Efekty po remoncie silnika
1, 2
arafal21 – tak z ciekawości pochwal się kosztami i zakresem remontu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Prosze bardzo Marku
Pierscienie RIK 210zl
Uszczelka pod glowice Victor-reinz 35zl ( z likwidacji sklepu)
Uszczelniacze Takoma od Zbyszka(JapanBa) dostalem Trzeba sie rozliczyc
Planowanie glowcy 20zl
Olej Elf 5w40 +filtr 91zl
Dirko pod miske 20zl.
376zl
Myslalem ze uszczelniacze na walkach bede musial niedlugo wymienic, chcialem odrazu ale nie mieli na sklepie, tylko ze sie wogole nie poci. Fakt faktem ze uszczelniania na silnik byly wymieniane przy przekladce.
Przy okazji odswiezona komora troche 18zl szpray
Pierscienie RIK 210zl
Uszczelka pod glowice Victor-reinz 35zl ( z likwidacji sklepu)
Uszczelniacze Takoma od Zbyszka(JapanBa) dostalem Trzeba sie rozliczyc
Planowanie glowcy 20zl
Olej Elf 5w40 +filtr 91zl
Dirko pod miske 20zl.
376zl
Myslalem ze uszczelniacze na walkach bede musial niedlugo wymienic, chcialem odrazu ale nie mieli na sklepie, tylko ze sie wogole nie poci. Fakt faktem ze uszczelniania na silnik byly wymieniane przy przekladce.
Przy okazji odswiezona komora troche 18zl szpray
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
No i właśnie do tego zmierzałem – cena za remont tego silnika nie jest porażająca.
Do tego dodać trzeba jakieś 500PLN za robotę (nie każdy potrafi to zrobić a o warunkach nie wspomnę) i mamy motorek doprowadzony do stanu względnej użyteczności.
Do tego dodać trzeba jakieś 500PLN za robotę (nie każdy potrafi to zrobić a o warunkach nie wspomnę) i mamy motorek doprowadzony do stanu względnej użyteczności.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ciśnienie na garku prawidłowe ale problem się nasilił i olej dostaje się na tłok. Odkręcając świecę widać na tłoku dużą plamę oleju. Gdy odpalam na cztery garki robi się już nie dymek a zasłona dymna , na trzy garki zero dymku. Wydaje mi się że to coś w głowicy gdyż olej po postoju zbiera się na górze tłoka co widać przez otwór świecy, ale w sobotę auto oddaje na warsztat i się zobaczy co padło.
- Od: 17 paź 2014, 20:07
- Posty: 14
Jedyną drogą jak może tam olej się dostać to spłyniecie po zaworze z powodu złego uszczelniacza trzonki zaworu.
Od dołu przecież do góry nie popłynie!
Dopisano 07 maja 2015 10:01:
Jedyną drogą jak może tam olej się dostać to spłyniecie po zaworze z powodu złego uszczelniacza trzonki zaworu.
Od dołu przecież do góry nie popłynie!
Od dołu przecież do góry nie popłynie!
Dopisano 07 maja 2015 10:01:
Jedyną drogą jak może tam olej się dostać to spłyniecie po zaworze z powodu złego uszczelniacza trzonki zaworu.
Od dołu przecież do góry nie popłynie!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Przyczyną okazała się uszczelka pod głowicą gdzie z warstwy którą była pokryta wydmuchało do kanału olejowego biegnącego przy 1 cylindrze.
Uszczelkę założyłem wtedy Reinza i miała grubość około 3-4 mm , dziwiłem się, że jest taka gruba lecz sprzedawca zapewniał że jest to jedna z lepszych firm. Po ściągnięciu została tylko blaszka a warstwa którą była pokryta rozchodziła się w rękach. Co do uszczelniaczy zaworów należy zwrócić uwagę na średnicę trzonka zaworu a wewnętrzną średnicę uszczelniacza bo różne firmy mają różne średnice i jedne uszczelniacze latają po zaworze swobodnie inne ciasno.
Uszczelkę założyłem wtedy Reinza i miała grubość około 3-4 mm , dziwiłem się, że jest taka gruba lecz sprzedawca zapewniał że jest to jedna z lepszych firm. Po ściągnięciu została tylko blaszka a warstwa którą była pokryta rozchodziła się w rękach. Co do uszczelniaczy zaworów należy zwrócić uwagę na średnicę trzonka zaworu a wewnętrzną średnicę uszczelniacza bo różne firmy mają różne średnice i jedne uszczelniacze latają po zaworze swobodnie inne ciasno.
- Od: 17 paź 2014, 20:07
- Posty: 14
Znaczy sie , ze albo trafiles na felerną albo magik nie dokrecil. Uszczelniacze jak sie kupuje podaje sie przeciez do jakiego silnik itd, zreszta przy montazu widac , jesli jest cos nie tak.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Wiem że się podaje ale jak zobaczysz różne firmy do tego silnika mają różne średnice. Głowiciarz wymieniał u dostawcy i u mnie najlepiej pasowały Reinza. Pierścienie jakie założyłem to TP i uszczelkę Erlinga. Co do dokręcenia dokręca się zgodnie z momentem, póki co po wymianie uszczelki chodzi bez zarzutów. Wydaje mi się że uszczelka była ferelna bo była gruba a po zdjęciu rozchodziła się warstwa którą była pokryta.
- Od: 17 paź 2014, 20:07
- Posty: 14
Byc moze , moja wydawalo sie byc . Zreszta 2400 zrobione i olej i wszystko inne jest jak w najlepszym porzadku
I do kreca sie tylko 1 faze momentem, reszta to kąt 2x 45 I wlasnie nie wiem czy u siebie jest podciagnac delikatnie glowicy , ale to sie okaze czy mi sie zechce.
I do kreca sie tylko 1 faze momentem, reszta to kąt 2x 45 I wlasnie nie wiem czy u siebie jest podciagnac delikatnie glowicy , ale to sie okaze czy mi sie zechce.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Przy uszczelkach szczególnie kompozytowych (nie ori!) momenty dokręcania mogą być zupełnie inne i takie podaje wówczas producent na opakowaniu.
Z drugiej strony czy warto się pchać w Reinza czy Elringa jak prawie ori bo SANWA kosztuje w CS 85PLN?
Tak samo można u nich kupić uszczelniacze trzonków zaworów, które MUSZĄ pasować!
Oszczędność paru PLN przez zakup w lokalnym sklepie jakichś tańszych zamienników czasem bokiem wychodzi
arafal21 – ja chyba jednak nie zaczepiałbym tego skoro jest OK.
Z drugiej strony czy warto się pchać w Reinza czy Elringa jak prawie ori bo SANWA kosztuje w CS 85PLN?
Tak samo można u nich kupić uszczelniacze trzonków zaworów, które MUSZĄ pasować!
Oszczędność paru PLN przez zakup w lokalnym sklepie jakichś tańszych zamienników czasem bokiem wychodzi
arafal21 – ja chyba jednak nie zaczepiałbym tego skoro jest OK.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości