Wiec kolizyjny czy bezkolizyjny?

Postprzez magicadm » 22 kwi 2006, 21:17

Rayen napisał(a):Jak myslicie, czemu ten pasek (trzeci już) cały czas piszczy?

Wydaje mi się, że pisk jest wynikiem poślizgu, więc jeżeli pasek jest prawidłowo naciągnięty – może koła pasowe są wytarte?
Oczywiście jesteś pewiem, że źródłem pisku jest pasek, a nie np zużyte łożysko?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Rayen » 23 kwi 2006, 00:18

magicadm napisał(a):
Rayen napisał(a):Jak myslicie, czemu ten pasek (trzeci już) cały czas piszczy?

Wydaje mi się, że pisk jest wynikiem poślizgu, więc jeżeli pasek jest prawidłowo naciągnięty – może koła pasowe są wytarte?
Oczywiście jesteś pewiem, że źródłem pisku jest pasek, a nie np zużyte łożysko?

Jestem pewien że to pasek, kiedyś jak poprzedni przygrzałem a potem otwarłem maskę bo zaśmierdziało – widać było jak żarzy się na czerwono...

Koła pasowe wyglądają normalnie, po czym to poznać, że są wytarte?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 15:12
Posty: 48
Skąd: Ruda O.S.
Auto: 323F '97 BA Z5 full

Postprzez luk323 » 31 sty 2007, 22:26

Czyli co jak mi sie zarwie pasek rozrzadu w silniku Z5 to ten silnik sie zepsuje czy nie? Czy tylko trzeba bedzie zalozyc nowy pasek i wszystko bedzie po starwemu.
Co ile tysiecy kilometrow nalezy zmieniac pasek rozrzadu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 10:33
Posty: 83
Skąd: Zelów
Auto: Mazda 323F BA Z5 1996r.

Postprzez abdul » 31 sty 2007, 23:49

KosteK napisał(a):Prawda Teraz jeżdże tylko tam jeśli mam jakieś ale do silniczka.


lukasz 323C napisał(a):Zresztą słyszałem ze właśnie Jerzy Dobosz w Chorzowie to solida firma z umiarkowanymi cenami


Zgadza się ja akurat mieszkam w chorzowie i mam blisko.
Moj ojciec ma GE 626 i serwisuje sie tam juz od dobrych 5 latek
więc ja po zakupie mojej eFki tylko tam jeżdze do "lekarza" jak coś dolega ale odpukać narazie spokój

Dobra Tania i Solidna firma polecam w końcu robiam tylko Mazdy więc muszą się znać
a to przy okazji jak by ktoś chciał do nich trafić
http://www.mazda-dobosz.pl/ofirmie.htm
www.BBTel.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2006, 22:36
Posty: 738 (1/7)
Skąd: konigshutte
Auto: było Mazda 323f V6 GT KF
Jest Niemieckie COOO 2.5TDI V6 AKN

Postprzez Winetou » 1 lut 2007, 00:58

luk323 napisał(a):Czyli co jak mi sie zarwie pasek rozrzadu w silniku Z5 to ten silnik sie zepsuje czy nie?

najogólniej rzecz ujmując każdy silnik się "zepsuje" jak mu się zerwie pasek rozrządu :)


luk323 napisał(a): Czy tylko trzeba bedzie zalozyc nowy pasek i wszystko bedzie po starwemu.

obawiam się, że operacja którą będzie trzeba przeprowadzić sfinansowałaby z 20 pasków :)


luk323 napisał(a):Co ile tysiecy kilometrow nalezy zmieniac pasek rozrzadu?

najogólniej rzecz ujmując co 100 000 chociaż różne są zalecenia producentów – należy też zwrócić uwagę na wiek paska w przypadku aut robiących małe przebiegi (np. mój ojciec ma 7 letni samochód który ma przejechane 45kkm – tak też się z niego śmieję – i już zmieniał pasek)
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez xANDy » 1 lut 2007, 10:49

Inżynierowie tworząc silnik starają się przewidzieć możliwie największą liczbę możliwości "awaryjnych". Z tego też powodu można powiedzieć, że silniki benzynowe mazdy są w zasadzie bezkolizyjne. Słowo "w zasadzie" odpowiada na pytanie, które wisi na początku postu – bo nie da się powiedzieć, że na 100% tak będzie. Zawsze może istnieć awaria (złamanie dźwigienki, pęknięcie śruby itp.), które zablokuje wałek rozrządu czy coś podobnego. Wtedy zgięty zawór jest w stanie uszkodzić nawet głowicę. Tego nie da się przewidzieć. Bezkolizyjne są tylko dwusuwy :D

To tak jak z sercem – w zasadzie po zatrzymaniu akcji serca – wystarczy użyć defibrylatora, ale może być sytuacja, że to się nie uda. I nigdy nie wiadomo, kiedy będzie właśnie ten przypadek...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez pondik » 24 mar 2015, 16:10

Panowie, tydzień temu trafiła mi się do kupienia 323F BA 1,5 1994r z uszkodzonym rozrządem. Po przeczytaniu całego internetu w obie strony nie udało mi się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi bezkolizyjny czy kolizyjny. Ale znalazłem wiele informacji o uszkodzeniu samego paska. Zaryzykowałem.. Kupiłem.. Zaprowadziłem do mechanika. Po wymianie paska auto jest na chodzie. Ryzyko się opłaciło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 220 (1/0)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda RX 8 High Power // Mazda 323F BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323