wymiana czy naprawa Z5

Postprzez osa1281 » 18 lis 2013, 23:32

bo miałem właśnie silnik z oznaczeniem Z5 I(z łańcuchem) a teraz mam Z5 II (bez łańcucha)
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez pawcio1017 » 18 lis 2013, 23:34

Sprawdzana kompresja? Próba olejowa robiona? W jakim stanie głowica?

Bez takich podstawowych informacji nic nie wywróżymy <glupek2>

Kopci tylko po odpaleniu, czy na rozgrzanym silniku pod obciążeniem też?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez flywin » 19 lis 2013, 23:10

osa1281 napisał(a):bo miałem właśnie silnik z oznaczeniem Z5 I(z łańcuchem) a teraz mam Z5 II (bez łańcucha)


gdzie masz to oznaczenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez osa1281 » 19 lis 2013, 23:42

oznaczenie znajduje się na bloku silnika

Dopisano Wt, 19 lis 2013, 21:45:

ciśnienia nie mam jak sprawdzić z powodu popsutego ciśnieniomierza, kopci na zimnym i przy obrotach powyżej 4,5tyś/obr
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez Marek 161BD081 » 19 lis 2013, 23:58

Czy komp nie zgłasza jakichś błędów?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez osa1281 » 20 lis 2013, 00:02

nie mam zielonego pojęcia ,próbowałem się bawić w sprawdzanie za pomocom diody ale mi nie wychodzi .
zauważyłem też że po odpaleniu silnika włącza się wentylator chłodnicy i chodzi cały czas pułki nie zgaśnie silnik
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez pawcio1017 » 20 lis 2013, 01:20

Nie masz zmostkowanego GND + TEN w gnieździe diagnostycznym? Wtedy wentylator wskazywalby tryb serwisowy a dokładniej źle ustawienie TPSu. Tylko raczej to chyba i tak ma się nijak do brania oleju...

Wysłane z mojego C1505 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Marek 161BD081 » 20 lis 2013, 09:20

A wentylator nie pracuje cały czas jak sie odłączy czujnik temperatury silnika?
W X9 właśnie tak mam.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez osa1281 » 20 lis 2013, 22:39

wentylator można odłączyć tylko za pomocą wyjęcia przekaźnika, i na pewno nie mam mostka w gnieździe serwisowym pod GND + TEN
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez pawcio1017 » 20 lis 2013, 23:01

Możliwe więc, że czujnik temperatury padł. Tak czy siak raczej nie ma to nic wspólnego z problemem z olejem. Podstawa to sprawdzić błędy i będzie wiadomo coś wiecej. Wystarczy zwykła dioda i kawałek przewodu do zmostkowania. Wszystko jest dokładnie opisane na forum ;)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez osa1281 » 20 lis 2013, 23:11

spróbuje jutro posprawdzać błędy i zmierzyć ciśnienie bo powinna mieć okola 11/12 ciśnienia na tłokach :|



















/
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez osa1281 » 24 lis 2013, 13:47

sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i jestem załamany :( ma miej nisz 9
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez Marek 161BD081 » 24 lis 2013, 14:53

Chociaż po równo było?
Próbę olejową robiłeś?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 25 lis 2013, 09:26

Tak czytam watek caly, i tak mysle po hu.. sie tak meczysz skoro na motor masz gwarancje? oddaj silnik i szukaj kolejny. A druga sprawa jesli mialbys leb na karku to, to co w wsadzisz w wymiany itd swoj mialbys wyremonotowany i bez meki ze cos sie dzieje.

A i trzeba bylo o silnik pytac kogos na forum tu predzej kupilbys silnik do jazdy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez osa1281 » 25 lis 2013, 23:04

silnik właśnie odałem kolesiowi i biorę się za remont własnego :(
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lis 2013, 09:34

To jest najrozsądniejsze rozwiązanie.
Przynajmniej będziesz wiedział czym jeździsz :)

Swoją drogą to jak było ze zwrotem silnika?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 26 lis 2013, 19:55

No wlasnie? bo sam jestem ciekaw:) Ja bd tez zmienial motor ale mam pewnego dawce, z ojca auta :D
a jak bd robil remont to poczytaj na czym dobrze zrobic zeby pozniej nie zalowac:)

PS. moge CI w lutym swoj upchnac :D moze bd 320kkm + :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MvG » 3 sty 2014, 22:47

Kilka lat temu miałem robiony remont silnika łącznie z robieniem głowicy. Koszt części za te rzeczy i pracę około 1450 zł. Części dobrych firm. Robocizna silnika – 600 zł w tym również zawieszenie. Sam silnik w sumie około 2 tyś zł. Do tej pory zero problemów z użytkowaniem. Chodzi jak w zegarku. Też miałem dylemat czy kupić silnik, czy remontować ten. Wybrałem drygą opcję. Wiem przynajmniej czym jeżdżę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 15:26
Posty: 99 (1/1)
Skąd: mazowsze
Auto: 323S BA Z5 96r. nobble green

Postprzez osa1281 » 5 sty 2014, 14:28

z zwrotem silnika nie miałem żadnych problemów, koleś zwrócił pieniądze i tyle . a silnik po remoncie na razie sprawdza się dobrze :)
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 16:21
Posty: 25
Skąd: Zgrzebichy
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16v Z5

Postprzez rafał88 » 5 sty 2014, 14:38

Jesli zrobiles to na odpowiedmnich gratach, to mialobyc zle? :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323