Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez Marcin1990 » 6 sty 2012, 18:12

arafal21 napisał(a):A teraz pochwal sie ile kasy Ci poszlo:)
nic nie płaciłem bo robiłem sam:) jedynie dla tokarza 10 zł.;P


lesiux też miałem poomykano, bo taki spec kiedyś musiał grzebać, i kupiłem popsutą przepustnice za grosze, i przełożyłem obudowę z dobrą śróbką:) Można też rozwiercić i zastąpić nową.
A co ciekawe w tej przepustnicy co kupiłem, to w tym miejscu co jest czujnik TPS była śruba z nakrętką, że jak się przepustnica się zamykała to opierała na niej, więc wystarczyło wyregulować tą srubką na 750 obrotów i też by pewnie nie falowały obroty i nie spadały poniżej. Lecz ja tego nie zakładałem i zrobiłem tak jak w orginale.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez BratCukierka » 8 sty 2012, 19:51

Marcin super podpowiedź! Zmotywowałeś mnie do tego... Też obroty mi trochę falowały i po odpaleniu na zimnym miałem wysokie... nawet wyższe niż u Ciebie bo ok. 2600-3000....

Poświęciłem chwilkę czasu i teraz po odpaleniu ok. 1400 obr. i bardzo szybko zjeżdza do 1000 a potem na ok.800....

Jest super i w końcu auto nie wyje na zimnym i nie muszę się wstydzić :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Marcin1990 » 8 sty 2012, 19:58

Ciesze się, i bardzo dobrze że Ci też się z tym udało :) chociaż i silnik nie niszczy się tak na zimnym.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez mastal » 10 sty 2012, 14:54

Sprawdziłem błedy: na silniku nie ma.
Przeczyściłem krokowiec. Przy przepustnicy śruba regulacji kręci się cały czas i nie daje to żadnych rezultatów.
Czy ta śruba ma sie wkrecac i wykrecac? Czy nie da sie jej wykrecic w ogóle i kręci się "w miejscu"?
Początkujący
 
Od: 15 lis 2011, 13:07
Posty: 11

Postprzez lesiux » 10 sty 2012, 16:34

kręcisz w trybie serwisowym na rozgrzanym silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mastal » 10 sty 2012, 16:49

tak, oczywiście.
Początkujący
 
Od: 15 lis 2011, 13:07
Posty: 11

Postprzez Marcin1990 » 10 sty 2012, 18:30

[quote="mastal"] ta śruba kręcąć powinna się wkręcać lub wykręcać, nie może stać w miejscu.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez mastal » 10 sty 2012, 20:19

Dzieki. W takim razie już chyba wiem co dolega mojej Madzi.
Początkujący
 
Od: 15 lis 2011, 13:07
Posty: 11

Postprzez Tobi » 16 sty 2012, 23:26

Witam wszystkich ja już jestem teraz po wymianie krokowca ,przepływomierza, czujnik temp. cieczy ,przepustnica wyczyszczona i nadal gaśnie na wolnych obrotach .Teraz mam zamiar wymienić przepustnicę ,ale najpierw zobaczę ten (rezystor) może żeczywiście to jest przyczyna ,a moje autko to Mazda 626 2.0 GF 136 KM 1998 r
Początkujący
 
Od: 4 sty 2012, 01:20
Posty: 15
Skąd: Paszczyna
Auto: Mazda 626 2.0 GF

Postprzez rafał88 » 18 sty 2012, 12:22

Ja ustawilem te obroty, no trzeba czasu zeby to dobrze ustawic ale efekt jest:D http://www.youtube.com/watch?v=Xw5cV5Lq-rE
Choc i tak mam problem wciaz z ssaniem:/ wczesniej podkrecilem na zaplonie madzie i lapala 2000rmp, wrocilem z zaplonem do serii jest 1800rmp, choc czasem na jakiej przeblyski i lapie 1500rmp. Nie czyscilem przepustnicy, bo nie moge odkrecic jedenej nakretki znajdujace sie od strony szyby ta dolna, 3 nasadowane klucze mi poszly na tym:/ i dalem sobie siana silnik rowno pracuje.
A i wczesniej smierdzialo beznyna jak pracowala na jalowym (uboga miesznka pewnie byla) no i "kaszlala", aa i jak ja udusilem na zimnym az sie zalewala z braku powietrza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez DNV » 14 paź 2012, 18:51

Witam mam problem z dziwnym falowaniem obrotów. Temat juz poruszałem i niestety nadal to nic nie pomogło. Poniżej wymienie czynności które wykonałem aby wyeliminować to falowanie:

– przepustnica rozkręcona wyczyszczona jak i elektromagnes.
– cały dolot powietrza uszczelniony, nie łapie lewego powietrza
– ta tasiemka- czujnik w dolocie powietrza jest cały
– cewke zapołonową zaizolowałem wedle fotorelacjii chociaż nie wiem czy była potrzeba
– świece zapłonowe wymieniłem
– przewody wysokiego napięcia wymieniłem.

Obroty falują w krótki odstępach czasu jakby nie trzymało obrotów. Silnik około 10 sekund trzyma obroty po czym one na chwile spadają i znowu wzarstają chodząc około 10 sekund. Jak ktoś ma jakieś pomysły aby to naprawić byłbym bardzo wdzięczny. Na benzynie i LPG jest to samo. Ssanie działa prawidłowo. Poniżej załączam film z działania silnika .

http://www.youtube.com/watch?v=sCwLrWcR ... e=youtu.be
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez Ogierson » 14 paź 2012, 18:59

Sprawdzałeś sonde? miałem taki przypadek ale do tego dochodziło to że czasami madzia gasła po wymianie wszystko ucichło
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 paź 2012, 21:23
Posty: 14
Skąd: Czarnocin
Auto: Mazda 323 sedan 1.5 Z5

Postprzez puznies0 » 14 paź 2012, 20:33

DNV napisał(a):Witam mam problem z dziwnym falowaniem obrotów. Temat juz poruszałem i niestety nadal to nic nie pomogło. Poniżej wymienie czynności które wykonałem aby wyeliminować to falowanie:

– przepustnica rozkręcona wyczyszczona jak i elektromagnes.
– cały dolot powietrza uszczelniony, nie łapie lewego powietrza
– ta tasiemka- czujnik w dolocie powietrza jest cały
– cewke zapołonową zaizolowałem wedle fotorelacjii chociaż nie wiem czy była potrzeba
– świece zapłonowe wymieniłem
– przewody wysokiego napięcia wymieniłem.

Obroty falują w krótki odstępach czasu jakby nie trzymało obrotów. Silnik około 10 sekund trzyma obroty po czym one na chwile spadają i znowu wzarstają chodząc około 10 sekund. Jak ktoś ma jakieś pomysły aby to naprawić byłbym bardzo wdzięczny. Na benzynie i LPG jest to samo. Ssanie działa prawidłowo. Poniżej załączam film z działania silnika .

http://www.youtube.com/watch?v=sCwLrWcR ... e=youtu.be


jak masz skąd to podmień silnik krokowy... on odpowiada za obroty silnika... być może jest uszkodzony i dlatego wariują
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez DNV » 14 paź 2012, 21:09

No właśnie nie mam skąd wziąść na podmiankę. Wlaściwie nie wiem czemu wszyscy nazywają to jako silnik krokowy, przecież to jest tylko elektromagnes z trzpieniem na sprężynce. Podpinałem go po 12 v i wszystko w nim działa. No i oczywiście wyczyściłem go i lekko naoliwiłem oliwą techniczną.
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez rafał88 » 14 paź 2012, 21:33

O takie cuda mi dzialy jak mialem sonde padnieta, kup uzywke albo nowa za 100zl i bd dobre:) a jak nie bledy niech jakies wypluje
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez DNV » 14 paź 2012, 22:08

Rozumię że chodzi o sondę lambda? Da się ją jakoś sprawdzić w warunkach amatorskich?
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 20:31
Posty: 34
Skąd: Gromnik , małopolskie
Auto: Mazda 323F BA 1.5 Z5 1995 rok

Postprzez rafał88 » 14 paź 2012, 23:30

nom. poprostu ja odlacz ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez dude » 16 paź 2012, 23:22

a nie masz luźnego paska?
人馬一体
Obrazek >>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 21:47
Posty: 228 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GF 2.0 FS 115KM 00r.
była-> 323F BA 1.5 Z5 88KM 98r.

Postprzez Burchi » 26 paź 2012, 16:41

Ja miałem dokładnie tak samo u siebie co DNV. Podobne czynności wykonałem. Póki jeździł to się tym nie przejmowałem. Teraz się pogorszyło i zaczął szarpać mocno, gasnąć, po prostu nie idzie jeździć. Zmierzyłeś rezystancję cewki aparatu zapłonowego? Mi wyszły wartości znacznie odbiegające od tych podanych na forum. Wg obliczeń wychodzi, że daje 4 razy mniejsze napięcie! Jestem w trakcie zamawiania cewki. Zobaczymy czy to pomoże... Przy okazji wyczyściłem przepustnicę na tyle ile mogłem i wrzuciłem ją na noc w kąpiel w benzynie ekstrakcyjnej. Niestety nie mogłem odkręcić od niej krokowego. Nie idzie odkręcić śrub na krzyżakowy, tylko jedna puściła :/
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 10:50
Posty: 55
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V(Z5) '96
Elpigaz – 4 generacja

Postprzez rafał88 » 27 paź 2012, 09:36

Co mazda to inny przypadek, Ja wczoraj koledze robilem, a raczej czyscilem przepustnice(wszystko inne podmienilismy od mojej) zero zmian w zachowaniu pracy silnika. wyczyscilem mu przepustnice odrazu efekt widoczny i odczuwalny w trakcie jazdy:) choc i tak nie ciagnie jak moja pewnie swiece do zmiany, przejechal nia 40kk+ i swiec nie zmianial nie wiadomo ile bylo wczensije napukane. A ja mialem znow jak kolega wyzej pisze, ze cewka zrobila papa. I wlasnie odnosnie swiec zmieniac i sprawdzac trzeba bo pozniej wlasnie cewka zdycha a koszt raczniej nie wielki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323