FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5
"Od roku męcze sie z moją Mazdą 323c 1,5 16V Przerobioną na gaz..
Problem zaczął sie szybko.. Pewnego razu gdy jechałęm dziwnie zaczeły szaleć obrorty przy czym 2 razy auto mi zgasło,w tym nie zachowywało sie normalnie... Po 3cim razie nie szło odpalić silnika na dłużej niż chwile... Wtedy doszło do scholowania auta.. Jednak po czasie Mazda Odpaliła.. Od tego momentu dzieją sie dziwne objawy a ja od roku nie wiem co jest.. Silnik mam problem z utrzymaniem równomiernych obrotów które bardzo często skaczą do 2 tysiecy i sie utrzymują przy czym z pod maski wydobywa sie dziwne buczenie... Na wygaszonym silniku , kiedy włącze zapłon to słychać elektryczny dzwiek podobny do zwarcia z głębi silnika. Niknie jak odłącze osilniczek krokowy... Auto przerywa równomiernie kiedy sie nagrzeje.. Problem znika kiedy jade powyżej 140 na godzine.. Wcześniej obroty tak skakały że Mazda potrafiła mi gasnąć na świat łach ale to sie jakoś unormowało...Wszystko wygląda na to że jest to problem elektryczny.. coś sie spitoliło a ja nie jestem w stanie określić co...
Auto było w servisie (warsztacie ktory ma najlepszą renowme w bydgoskim jeżelich chodzi o MAzde.. TAm też nic... Dostałem info żę oni wszystko sprawdzili i stawiają na Aparat Zapłonowy.. Wymieniłem i to bez skutku..)
Wymieniłem: świece. przewody, przepływommierz, Przepustnice ,silniczek krokowy i aparat zapłonowy.."
Takie pytanie zadałem 1,5 roku temu na forum. TEraz wracam do nie rozwązanego probemu..
Autko cały czas od feralnego momentu przerywa podczas jazdy do 4.000 obr/.min
Wymienione manele: Przepływomierz, świece, przewody, aparat zapłonowy, przepustnica wraz z silniczkiem krokowym..
Auto było dzsiiaj podpięte pod komputer, który nie wykrył usterek... Było też w servisie MAzdy gdzie też nic nie zrobili...
W ostatnich dniach przeprowadziłem regeneracje aparatu zgodnie z intrukcją. Kopułka i palec nowy.... Cały czas szarpie... Zauważyłem ostatnio, że metaliczny dźwięk przypominający zwarcie związany z silniczkiem krokowym który opisywałem u góry.... Pojawia się kiedy włącze zapłon ale tylko na zimnym silniku... Po za tym właśnie czasami jak stoi odpalona na postoju bez gazu to zaczyna buczeć (dolot sprawdzony i szczelny) no i przerywa cały czas, jak się ciepły zrobi...
JEst to opis poskładany już z paru jaki miałem przyjemność opisać ... teraz tylko dopisuje co zauważyłem i ewentualnie co wymieniłęm...
Proszę o pomoc radę,nakierowanie.. Bo autyko chciałbym sprezentować chrześniakowi na 18naskę i zależy mi aby tą usterkę naprawić...
Problem zaczął sie szybko.. Pewnego razu gdy jechałęm dziwnie zaczeły szaleć obrorty przy czym 2 razy auto mi zgasło,w tym nie zachowywało sie normalnie... Po 3cim razie nie szło odpalić silnika na dłużej niż chwile... Wtedy doszło do scholowania auta.. Jednak po czasie Mazda Odpaliła.. Od tego momentu dzieją sie dziwne objawy a ja od roku nie wiem co jest.. Silnik mam problem z utrzymaniem równomiernych obrotów które bardzo często skaczą do 2 tysiecy i sie utrzymują przy czym z pod maski wydobywa sie dziwne buczenie... Na wygaszonym silniku , kiedy włącze zapłon to słychać elektryczny dzwiek podobny do zwarcia z głębi silnika. Niknie jak odłącze osilniczek krokowy... Auto przerywa równomiernie kiedy sie nagrzeje.. Problem znika kiedy jade powyżej 140 na godzine.. Wcześniej obroty tak skakały że Mazda potrafiła mi gasnąć na świat łach ale to sie jakoś unormowało...Wszystko wygląda na to że jest to problem elektryczny.. coś sie spitoliło a ja nie jestem w stanie określić co...
Auto było w servisie (warsztacie ktory ma najlepszą renowme w bydgoskim jeżelich chodzi o MAzde.. TAm też nic... Dostałem info żę oni wszystko sprawdzili i stawiają na Aparat Zapłonowy.. Wymieniłem i to bez skutku..)
Wymieniłem: świece. przewody, przepływommierz, Przepustnice ,silniczek krokowy i aparat zapłonowy.."
Takie pytanie zadałem 1,5 roku temu na forum. TEraz wracam do nie rozwązanego probemu..
Autko cały czas od feralnego momentu przerywa podczas jazdy do 4.000 obr/.min
Wymienione manele: Przepływomierz, świece, przewody, aparat zapłonowy, przepustnica wraz z silniczkiem krokowym..
Auto było dzsiiaj podpięte pod komputer, który nie wykrył usterek... Było też w servisie MAzdy gdzie też nic nie zrobili...
W ostatnich dniach przeprowadziłem regeneracje aparatu zgodnie z intrukcją. Kopułka i palec nowy.... Cały czas szarpie... Zauważyłem ostatnio, że metaliczny dźwięk przypominający zwarcie związany z silniczkiem krokowym który opisywałem u góry.... Pojawia się kiedy włącze zapłon ale tylko na zimnym silniku... Po za tym właśnie czasami jak stoi odpalona na postoju bez gazu to zaczyna buczeć (dolot sprawdzony i szczelny) no i przerywa cały czas, jak się ciepły zrobi...
JEst to opis poskładany już z paru jaki miałem przyjemność opisać ... teraz tylko dopisuje co zauważyłem i ewentualnie co wymieniłęm...
Proszę o pomoc radę,nakierowanie.. Bo autyko chciałbym sprezentować chrześniakowi na 18naskę i zależy mi aby tą usterkę naprawić...
- Od: 28 kwi 2009, 15:45
- Posty: 4
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323C 1,5 16V
Przychodzi mi tylko do głowy zwarcie.U siebie ostatnio tez miałem problem jeżdżąc na gazie.Auto przerywało,szarpało,przełączało się na benzynę.Okazało się że przewód bodajże od czujnika przy reduktorze został przytopiony bo dotykał silnika i robił zwarcie.Sprawdź a nóż widelec...
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
no i niestety problem powrócił, aparat zapłonowy ze szrotu wystarczył na 4 miesiące , dzisiaj rano po przejechaniu kilkuset metrów auto zaczęło znowu przerywać, szarpać itd... i teraz pytanie co robić dalej... nie uśmiecha mi się znowu kupowanie aparatu za 200zł na 4 miesiące ;/ zastanawiam się czy spróbować regeneracji wg fotorelacji na tym 2 aparacie ponieważ na poprzednim aparacie auto po prostu gasło a na tym przerywa i pracuje na 3 cylindrach;/ może uszkodzenie jest mniejsze i pomoże izolowanie, czy od razu kombinować z wyciągnięciem cewki poza aparat...
