Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)
Nie ważne ile pochodzi on doszedł dlaczego falują a u mnie nie da rady dojśc już a teraz jeszcze płyn z pod korka zaczął mi wywalac :/ z chłodnicy
Ja za moje OM w uk dalem 120 zł mało ważne znalazł przyczyne a ja znajśc nie mogę mysle aby jeszcze filtr paliwa wymienic może to pomoże . tylko czy to taki bo nie chce mi się wyciągac całego aku aby to sprawdzic a u mnie poprzez duży kolektor dolotowy i mase kabli nie widac go prawie wgl . http://cgi.ebay.co.uk/Mazda-121-323-91- ... 1069wt_905
Harnas19 napisał(a):Nie ważne ile pochodzi on doszedł dlaczego falują a u mnie nie da rady dojśc już a teraz jeszcze płyn z pod korka zaczął mi wywalac :/ z chłodnicy
Harnaś sprawdzałeś drożność odcinka między chłodnicą, a zbiorniczkiem wyrównawczym? Przy korku jest malutki otworek, którym musi wracać płyn do zbiorniczka po rozgrzaniu silnika.
Tak dmuchałem w wężyk przy czym się troche napiłem heh i jest drożny płyn płynie w obie strony dogiąłem blaszki na korku mocniej aby więcej go docisło i jest spoko
lesiux napisał(a):Kable WN za 40zł? Ciekawe ile Ci to pochodzi.
Mówiłem, że szału nie ma. Widocznie do mojego tyle kosztują http://tiny.pl/hc7p5. Na dodatek nawet jeśli są badziewne, to i tak spełniły swoje zadanie (bo silnik równo chodzi, więc są o niebo lepsze niż te oryginalne ale popękane, które miałem w samochodzie – bo podobnie jak filtr nigdy nie były wymieniane ) a jak będzie problem, za kilka miesięcy je wywalę bez żalu lub zareklamuję bo mają 3 lata gwarancji
Ostatnio edytowano 4 sty 2011, 00:44 przez Olo500, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 30 wrz 2006, 17:35
- Posty: 98
- Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.
http://www.limuzynywalcz.pl/images/FMSP ... %20013.jpg
Mam pytanie czy jak zatkam ten niebieski kanal zamiast odkrecac ten korek plastikowy ktory trzeba dorabiac to bedzie ten sam efekt w sensie ze bym tutaj wsadzil kawal gumy a nie pod ten korek. I czy wtedy ma znaczenie czy przewod doprowadzajacy plyn chlodniczy jest odpowietrzony?
Mam pytanie czy jak zatkam ten niebieski kanal zamiast odkrecac ten korek plastikowy ktory trzeba dorabiac to bedzie ten sam efekt w sensie ze bym tutaj wsadzil kawal gumy a nie pod ten korek. I czy wtedy ma znaczenie czy przewod doprowadzajacy plyn chlodniczy jest odpowietrzony?
- Od: 4 sty 2011, 01:01
- Posty: 16
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była 323F 1,5 BA 1994 + LPG
Jest Premacy 2.0 2002 + LPG
Kermitowski napisał(a):http://www.limuzynywalcz.pl/images/FMSPD/przepustnica/Przepustnica%20013.jpg
Mam pytanie czy jak zatkam ten niebieski kanal zamiast odkrecac ten korek plastikowy ktory trzeba dorabiac to bedzie ten sam efekt w sensie ze bym tutaj wsadzil kawal gumy a nie pod ten korek.
Tak, choć z korkiem można dokonać regulacji bez całkowitego zaślepiania. Osobiście radzę zatkać w 100%
Kermitowski napisał(a): I czy wtedy ma znaczenie czy przewod doprowadzajacy plyn chlodniczy jest odpowietrzony?
Zatykasz kanał powietrzny – nie ma żadnego wpływu na obieg płynu i jego odpowietrzenie. Niektórzy nawet zamykają dopływ płynu do przepustnicy, bo ogrzewa to powietrze w dolocie i w efekcie zabiera koniki. Ja zostawiłem ten obieg fabrycznie ,choć może to zatkam jak będzie mi się nudzić latem
Ja zatkałem ten kanał. Ale nie obyło się bez problemów.
Auto po operacji odpala na 1500 ale po rozgrzaniu wolne obroty nie spadały do 750 tylko trzymały się w okolicach 1200 czasami więcej (niekiedy spadały do 750 ale po prze gazowaniu znowu się ustawiały na 1200). Niestety silnik krokowy przed modyfikacją nie ma regulacji czułości za pomocą imbusa. Możliwe jest regulacja czułości za pomocą rozciągania i zgniatania sprężynki w krokowym (ja ją lekko rozciągnąłem). Ale jest to tylko półśrodek (sprężynka z czasem może wrócić do swojej długości). Jeśli jest na to lepszy sposób to chętnie wysłucham rad innych. Na razie nie ruszałem TPS ani regulacji wolnych obrotów.
Więc jeśli nie przeszkadzają wam wysokie obroty po odpaleniu a nie macie dużo czasu na kombinowanie lepiej nic nie ruszać.
Auto po operacji odpala na 1500 ale po rozgrzaniu wolne obroty nie spadały do 750 tylko trzymały się w okolicach 1200 czasami więcej (niekiedy spadały do 750 ale po prze gazowaniu znowu się ustawiały na 1200). Niestety silnik krokowy przed modyfikacją nie ma regulacji czułości za pomocą imbusa. Możliwe jest regulacja czułości za pomocą rozciągania i zgniatania sprężynki w krokowym (ja ją lekko rozciągnąłem). Ale jest to tylko półśrodek (sprężynka z czasem może wrócić do swojej długości). Jeśli jest na to lepszy sposób to chętnie wysłucham rad innych. Na razie nie ruszałem TPS ani regulacji wolnych obrotów.
Więc jeśli nie przeszkadzają wam wysokie obroty po odpaleniu a nie macie dużo czasu na kombinowanie lepiej nic nie ruszać.
- Od: 9 paź 2006, 22:36
- Posty: 70
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994
qbus napisał(a): Niestety silnik krokowy przed modyfikacją nie ma regulacji czułości za pomocą imbusa.
Jest jest po przeciwnej stronie krokowego tzn. od strony grodzi silnika jest otworek i wkręt w środku i nim regulujesz czułość, jeśli obroty zawieszają sie za wysoko trzeba wykręcić troche ten wkręt, jeśli nie był jeszcze ruszany to bedzie ciężko na zamontowanej przepustnicy go ruszyć, zreszta na pierwszej stronie tego tematu jest opisane co i jak ze zdjęciami.
Jeszcze takie pytanie po zdjeciu przepustnicy robi sie adaptacje przepustnicy czy automatycznie to przebiega? Czy tylko krokowy trzeba wregulowac?
U mnie jest taki problem ze przepustnica byla sciagana nic nie ruszane nic nie czyszczone i zalozona spowrotem, byla sciagnieta przy wymianie pierscieni i od tamtego czasu mi sie wieszaja obroty na 1200 czasem na 1500 i jak np obciaze szybami w sensie ze sa zamkniete i jeszcze trzymam guziki w gorze to obroty spadna do 750 ale jak dodam gazu to spowrotem na 1200 sie zatrzymaja. Nie wiem jaka jest przyczyna skoro nic nie bylo krecone.
Planuje zdjac przepustnice i zatkac ten kanal powietrzny od bimetalu guma i czy wystarczy wtedy krokowy wyregulowac http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 492ab775d5 ta schowana sruba? Czy trzeba ustawiac tps? I co reguluje ta sruba od gory przepustnicy http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 76730d1407
Help!
U mnie jest taki problem ze przepustnica byla sciagana nic nie ruszane nic nie czyszczone i zalozona spowrotem, byla sciagnieta przy wymianie pierscieni i od tamtego czasu mi sie wieszaja obroty na 1200 czasem na 1500 i jak np obciaze szybami w sensie ze sa zamkniete i jeszcze trzymam guziki w gorze to obroty spadna do 750 ale jak dodam gazu to spowrotem na 1200 sie zatrzymaja. Nie wiem jaka jest przyczyna skoro nic nie bylo krecone.
Planuje zdjac przepustnice i zatkac ten kanal powietrzny od bimetalu guma i czy wystarczy wtedy krokowy wyregulowac http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 492ab775d5 ta schowana sruba? Czy trzeba ustawiac tps? I co reguluje ta sruba od gory przepustnicy http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 76730d1407
Help!
- Od: 4 sty 2011, 01:01
- Posty: 16
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była 323F 1,5 BA 1994 + LPG
Jest Premacy 2.0 2002 + LPG
Kermitowski, u mnie objawy dokładnie te same. Jak pisałem powyżej na krótką chwilę pomogło rozciągniecie sprężyny ale to zupełnie bez sensu i za dużo roboty. Problem rozwiązała regulacja za pomocą śruby naprzeciwko silniczka krokowego. W moim przypadku musiałem ją wykręcić o ponad jeden obrót, aby obroty zaczęły spadać do 750 (tak jak w twoim przypadku najlepiej wcześniej pomagało obciążenie odbiornikami). Nie musiałem wykręcać przepustnicy, śrubę zapryskałem środkiem do odkręcania śrub z MoS2 i poszło bez najmniejszego problemu (widocznie ktoś już to kiedyś robił bo nie była ona niczym już zabezpieczona). Nie włączałem trybu serwisowego, wg. mnie praca tego zaworka jest czysto mechaniczna i komputer nie ma wpływu na jego pracę, ale jeśli się mylę poprawcie mnie.
- Od: 9 paź 2006, 22:36
- Posty: 70
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 323F BA 1.5 (Z5) 10 1994
qbus napisał(a): Nie włączałem trybu serwisowego, wg. mnie praca tego zaworka jest czysto mechaniczna i komputer nie ma wpływu na jego pracę, ale jeśli się mylę poprawcie mnie.
