Witam wszystkich mam problem z mazdą mojej drugiej połowy ... po kupnie auta falowały delikatnie obroty, więc zabrałem się za czyszczenie przepustnicy i krokowca, niestety nie pomogło, wyczytałem w necie że po tej operacji trzeba odpiąć aku i po podpięciu silnik musi pracować 20 minut na jałowym (nie robiłem tego jeszcze)
Ale druga bardziej poważna sprawa która mnie martwi to to że silnik po nagrzaniu trzyma stale 1100 rpm ... Dlaczego ? Wydaje mi się że przed czyszczeniem tego nie było (ale ręki uciąć sobie nie dam) dodatkowo co zauważyłem to jeżeli stoję i są owe 1100 rpm i podniosę lub puszczę szybę, tzn jeżeli silnik otrzyma większe obciążenie to obroty spadają do 800 czyli do tylu ile powinno być ... przejadę kilka metrów, zatrzymuję się i obroty znowu są na 1100, o co chodzi
Wysokie obroty na ciepłym silniku
Strona 1 z 1
Po czyszczeniu przepustnicy, nalezy utwic tps miernikiem tutaj czzytaj
viewtopic.php?f=116&t=1527&p=2496745&hilit=ustawienie+tps#p2496745
A pozniej regulacja obrotow, zreszta wszystko powinno byc w temcacie, sam nawet sie wypowiedzialem bo sie dosc dlugo z tym bawilem, nawet nagralem videło jak powinny schodzic obroty.
viewtopic.php?f=116&t=1527&p=2496745&hilit=ustawienie+tps#p2496745
A pozniej regulacja obrotow, zreszta wszystko powinno byc w temcacie, sam nawet sie wypowiedzialem bo sie dosc dlugo z tym bawilem, nawet nagralem videło jak powinny schodzic obroty.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Piszą tam o wszystkim i o niczym , nie widzę konkretnej instrukcji co gdzie i jak ... każdy piszę jakieś skrawki
- Od: 9 lut 2014, 02:30
- Posty: 5
- Auto: BMW e39 & Mazda 323f BA 1.5 16v 1995r
Bo CI sie czytac nie chce P A tak na powaznie, masz tam opisane jaka wartosc ma byc przy zamknietej i otwartej przepustnicy.
Masz tutaj tabelke jak ma byc ust. tps do danej wartosci
A ustawienie wolnych obrotow, to tryb serwisowy na rozgrzanym silniku. Auto rozgrzanie wpinas kawalek kabelka w pin Ten i Gnd w kosci dignostycznej i regulujesz obroty, najlepiej dac tak 800-900rmp w tym trybie . No i tez czy zaplon nie byl grzebany . Ale mysle ,ze teraz zczaisz o co kaman:)
Masz tutaj tabelke jak ma byc ust. tps do danej wartosci
A ustawienie wolnych obrotow, to tryb serwisowy na rozgrzanym silniku. Auto rozgrzanie wpinas kawalek kabelka w pin Ten i Gnd w kosci dignostycznej i regulujesz obroty, najlepiej dac tak 800-900rmp w tym trybie . No i tez czy zaplon nie byl grzebany . Ale mysle ,ze teraz zczaisz o co kaman:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ok, ale wyjaśnij mi proszę jeszcze 1 rzecz, do czego w sumie jest ten cały TPS ? Jak wyciągałem przepustnicę to wyjąłem ją całą razem z krokowcem i czujnikami, odpiąłem tylko kable, krokowca nie odkręcałem od przepustnicy,żadnego czujnika też nie odpinałem, tylko wykąpałem go w ropie w myjce ultradźwiękowej, wiec skoro nic nie przestawiałem, to dlaczego muszę ustawić ten TPS ?
Niestety jeżeli chodzi o elektrykę to jestem w tym zielony i sam tego tpsa nie ogarnę
Jaki będzie efekt jeżeli zrobię to co piszesz w "2" punkcie czyli połączenie dwóch pinów plus sama regulacja obrotów bez ruszania TPS'a ?
Niestety jeżeli chodzi o elektrykę to jestem w tym zielony i sam tego tpsa nie ogarnę
Jaki będzie efekt jeżeli zrobię to co piszesz w "2" punkcie czyli połączenie dwóch pinów plus sama regulacja obrotów bez ruszania TPS'a ?
- Od: 9 lut 2014, 02:30
- Posty: 5
- Auto: BMW e39 & Mazda 323f BA 1.5 16v 1995r
Regulacja jest mega prosta tego tps'a. Wystarczt miernik odczytac to co podalem w tablce i oo:) a to robi roznce , ze ogolem umyles i to tez sie zuzywa i przestawia.
