrzywić blaszki. Odkręciłem jeszcze korek od chłodnicy i czekałem aż wentylator się załączy i przed tym załączeniem wyciekło mi jakieś pół litra płynu. Miałem już wsiadać i jechać po zakup nowego przepływomierza (najbliższy szrot w okolicy :D ) i ku mojemu zdziwieniu obroty stanęły na 750 i tylko lekkie falowanie takie w granicach 30obr/min. czekałem dłuższy czas aż powtórzy się sytuacja i nic :D aby wyregulowałem obroty na jałowym oczywiście w trybie serwisowym.


P.S. Dzięki za doklejenie. Następnym razem postaram się nie tworzyć nowych wątków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2009, 09:49
Posty: 97
Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V

Postprzez Lantis 89 » 18 lut 2011, 15:43

A jakie powinny być seryjnie ustawione obroty dla silnika Z5????
Ja mam coś poniżej 500obr./min...chyba troszke za mało co nie????? <co?>
Lantis 89
 

Postprzez lesiux » 18 lut 2011, 17:39

750
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez jabol.88 » 19 lut 2011, 14:08

ja osobiście troszkę zawyżyłem tak gdzieś w granicach 800 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2009, 09:49
Posty: 97
Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V

Postprzez dariusz333 » 19 lut 2011, 15:37

Witam mam problem bardzo podobny przy odpaleniu silnika obroty na chwile spodną do 100obr/min po czym wracają do normalności Może ktoś wie jaka to przyczyna
dariusz333
 

Postprzez dariusz333 » 19 lut 2011, 15:39

Co to jest tryb serwisowy i jak go włączyć Prosze o pomoc jestem zielony,,
dariusz333
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323