Spadające obroty [BA Z5]

Postprzez b1nd » 15 lip 2009, 17:21

Nikt nie ma pomyslu ? Przepustnica oczyszczona, krokowy wykapanyw benzynie ekstrakcyjnej, przeczyszczony. Dolot szczelny :/
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 11:41
Posty: 12
Skąd: tsk/tst
Auto: M 323C 1.5 16v 95'

Postprzez damianmatrix » 18 lip 2009, 13:17

aparat zaplonowy do regeneracji
Początkujący
 
Od: 28 sty 2009, 19:49
Posty: 26 (0/1)
Skąd: POZNAN
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez lesiux » 22 lip 2009, 17:34

Czy problemy z obrotami na ciepłym silniku zaraz po odpaleniu (czasami nawet brak reakcji na gaz, ale tylko na ciepłym i zaraz po odpaleniu auta) są ewidentnym skutkiem uszkodzonego aparatu zapłonowego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Marcin1990 » 17 lis 2009, 21:14

Hejka, kto by mógł mi pomoc z ustawieniem tps? Chodzi o wytłumaczenie lub jakąś fotorelacje. problem mam taki że na ciepłym silniku i biegu jałowym jak włącze światła mijania jest ok, a jak dam gazu i puszcze obroty spadaja na 500/rpm, a po 2 sekundach ida na prawidłowe 750. jak włoncze drogowe też są na 500, lub nawiew w 4 bieg i nie powracaja na 750 tylko sa na 500 i telepie silnikiem. kto mi może pomóc? bardzo was proszę, o rady...;( gg 173185
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez maris801801 » 30 lis 2009, 18:04

Hmm moze ja sie dolacze i powiem, ze brat mial ten sam problem ale w VW golfie i pojechal na diagnostyke komp. sprawdzili i pwoiedzieli ze musi albo wymienic na nowy (koszt 200zl) lub przeczyscic (koszt 100zl) SILNICZEK KROKOWY BIEGU JAŁOWEGO. Powiem ze dziala. Nic mu juz sie nie dzieje ;) Kula sie jak ta lala hh ;] Pozdr0
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez nieznaszmnie » 30 lis 2009, 18:33

Marcin1990 mialem taki sam problem jak Ty, z tym ze ja mam gaz, ale mniejsza o to napisze Ci co zrobilem i pomogło.

Po pierwsze duzo czytalem forum juz myslalem ze aparat do regeneracji lub wymiany, ale spróbowałem innych porad.

Na początek poszły świece Denso od Carspeeda, pomogło lecz nie w 100%, potem czyszczenie przepustnicy, oraz przytkanie lekko rury co dochodzi do filtra powietrza, podkręcenie na trybie serwisowym obrotów, na koniec sprawdzenie błędów diodą nic nie wykazało oraz wymiana kabli od Carspeeda :) na NGK i restet kompa, pomogło, obroty są stabilne nie opadają, silnik ladnie równo śmiga, nie faluje. Spróbuj :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez chocisz » 14 gru 2009, 19:57

U mnie wygląda problem następująco: Przeczyścilem przepustnice, ustawilem TPS i na trybie serwisowym obroty ustawilem na odpowiednim poziomie i jest ok. ale gdy juz odpalam auto w normalnym trybie obroty spadaja na prawie 500!!! nie moge tego zmienic... Dodam ze podczas jazdy gdy wbije na luz obroty sie podnosza na 1000(podczas krecenia sruba moge to wyregulowac) a gdy zatrzymam sie i poczekam z 2,3 sekundy to obroty schodza na te prawie 500 i tego nie moge zmienic:(:(. Moze to problem silniczka krokowego... gdy czyscilem przepustnice podpinalem go pod aku i dzialal... moze ktos cos doradzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 14:01
Posty: 31
Skąd: Rabka/opole

Postprzez grzesiek1989cz » 16 sty 2010, 15:25

a wiec tak:)ja mam mazde 323f Ba rok 98 zalozylem do niej sekwencje juz nie pamietam czy przed zalozeniem tez tak bylo ale teraz jak wlacze ogrzewanie tylnej szyby to tez obroty spadaja:)a ak jeszcze zalacze muzyke i podkrece glosniej i skrzynka w bagazniku zacznie pobierac troche mocy to wtedy skakaja bardziej:)w tym celu zamowilem sobie kondensator1 farad:)mysle ze to pomoze bo wtedy bedzie on wspomagal akumulator:)zamontuje to zobacze co to bedzie moze zniknie problem z obrotami:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez Marcin1990 » 16 sty 2010, 22:02

ja naprawiłem sobie sam jak napisałem post bo nie mogłem wytrzymać i zaczełem szukać TPS. Znalazłem, ustawiłem i zero problemów. <jupi>
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez didusiek » 16 sty 2010, 23:48

Ja miałem ten sam problem i po konsultacji z Jaksą wymieniłem świece, przewody WN i cewki zapłonowe.
I po problemie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez grzesiek1989cz » 17 sty 2010, 01:27

a jak samodzielnie ustawiles TPS??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez grzesiek1989cz » 25 kwi 2010, 11:47

a nie mozna podkrecic troszke obrotow??powinno to pomoc bo nie bedzie schodzil tak nisko.Slyszalem ze dzieje sie tak tez po wyjeciu akumulatora jakies bledy sie wkradaja i trzeba jechac do diagnosty zeby je wyczyscil ale nie wiem czy to prawda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez Jarek-mazda » 10 wrz 2011, 18:48

ja miałem też problem ze spadającymi obrotami na biegu jałowym. Kolega mi powiedział żeby wyregulować przepustnicę i pomogło. Obroty lekko falują gdy włącze jakąś elektryke ale i tak jest o niebo lepiej. Zdjęcie magicznej śrubki na avatarze ;P
Jarek-mazda
 

Postprzez Adek311092 » 8 cze 2014, 21:51

chciałbym trochę odkopać temat a mianowicie chodzi o falujące obroty kupiłem f-ke 2.0 kf i po wysprzegleniu oboty spadały do 500 i się podnosiły ale wymieniłem przewody wn i świece i wszystko hulało jak należy do czasu gdy zmieniałem radio gdzieś poszło jakieś zwarcie i spaliło mi jeden bezpiecznik ale bezpieczni został wymieniony a obroty po wysprzegleniu spadają na około 500 i albo momentalnie się podnoszą albo trzeba dłuższej chwili aby sie podniosły co to może być???
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323