Mozesz sprobowac, sruba regulacji obrotow jest w tej tulejce od gory przepustnicy. Sprobuj moze cos wyjdzie z tego;)
Mozesz sprobowac, sruba regulacji obrotow jest w tej tulejce od gory przepustnicy. Sprobuj moze cos wyjdzie z tego;)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Skoro piszesz że to jest takie proste to byłbym Ci BARDZO wdzięczy gdybyś to opisał po ludzku , tak żebym miał wszystkie informacje w 1 poście, nie widzę problemu w przeczytaniu linku którego podrzuciłeś ale każdy wrzuca tam swoje 5 groszy i w sumie człowiek głupi się robi ... na foto które wrzuciłeś też są strzępkowe informacje, dla wprawionych mechaników ... jeśli chciałby Ci się poświecić kilka minut aby zrobić mi fajny opis to wisiałbym Ci
- Od: 9 lut 2014, 02:30
- Posty: 5
- Auto: BMW e39 & Mazda 323f BA 1.5 16v 1995r
A może tak kolega Wojtec12345678 napisałby łaskawie o jakie dokładniej auto i silnik chodzi?
Wróżki już dawno wyzdychały!
Druga sprawa jak masz link do konkretnego tematu to poczytaj go dokładnie i ze zrozumieniem.
Bez jaj – czy wszystko musisz mieć podane od razu na tacy?
arafal21 dał ci DOKŁADNY opis regulacji TPS więc czego jeszcze ci potrzeba?
PS. a chociaż jak poskładałeś całość to nie masz przypadkiem gdzieś nieszczelności teraz??
Wróżki już dawno wyzdychały!
Druga sprawa jak masz link do konkretnego tematu to poczytaj go dokładnie i ze zrozumieniem.
Bez jaj – czy wszystko musisz mieć podane od razu na tacy?
arafal21 dał ci DOKŁADNY opis regulacji TPS więc czego jeszcze ci potrzeba?
PS. a chociaż jak poskładałeś całość to nie masz przypadkiem gdzieś nieszczelności teraz??
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):A może tak kolega Wojtec12345678 napisałby łaskawie o jakie dokładniej auto i silnik chodzi?
Wróżki już dawno wyzdychały!
Druga sprawa jak masz link do konkretnego tematu to poczytaj go dokładnie i ze zrozumieniem.
Bez jaj – czy wszystko musisz mieć podane od razu na tacy?
arafal21 dał ci DOKŁADNY opis regulacji TPS więc czego jeszcze ci potrzeba?
PS. a chociaż jak poskładałeś całość to nie masz przypadkiem gdzieś nieszczelności teraz??
Po co takie spiny, wrzuć na luz chłopie, nie będę czytać 20 stron wywodów ludzi,podczas gdy tylko 3 posty są ważne, a skoro kolega piszę że to takie proste to chyba łatwiej jest mu to opisać w 3 minuty niż mi czytać przez godzinę ,jestem bardzo zapracowanym człowiekiem i gdyby cały ten temat tyczył się owego problemu to bym go przeczytał od deski do deski, a tam są tylko gdybania, a może,a weź spróbuj, ja potrzebuję konkrety.
Problem chyba został wstępnie rozwiązany, więc do rzeczy
Spiąłem GND i TEN i zapodałem zapłon, wiatrak nie ruszył, delikatnie ruszyłem przepustnicą i wiatrak się odezwał więc ten cały TPS jest chyba ok
Następnie wziąłem się za regulacje obrotów, tylko dziwna sprawa była że po spięciu TEN i GND i odpaleniu auta silnik utrzymywał żądaną wartość obrotów ok 900 , więc auto zgasiłem,wyjąłem zworkę i odpaliłem, i co ? Znowu 1100 obr Więc zworka podpięta 2-gi raz odpalenie auta i znowu obroty stały na 900 więc obniżyłem je do 600 tak że auto się dusiło i prawie zgasło, następnie zgasiłem auto, wyjąłem zworkę i co ? Równe 850 obr, mało tego, przestały falować
- Od: 9 lut 2014, 02:30
- Posty: 5
- Auto: BMW e39 & Mazda 323f BA 1.5 16v 1995r
Ja się nie spinam ale Regulamin obowiązuje każdego.
Założyłeś temat w niewłaściwym dziale i w dodatku nie napisałeś o jakie auto (i silnik) chodzi co jest rzeczą obowiązkową w działach technicznych.
Teraz wiem już czego temat dotyczy.
Tłumaczenie się brakiem czasu i zapracowaniem jest też nie na miejscu bo większość z nas nie ma tej nadwyżki czasu wolnego.
A niechęć przejrzenia kilku czy kilkunastu stron opisów to jedynie zwykle lenistwo.
Teraz wracając do tematu to sprawdź dokładniej czy nie masz jakiejś nieszczelności na dolocie.
Zapewne wkrętów regulacyjnych na przepustnicy poza reg. wolnych obrotów nie przestawiłeś?
Założyłeś temat w niewłaściwym dziale i w dodatku nie napisałeś o jakie auto (i silnik) chodzi co jest rzeczą obowiązkową w działach technicznych.
Teraz wiem już czego temat dotyczy.
Tłumaczenie się brakiem czasu i zapracowaniem jest też nie na miejscu bo większość z nas nie ma tej nadwyżki czasu wolnego.
A niechęć przejrzenia kilku czy kilkunastu stron opisów to jedynie zwykle lenistwo.
Teraz wracając do tematu to sprawdź dokładniej czy nie masz jakiejś nieszczelności na dolocie.
Zapewne wkrętów regulacyjnych na przepustnicy poza reg. wolnych obrotów nie przestawiłeś?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości