Zmiana przepustnicy Z4 na Z2- PROBLEM

Postprzez styku122 » 19 sie 2014, 10:18

Witam! Postanowiłem zmienić swoją przepustnice Z4 na Z2 ponieważ moja jest juz tak rozregulowana, że już chyba nic jej nie pomoże i ma ukręconą śrubę od TPS (była zardzewiała), a przepustnica Z2 jest w idealnym stanie, czysta ale zamiast śruby odbojnikowej ma czujnik.

Moje pytanie to czym zastąpić ten czujnik skoro śruby z takim gwintem (M10x0,75) nie moge nigdzie dorwać oraz czym się różnią te przepustnice (Z4 a Z2) bo z wyglądu zewnętrznego są identyczne.

A może ktoś już robił taką zamiane ?

POMOCY

PS. powodem zmiany jest również poszarpywanie przy ruszaniu oraz w zakresie niskich obrotów (1000-2000), oraz objaw jakby przerw w zapłonie w tym zakresie obrotów mimo, że zapłon został ustawiony z lampą stroboskopową. Dodam, że kable i świece są w dobrym stanie.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Postprzez rafał88 » 19 sie 2014, 20:48

A czego nie zalozysz takiej samej ? i na bank obstawiam jak tak zrobisz silnik nie bedzie dobrze dzialal. choc moge sie mylic ale przepustnice roznia sie ssaniem, z2 ma osobno puszczone ssanie /wolne obroty i ma czujnik od wolnych, a z4 ma inaczej to rozwiazane. Wystarczy nawet zdjecia przegladnac na google i golym okiem widac roznice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez JapanBA » 19 sie 2014, 21:34

Problemów nie powinno być bo ja miałem u siebie jakiś czas taką...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez rafał88 » 19 sie 2014, 22:01

Hmm, mozliwe. nie pamietam czy wlasnie tak podmienilem czy na odwrtonie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez styku122 » 20 sie 2014, 10:02

Zamiana dokonana, przy pierwszym odpaleniu obroty 2500 ale po rozgrzaniu silnika i wyregulowaniu obrotów biegu jałowego chodzi jak malinka, nawet przy full obciążeniu (światła, radio, nawiew i szyby) obroty nawet nie drgnął, a przy dodatkowym włączeniu klimy obroty rosną z 750 na 1000 co wydaje mi się prawidłowe bo na przepustnicy Z4 przy włączeniu klimy obroty tak spadały, że prawie gasł silnik.

Ogólnie jestem zadowolony z tego zabiegu.

PS. oczywiście przepustnica była idealnie wyczyszczona.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 14:53
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323