- Od: 5 mar 2009, 18:38
- Posty: 35
- Skąd: Zambrów
- Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D
Spróbuj wyciągnąć cewkę poza aparat,powinno pomóc.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
nad wyciągnięciem cewki poza aparat muszę pomyśleć, tzn jak to wykonać żeby działało , na razie rozebrałem aparat i zastosowałem środek doraźny, tzn poskładałem go izolując cewkę foliąx4... nie stosowałem żadnych lakierów itp... tylko folia... pomogło, mam nadzieję, że wytrzyma aż znajdę chwilę żeby się za to zabrać i rozwiązać problem na dobre :/
- Od: 5 mar 2009, 18:38
- Posty: 35
- Skąd: Zambrów
- Auto: było->Mazda 323 F BA 1,5 16V DOHC 88KM 1995 jest-> Seat Toledo II 2,3 VR5 AQN 170 KM:D 2001
Peugeot Boxer 2,5 D
Fotorelacja sie nawet przydala mialem stary aparat lezal juz chyba rok z hakiem, tylko nie ciapalem go zadnym bitgum itp. rozebralem wyczyscilem wszystko ladnie pozniej strecz i dziala:) przejazdzka probna z zapasowym(kupionym rok temu)apratem ok 20km i nic dziala jak nalezy:D
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
A ja narobiłem sobie bigosu przez tą cewkę zewnętrzną.Podłączyłem cewkę butelkową według wskazówek z forum elektrody(parę stron wcześniej był link) i lipa autko zarówno na starym aparacie jak i na przerobionym nie odpala.Brak jest tego specyficznego cykania po przekręceniu kluczyka.Dziwne jest to że na wszystkich pinach kostki idącej do aparatu jest minus,a było inaczej.Wszystkie bezpiecznik są ok.Tak się zastanawiam czy są jakieś dodatkowe bezpieczniki,lub może jest jakiś przekaźnik który tym steruje??
Juz jest dobrze,winowajca okazal sie jednak bezpiecznik.Okazalo sie dopiero po wyjeciu bezpiecznika,gdy podpinalem miernik pikal ze obwod jest zamkniety...
Juz jest dobrze,winowajca okazal sie jednak bezpiecznik.Okazalo sie dopiero po wyjeciu bezpiecznika,gdy podpinalem miernik pikal ze obwod jest zamkniety...
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
no to jeśli wszystko gra, to podziel się od czego zastosowałes cewke i jak to skonstruowałeś. no i czy po testach nadal wszystko ok
może przyczynisz się do kolejnej fotorelacji? albo chociaż pomożesz innym. pozdrawiam:)
może przyczynisz się do kolejnej fotorelacji? albo chociaż pomożesz innym. pozdrawiam:)
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
albo chociaż pomożesz innym
Taki mam plan
może przyczynisz się do kolejnej fotorelacji
Fotki są,ale niestety coś jest nie tak bo wywaliło mi bezpiecznik
Po świętach zajrzę do znajomego elektromechanika i się go poradzę co zrobiłem źle.Gdy tylko coś będę wiedział to się odezwę.
Pozdrawiam i Spokojnych Świąt Życzę
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Udało się komuś wstawić samemu zewnętrzną cewkę i jest poprawa? Ja zbieram info i na wiosnę też będę się bawił. Na razie jeszcze się pomęczę, za zimno w garażu Obojętnie jaką cewkę można założyć? W garażu mam ze trzy cewki od BG GT.
Czy ktoś z Was drodzy użytkownicy Mazd 323F może powiedzieć który z aparatów zapłonowych jest najlepszy i najmniej awaryjny??
Mam u siebie BPM6 P9 T2T57372 ale już nie domaga i pytanie czy warto mu pomagać dokupując zamiennik cewki czy lepiej jakiś inny zaadoptować poprzez delikatne przerobienie wtyczek??
Mam u siebie BPM6 P9 T2T57372 ale już nie domaga i pytanie czy warto mu pomagać dokupując zamiennik cewki czy lepiej jakiś inny zaadoptować poprzez delikatne przerobienie wtyczek??
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Witam, mam prośbę, czy mógłby ktoś wytłumaczyć mi jak wygląda naprawa aparatu zapłonowego P8 ? W swojej Madzi taki posiadam i chciałbym go zregenerować bo już krzyczy o pomoc
- Od: 30 lip 2010, 20:15
- Posty: 79
- Skąd: Krzeszowice\Kraków
- Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.
Powiedzcie w którym miejscu umieścić ten kawałek gumy? W miejscu gdzie wskazuje strzałka na obrazu umieściłem kawałeczek, element wszedł na ciasno ale obawiam się że podczas pracy może wypaść? Czy jest to możliwe? Bez klina, element "lata" bezwładnie.
Chodzi o to
Chodzi o to
Kompleksowe usługi informatyczne dla firm i klientów indywidualnych http://www.pc-express.pl
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
- Od: 13 kwi 2010, 21:22
- Posty: 25
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BA 1.5
A kliknij na pierwszą stronkę, zobacz co to za akcja z aparatem.
Gaśnie mi samochód podczas jazdy ;/ jadę 100 na biegu (nie to że przy redukcji) a tu bach, 5 sekund nie dostaje paliwa i potem dalej jedzie. Już że gaśnie na światłach to nie wspomnę i przy wolnej jeździe. Na początku gasł na lpg, teraz i na pb. I nie ma reguły czy wilgotno, czy doły. 3 dni pogaśnie, miesiąc dobrze jezdzi, teraz od 3 dni znowu gaśnie. Zaczęło się od wymiany aparatu który padł w drodze. Gazownik mówi że miał taki przypadek, że to przebicie.
Gaśnie mi samochód podczas jazdy ;/ jadę 100 na biegu (nie to że przy redukcji) a tu bach, 5 sekund nie dostaje paliwa i potem dalej jedzie. Już że gaśnie na światłach to nie wspomnę i przy wolnej jeździe. Na początku gasł na lpg, teraz i na pb. I nie ma reguły czy wilgotno, czy doły. 3 dni pogaśnie, miesiąc dobrze jezdzi, teraz od 3 dni znowu gaśnie. Zaczęło się od wymiany aparatu który padł w drodze. Gazownik mówi że miał taki przypadek, że to przebicie.
Kompleksowe usługi informatyczne dla firm i klientów indywidualnych http://www.pc-express.pl
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
- Od: 13 kwi 2010, 21:22
- Posty: 25
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BA 1.5
no dobra ale jaki zwiazek z gasnieciem silnika ma blaszka??? to tak jakby pralka przestala wirowac,bo masz rower na balkonie
-
waldii
Robię tą całą akcję z regeneracja aparatu, a jednym z jej punktów jest usunięcie tej blaszki. Tak jest napisane. No zainstalowałem ją z powrotem. Zobaczę jutro jak będzie.
Kompleksowe usługi informatyczne dla firm i klientów indywidualnych http://www.pc-express.pl
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
- Od: 13 kwi 2010, 21:22
- Posty: 25
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BA 1.5
Witam.
Wreszcie z pomocą kolegi z forum i linku z elektrody udało mi się podłączyć cewkę zewnętrzną.Jak na razie podłączona została "na krótko" ale autko odpaliło bez problemu.
Posiadam aparat m3.Jeśli pozwoli mi na to czas postaram się stworzyć fotorelację z podłączenia w owym aparacie zapłonowym.
Muszę przemyśleć podłączenia,aby wszystko było jak należy.
Dodam,że miałem drugi aparat kupiony na allegro od oszusta który stwierdził jego stan na"bdb" a był gorszy niż mój więc nie musiałem się obawiać,że coś zrobię źle.
Niebawem się odezwę.
Pozdrawiam.
Wreszcie z pomocą kolegi z forum i linku z elektrody udało mi się podłączyć cewkę zewnętrzną.Jak na razie podłączona została "na krótko" ale autko odpaliło bez problemu.
Posiadam aparat m3.Jeśli pozwoli mi na to czas postaram się stworzyć fotorelację z podłączenia w owym aparacie zapłonowym.
Muszę przemyśleć podłączenia,aby wszystko było jak należy.
Dodam,że miałem drugi aparat kupiony na allegro od oszusta który stwierdził jego stan na"bdb" a był gorszy niż mój więc nie musiałem się obawiać,że coś zrobię źle.
Niebawem się odezwę.
Pozdrawiam.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości