Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

PostTen post został usunięty przez Majki88 2 lip 2011, 17:00.
Powód: dubel

Postprzez pawcio1017 » 2 lip 2011, 14:15

grzesiek1989cz napisał(a):niech ktos wrzuci kody dla 323f ba v6 KF 2.0:)z gory dzieki


Nie pisz posta pod postem. Ja też czekam na odpowiedź w tym temacie ale jestem cierpliwy
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Majki88 » 2 lip 2011, 17:02

dla OBD I są takie same i tu nie ma znaczenia jaki silnik
PS: na 1 stronie masz rozpiskę dokładną
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez grzesiek1989cz » 2 lip 2011, 18:34

czy na 100% tak jest ze te same kody co np w 1,5 ?bo pisali ze 17 to lambda a w tej rozpisce wcale to nie jest lambda:)

ja sprawdzalem bledy wymigalo mi jesli dobrze to zdjagnozowalem 40, 8, 10 ,17, 24, 6, 4, 26 zrobilem test na zapalonym silniku chodzil wtedy jakby traktor odpalil:)i zostaly tylko 8 ,10 ,17 ,24 pomozecie w lokalizacji?

Edit By Majki :
Używaj opcji edycji tym razem edytuje za Ciebie następnym razem kasuje <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

PostTen post został usunięty przez Majki88 2 lip 2011, 20:21.
Powód: dubel

PostTen post został usunięty przez Majki88 2 lip 2011, 22:34.
Powód: post pod postem

Postprzez pawcio1017 » 2 lip 2011, 22:44

pawcio1017 napisał(a):A więc sprobowałem i...

Po podłączeniu diody, przekręcam na zapłon. Dioda zapala się na ok 3 sek, gaśnie na chwilkę, zapala się ponownie i tak już zostaje. Nawet po odpaleniu silnika dioda caly czas się świeci. Czy ktoś wie co to oznacza?

Schematycznie dioda zapala się w takich odstępach czasu



Wie ktoś coś na ten temat? :(
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez grzesiek1989cz » 3 lip 2011, 00:10

dobra to jeszcze raz przyjrzalem sie filmikowi:)wiec bledy sa nastepujace:) 8, 10, 17, 24, 46 :) kody odczytywalem z tej stronki http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42 podobno tu sa prawidlowe opisy:)potem robilem test na zapalonym silniku:)i zostaly mi tylko 8, 10, 17, 24 :)ten 46 by sie zgadzal bo wczesniej mi VRIS nie dzialal potem go naprawilem wiec podczas testu na zapalonym blad sie wykluczyl:)

Teraz kolejna rzecz czy te bledy wplywaja na moc ? gazownik mial problem z ustawieniem instalacji a mianowicie jak dodam gwaltownie gazu to auto sie zajaknie :)jak gazownik to ustawi to znów auto mocy nie ma:)

Kazal mi kable WN zmienic, fakt troche lepiej ale to nie to:)od razu czulem ze to auto nie jezdzi dobrze:)

sondy do wymiany jesli sie potwierdzi kolejny pomiar jak pojezdze troche :)

ale co z tym przeplywomierzem?i czujnikiem temperatury?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez Majki88 » 4 lip 2011, 10:22

Mam taki problem wczoraj sprawdziłem u kumpla błędy ABS bo nie działa i dostałem taką oto litanię
13,14, 61, 63
czyli czujniki tył oraz zasilani i jednostka sterująca
czujki to wiadomo sprawdzić i wymienić ale o co chodzi z 61 i 63 ?
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

PostTen post został usunięty przez sq2jul 9 lip 2011, 14:14.
Powód: ot

Postprzez Borys » 8 lip 2011, 21:39

grzesiek1989cz napisał(a):dzis podlaczylem swoja instalacje gazowa pod lapka i patrzylem co sie dzieje z sondami lambda.

na zimnym pokazywalo cos okolo 0,70 jak sie rozgrzal to spadlo okolo 0,30 ale jesli chodzi i zmiany w czasie jazdy to napiecie niezmienia sie.

co to oznacza ze sondy sa do wymiany?

A co to ma do tematu?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez grzesiek1989cz » 8 lip 2011, 22:14

to ma ze interpretujemy bledy ktore nam pokazal komputer i dochodzimy skad one sie pojawily bo czesto niewystarczy to ze komputer pokazal blad i juz trzeba wymieniac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez pawcio1017 » 28 sie 2011, 12:12

Koledzy ostatnio podłaczyłem diode wg. schematu w gniazdo DIAGNOSTIC (wszystko w odpowiednie piny itp). i po przekręeniu na zapłon dioda zapala się i świeci cały czas, nawet po odpaleniu silnika świeci i gaśnie dopiero po zgaszeniu. Mam mazde 323BG z silnikiem 1.3 8v. Co prawda była kiedyś 1.3 16V ale był zrobiony swap przez poprzedniego właściciela na 8v – może w tym tkwi problem? Co to może oznaczać?:( Pomoże ktoś? :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Marek 161BD081 » 28 sie 2011, 17:42

Poza podłączeniem diody zmostkowałeś piny złącza?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez HOGUM » 28 sie 2011, 17:45

pawcio1017 napisał(a):Koledzy ostatnio podłaczyłem diode wg. schematu w gniazdo DIAGNOSTIC (wszystko w odpowiednie piny itp). i po przekręeniu na zapłon dioda zapala się i świeci cały czas, nawet po odpaleniu silnika świeci i gaśnie dopiero po zgaszeniu. Mam mazde 323BG z silnikiem 1.3 8v. Co prawda była kiedyś 1.3 16V ale był zrobiony swap przez poprzedniego właściciela na 8v – może w tym tkwi problem? Co to może oznaczać?:( Pomoże ktoś? :)

przyszło mi do głowy żebyś;
-sprawdził połączenie czyli zworka-gdn, ten diodomierz fen, b+
-diodomierz podepnij odwrotnie
-źle przylutowany opornik(nie do tej nóżki)
-u mnie opornik wbudowany przy diodzie nie hulał
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez HOGUM » 28 sie 2011, 17:47

koledzy, jakie negatywne są skutki jazdy z błędem 16 czyli chyba czujnik EGR ???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez pawcio1017 » 28 sie 2011, 23:00

Marek 161BD081 napisał(a):Poza podłączeniem diody zmostkowałeś piny złącza?


Tak, wszystko wg instrukcji.


HOGUM napisał(a):przyszło mi do głowy żebyś;
-sprawdził połączenie czyli zworka-gdn, ten diodomierz fen, b+


Na pewno wszystko jest OK.

HOGUM napisał(a):-diodomierz podepnij odwrotnie


Wtedy dioda nie świeci wogóle (wg. zasady polaryzacji)

HOGUM napisał(a):-źle przylutowany opornik(nie do tej nóżki)


Z tego co wiem to to akurat nie ma znaczenia

HOGUM napisał(a):-u mnie opornik wbudowany przy diodzie nie hulał


A jak inaczej go podłączyłeś?

Czekam na dalsze porady:(
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez HOGUM » 30 sie 2011, 10:53

zwykła dioda i dolutowany opornik.wtedy działało
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez pawcio1017 » 16 wrz 2011, 23:36

Koledzy pomoże ktoś? Po podłączeniu wszystkiego wg opisu i przekreceniu na zapłon Dioda zapala się na okolo sekunde, gaśnie na dwie po czym zapala się i świeci na stałe cały czas. Dodam że komputer resetowany i dalej to samo. Czy to znaczy że nie ma błędów czy co? :( Dane mojej mazdy są podane w podpisie
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez mxfan » 26 wrz 2011, 15:17

Witam. Mam pytanie do was bardziej obeznanych w temacie niż ja.
Posiadam mazdę mx3 z silnikiem 1.6 SOHC.

Czy kody podane na pierwszej stronie są takie same dla silnika SOHC i DOHC ? Po zrobieniu testu odczytałem błędy 02 i 09. Wymieniłem czujnik temperatury silnika ( zielony z 2 pinami) i zniknął mi błąd 02, natomiast według spisu powinien zniknąć błąd 09 ? I teraz mam tylko błąd 09. Co może być nie tak ? Dodam, że autko nie chodzi tak jak trzeba, często brakuje mu mocy zwłaszcza przy redukcji biegów, natomiast rano ma trudności z odpaleniem, dopiero za 3 razem łapie.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję :)
Początkujący
 
Od: 29 sie 2011, 09:46
Posty: 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323