Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)

Postprzez rafał88 » 2 kwi 2011, 18:15

No to regulacja faktycznie, nie za fajna imprezka no ale jak trzeba to trzeba.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marcin24r » 12 kwi 2011, 10:01

Problem rozwiązany przyczyną był uszkodzony przekażnik pompy paliwa znajdujący sie w tunelu środkowym koło schowka. Koszt 30 zł używka. wymiana 15min. Teraz madzia pali za pierwszym strzałem jak na madzie przystało.
Marcin24r
 

Postprzez macros » 6 maja 2011, 23:42

Marcin24r: Gdzie dokładnie jest ten przekaźnik? Mógłbyś cyknąć jakieś zdjęcie. Z opisu, który zawarłeś wynika, że mogę mieć to samo... Moja madzia to rocznik 97, ale zakładam, że konstrukcja i miejsce montażu będą te same...

Pozdrawiam
macros
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2008, 22:24
Posty: 18
Skąd: Wawa
Auto: 323F BA '97: 1.5i 16V (Z5)

Postprzez bartekdw » 6 maja 2011, 23:47

Jak siądziesz na miejscu pasażera to obok nóg z lewej strony, trzeba plastiki zdjąć, tzn z podłokietnikiem, potem z popielniczką, tam znajdziesz przekaźnik.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez dementorirl » 11 cze 2011, 16:16

No i mam kolejny problem. Na zimnym silniku odpala bardzo ładnie i nie ma żadnego problemu ale gdy rozgrzeję silnik i go zgaszę to po ponownym uruchomieniu obroty spadają na około 500RPM i zamula podczas jazdy. Po chwili objawy znikają i jest ok. Dodam,że dzieje się to po odpaleniu ciepłego silnika.Jeśli odpalę zimny to jest ok nawet jak się nagrzeje do normalnej temperatury pracy ale wystarczy go zgasić i odpalić nawet po 5sekundach i problem się pojawia. Czy to mogą być świece? Kable już sprawdzałem i nie widać iskierek, a nawet sprawdzałem ręką(jedna ręka na silniku,a druga wędrowała po kablach) i żadnego kopnięcia nie poczułem. Olej na bagnecie na literce "O" domyślam się, że oznacza to "optimal", płyn w zbiorniczku wyrównawczym na "Full", przepustnica czyściutka, paliwo dobrej jakości (nie mam pewności co do filtra paliwa,bo tego nie da się ocenić tylko wymienić na nowy),brak płynu chłodniczego w oleju i odwrotnie więc uszczelka pod głowicą jest ok.Nie mam też pewności co do katalizatora,bo trochę śmierdzi z rury takim, nie wiem jak go opisać hmm..."ostrym" zapachem.Może to zawór EGR ale słyszałem żeby go nie dotykać, bo można coś niepotrzebnie popsuć.
Muszę się z tym uporać w miarę możliwości do poniedziałku ale nie wiem co tu można jeszcze sprawdzić.Póki co skoczę do sklepu po nowe świece i filterek paliwa ale będzie fajnie jak któryś z forumowych speców podpowie mi coś więcej.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i serdecznie pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez Marcin1990 » 11 cze 2011, 16:35

a jak się przejedziesz po odpaleniu jest ok?
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez dementorirl » 11 cze 2011, 17:55

Jak zgaszę nagrzany silnik i odpalę to obroty falują pomiędzi 500-750rpm. Podczas jazdy zamula ale po chwili wszystko wraca do normy, dostaje kopa i już chodzi normalnie aż do następnego zgaszenia i odpalenia ciepłego silnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez rafał88 » 11 cze 2011, 19:14

Zrob jej reset kompa i zobacz co wtedy bedzie sie dzialo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez HOGUM » 11 cze 2011, 21:40

Odepnij minus i trzymaj wcisniety pedał hamulca przez 30 sek żeby całe napięcie wyładować.Przejedź się jakieś 50 do 100 km i zrób test diodą
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez dementorirl » 11 cze 2011, 22:23

A czy po ponownym podpięciu aku nie będę miał problemów z obrotami na biegu jałowym?
Możecie podesłać mi jakiś link w którym opisana jest procedura sprawdzania diodą?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez lesiux » 13 cze 2011, 08:09

ja miałem podobnie, po regeneracji aparatu zapłonowego się uspokoiło, sprawdź też świece i kable, mogą mieć przebicie na fajce więc z góry nic nie będziesz widział. Lambda też może zamulać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez dementorirl » 22 cze 2011, 14:06

Chyba znalazłem powód wszystkich problemów związanych z samochodem. Najłatwiejsza rzecz do sprawdzenia, a ja zdolny człowiek sprawdziłem ją na końcu :P A mianowicie to kompletnie wytarte styki w kopułce, jeden jest tak starty, że jest już poniżej poziomu tego plastiku i może właśnie na nim nie łączy. Ale ze mnie mechanior hehe :P Już zamówiłem nową kopułkę i palec na ebay-u , za 3dni powinienem już to mieć i wtedy się wszystko wyjaśni :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez bobinho » 22 cze 2011, 14:53

One od nowości tak wyglądaja :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez dementorirl » 22 cze 2011, 15:52

Ale moja kopułka wygląda tragicznie. Później wrzucę fotkę to ocenicie ale moim zdaniem na 100% jest do wymiany. Więc kopułka, kable i świeczki będą wymienione na nowe. Kable i świece chciałem kupić z NGK, co o tym sądzicie, będą ok?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez bobinho » 22 cze 2011, 17:14

Świece jak najbardziej NGK ew. BERU, a co do kabli to jesli lubisz wydawac dwa razy wiecej to kup NGK chociaż dla mnie to głupota, lepiej moim zdaniem kupić Nipparts jak ja to zrobiłem a za reszte zalać benzyny i cieszyć się z oszczędności. Ale zrób jak chcesz, twoje pieniążki i Twoja decyzja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez dementorirl » 22 cze 2011, 19:46

Sporo osób poleca kable NGK do mazdy ale bardzo się cieszę, że mi napisałeś o kablach Nipparts bo chyba każdy woli oszczędzić pieniążki :) Muszę jeszcze wymienić ten uszczelniacz pod aparatem zapłonowym bo olej mi tamtędy leci ale nie wiem czy musi być oryginalny czy jakiś zamiennik też trochę wytrzyma?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez grzesiek1989cz » 22 cze 2011, 23:08

ja mam problem w swojej v6:)o mianowicie :)od dolu ciagnie ladnie:)dochodzi do 2,5tys i jest takie przymulenie jakby mnie ktos zlapal z tylu i trzymal i okolo 2.9tys zaczyna zyc:)otwiera sie vris i ciagnie super:)skad to przymulenie w tym zakresie?dodam ze ostatnio z 2 lub 3 dni to mulenie ustalo:)a teraz jest od nowa:)na 1 biegu jak depne to rzuca mnie prawie na kierownice a potem wciska w fotel:)nie jest to fajne a wkurzajace:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez rafał88 » 23 cze 2011, 00:08

A sprawdzales rure dolotu powietrza czy nie ma nieszczelnosci??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez dementorirl » 23 cze 2011, 00:10

A moja na rozgrzanym słabo ciągnie od dołu i jak wejdzie powyżej 3000rpm to ciągnie świetnie ale czasami stanie na 4250rpm i po chwili idzie dalej. Dioda wymrugała mi dzisiaj(jeśli dobrze zinterpretowałem) błąd 10,11,17 a 17 to sonda lambda więc może to przyczyna zamulania. Ja mam dolot chwilowo sklejony taśmą, bo jest pęknięty w 3 miejscach i pewnie ta taśma też tego nie uszczelniła jak powinna.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez grzesiek1989cz » 23 cze 2011, 08:54

ja wlasnie bledow nie sprawdzalem.ale dziwne jest to ze chwile bylo idealnie zadnego mulenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323