Efekty po remoncie silnika

Postprzez Marek 161BD081 » 4 maja 2015, 07:33

arafal21 – tak z ciekawości pochwal się kosztami i zakresem remontu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 4 maja 2015, 09:37

Prosze bardzo Marku ;)

Pierscienie RIK 210zl
Uszczelka pod glowice Victor-reinz 35zl ( z likwidacji sklepu)
Uszczelniacze Takoma od Zbyszka(JapanBa) dostalem <spoko> Trzeba sie rozliczyc
Planowanie glowcy 20zl :D <czarodziej>
Olej Elf 5w40 +filtr 91zl
Dirko pod miske 20zl.
376zl <czarodziej> <faja>
Myslalem ze uszczelniacze na walkach bede musial niedlugo wymienic, chcialem odrazu ale nie mieli na sklepie, tylko ze sie wogole nie poci. Fakt faktem ze uszczelniania na silnik byly wymieniane przy przekladce.
Przy okazji odswiezona komora troche 18zl szpray :P

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 4 maja 2015, 14:11

No i właśnie do tego zmierzałem – cena za remont tego silnika nie jest porażająca.
Do tego dodać trzeba jakieś 500PLN za robotę (nie każdy potrafi to zrobić a o warunkach nie wspomnę) i mamy motorek doprowadzony do stanu względnej użyteczności.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 4 maja 2015, 19:16

Dokladnie, mozna dosc tanio samemu doprawdzic motorownie do uzywania bez kopcenia :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bartex84 » 7 maja 2015, 09:06

Ciśnienie na garku prawidłowe ale problem się nasilił i olej dostaje się na tłok. Odkręcając świecę widać na tłoku dużą plamę oleju. Gdy odpalam na cztery garki robi się już nie dymek a zasłona dymna , na trzy garki zero dymku. Wydaje mi się że to coś w głowicy gdyż olej po postoju zbiera się na górze tłoka co widać przez otwór świecy, ale w sobotę auto oddaje na warsztat i się zobaczy co padło.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2014, 20:07
Posty: 14

Postprzez rafał88 » 7 maja 2015, 09:52

Nooo to do magika i niech robi jest raz ;) Moze gora ,moze bokami , ale sie leje a po remoncie raczej nie dopuszczalne.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 7 maja 2015, 10:01

Jedyną drogą jak może tam olej się dostać to spłyniecie po zaworze z powodu złego uszczelniacza trzonki zaworu.
Od dołu przecież do góry nie popłynie!

Dopisano 07 maja 2015 10:01:

Jedyną drogą jak może tam olej się dostać to spłyniecie po zaworze z powodu złego uszczelniacza trzonki zaworu.
Od dołu przecież do góry nie popłynie!
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Bartex84 » 2 cze 2015, 08:48

Przyczyną okazała się uszczelka pod głowicą gdzie z warstwy którą była pokryta wydmuchało do kanału olejowego biegnącego przy 1 cylindrze.
Uszczelkę założyłem wtedy Reinza i miała grubość około 3-4 mm , dziwiłem się, że jest taka gruba lecz sprzedawca zapewniał że jest to jedna z lepszych firm. Po ściągnięciu została tylko blaszka a warstwa którą była pokryta rozchodziła się w rękach. Co do uszczelniaczy zaworów należy zwrócić uwagę na średnicę trzonka zaworu a wewnętrzną średnicę uszczelniacza bo różne firmy mają różne średnice i jedne uszczelniacze latają po zaworze swobodnie inne ciasno.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2014, 20:07
Posty: 14

Postprzez rafał88 » 2 cze 2015, 09:21

Znaczy sie , ze albo trafiles na felerną albo magik nie dokrecil. Uszczelniacze jak sie kupuje podaje sie przeciez do jakiego silnik itd, zreszta przy montazu widac , jesli jest cos nie tak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bartex84 » 3 cze 2015, 21:11

Wiem że się podaje ale jak zobaczysz różne firmy do tego silnika mają różne średnice. Głowiciarz wymieniał u dostawcy i u mnie najlepiej pasowały Reinza. Pierścienie jakie założyłem to TP i uszczelkę Erlinga. Co do dokręcenia dokręca się zgodnie z momentem, póki co po wymianie uszczelki chodzi bez zarzutów. Wydaje mi się że uszczelka była ferelna bo była gruba a po zdjęciu rozchodziła się warstwa którą była pokryta.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2014, 20:07
Posty: 14

Postprzez rafał88 » 3 cze 2015, 21:46

Byc moze , moja wydawalo sie byc . Zreszta 2400 zrobione i olej i wszystko inne jest jak w najlepszym porzadku :D <jupi>

I do kreca sie tylko 1 faze momentem, reszta to kąt 2x 45 ;) I wlasnie nie wiem czy u siebie jest podciagnac delikatnie glowicy , ale to sie okaze czy mi sie zechce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Marek 161BD081 » 3 cze 2015, 23:16

Przy uszczelkach szczególnie kompozytowych (nie ori!) momenty dokręcania mogą być zupełnie inne i takie podaje wówczas producent na opakowaniu.
Z drugiej strony czy warto się pchać w Reinza czy Elringa jak prawie ori bo SANWA kosztuje w CS 85PLN?
Tak samo można u nich kupić uszczelniacze trzonków zaworów, które MUSZĄ pasować!
Oszczędność paru PLN przez zakup w lokalnym sklepie jakichś tańszych zamienników czasem bokiem wychodzi :(

arafal21 – ja chyba jednak nie zaczepiałbym tego skoro jest OK.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323