Masz racje najlepiej ustawiac na odpalonym silniku
jest ktos w stanie odpowiedziec na moje wczesniejsze pytania ?
- Od: 4 sty 2011, 01:01
- Posty: 16
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była 323F 1,5 BA 1994 + LPG
Jest Premacy 2.0 2002 + LPG
Tps jeśli nie był ruszany nie trzeba ustawiac, tak to jest ta śruba do regulacji czułości krokowca, a ta u góry na przepustnicy reguluje sie wolne obroty to jest tzw, kanał obejściowy przepusnicy. Jeśli zawieszają sie obroty to jeśli bedziesz zdejmował przepustnice wyczyść zworek od silniczka krokowego może sie zacinać i dlatego obroty wieszaja sie, jeśli nie pomoże trzeba wyregulować tym wkrętem z tyłu
Kermitowski napisał(a):jest ktos w stanie odpowiedziec na moje wczesniejsze pytania ?
Jak przeczytasz cały temat, to znajdziesz odpowiedzi na jedno pytanie. Na pierwszej stronie opisałem procedurę rozbierania i czyszczenia. Sprawdź, czy zaworek lekko pracuje i posmaruj go delikatnie olejem bądź jakimś smarem. Na koniec regulacja obrotów i koniecznie reset ecu.
Mechanicy nie bawią się w rozbieranie przepustnicy na części pierwsze i dokładne czyszczenie. Dla nich to strata, bo nie zwróci im się kasa za czas na to poświęcony. Wolą powiedzieć Panie kup drugą przepustnicę, bo tej nie warto robić
Pioteq25 napisał(a):Jak przeczytasz cały temat, to znajdziesz odpowiedzi na jedno pytanie. Na pierwszej stronie opisałem procedurę rozbierania i czyszczenia. Sprawdź, czy zaworek lekko pracuje i posmaruj go delikatnie olejem bądź jakimś smarem. Na koniec regulacja obrotów i koniecznie reset ecu.
Mechanicy nie bawią się w rozbieranie przepustnicy na części pierwsze i dokładne czyszczenie. Dla nich to strata, bo nie zwróci im się kasa za czas na to poświęcony. Wolą powiedzieć Panie kup drugą przepustnicę, bo tej nie warto robić
tak sie sklada ze czytalem caly temat i nie bylo mowy np o adaptacji przepustnicy...
aaaaa w tym miejscu jeszcze Ci podziekuje ze zalozyles ten temat bo jak widac niejednemu sie przydal
bzzyczek napisał(a):Tps jeśli nie był ruszany nie trzeba ustawiac, tak to jest ta śruba do regulacji czułości krokowca, a ta u góry na przepustnicy reguluje sie wolne obroty to jest tzw, kanał obejściowy przepusnicy. Jeśli zawieszają sie obroty to jeśli bedziesz zdejmował przepustnice wyczyść zworek od silniczka krokowego może sie zacinać i dlatego obroty wieszaja sie, jeśli nie pomoże trzeba wyregulować tym wkrętem z tyłu
dzieki za wyjasnienie tych srubek o ktore pytalem
A czego nie ruszac zeby nie trzeba bylo regulowac tpsa?
W sensie chodzi o jakies srubki ze pokrece czy odepne cos za duzo?
Najlepiej gdyby na zdjeciu ktos pokazal o ile takie jest na forum...
Jutro zabieram sie do dzialania zobaczymy co z tego wyjdzie
Aha i jeszcze mam jedna mala obawe bo tak jak pisalem chce zaslepic ten niebieski kanal kawalkiem gumy i tak sie zastanawiam czy mi tego nie wessie do srodka jak poskladam i odpale moze dobrze to przykleic bo chyba dosc mocno tamtedy wieje....
- Od: 4 sty 2011, 01:01
- Posty: 16
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była 323F 1,5 BA 1994 + LPG
Jest Premacy 2.0 2002 + LPG
TPS jest na tym zdjęciu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb4 ... ea741.html
To takie czarne do ktorego podpięta jest wtyczka
Jest przykrecony dwoma wkrętami regulujemy go popuszczając wkręty i obracając go, do czyszczenia przepustnicy nie ma potrzeby ruszania tych wkrętów i tps-u
To takie czarne do ktorego podpięta jest wtyczka
Jest przykrecony dwoma wkrętami regulujemy go popuszczając wkręty i obracając go, do czyszczenia przepustnicy nie ma potrzeby ruszania tych wkrętów i tps-u
bzzyczek napisał(a):TPS jest na tym zdjęciu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb4 ... ea741.html
To takie czarne do ktorego podpięta jest wtyczka
Jest przykrecony dwoma wkrętami regulujemy go popuszczając wkręty i obracając go, do czyszczenia przepustnicy nie ma potrzeby ruszania tych wkrętów i tps-u
o takie wyjasnienie mi chodzilo thx
- Od: 4 sty 2011, 01:01
- Posty: 16
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była 323F 1,5 BA 1994 + LPG
Jest Premacy 2.0 2002 + LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości